پارس ناز پورتال

آموزش تهیه بهترین حلوا زعفرانی مجلسی

مجموعه : آموزش آشپزی
آموزش تهیه بهترین حلوا زعفرانی مجلسی

آموزش تهیه بهترین حلوا زعفرانی مجلسی 

روش تصحیح کردن برترین و لذیذ ترین حلوا زعفرانی را برایتان داریم که میتوانید در مجالس درست کنید و برای پذیرایی خیالتان از حلوا آسان باشد. ما در این مقاله قصد داریم طرز تهیه حلوای زعفرانی را به شما تعلیم دهیم که این حلوا در مراسم‌هاي گوناگون طرفداران مخصوص خود را دارد 

 

مواد لازم جهت تهیه حلوای زعفرانی و مجلسی

آرد سفید, گندم یا سنگک

2 پیمانه

روغن مایع

1/4 پیمانه

روغن جامد

2 قاشق غذا‌خوری

پودر هل

به مقدار لازم

 

مواد لازم جهت تهیه شهد حلوا

آب

1/2 پیمانه

گلاب

1/2 پیمانه

شکر

1 و 1/2 پیمانه

زعفران

به مقدار لازم

 

طرز تهیه حلوای زعفرانی و مجلسی

ابتدا آرد را الک کنید. سپس آن را با حرارت ملایم تفت دهید تا کمی تغییر رنگ پیدا کند و بوی خامی آن گرفته شود. دقت داشته باشید که آرد پس از مخلوط شدن با روغن هم تفت داده میشود. لذا, از تفت دادن بیش از حد آرد بپرهیزید. برای اطمینان از گلوله نشدن آرد, پس از تفت دادن ابتدایی, مجددا آرد را الک کنید.

 

وسط آرد را خالی کنید. هل, روغن مایع و روغن جامد را وسط آرد بریزید و شروع به مخلوط کردن آن‌ها کنید. آرد را تا جاییکه رنگ دلخواه حاصل شود تفت دهید.در این مرحله شهد را حاضر نمایید. بدین منظور باید آب و شکر را روی حرارت ملایم قرار دهید تا ذرات شکر کاملا حل شوند.

 

در پایان زعفران و گلاب را اضافه کنید و شهد را از روی حرارت بردارید.شهد حلوا را آرام‌آرام به آرد اضافه کنید و به خوبی مخلوط نمایید تا شربت جذب آرد شود و اصطلاحا حلوا قوام آید.پس از این که حلوا کمی خنک شد, آن را در ظرف مورد نظر سرو نمایید و به مد نظر تزیین کنید.