پارس ناز پورتال

آموزش نزدیکی از راه مقعد و عوارض آن

مجموعه : حذف شده است
آموزش نزدیکی از راه مقعد و عوارض آن

آموزش نزديکي از راه مقعد و عوارض آن

نزديکي از راه مقعد يکي از روش هاي ارتباط جنسي است که بيشتر براي آقايان خوشايند ميباشد . اما آيا به عوارض آن فکر کرده ايد ؟

 

آميزش مقعدي چيست؟

آميزش مقعدي يا آنال سکس عبارت است از انجام عمل جنسي توسط دخول آلت تناسلي مردانه به مقعد زن که از ديرباز تا کنون وجود داشته است. آميزش مقعدي بين دو مرد را لواط ناميده که متاسفانه اين عمل با اسم همجنس گرايي در کشورهاي غربي زياد است.

 

مضرات آميزش مقعدي بسيار زياد و خطرناک بوده و از لحاظ پزشکي و هم شرعي آميزش مقعدي به هيچ عنوان توصيه نمي شود.

 

انجام آميزش مقعدي با هر روش و با استفاده از هر ماده لغزنده کننده يا بي حس کننده به صورت کرم، اسپري، ژل، روغن، کاندوم، پماد، يک رابطه پر خطرجنسي مي باشد و استفاده از موارد ياد شده و شيوه هاي آن صرفا از دردناک بودن اين رابطه مي کاهد .

 

آسيبهاي جبران ناپذيري به فرد مفعول به لحاظ جسمي و براي هر دو فرد فاعل و مفعول به لحاظ انتقال بيماريهاي مقاربتي به همراه دارد و هيچ پزشکي در هيچ جاي دنيا انجام اين رابطه را توصيه نمي کند و از نظر علمي غير قابل قبول مي باشد.

 

آميزش مقعدي در ايران

آموزش نزدیکی از راه مقعد و عوارض آن

دختران پيش از ازدواج براي حفظ پرده بکارت بيشتر به آميزش مقعدي روي مي آورند

 

در ايران هيچ آمار دقيقي از رابطه جنسي مقعدي وجود ندارد اما با وجود محدوديت‌ هاي اجتماعي و مذهبي و همچنين عدم پذيرش نزديکي بين دخترهاي جوان و پسر هاي جوان پيش از ازدواج در ايران، احتمال آن داده مي‌ شود که رويکرد به آميزش مقعدي چه در رابطه (دختر– پسر)

 

و چه در رابطه (پسر– پسر) در ابتداي بلوغ جنسي و گذار به مرحله سن بلوغ و شکل گيري هويت جنسي، به عنوان شکلي از پاسخگويي به کنجکاوي‌ هاي جنسي و رشد شکل شخصيت جنسيتي آنان بيشتر مورد توجه اين گروه سني باشد.

 

متاسفانه در بين دختران جوان به دليل توجه به حفظ پرده بکارت ممکن است که دختران پيش از ازدواج بيشتر به آميزش مقعدي روي آورند. بارها شاهد بوديم که دختراني با سن و سال پايين براي مشکلات مقعدي و بيرون زدگي رکتوم به مطب همکاران مراجعه کرده اند.

 

روشهاي آميزش مقعدي:

باسن، مقعد و راست روده که همان بخش نهايي روده بزرگ است، از جمله مناطق حساس و شهواني بدن بشمار مي آيند. خاصيت تحريک پذيري پوست و حلقه ماهيچه اي مقعد به سبب رشته هاي عصبي اش نزد بسياري موثري در برانگيختگي شديد جنسي در فرد مي شود.

 

آميزش مقعدي آن هم از راه دخول براي برخي زنان لذت بخش و براي برخي ديگر درد آفرين و غير قابل تحمل مي باشد. يکي از موهبات آِن نوع سکس اين است که با آن ديگر خطر حاملگي وجود ندارد. البته آميزش مقعدي خالي از ريسک نيست، زيرا لايه مخاطي انتهاي روده بزرگ در مقايسه با واژن بسي نازکتر و به همين دليل امکان از بين رفتن آن بر اثر اصطکاک بالاترست.

 

با زايل شدن اين لايه، خطر انتقال ويروس ايدز و باکتري بيماريهاي جنسي به خون فرد، او را تهديد مي کند. حلقه مقعد نيز تنها تا حد محدودي مي تواند باز شود، و فشار بيش از حد باعث ايجاد شکاف در آن خواهد شد.

 

نحوه آميزش مقعدي

آميزش مقعدي تنها در دخول خلاصه نمي شود، بنابراين هنگام آميزش مقعدي هدف خود را صرفاً “دخول” تعيين ننماييد. سعي کنيد با تامل حالات نوازشي را نيز تجربه نماييد. چه بسا چنين شروعي، زمينه را براي دخول هموارتر مي کند.

 

بهترين راه اين است که قبل از دخول از تکنيک انگشتکاري (فينگرينگ) مقعد استفاده شود؛ به اين صورت که يک يا دو انگشت خود را که از قبل به ژل روان کننده (لوبريکانت)، آغشته نموده ايد روي ماهيچه باسطه (حلقوي) مقعد، دايره وار حرکت داده و به آرامي وارد مجرا نماييد. حال مي توانيد به دلخواه آنرا ثابت نگه داشته و يا انگشتانتات را داخل مجرا با ملايمت بچرخانيد.

 

آمادگي براي دخول نيز به همين ترتيب است. هر گاه احساس کرديد که ماهيچه مقعد منقبض مي شود، دست از کار فرو کشيده و به آن اجازه استراحت دهيد سپس مي توانيد همين کار را با دو انگشت انجام دهيد و در نهايت پس از آماده نمودن همسرتان از روش دخول استفاده نماييد.

 

پس از داخل شدن سر آلت به او فرصت دهيد تا صبر کند، و ماهيچه هايش شلتر شوند. سپس مي توانيد به عمل دخول ادامه دهيد.

 

در همه حال مراقب واکنش همسرتان باشيد، و با کوچکترين حالت ناراحتي و دلخوري او، از ادامه باز ايستيد. توصيه مي شود همزمان با اين کار پستانها و کليتوريس و ديگر نقاط حساس او را ماساژ دهيد؛ اين کار به راحتي او کمک مي کند.

 

نکات بهداشتي در خصوص آميزي مقعدي:

آموزش نزدیکی از راه مقعد و عوارض آن

نظافت مهمترين نکته در آميزش مقعدي مي باشد

 

سعي کنيد هنگام آميزش مقعدي نکات بهداشتي را کاملا رعايت نماييد. قبل از رابطه جنسي از پشت مي بايست کل روده را شستشو دهيد. براي اين کار مي توانيد از دستگاه “دوچ – تنقيه و…” استفاده نماييد و همچنين داخل مقعد را با آب صابون و يا آب شامپو شستشو نماييد. و با يکديگر دوش بگيريد. ناخنهاي خود را کوتاه کرده و سوهان بکشيد.

 

همچنين استفاده از کاندوم و دستکشهاي لاتکس / در صورت عدم وجود آلرژي به ماده لاتکس، توصيه مي شود. توجه داشته باشيد که نظافت مهمترين نکته در آميزش مقعدي مي باشد.

 

دلايل تمايل مردان به آميزش مقعدي:

آموزش نزدیکی از راه مقعد و عوارض آن

آميزش مقعدي تنها با رضايت هر دو طرف امکان دارد

 

يکي از دلايلي که مرد را به سوي رابطه جنسي از پشت مي‌ کشاند، عدم موفقيت مرد در بهارگاسم رساندن همسرش مي‌ باشد. و از اين موضوع رنج مي‌برد؛ لذا متمايل مي‌ شود که از پشت نزديکي کند. در چنين شرايطي زن مي‌ تواند با محبت به شوهرش کمک و او را راهنمايي کند تا او با لمس و بازي با مواضع حساس جنسي‌ اش، سريع‌ تر آماده شده و به ارگاسم برسد.

 

در اين صورت «مرد» احساس قدرت و لذت مي‌ کند، و از تقاضاي خود منصرف مي‌شود.

 

آميزش مقعدي از نظر اسلام

رابطه جنسي مقعدي در بيشتر اديان الهي، همچنين دين اسلام منع شده است. آميزش مقعدي تنها با رضايت هر دو طرف امکان دارد اما به نظر بيشتر مراجع تقليد مکروه است. توصيه مي شود عزيزان به دليل اثرات منفي احتمالي از آميزش مقعدي خودداري نمايند و يا تعداد دفعات انجام آن را کم کنند.

 

عوارض آميزش مقعدي براي خانمها

آموزش نزدیکی از راه مقعد و عوارض آن

مضرات آميزش مقعدي بسيار زياد و خطرناک است

 

– خونريزي: اگر آميزش مقعدي با احتياط صورت نگيرد بدليل وجود مويرگهاي ريز در آن منطقه منجر به خونريزي هاي کم و زياد مي شود.

 

– انتقال ايدز: بدليل خونريزي در آميزش مقعدي، احتمال انتقال ويروس ايدز بالا ميرود. بهتر است در آميزش مقعدي از کاندوم استفاده شود. مگر اينکه اين اطمينان باشد که شريک شما آلوده نيست.

 

– سرطان مقعد: در بعضي گزارشات عنوان شده که آميزش مقعدي احتمال ايجاد سرطان مقعد بالا مي برد.

 

– درد: درد شديد از ديگر مشکلات آميزش مقعدي هست.

 

– بيماريهاي عفوني: مخصوصا درحالتي كه پس از آميزش مقعدي و قبل از شستشوي كامل طرفين رابطه جنسي از جلو انجام شود.

 

– آسيب به مقعد: گيرنده‌هايي که در مقعد هستند بسيار حساس هستند و براي همين به محض اينکه مدفوع وارد انتهاي رکتوم مي‌شود فرد احساس مي‌کند بايد دستشويي برود. اين گيرنده‌ها به حدي حساس هستند که فرد تفاوت وجود گاز و مدفوع را مي‌فهمد، يعني فقط کشش نيست، اينها را تفکيک مي‌کند از هم.

 

در درازمدت آميزش مقعدي باعث آسيب‌هايي به اين گيرنده ها و مشکلات ماندگار فيزيولوژيک ايجاد مي‌کند.

 

– بي اختياري مدفوع: انجام آميزش مقعدي به صورت مکرر با آسيب به عضلات حلقوي (وظيفه بستن مقعد را بر عهده دارند) به تدريج سبب فراختر شدن مقعد شده و چين هاي مخاطي مقعد از بين رفته و در موارد پيشرفته نارسائي عضله اسفنگتر مقعد و بي اختياري مدفوعي نيز ايجاد خواهد شد.

 

– مرگ در كودكان: اگر کودکان با زور مورد تجاوز جنسي از مقعد قرار گيرند، چون مجراي مقعد تنگ و باريکي دارند علائم تروما مانند درد شديد نواحي مقعد، بالاکشيده شدن عضلات مقعد و قيفي شکل شدن آن، خونمردگي يا خراشيدگي و زخم در لابلاي چين هاي مقعد و گاه پارگي هاي شديد مخاطي و عضلاني مشاهده خواهد شد.

 

چون مقعد از نواحي رفلکس زاي بدن است در موارد نادري حتي آميزش مقعدي باعث مرگ ناگهاني نيز گزارش شده است.

 

– سوراخ شدن روده ها: آميزش مقعدي باعث سوراخ شدن روده هاي مي شود و براي درمان اين مشکل بسيار مهم بايد حتما در بيمارستان بستري شد و جراح بايد آن قسمت روا ترميم کند و آنتي بيوتيک بايد براي جلوگيري از عفونت تجويز شود. درد شديد، تب بالا و احساس فشار در ناحيه شکم از مشخصات اين مشکل است. اين حالت نياز به درمان اورژانسي دارد.

 

نحوه تشخيص آميزش مقعدي:

آموزش نزدیکی از راه مقعد و عوارض آن

در صورت مکرر بودن آميزش مقعدي، علايم آن را مي توان مشاهده نمود

 

تشخيص آميزش مقعدي با معاينه فردي که در اين زمينه داراي تخصص کافي بوده امکانپذير خواهد بود. بهترين مرجعي که در اين زمينه از آشنايي و تسلط کافي برخوردار است ميتوان به پزشکي قانوني اشاره کرد که حتي گواهي آن مرجع براي استناد در موارد قانوني معتبر است.

 

به هرحال ممکن است معاينه مقعد براي فرد عادي قابل تشخيص نباشد ولي پزشکي که در اين زمينه تخصص، مهارت و تجربه کافي دارد قابل تشخيص است.

در صورت مکرر بودن، علايم آميزش مقعدي را مي توان مشاهده نمود.

 

بايد دانست که اگر دفعات دخول کمتر از 3-2 مورد باشد نبايد انتظار علايم آميزش مقعدي را داشت در صورتي که دفعات دخول بيشتر باشد علائمي مثل از بين رفت چين هاي مقعدي که در حالت معاينه پوست اطراف مقعد صاف تر از زمان طبيعي است و تورم يا صافي چين ها، ضخيم شدن پوست اطراف مقعد که به داخل کشيده شده و تا ناحيه پوستي مخاطي ادامه مي يابد و گهگاه ناحيه ياد شده پوسته گذار مي گردد، ديده مي شود.