پارس ناز پورتال

اجرا کردن قانون 5 ساعت در زندگی و رسیدن به موفقیت

اجرا کردن قانون 5 ساعت در زندگی و رسیدن به موفقیت

اجرا کردن قانون 5 ساعت در زندگی و رسیدن به موفقیت 

قانون 5 ساعت در زندگی کاری است که افراد بزرگ و موفق در زندگی خود انجام می دهند و باید از این طریق به پیشرفت در زندگی امیدوار بود. در بسیاری از مواقع پیش می آید که روزهای متوالی را با انجام کارهای سخت سپری می کنید اما هیچ توفیق و پیشرفتی در روند کاری خود نمی بینید. از طرفی شاهد پیشرفت و ترفیع دوستان و همکاران تان هستید و از چنین تفاوت های فاحشی متعجب می شوید.

 

برای اینکه بتوانید در این روند تغییری را به وجود آورید، بهتر است از قوانینی که عمدتا توسط افراد موفق پیگیری می شود استفاده کنید. افرادی چون «بیل گیتس»، «اپرا وینفیری» و «مارک زاکربرگ» نیز از این قوانین تبعیت می کنند. شما نیز با به کار گرفتن آنها می توانید روند عادی زندگی خود را به سمت موفقیت پیش ببرید.

 

این قوانین را با هم مرور می کنیم:

۵ ساعت در هفته را به آموختن اختصاص دهید

بسیار خوب است که بتوانید در طول یک هفته، ۵ ساعت را به آموختن اختصاص دهید. این بدان معناست که روزی یک ساعت و پس از پایان کار به آموختن چیزی بپردازید و در این ۵ روز تمام حواس خود را متوجه آموختن کنید و تمام تلاش خود را به کار گیرید تا حواس تان پرت نشود. اشکال گوناگون آموختن، تجارب فراوانی را در اختیار شما قرار می دهد.

 

مطالعه کنید

مطالعه یکی از عادات و از ساده ترین روش های یادگیری است که همه افراد موفق آن را در برنامه زندگی خود می گنجانند. همواره کتابی را در داخل کیف خود داشته باشید و به صورت هفتگی برنامه ای برای مطالعه کردن داشته باشید.می توانید به صورت آنلاین نیز کتاب هایی را مطالعه کنید. «بیل گیتس» هر سال ۵۰ کتاب می خواند و از این راهکار به عنوان یکی از بهترین روش های یادگیری یاد می کند.

 

به بررسی اطلاعات بدست آمده بپردازید

بررسی اطلاعاتی که به صورت روزانه بدست می آورید یکی از روش های بسیار مفید در یادگیری است. اگر اطلاعات فراوانی را بدون به کارگیری آنها دریافت کنید، احساس خستگی خواهید کرد و مانع یادگیری مهارت های جدید خواهید شد.از مطالبی که یاد می گیرید یادداشت برداری کنید. این کار به شما کمک خواهد کرد

 

که از آنچه آموخته اید تاثیر پذیرید. همچنین با انجام این کار و به صورت هفتگی قادر خواهید بود که ایده های جدیدی را برای به کارگیری در آینده در نظر داشته باشید.

 

ایده ها و تئوری های خود را مورد آزمون و خطا قرار دهید

از آنجایی که بسیاری از محصولات موفقی که بازار ادائه شده اند، حاصل بررسی و آزمودن ایده ها و تئوری ها بوده اند، تمام ایده ها و تئوری های خود را مورد بررسی و آزمون قرار دهید. این کار را حتی در مورد برخی از ایده های تان که احمقانه نیز به نظر می رسند انجام دهید.بدانید که ابداع و نوآوری هرگز از تکرار دوباره چیزها بدست نمی آید. حتی اگر یکی از ایده های تان با شکست مواجه شود می تواند درس های ارزشمندی را برای شما به همراه داشته باشد.

 

کار کردن و آموختن را با هم اشتباه نگیرید

اگر این دو مورد را با هم اشتباه بگیرید احساس خوبی را تجربه نخواهید کرد. شاید تصور کنید که ۴۰ ساعت کار در شبانه روز می تواند برای پیشرفت شما کافی باشد اما به ندرت چنین اتفاقی می افتد.اگر بر مشکلات و مسائل روزانه تمرکز نداشته باشید، در واقع به خود زمانی برای رشد و پیشرفت نداده اید.

 

در واقع ۵ ساعت آموختن و آن هم جدا از زمان کاری می تواند برای یادگیری کمک بزرگی به شما باشد.برای یادگیری اهداف مشخصی را برای خود تعیین کرده و برای رسیدن به آن تلاش کنید. با این کار پیشرفت فراوانی را ملاحظه خواهید کرد.

 

تنها تمرکزتان بر تولید نباشد بلکه به پیشرفت بیاندیشید

 به گزارش پارس ناز هرچقدر تولید بیشتری داشته باشید، موفقیت بیشتری کسب خواهید کرد. تولید می تواند نقش موثری در موفقیت شما داشته باشد اما اگر همراه با یادگیری در کل دوران زندگی نباشد بی ارزش است.اگر به جای آنکه به موفقیت طولانی مدت بیاندیشید، تنها به کار فعلی خود تمرکز کنید، هرگز به توفیق چندانی در طول زندگی تان دست پیدا نخواهید کرد.

 

درست است که ۵ ساعت زمان گذاشتن در طول هفته و برای یادگیری یک چیز آن هم زمانی که هیچ پاداشی بابت آن دریافت نمی کنید، کار دشواری است اما بعدها و با گذشت زمان بابت انجام چنین کاری از خودتان تشکر خواهید کرد.در یادگیری و گذراندن این ۵ ساعت به بهترین نحو از تجربه افراد موفق و چگونگی یادگیری آنها کمک بگیرید. با انجام این کار در سریع ترین زمان، از دوستان و همکاران خود پیشی گرفته و به سمت موفقیت بیشتر قدم خواهید گذاشت.

 

سال جدید را با هدف گذاری های مشخص، یادگیری و بررسی اطلاعات روزمره آغاز کنید و با به کار گیری قانون ۵ ساعت، تغییراتی را به سمت موفقیت بیشتر در زندگی خود پیش گیرید.