پارس ناز پورتال

از تفریحات هیجان انگیز تور مالدیو ،بالی و چین بدانید

از تفریحات هیجان انگیز تور مالدیو ،بالی و چین بدانید

تفریحات تور مالدیو – ورزش های آبی

مالدیو، یک مکان واقعا زیبا برای لذت بردن از بهترین لحظات زندگی است، که یک عالمه ماجراجویی برای توریست های خودش دارد. جالب ترین آنها ورزش های آبی هستند که چه آنهایی که شناگر هستند و چه نیستند، هم آن را دوست دارند. و به همین دلیل است که این ورزش ها اینهمه علاقمند به خودش جلب می کند. اگر هم تمام اینها برای شما جالب است و دوست داشتنی و هیجان انگیز، زمانشه که چمدوناتونو ببندید و مستقیم به تور مالدیو بروید.

 

کاتاماران

از این ورزش شما حقیقتا لذت خواهید برد. قایقرانی در آب های آبی مالدیو بار دیگر به شما در تور مالدیو عشق می بخشد، اما این بار با طبیعت. قایقرانی در اقیانوس شگفت انگیز که در اطراف شما پر از جزایر زیبا و فوق العاده و آرامشی بی مانند است، واقعا شما را در یک لحظه مسخ خودش می کند. 

 

بهترین زمان برای لذت بردن از این ورزش : نوامبر تا آوریل

شنا : لازم نیست

نکته : با خودتون دوربین ببرید و از این لحظات نادر پر از آرامش حتما فیلم و عکس بگیرید.

هزینه تقریبی : 70 تا 90 دلار برای هر نفر 

از تفریحات هیجان انگیز تور مالدیو ،بالی و چین بدانید

کایاک سواری

لذت بردن از این ورزش در آب های شگفت انگیز اقیانوس آبی در تور مالدیو، احساس خوبی به شما می دهد. قایق خود را بچرخانید، چرا که کایاک سواری در وسط این هیولای عظیم، واقعا سرگرم کننده است.

 

بهترین زمان برای لذت بردن از این ورزش : آوریل تا اکتبر

شنا : ترجیحا بلد باشید

نکات : برای دو ساعت کایاک سواری در اقیانوس این ورزش رایگان می باشد. برای انجام درست آن با راهنما صحبت کنید.

هزینه تقریبی : 30-50 دلار برای هر نفر   

 

غواصی سطحی

غواصی سطحی در مالدیو یک ورزش است که حتی افراد غیر شناگر را قادر می سازد تا اسرار پنهان دنیای زیر آب را کشف کنند. تنها چیزی که نیاز دارید در تور مالدیو ، ماسک و باله های غواصی هست. شما می توانید عمق واقعی اقیانوس را مشاهده کنید و مسیر زیادی را در اقیانوس باشید. این یکی از بهترین تفریحات آبی در مالدیو است. 

 

بهترین زمان برای لذت بردن از این ورزش : ژوئیه تا سپتامبر

شنا : در سطح ابتدایی بلد باشید – شناور بودن و پا زدن

نکات : حتما نباید یک شناگر حرفه ای باشید. اگر از شنا در آبهای عمیق می ترسید، در آبهای کم عمق شناور شوید.

هزینه تقریبی : 85 دلار برای هر نفر برای دو ساعت 

 

کایت سواری 

تصور کنید، چقدر هیجان انگیز می شود که مانند کایت (بادبادک) بالای اقیانوس زیبای مالدیو و در آسمان باشید. کایت سواری قطعا برای کسانی که هیجان و ورزش را با هم دوست دارند خیلی رضایت بخش خواهد بود و برای کسانی که به دنبال هیجان در تور مالدیو شرکت می کنند هم هیجان می دهد. 

 

بهترین زمان برای لذت بردن از این ورزش : آوریل تا اکتبر

شنا : لازم نیست

نکات : چشم هایتان را باز کنید و هیجان را احساس کنید.

هزینه تقریبی : 60 تا 90 دلار برای هر فرد برای یک ساعت پرواز  

 

سوار شدن در قایق های کف شیشه ای یا Dinghies 

آیا تا به حال تصور کرده اید وقتی سوار یک قایق بر روی اقیانوس وسیع، عمیق و آبی رنگ هستید، انگار دارید بر روی آن راه می روید؟! شما می توانید حیوانات و گیاهان دریایی خیره کننده ای را مشاهده کنید و که در حال سُر خوردن از زیر پای شما هستند! خب، آماده باشید تا این تجربه را با قایق های کف شیشه ای در اقیانوس بگذرانید.

 

بهترین زمان برای لذت بردن از این ورزش : آوریل تا اکتبر

شنا : لازم نیست

نکات : از هر موجودی زیبا که زیر قایق شما عبور می کند چشم برندارید.

هزینه تقریبی : در حدود 30 دلار  

 

جت اسکی  

این ورزش به دلیل تجربه هیجان آور و سرعت فوق العاده ای که دارد در میان همه مسافرین مالدیو مورد علاقه می باشد، در حالیکه شما در آب های اقیانوسی سرگردان هستید. 

 

بهترین زمان برای لذت بردن از این ورزش : آوریل تا اکتبر

شنا : مورد نیاز نیست

نکات : هنگام آماده شدن برای این ورزش، جلیقه نجات را فراموش نکنید. شما مطمئنا جت اسکی را همراه دوست و یا همسر خود بروید، اما همیشه توصیه می شود که یک مربی را همراه داشته باشید.

هزینه تقریبی : به ازای هر 20 دقیقه و بستگی به جت اسکی که انتخاب می کنید بین 70 تا 185 دلار هزینه خواهد داشت.  

 

غواصی 

غواصی، به ویژه غواصی در آب های عمیق و در بین خرابه ها و لاشه کشتی و هواپیما در آب های عمیق در تور مالدیو باعث جذب بسیاری از توریست ها به این مکان شده است. بسیاری از هتل ها این را به عنوان بخشی از بسته های خود ارائه می دهند. 

 

بهترین زمان برای لذت بردن از این ورزش : ژانویه تا آوریل

شنا : لازم نیست

نکات : اگر از قبل غواصی بلد بودید به راهنمای خود بگویید. او به شما کمک خواهد کرد که تجربه حرفه ای تری را به دست آورید. به هر حال، با دقت به راهنمای خود گوش دهید.

هزینه تقریبی : 130 تا 1000 دلار برای هر فرد، بسته به دوره غواصی انتخاب شده توسط شما.  

 

مسابقه بزرگ ماهیگیری

ماهیگیری، به نظر کاملا عادی می رسد، درست است؟ اما در مورد مسابقه ماهیگیری که ممکن است شما با نمونه های نادری از ماهی ها مثل ماهی تُن، بادبان ماهی و … مواجهه شوید؟ بدیهی است، شما نمی توانید یک مسابقه ماهیگیری خیلی معمولی در یک مکان مانند مالدیو، مرکز ورزش های آبی، انتظار داشته باشید.

 

بهترین زمان برای لذت بردن از این ورزش : نوامبر تا مارس

شنا : لازم نیست

نکات : طعمه ماهی توسط کارکنان ورزش تامین می شود و شما نیازی ندارید که چیزی با خودتان ببرید.

هزینه تقریبی : هزینه یک نفر در حدود 85 دلار و برای شش عضو تقریبا 650 دلار است. 

 

بانانا سواری

این قایق که شبیه موز می باشد قطعا برای تغذیه شما نیست اما بدون شک بدن شما را پر از اشتیاق و هیجان خواهد کر، آن هم در زمانی که شما سوار بر این قایق با سرعت روی آب های پر از کف اقیانوس مالدیو در حال سُر خوردن هستید. این یکی از پرطرفدارترین فعالیت های آبی در مالدیو است.

 

بهترین زمان برای لذت بردن از این ورزش : آوریل تا اکتبر

شنا : لازم نیست

نکات : به خوبی خودتان را مهار کرده و توصیه های راهنمای خود را گوش کنید.

هزینه تقریبی : این ورزش ممکن است از 60 تا 80 دلار برای هر نفر هزینه داشته باشد.

 

پیاده روی زیر آب  

قدم زدن بر روی کف اقیانوس عمیق و تونایی مشاهده تمام موجودات آبزی، آن هم خیلی نزدیک، یک تجربه خیلی خیلی جذاب است که شما در این ورزش می توانید تجربه کنید. بدون شک یکی از بهترین ورزش های آبی در مالدیو است.

 

بهترین زمان برای لذت بردن از این ورزش : ژانویه تا آوریل

شنا : لازم نیست

نکات : ماسک های اکسیژن را به خوبی بر روی صورتتان فیکس کنید.

هزینه تقریبی : حدود 150 دلار 

 

این یک راهنمای سریع برای استفاده بیشتر از ورزش های آبی در تور مالدیو است. آیا چیزی بیشتر برای به اشتراک گذاشتن با مسافران دیگر دارید؟ پیشنهادات خود را در بخش نظرات در زیر قرار دهید.

 


 

تور بالی

عجایب طبیعی اندونزی که حتما در تور بالی باید ببینید

 

دره Harau 

دسترسی به این دره از طریق شهر کوهی سوماترایی Bukittinggi، بسیار آسان است. صخره های این جزیره از اهک تشکیل شده اند و ارتفاع انها به بیش از 100 متر می رسد و با آبشارهای Lemba Harau جان تازه ای به این دره می بخشد. صخره نوردان در اینجا با یکدیگر بر سر امن ترین مسیر برای بالا رفتن از صخره ها بحث می کنند،

از تفریحات هیجان انگیز تور مالدیو ،بالی و چین بدانید

در حالی که دیگران به دنبال مسیرهای پر پیچ و خم در بین زمین های برنج که همچون زمرد سبز می باشند که به آبشارهای جیوه ای دره می رسد. شما یک اقامتگاه خانوادگی و راحتی به سبک معماری مردم Minangkabau سوماترا در میان دریاچه نیلوفر آبی واقع شده است.

 

Pulau Gunung Api Banda

با مشخصات کاملا مخروطی – شبیه به کوه فوجی یاما در ژاپن، اما تنها 666 متر بالا – قله Gunung Api در جزیره دور افتاده Banda یکی از زیبا ترین آتشفشان های اندونزی است. فتح این کوه با شیب بسیار زیاد و سنگ ریزه هایی که دائما در حال سر خوردن از زیر پای شما هستند، در حدود 3 ساعت طول می کشد.

 

پس زمانتون رو جوری تنظیم کنید تا در تور بالی شاهد یکی دیگر از طلوع آفتاب های خاطره انگیز در اندونزی باشید. در بقیه روز هم می توانید به ساحل فوق العاده این جزیره بروید و تنی به آب بزنید و یا اگر از طرفداران غواصی هستید، فرصت یک غواصی فوق العاده رو هم بدست بیاورید.

 

جزیره Menjangan

Pulau Menjangan یا جزیره Menjangan که ترجمه آن می شود جزیره آهوی کوهی، یکی از قابل دسترس ترین مکان ها هم برای غواصان بسیار حرفه ای است و هم برای کسانی که طرفدار غواصی هستند. این جزیره در بالاترین قسمت شمال غربی جزیره بالی واقع شده است.

 

پارک ملی Bali Barat که 12 سایت مختلف برای غواصی دارد، از هر جهت و لحاظ امن می باشد و، آب های کریستالی، دیواره ها و غارهای مخفی و آشکار و منظره های فوق العاده تماشایی و عجیب و غریبی را در تور بالی به نمایش می گذارد.

 

جزیره های مرجانی وسیع و دسته ماهی های گرمسیری که دائما در حال گردش و تغییر جهت هستند، محیط زیرآب بسیار یکدستی را پدید می آورند و غواصی در این آب ها در تور بالی – به جای آکواریوم های بزرگ – حتی اگر یک غواص ناشی و تازه کار هم باشید، یک منظره شگفت انگیزی را برای شما رقم می زند.

 

برای کسانی که غواص های حرفه ای هستند، غواصی در میان کشتی شکسته های قرن 19 در عمق 50 متری یک چالش محسوب می شود. پس اگر غواصی را دوست دارید، در تور بالی خود هم سری به این جزیره بزنید! 

 


 

تور چین

سایت های تاریخی شگفت انگیز چین 

چین دارای تاریخی هزاران ساله است که سایت های تاریخی بسیار زیادی به واسطه آن دارد. هفت اماکن تاریخی دارد، که باید حتما در تور چین خود از آن بازدید کنید:

 

دیوار بزرگ

شهر ممنوعه

ارتش سفالین

قصر Potala (محل و اقامتگاه دائمی دالایی لاما)

قصر تابستانی

غارهای موگای یا غار هزار بودا

سه سایت کنفوسیوس

همه این امکان در میراث جهانی یونسکو ثبت شده اند.

رزرو تورهای مسافرتی در لست تورز و توریاب

از تفریحات هیجان انگیز تور مالدیو ،بالی و چین بدانید

دیوار بزرگ : بلندترین سیستم دفاعی در جهان

دیوار بزرگ چین یکی از بزرگترین مکان های دیدنی در دنیا است. این یک معماری دفاعی باستانی است. این دیوار بلند، تاریخ طولانی ای دارد که بیش از ۲۳۰۰ سال است. این دیواردر مناطق مختلف و توسط دولت ها / سلسله های مختلف برای حفاظت از مرزهای مختلف منطقه ساخته شده است.کل دیوار بزرگ چین، به صورت زیگزاگ در بین کوه های شما چین ساخته شده است. توصیه می کنیم که حتما در کنار بخش های محافظت شده از دیوار بزرگ پیاده روی کنید: Mutianyu و Jinshanling.

 

شهر ممنوعه : ۹۹۹۹ اتاق برای ۲۴ امپراتور

شهر ممنوعه (یا قصر موزه) یکی از جاذبه های پر بازدید تور چین است. شهر ممنوعه، به عنوان کاخ امپراتوری در سلسله مینگ (۱۶۴۴-۱۳۶۸) و سلسله چینگ (۱۹۴۴-۱۶۴۴) بود.طرح این کاخ دقیقا بر اساس نظریه فنگ شویی چینی است. بهترین کاخ سلطنتی حفاظت شده چین، بزرگترین ساختمان مجلل باستانی در جهان است (۷٫۲ هکتار)، ماهیت و نقطه اوج هنر معماری سنتی چین است.

 

ارتش سفالین : اولین گردان دفن شده امپراتوری چینگ

این موزه شامل سه چاله بزرگ که ارتش سفالین در آن قرار گرفته است، می باشد و مساحتی در حدود ۲۲٫۷۸۰ متر مربع را پوشش می دهد. بیش از ۸٫۰۰۰ سرباز و اسب سفالین و بیش از ۱۰٫۰۰۰ اسلحه برنزی در این سه چاله کشف شده است.

 

ارتش سفالین نامزد عنوان «هشتمین عجایب جهان» است و بزرگترین موزه نظامی در زیرزمین است. یک واقعیت جالب این است که، صورت تمام سربازان سفالین به سمت شرق و به سمت دشمنان امپراتور چینگ در دوران جنگ (۴۷۵-۲۲۱ پیش از میلاد) می باشد.

 

قصر Potala : شاهکار معماری تبت

اگر علاقه مند به فرهنگ تبت هستید، قصر Potala چیزی است که نباید از دست بدهید. این قصر در ابتدا توسط موسس سلسله Tu-Bo و با نام قصر Songtsen Gampo (650-617) ساخته شد. پس از بازسازی در قرن هفدهم، محل اقامت دالایی لاما بود.

 

بسیاری از آثار تاریخی با ارزش در کاخ، از جمله بیش از ۱۰،۰۰۰ مجسمه بودا ساخته شده از طلا، نقره، جید، چوب، یا خاک رس، و حدود ۱۰،۰۰۰ thangkas (نقاشی به شکل طومار مربوط به بوداییسم) وجود دارد. نقاشی های رو دیوار بسیار زیبا، حکاکی های چوبی و نقاشی های رنگی که برای دکوراسیون مورد استفاده قرار می گیرند، بسیار ممتاز و برجسته هستند.

 

کاخ تابستانی : بزرگترین باغ، امپراطوری چین

کاخ تابستانی بزرگترین باغ امپراتوری چین است. یونسکو این سایت ۳۰۰ هکتاری را به فهرست میراث جهانی در سال ۱۹۹۸ اضافه کرد و آن را توصیف کرد:« … شاهکار طراحی باغ به سبک چینی، چشم انداز طبیعی تپه ها و دریاچه ها با ویژگی های ساخت دست انسان مانند عمارت ها، سالن ها، کاخ ها، معابد و پل ها ترکیب می شود تا یک مجموعه هماهنگ، با ارزش زیبایی شناسی برجسته ای ایجاد شود. »

 

کاخ تابستانی یک کاخ تفریحی تابستانی سلطنتی در سلسله چینگ (۱۹۴۴-۱۶۴۴) بود، بنابراین معماری و طراحی آن کاملا منحصر به فرد است. قایق سواری در دریاچه Kunming در دسترس می باشد. فروشگاه های متعدد در خیابان Suzhou وجود دارد، که سوغاتی هایی نظیر عتیقه جات، تنقلات / اسنک، ابریشم، طلا و جواهر، و چای می فروشند. فروشنده ها در اینجا لباس های مرسوم در دوران سلسله چینگ را می پوشند.

 

غارهای موگای یا غار هزار بودا : سرزمین مقدس هنر بودایی

غارهای موگای برای نقاشی های دیواری نفیس اش و مجسمه های بودا معروف هستند. این مجموعه دارای: ۷۳۵ غار، ۴۵۰،۰۰۰ متر مربع نقاشی های دیواری، ۲،۴۱۵ مجسمه های رنگی بودا ساخته شده از خاک رس و بیش از ۵۰،۰۰۰ آثار تاریخی است. همه اینها باعث می شود غارهای موگای، بزرگترین و مهم ترین «سرزمین مقدس» هنر بودایی شود.

 

نخستین حکاکی غارهای موگای در ۳۶۶ سال بود و با یک دوره ساخت و ساز که در دوران ۱۶ سلسله انجام شد، مجموعه ای از هنر بودایی بود. غارهای موگای در نزدیکی یک شهر مهم در جاده ابریشم باستانی به نام دون هوانگ یا Dunhuang قرار دارند، جایی که می توانید در تور چین چشمه هلالی (یک وادی کوچک مینیاتوری در یک بیابان بکر و طبیعی) را ببینید.

 

سه سایت کنفوسیوس

کنفوسیوس گرایی بنیان تمدن چینی است. سه سایت تاریخی کنفوسیوس همه در شهر تایفو، استان شاندونگ هستند. ساختمان هایی به شکل معماری باستانی، لوح های سنگی باستانی و فرهنگ کنفوسیوس از نکات برجسته این سه سایت می باشد.

 

عمارت خانواده کنگ، جایی بود که پسران کنفوسیوس در آن زندگی می کردند. این خانه بزرگ برای نشان دادن فلسفه کنفوسیوس در قسمت های مختلف خانه که برای کار، پذیرایی و استراحت طراحی شده است. ۴۸۰ اتاق این خانه یک گنجینه از آثار خوشنویسی امپریالیستی است.

 

گورستان کنفوسیوس به قبرستان خانواده کنگ تبدیل شده است و بیش از ۱۰۰،۰۰۰ تن از فرزندان کنفوسیوس در آنجا دفن شده اند. این کونگ لین (جنگل کنفوسیوس) نامیده می شود.

 

معبد کنفوسیوس تایفو، دومین مجموعه بزرگ معماری باستانی در جهان است که پس از شهر ممنوعه ساخته شده است. معبد در ابتدا به عنوان خانه کنفوسیوس ساخته شد و در سال دوم پس از مرگ او به معبد تبدیل شد تا کنفوسیوس را عبادت کنند. پس از آن، گسترش معبد ادامه یافت و امروزه ۹۵٫۰۰۰ متر مربع موجود در دوره یونگ ژنگ (۱۷۲۲-۱۷۳۵) از سلسله چینگ تکمیل شد.