پارس ناز پورتال

استفاده بی رویه مردان از لوازم آرایشی در کره جنوبی

استفاده بی رویه مردان از لوازم آرایشی در کره جنوبی

استفاده بی رویه مردان از لوازم آرایشی در کره جنوبی 

مردان کره ای گوی سبقت را از خانم ها ربوده اند و رو به مصرف لوازم آرایشی برای زیبایی بیشتر آورده اند تا خبر آن ها در جهان نیز جنجالی شد. خانم‌ها کنار بایستید. در کره‌ی جنوبی، شرکت‌های لوازم آرایشی حالا مردان را هدف گرفته‌اند.این روندی است که با ایده‌های غربی درمورد مردانگی و جنسیت هم‌خوانی ندارد، ولی مردان کره‌ای برای بهتر کردن پوست و ظاهرشان پول خیلی زیادی برای محصولات آرایشی می‌پردازند.

 

بر اساس گزارش یورومانیتور، مردان کره‌ای بالاترین رتبه را در سرانه‌ی مصرف محصولات مراقبت از پوست دارند، با میزان خریدی ۴ برابر دانمارک که مقام دوم را دارد. صنعت زیبایی ارزشی بالغ بر ۱ میلیون دلار دارد که پیش‌بینی می‌شود در ۵ سال آینده رشدی حدود ۵۰درصد داشته‌باشد.

 

مردان کره‌ای فقط افترشیو و لوسیون هم نمی‌خرند. تقاضا برای محصولات ضدپیری، ماسک‌ها و محوکننده‌ها در حال افزایش است.الکس تائک-گوانگ لی، تحلیل‌گر فرهنگی دانشگاه کیونگ هی، می‌گوید مردان به استفاده‌ی بیش‌تر از لوازم آرایش روی آورده‌اند چون در کره‌ی جنوبی، ظاهر همه چیز است.

 

لی می‌گوید: “ما ضرب‌المثلی داریم، اگر می‌خواهی چیزی را بخری باید آن را انتخاب کنی که ظاهر خوبی دارد.”او می‌گوید در جامعه‌ی فوق‌العاده رقابتی کره‌ی جنوبی، این نوع تصمیم‌گیری درمورد آدم‌ها نیز کاربرد دارد. مثلا وقتی کارفرمایان می‌خواهند استخدام کنند، بسیاری از داوطلبان از دانشگاه‌های خیلی خوب خواهندآمد و از نظر صلاحیت مشابه خواهندبود.

 

چیزی که می‌تواند یک داوطلب را متمایز کند ظاهر او است.او توضیح می‌دهد: “اگر می‌خواهید دستمزد بالاتری داشته‌باشید، باید برای سرمایه‌ی انسانی‌تان بهترین تلاش را بکنید”.کریس هنگ، یک مدیر اجرایی که امسال در آستانه‌ی گذر از ۴۰ سالگی است، مشتری ایده‌آل این صنعت است. سیستم او شامل سالی ۲ بار تزریق بوتاکس،

 

همین‌طور لیزردرمانی برای برطرف کردن ایرادهای چهره‌اش است. هنگ آشکارا اعتراف می‌کند بیش از همسرش برای زیبایی وقت، پول، و تلاش صرف می‌کند.هنگ می‌گوید: “هر وقت بیش‌تر به خودتان می‌رسید احساس بهتری دارید. من نمی‌خواهم پیر‌تر به نظر برسم.”

 

 به گزارش پارس ناز نام‌های بین‌المللی از جمله “لب سریز” و “بیودرم” از محبوب‌ترین برندها هستند. اما مینجی کیم، تحلیل‌گر یورومانیتور، می‌گوید شرکت‌های داخلی به شدت بر سر مشتریان مرد رقابت می‌کنند.کیم می‌گوید: “تقریبا همه‌ی بازی‌کن‌های داخلی خط تولید‌هایی برای مردان راه‌اندازی کرده‌اند” که به “آمور پاسیفیک” و “ال‌جی هوس‌هلد‌اند هوس‌کر” به عنوان تولید‌کنندگان وطنی موفق اشاره می‌کند.

 

آمورپاسیفیک حتی یک خط تولید ویژه برای نظامیان راه‌اندازی کرده‌است، که گریم طبیعی استتار و خنک‌کننده‌ی بعد از تمرین و ماسک‌های روشن‌کننده عرضه می‌کند.بر اساس گزارش این شرکت، به طور تقریبی ۷۰ درصد نظامیان مرد کره‌ی جنوبی از محصولات آرایشی استفاده می‌کنند.

 

این شرکت در ایمیلی عنوان کرد: ” علاقه… به محصولات آرایشی از دوران[خدمت سربازی] آغاز می‌شود—به دلیل فعالیت‌های خارجی که نیازمند محافظت در برابر آفتاب و مراقبت کلی پوست است”.