پارس ناز پورتال

استفاده از تجربه مشتریان برای برندسازی موفق

استفاده از تجربه مشتریان برای برندسازی موفق

استفاده از تجربه مشتریان برای برندسازی موفق 

برای اینکه یک برند پیروز داشته باشید ما به شما راهکارهای فوق العاده را معرفی می‌کنیم که از خود مشتریان میتوان در راه موفقیت برند بهره گیری نمود. ما امروزه در عصری قرار داریم که بهره گیری از تجارب مشتریان نقش مهمی در موفقیت تدوین و تشکیل استراتژی برند ایفا میکند.

 

اما سوالی که وجود دارد این هست که چطور از تجارب مشتریان به گونه‌اي بهره گیری کنیم که هم بتواند باعث ایجاد شهرت و محبوبیت برند ما شود و هم پاسخگوی نیازها و تقاضای مشتریان باشد.در ادامه این مقاله به بررسی سه مورد از پیروز‌ترین تجارب بهره گیری از تجربه مشتریان خواهیم پرداخت.

 

۱» تجارب مشتریان با کسب و کار شما آغاز می شود

یکی از مهم ترین اصولی که باید در تدوین استراتژی برند مورد دقت قرار گیرد، بهبود تجربه مشتریان هست. اگر برندها بخواهند بعنوان یک برند پیروز به اهداف خود در اساس مالی به عملکرد بالایی برسند، باید بتوانند یک تیم داخلی جهت پشتیبانی و معرفی برندشان داشته باشند. این مساله اهمیت تجربه مشتریان را نشان میدهند، زیرا مشتریان خوشنود میتوانند بر روی برند مورد علاقه خود سرمایه گذاری کنند.

 

از جانب دیگر، افراد مسئول در این اساس نیز می‌باید نسبت به وظایف خود اطلاع کامل داشته باشند و رفتار و برنامه‌هاي خود را با تجارب و نیاز مشتریان هم جهت سازند. از کارهای مدیریتی گرفته تا فعالیت‌هاي مربوط به بخش فروش، از کارکنان مشغول در بخش تحویل کالا تا بخش خدمات رسانی،

 

در همۀ اساس‌ها یک برند باید به تجربه و نظرات مشتریان دقت خاص داشته باشد. زیرا تنها در این صورت هست که میتواند به عملکرد قابل قبولی در اساس تدوین استراتژی برند دست یابد.اینکه از افراد بخواهیم با ارائه نظرات و شیوه‌هاي جدید یک کسب و کار را رونق بخشند، ممکن هست کار موثری باشد اما بسیار خرج‌بر خواهد بود.

 

از جانب دیگر نیز بهره گیری از داده‌هاي تجربی بر اساس نظرات مشتریان و تلاش برای رونق بخشیدن به کسب و کار می تواند راه حل بهتری را برای برندها ارائه دهد. فراموش نکنید که یک مشتری خوشنود و شاد به راحتی میتواند روی طیف وسیعی از مخاطبان اثر داشته باشد و کیفیت خروجی برند را بالا ببرد.

 

اضافه بر این، اگر ایجاد یک تغییر در محصولات یک برند توجیه منطقی نداشته باشد و برای کسب و کار خوب و سودآور نباشد، جلب رضایت سرمایه‌گذاران به سختی امکانپذیر خواهد بود. نکته آخری که در این اساس باید مورد دقت قرار گیرد این هست که دقت به تجارب دیگران تنها محدود به مشتریان نمی شود. بلکه باید به تجارب کارکنان و کارمندان خود نیز دقت داشته باشیم تا بتوانیم تیم تبلیغاتی موفقی داشته باشیم.

 

امروزه حجم وسیعی از داده‌ها در رابطه با تجارب مشتریان در دسترس عموم قرار گرفته هست. به همین علت، امروزه ما قادر هستیم در فضاهای مجازی، رفتار مشتریان نسبت به محصولات و برند خود و هم‌چنین روابط عاطفی آن‌ها با برند خود را دیدن و بررسی کرده و در تدوین استراتژی برند از آن‌ها بهره گیری کنیم.

 

۲» ارائه رویکردی جامع از تجربه مشتریان

در سال‌هاي جدید، حجم وسیعی از داده‌ها در رابطه با تجارب مشتریان در دسترس عموم قرار گرفته هست. به همین علت، امروزه ما قادر هستیم در فضاهای مجازی، رفتار مشتریان نسبت به محصولات و برند خود و هم‌چنین روابط عاطفی آن‌ها با برند خود را دیدن و بررسی کنیم.

 

نکته مهم در داشتن یک استراتژی برند پیروز آن هست که بدانیم برندها نیاز دارند موانع بین خود و مشتریان در فضاهای مجازی را از میان بردارند و در این مورد، بتوانند ارتباطی جامع و از طریق کانال‌هاي ارتباطی گوناگون با مشتری شکل دهند. بنابراین، در تدوین استراتژی برند نباید تجربه مشتریان نادیده گرفته شود.

 

از جانب دیگر، این‌که مشتریان امروزی به خوبی میدانند دنبال چه چیزی میباشند و کجا میتوانند محصول یا خدمات مورد نظر خود را پیدا کنند، فرمایش عجیبی نیست. در واقع، مشتریان به خوبی از تاثیری که تجاربشان در موفقیت یا شکست یک برند دارد، با خبر میباشند. بنابراین، برندهایی که در ارائه یک رویکرد جامع از تجارب مشتریان عملکرد خوبی نداشته باشند، در رقابت با سایر برندهایی که قادرند رابطه خوبی با مشتریان برقرار کنند شکست خواهند خورد.

 

۳» گزینه صحیح و معقول اصول آغاز برند، ضرورتی دیگر در تدوین استراتژی برند

در مورد این موضوع که یک برند چطور می تواند مشتریان را حیرت زده کند، گفتگو‎‌هاي زیادی شده هست. این لحظات، می تواند لحظه‌هایي باشد که برند شما را متمایز و خاص نشان دهد.لحظاتی در تجربه کاری هر برند وجود دارد که یک برند با ارائه محصول یا خدمات منحصر به فرد مشتریان را شاد می کند.

 

این لحظات، نه تنها وفاداری و طرفداری مشتری از برند را افزایش می دهد، بلکه می تواند مشتری را تشویق نماید تا عضوی از تیم ارتباطی و پشتیبان برند شود.اما نکته مهم و قابل دقت این هست که تمرکز بیش از اندازه برای تکرار چنین تجاربی و حیرت زده کردن مشتری میتواند بیش از آن که خوب باشد، برای برند خطراتی به همراه داشته باشد. اگر یک برند نتواند به صورت مستمر به اصول آغاز خود پایبند باشد، چه اتفاقی خواهد افتاد؟

 

اصول آغاز برند در واقع لیستی از انتظارات مشتری در اساس طراحی و ارائه محصول را تشکیل خواهد داد که برآورده کردن این انتظارات منجر به رضایت مشتری و وفاداری او خواهد بود. هنگامی که برندها بتوانند به این اصول به خوبی پایبند باشند، شهرت و محبوبیت برند آن‌ها نیز افزایش خواهد یافت.

 

برای نمونه، مساله تبلیغات انحصاری را در نظر بگیرید. یکی از ضروریات جدید در تبلیغ برندها، فراهم آوردن اطلاعات خوب و متناسب با نیاز مشتری نسبت به تبلیغات و محتواهای عمومی و ارائه صحیح آن به مشتریان هست که باید به شکل دقیقی مورد دقت قرار گیرد. برای دستیابی به این فرمایش باید

 

برند خود را خوشگل، اجتماعی و به روز نگه دارید

به گزارش پارس ناز، بررسی‌ها و تحلیل‌هاي فوق، تجارب مشتریان را بعنوان یکی از محوری‌ترین موارد در تدوین استراتژی برند معرفی می‌نماید. پس، برای تبدیل شدن به یک برند پیروز لازم هست که تجربه مشتریان بعنوان هسته تبلیغاتی کسب و کارها به صورت جامعی مطلوب قرار گیرد.

 

دقت داشته باشید برندهایی که به سخنان مشتریان خود گوش میدهند و از طریق تیم‌هاي ارتباطی خود با مشتریان در رابطه میباشند، در بهره گیری از تجارب مشتریان پیروز‌تر بوده و مشتریان وفادارتری خواهند داشت.