پارس ناز پورتال

اصول محافظت از پوست در برابر چین و چروک

اصول محافظت از پوست در برابر چین و چروک

اصول محافظت از پوست در برابر چین و چروک 

با افزایش سن احتمال ایجاد چین و چروک روی پوست صورت نیز اکثر میشود و به ویژه بانو ها ازین دشوار ابراز ناراحتی میکنند. برای هیچکس خوشایند نیست که روی پوست صورتش چروک هایي دیدن شود، با رعایت این چند نکته میتوانید کاری کنید تا این چروک هاي پوست ظاهر نشوند و پوستی صاف و بدون چروک داشته باشید.

 

این نکته را در نظر داشته باشید که همه ي وقت میتوانید از بوجود آمدن چنین مشکلی روی پوست پیشگیری کنید. حتماً نیازی نیست پوست شما چروک افتاده یا پیر باشد تا بخواهید این نکات را رعایت کنید.

 

۱ » به صبحانه تان ویتامین اضافه کنید
کاهش عملکرد کلاژن ها از درون بدن رخ می‌دهد بنابراین برای مبارزه با بوجود آمدن چروک هاي پوست باید کاری کنید تا این کلاژن ها به سرعت بازسازی شوند. کلاژن ها نیز از ویتامین هاي خاصی کمک میگیرند. برترین آن ها ویتامین C هست. یکی از روشهای ساده برای جلوگیري از بوجود آمدن چروک پوست مصرف هرروز این ویتامین هست،

 

می‌توانید آن را به نخستین وعده خوراکی خود یعنی صبحانه اضافه کنید، بهتر هست از مواد طبیعی که سرشار از ویتامین C میباشند مثل پرتقال کمک بگیرید. این مواد طبیعی تاثیر بیشتری در جوانسازی پوست و پیش گیری از بوجود آمدن چروک هاي پوستی دارند.

 

۲ » از پوست در مقابل نور خورشید محافظت کنید
این مساله نیازی به گفتن ندارد. همه ي وقت و هر روز از کرم ضد آفتاب بهره گیری کنید. صبح ها پیش از این که از منزل بیرون بروید کرم ضد آفتاب بزنید تا در طول روز در مقابل آفتاب محفوظ باشید. اگر کارتان به گونه یست که اکثر روز را در فضای باز و در معرض نور خورشید قرار میگیرید، بهتر هست هر دو ساعت کرم ضد آفتاب را تمدید کنید. بهره گیری از کرم ضد آفتاب یکی از مهم‌ترین مراحل جلوگیري از بوجود آمدن چروک هاي پوست هست.

 

۳ » پوست را از آلودگی ها پاک کنید
در طول روز در معرض آلودگی هاي گوناگونی قرار میگیرید و پوست صورت چه آرایش داشته باشد چه نداشته باشد یکی از نخستین نقاطی ست که این آلودگی ها را جذب می‌کند. وقتی آلودگی روی پوست بنشیند پوست دیگر نمیتواند امثال گذشته به درستی تنفس کند و این کم کم زمان باعث پیری پوست می‌شود.

 

بهتر هست هر شب صورتتان را با یک پاک کننده آرایشی مناسب پوستتان پاک کنید. می‌توانید از پاک کننده هاي آرایشی بهره گیری کنید که درون خود نمناک کننده و آنتی اکسیدان دارند ، با اینکار میتوانید در جوانسازی پوست نیز قدمی برداشته باشید.

 

۴ »هر شب پوست را با یک کرم ضد چروک و کرم جوانسازی پوست نمناک کنید
وقتی پوست را پاک کردید و حاضر ترمیم در طول شب شد از یک کرم ضد چروک و یا کرم جوانسازی پوست بهره گیری کنید تا به این روند ترمیم کمک کند. موادی که در این کرم ها وجود دارند به خوبی درطول شب جذب پوست میشوند و به ترمیم شدن پوست کمک میکند. بهتر هست همۀ وقت} کرمی بهره گیری کنید

 

که مناسب با نوع پوستتان باشد. برای این که مشاهده نمایید کرم شبی که تهیه کرده‌اید خاصیت ضد چروک بودن دارد یا نه حتماً به ترکیبات آن توجه کنید. احتمالا بهتر باشد بدانید کرم هاي جوانسازی پوست و ضد چروک چه ترکیباتی دارند.