پارس ناز پورتال

همراه با 14 ستاره تیم ملی فوتسال زنان ایران +عکس

همراه با 14 ستاره تیم ملی فوتسال زنان ایران +عکس

همراه با 14 ستاره تیم ملی فوتسال زنان ایران 

تیم ملی فوتسال زنان ایران توانست در جایگاه اول آسیا قرار گیرد و این افتخاری است برای ورزش بانوان کشور و مایه خوشحالی ما. سال‌هاي زیادی است که دیده نمیشوند. سال‌هاي زیادی است که همه ی جوره نادیده گرفته می شوند، اما کار خودشان را انجام میدهند و برترین عناوین را در معتبرترین مسابقات فوتسال قاره کهن ازآن خود میکنند.

 

سال‌هاست باوجود افزایش محدودیت‌ها و مانع تراشی‌ها پای عشق و علاقه خود مانده‌ و همه ی دشواری‌ها رابه جان خریده‌اند. شیرزنان ایرانی توقف‌ناپذیرند. انها چنان در مستطیل کوچک فوتسال غیرتمندانه می‌جنگند و پیش میروند که حتی دنیا هم لب به تحسین‌شان می‌گشاید. به بهانه افتخارآفرینی بزرگ ستاره‌هاي فوتسال به معرفی این قهرمانان می پردازیم.

 

فاطمه اعتدادی ماشین گلزنی

همراه با 14 ستاره تیم ملی فوتسال زنان ایران +عکس

آن‌قدر به اسانی گل میزند و با توپ هنرنمایی میکند که حتی سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا هم به او لقبی اختصاص داده است. «اتومبیل گلزنی» عنوانی است که سایت AFC به او داده و ستاره ایرانی هم در مسابقات قهرمانی آسیا ثابت کرد که شایستگی این لقب را دارد.

 

اعتدادی با ٩ گل زده به همراه سارا شیربیگی و بازیکن ژاپنی در صدر جدول گلزنان آسیا قرار گرفت. اعتدادی درحالی این عنوان رابه خودش اختصاص داد که تیم‌ملی ایران یک بازی کمتر از ژاپن انجام داده که اگر تعداد بازی‌ها مشترک بود حتما او می‌توانست به تنهایی عنوان خانم گل مسابقات قهرمانی آسیا رابه دست بیاورد. اعتدادی هم مثل اغلب ملی‌پوشان فوتسال در تیم دانشگاه آزاد به میدان می رود و ‌سال گذشته به همراه این تیم نایب قهرمان لیگ ایران شد.

 

سارا شیربیگی خانم هت تریک

همراه با 14 ستاره تیم ملی فوتسال زنان ایران +عکس

سارا شیربیگی ازآن ستاره‌هایي است که حالا حالاها فرصت درخشندگی در قاب فوتسال را دارد. این بازیکن تیم‌ملی فوتسال ٢٧ساله است و حداقل تا ٤، ٥‌سال دیگر می تواند برای تیم‌ملی بازی کند و بدرخشد. شیربیگی پیش از مسابقات قهرمانی آسیا هم توانایی‌هاي خودرا نشان داده بود، اما اوج درخشندگی

 

او با پیراهن تیم‌ملی در تایلند رقم خورد. او با گل‌هاي حساسی که دراین مسابقات به ثمر رساند نقش مهمی در قهرمانی تیم‌ملی ایفا کرد. شیربیگی با هت تریک در دیدار فینال مقابل ژاپن توانست خود رابه دیگر هم تیمی‌اش فاطمه اعتدادی در صدر جدول گلزنان برساند. او درحالی مقابل یکی از بهترین تیم‌هاي آسیا هت تریک کرد که ژاپنی‌ها تا قبل از بازی با ایران کمترین گل خورده را داشتند.

 

فاطمه پاپی برنده نظرسنجی 90

همراه با 14 ستاره تیم ملی فوتسال زنان ایران +عکس

اهالی فوتسال وی را متخصص زدن گل‌هاي زیبا می دانند. فاطمه پاپی ٢٨ساله وقتی خیلی مشهور شد که یکی از گل‌هایش در لیگ برتر در‌ سال گذشته در جمع بهترین گل‌هاي ماه فوتبال و فوتسال ایران در برنامه ٩٠ قرار گرفت ودر کمال شگفتی از طرف بینندگان این برنامه به‌عنوان بهترین گل انتخاب شد.

 

او‌ سال گذشته هم در تیم حفاری بازی کرد و گل‌هاي قیچی برگردان زیبایی در لیگ به ثمر رساند. پاپی از پرافتخارترین بازیکنان لیگ فوتسال است که سابقه خانم گلی و انتخاب به‌عنوان بهترین بازیکن این لیگ را در کارنامه خود دارد

 

لیلا خدابنده‌ لو ذخیره‌ ای مطمئن

همراه با 14 ستاره تیم ملی فوتسال زنان ایران +عکس

لیلا خدابنده‌لو دروازه‌بان تیم‌ملی فوتسال ایران است که البته به تناوب برای تیم‌ملی بازی میکند اما هر بار هم که درون دروازه قرار گرفته عملکرد خوبی داشته است. او یکی از مهم ترین مهره‌هاي تیم‌ملی روی نیمکت است و ذخیره‌اي مطمئن برای فرزانه توسلی محسوب می شود. خدابنده‌لو که در تیم مطرح دانشگاه آزاد بازی می کند،

 

فصل گذشته عنوان بااخلاق‌ترین بازیکن لیگ فوتسال بانوان رابه خود اختصاص داد. جالب اینجاست که جایزه بازیکن بااخلاق یکی از مهم‌ترین جوایز لیگ فوتسال بانوان است که اهمیت زیادی برای بازیکنان و تیم‌ها دارد.

 

فاطمه ارژنگی؛ بمب روحیه

همراه با 14 ستاره تیم ملی فوتسال زنان ایران +عکس

او هم یکی از بازیکنان ذخیره و مطمئن تیم‌ملی است که هر زمان مشکلی برای بازیکنان اصلی تیم‌ملی پیش بیاید برای درخشندگی درون زمین آماده است. ارژنگی بازیکن شاخص دانشگاه آزاد است که دو‌سال پیش عنوان بهترین بازیکن لیگ رابه خود اختصاص داد.

 

نسترن مقیمی؛ ستاره‌اي از شمال

همراه با 14 ستاره تیم ملی فوتسال زنان ایران +عکس

او از بهترین بازیکنان تیم نفت آبادان در لیگ ‌سال گذشته بود. نسترن مقیمی ٢٩ساله که در شمال ایران متولد شده برای پیگیری رویاهای فوتسالی‌اش به جنوب کشور رفته ودر آن‌جا خوش درخشیده است.

 

نسیمه غلامی؛ مسی ایران

همراه با 14 ستاره تیم ملی فوتسال زنان ایران +عکس

نه اینکه با یکی دو حرکت تکنیکی این لقب رابه او داده باشند نه. کاپیتان تیم‌ملی فوتسال ایران واقعاً تکنیکی خارق‌العاده دارد که به شایستگی لقب مسی فوتسال در آسیا رابه خود اختصاص داده است. غلامی ٣٣ساله بعد از نیلوفر اردلان کاپیتان تیم‌ملی ایران شد و با اینکه از بقیه بچه‌هاي تیم‌ملی بزرگ تر است اما میگویند روابط بسیار نزدیکی با بچه‌ها دارد و کاپیتان محبوبی برای تیم‌ملی محسوب می شود. غلامی در اولین قهرمانی تیم متمول نفت آبادان هم نقشی موثر داشت.

 

فهیمه زارعی؛ زننده گل‌هاي زیبا

همراه با 14 ستاره تیم ملی فوتسال زنان ایران +عکس

ستاره کهنه‌کار تیم‌ملی ، مشهور است به اینکه گل‌هاي زیبایی میزند. فهیمه زارعی ٣٤ساله باوجود اینکه از سال‌هاي جوانی فاصله گرفته اما به درخشندگی خود در تیم باشگاهی و تیم‌ملی ادامه می دهد. او‌ سال گذشته برای تیم حفاری اهواز بازی کرد و عنوان بهترین بازیکن فصل رابه خودش اختصاص داد. سه‌سال پیش پایگاه معتبر مترو که به‌طور تخصصی اتفاقات فوتسال را دنبال می کند، گل او به مالزی در دوره قبلی مسابقات قهرمانی آسیا رابه‌عنوان بهترین گل تاریخ فوتسال بانوان جهان انتخاب کرد.

 

فرزانه توسلی؛ عقاب آسیا

همراه با 14 ستاره تیم ملی فوتسال زنان ایران +عکس

بهترین دروازه‌بان آسیا. فرزانه توسلی ٣٢ساله یکی از ستاره‌هاي تاثیر گذار تیم‌ملی فوتسال است که اوج درخشندگی او در دیدار فینال مقابل ژاپن بود. او در مقابل بازیکنان سرعتی و تکنیکی تیم‌ملی ژاپن شجاعانه ایستادگی کرد و فقط دو بار به انها این فرصت را داد که دروازه ایران را باز کنند.

 

توسلی در میان دروازه‌بانان این دوره از مسابقات قهرمانی آسیا بهترین عملکرد را داشت و نقشی مهم در دبل قهرمانی ایران ایفا کرد. توسلی در‌ سال ٢٠١٥ از طرف سایت فوتسال پلنت در جمع ١٠ دروازه‌بان برتر فوتسال زنان جهان قرار گرفت که عنوان ارزشمندی برای او و فوتسال ایران بود. جالب است بدانید که توسلی بین فوتسالی‌ها لقب عقاب آسیا رابه خود اختصاص داده است. او درحالی در تیم باشگاهی خود دانشگاه آزاد و تیم‌ملی می‌درخشد که در هیچ‌کدام از دو تیم مربی اختصاصی برای دروازه‌بانی ندارد.

 

فرشته کریمی بهترین در دنیا

همراه با 14 ستاره تیم ملی فوتسال زنان ایران +عکس

سرشناس‌ترین بازیکن تیم‌ملی فوتسال ایران است که شهرتی جهانی دارد. فرشته کریمی که در دوران نوجوانی بسکتبالیست بوده باوجود ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها برای فوتبال بانوان وارد این رشته شد و بعد به فوتسال آمد و درخشندگی دراین رشته را آغاز کرد. او در تمام رده‌هاي ملی فوتبال و فوتسال بازی کرده ودر ‌سال ٢٠١٥ و بعد از اولین قهرمانی ایران در مسابقات جام ملت‌هاي آسیا، در جمع ١٠ بازیکن

 

برتر فوتسال زنان در دنیا قرار گرفت. او بعد از این افتخارات با حضور در برنامه‌هاي تلویزیونی به شهرت زیادی رسید و نقشی چشمگیر در معرفی فوتسال بانوان به مردم ایران ایفا کرد. کریمی امسال هم برای دومین بار پیاپی به‌عنوان بهترین بازیکن مسابقات قهرمانی فوتسال آسیا دست یافت تا افتخاری دیگر به کارنامه‌اش اضافه کند. کریمی‌ سال گذشته در تیم فوتسال پرسپولیس به میدان رفت.

 

طاهره مهدی‌پور؛ امید به آینده‌

همراه با 14 ستاره تیم ملی فوتسال زنان ایران +عکس

کم سن و سال‌ترین بازیکن تیم‌ملی است. طاهره مهدی‌پور، دروازه‌بان تیم‌ملی فوتسال است که سابقه بازی برای تیم‌ملی در جام‌جهانی اسپانیا را دارد. او که فقط ٢١‌سال دارد آن‌قدر درسال‌هاي گذشته خوب بوده که در جام‌جهانی اسپانیا کادر فنی تیم‌ملی را مجبور کرد بعد از سال‌ها دست به تغییر درون دروازه بزنند. بی‌شک آینده‌اي درخشان در انتظار این گلر خوب خواهد بود.

 

آرزو صدقیانی‌زاده؛ ملی‌پوش ١٥ساله

همراه با 14 ستاره تیم ملی فوتسال زنان ایران +عکس

آرزو، یکی از پدیده‌هاي فوتسال ایران است. او فقط ٢٢‌سال دارد اما آن‌قدر خوب است که سرمربی تیم‌ملی نتوانست وی را به مسابقات قهرمانی آسیا نبرد. صدقیانی‌زاده در فصل اخیر لیگ برتر به همراه تیم نفت آبادان قهرمان شد و یکی از ارکان مهم قهرمانی این تیم بود. او یکی از مستعدترین فوتسالیست‌هاي زن ایران است که توانست در ١٥سالگی به تیم‌ملی دعوت شود.

 

مهسا کمالی؛ رویای لژیونر شدن

همراه با 14 ستاره تیم ملی فوتسال زنان ایران +عکس

ستاره تیم فوتسال دانشگاه آزاد اگر چه درحال حاضر جایگاه ثابتی در تیم‌ملی ندارد اما این استعداد و شانس را دارد که پا جای ستاره‌هاي بزرگ تیم‌ملی بگذارد. او فصل پیش بارها به‌عنوان بهترین بازیکن لیگ فوتسال در هفته‌هاي مختلف انتخاب شد و آرزوهای دوردستی را دنبال می کند. کمالی ٢٣ساله بازی در اروپا و لژیونر شدن را رویای بزرگ خود معرفی می کند.

 

فرشته خسروی؛ با استعداد

بازیکن ایذه‌اي فوتسال ایران‌ سال گذشته به همراه نفت آبادان قهرمان لیگ شد و همین موضوع دلیل خوبی بود برای دعوتش به تیم ملی. خسروی ٢٤ساله سابقه زیادی در تیم‌ملی ندارد اما از بازیکنانی است که استعداد زیادی دارد و می تواند جایگاه فیکسی در تیم‌ملی برای خود جور کند.

 

شهرزاد مظفر سرمربی تیم ملی فوتسال زنان ایران پس از کسب قهرمانی در دومین دوره رقابت هاي قهرمانی آسیا گفت: دراین لحظه واقعا خوشحالم. در واقع سال‌ها بود که انتظار این لحظه را می کشیدم و این قهرمانی بهترین لحظات زندگی من را رقم زد.

همراه با 14 ستاره تیم ملی فوتسال زنان ایران +عکس

مظفر در مورد عملکرد شاگردانش که به خصوص در دیدار فینال خیره کننده بود، عنوان کرد: فکر می‌کنم امروز تیم ما بهترین عملکرد خودرا نشان داد. مسابقه فینال همیشه مسابقه منحصر به فردی است، چرا که بازیکنان تحت فشار و استرس قرار می‌گیرند و باید انها را نظارت کرد و همینجا از کلیه اعضای کادر فنی و دستیارانم تشکر میکنم.

 

سرمربی تیم فوتسال زنان ایران در مورد بازی هاي آسیایی سال گذشته که با کسب رتبه سومی برای شاگردانش خاتمه یافت و تجربه رویارویی با ژاپن اضافه کرد: سال گذشته ما چندین مسابقه با تیم ملی ژاپن داشتیم ولی آن ها در هر تورنمنت، تیم متفاوتی دارند. ژاپن کاملا تیم متفاوتی با تیم سال 2015 و همین طور تیم سال 2017 در ترکمنستان بود. ما هم بازیکنان و هم کادر فنی جدیدی دراین تیم دیدیم. می‌دانستیم که با تیم جدیدی روبه‌رو هستیم که تغییرات زیادی داشته است.

همراه با 14 ستاره تیم ملی فوتسال زنان ایران +عکس

مظفر ادامه داد: فکر می‌کنم عملکرد انها در نیمه نهایی مقابل تایلند عالی بود. ما روی دو مسابقه آن ها برابر چین و تایلند تمرکز کردیم و انها دراین مسابقه از مجموعه اي از تاکتیک ها استفاده کردند، اما ما برای این برنامه ها آماده بودیم و همین طور برای برنامه پاورپلی «بازی با 5 بازیکن» هم خودمان را آماده کرده بودیم.

 

سرمربی تیم زنان فوتسال ایران با اشاره به عملکرد خوب شاگردانش در خط دفاعی بیان کرد: فکر میکنم عملکرد فوق العاده اي در خط دفاعی از بازیکنانم دیدیم. در واقع ما توانستیم 5 گل بزنیم، چون در نیمه اول به خوبی از دروازه خودمان دفاع کردیم.

همراه با 14 ستاره تیم ملی فوتسال زنان ایران +عکس

مظفر در ادامه ضمن تبریک به فرشته کریمی بدلیل کسب عنوان ارزشمندترین بازیکن مسابقات و همین طور سارا شیربیگی و فاطمه اعتدادی که با 9 گل عنوان خانم گلی مسابقات را مشترکا به دست آوردند، به تمجید از عملکرد فرزانه توسلی گلر تیم خود پرداخت که نمایش خیره کننده اي در فینال داشت و گفت : فکر میکنم فرزانه بهترین گلر فوتسال آسیا است. درسال 2015 و همین طور این تورنمنت او درخشان بودو برای این عملکرد توسلی شایسته کسب عنوان بهترین دروازه بان آسیا است.

 

تیم ملی فوتسال بانوان ایران در فینال رقابت‌هاي جام ملت‌هاي آسیا که در تایلند برگزار می ‌شد، برابر ژاپن به میدان رفت و با نتیجه ۵ بر ۲ این تیم را شکست داد و برای دومین بار قهرمان این رقابت‌ها شد. فینال دو سال پیش هم بین دو تیم ایران و ژاپن برگزار شد که ایران در آن بازی با تک گل فرشته کریمی عنوان قهرمانی رابه دست آورد.

همراه با 14 ستاره تیم ملی فوتسال زنان ایران +عکس

در نیمه اول بازی ژاپن بر روی دروازه ایران فشار آورد اما ضربات این تیم در چارچوب نبود. رفته رفته تیم ملی ایران توانست بازرسی بازی رابه دست بگیرد و چند موقعیت را نیز به دست آورد. نیمه نخست بدون گل به اتمام رسید.با شروع نیمه دوم تیم ملی حملات خودرا بر روی دروازه ژاپن بیشتر کرد تا این که سارا شیربیگی در دقیقه ۲۸ دروازه ژاپن را باز کرد.

 

۲ دقیقه بعد ضربه آزاد فرشته کریمی با برخورد به یکی از بازیکنان تیم ژاپن، وارد دروازه این تیم شد تا ایران ۲ بر صفر از این تیم پیش بیفتد.حملات ایران همان‌ گونه ادامه داشت تا سارا شیربیگی بار دیگر در دقیقه ۳۱ بازی گل سوم ایران رابه ثمر برساند.تنها چند ثانیه پس از گل سوم سارا شیربیگی گل چهارم تیم را وارد دروازه رقیب کرد تا خود نیز دراین بازی هت تریک کرده باشد.

 

بعد از گل چهارم، تیم ژاپن به بازی پاور پلی روی آورد و میکا عدد ۳ ژاپن توانست در دقیقه ۳۲ بازی یکی از گل‌ها را جبران کند.در ادامه فشار تیم ژاپن نتوانست کارساز باشد ودر دقیقه ۳۶ بازی فهیمه زارعی گل پنجم ایران رابه ثمر رساند تا ایران یک قدم دیگر به قهرمانی نزدیک شود.

 

آنا میشیرو در دقیقه آخر بازی اختلاف را کم کرد و گل دوم ژاپن رابه ثمر رساند اما دختران شایسته ایران این بازی را ۵ بر ۲ پیروز شدند تا برای دومین بار قهرمان آسیا شوند.در پایان این رقابتها سه جایزه برترین ها نیز به ایران رسید. فرشته کریمی ارزشمندترین بازیکن آسیا شد، سارا شیربیگی با 9 گل عنوان بهترین گلزن رقابتها رابه خود اختصاص داد و نسیمه غلامی کاپیتان تیم ایران جایزه بازی جوانمردانه که به تیم ایران رسید را دریافت کرد.