پارس ناز پورتال

همراه با مائده هژبری و تمام حواشی اش + عکس

همراه با مائده هژبری و تمام حواشی اش + عکس

همراه با مائده هژبری و تمام حواشی اش 

مائده هژبری، شاخ اینستاگرامی 19 ساله، این دختر دراین چند وقته حواشی زیادی داشته است، از دستگیری او تا جنجال سلبریتی هاي شکم پر و داغ تر از آش و… اما مائده واقعا کیست؟ چرا مشهور شده؟ پیج جدید او بعد از دستگیری اش به شمار یک میلیون فالوور رسیده و این یک رکورد محسوب می‌شود. مردم چه کسانی را مشهور میکنند؟ واقعیت ماجراها چه بوده؟ در ادامه همه ی رابه شما خواهیم گفت، با ما همراه باشید.

همراه با مائده هژبری و تمام حواشی اش + عکس

همراه با مائده هژبری و تمام حواشی اش 

 

مائده هژبری رقصند 18 ساله تهرانی به همراه شماری از دوستانش «شاداب، الناز قاسمی و کامی» احضار شد. اما پلیس فتا ضمن خلاف شرع اعلام کردن کلیپ هاي اینستاگرامی مائده، در اختیار بودن پرونده وی را رد کرد. مائده اکنون در بيرون از کشور است ودر توییتری، ارتباط با امیر تتلو و شرکت در کنسرت وی در استانبول را تکذیب کرده است و از طریق توییتر با افرادی که مخاطبش هستند در ارتباط است.

 

مائده از اول مرداد 1397 با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش، دوباره صفحه قبلی راکه بیش از 700 هزار فالور داشت فعال کرد. مائده هژبری هیچ کانالی در تلگرام ندارد و صفحاتی که به نام وی هستند متعلق بخود او نیست. به گزارش پارس ناز، وزیر ارتباطات نیز در 31 تیر ماه، فیلتر اینستاگرام را در روزهای آینده رد کرد.

همراه با مائده هژبری و تمام حواشی اش + عکس

پست اینستاگرامی مائده هژبری در اول مرداد 1397

 

مدیرکل روابط عمومی صدا و سیما، سخنگوی قوه قضاییه و رضا رشید پور مجری برنامه حالا خورشید شبکه سوم سیما در تیر ماه 1397 درباره جنجال مرتبط با مائده هژبری صحبت هایي کرده اند که دراین گفتار می‌خوانید.

همراه با مائده هژبری و تمام حواشی اش + عکس

سلفی مائده هژبری با امیر تتلو که مربوط به ماه ها پیش است

همراه با مائده هژبری و تمام حواشی اش + عکس

صفحه توییتر مائده هژبری

 

مستندی به نام بیراهه با همکاری گروه اجتماعی شبکه اول سیما درباره اعترافات این افراد و فعالیت هاي آنان در فضای مجازی منتشر شد که بازتاب هاي گسترده اي در رسانه هاي داخلی و بین المللی داشته است. بازداشت دختران نوجوان و پخش اعترافات انها در چند ماه اخیر،  با انتقاد شماری از چهره هاي سیاسی و فرهنگی کشورمان مواجه شد.

همراه با مائده هژبری و تمام حواشی اش + عکس

حسام الدین آشنا، عضو شورای بازرسی بر صداوسیما، در واکنش به پخش اعترافات مائده هژبری دخترجوانی که به اتهام پخش فیلم‌هایي از رقص خود در صفحۀ اینستاگرامش بازداشت شده بود، گفت: شورای کنترل بر صدا و سیما این امکان را فراهم میکند تا به هر شکایتی از طرف افراد در مورد عدم رضایت‌شان نسبت به پخش عکسهای آنان در تلویزیون رسیدگی کند.

 

توییتر و اینستاگرام مائده هژبری

همراه با مائده هژبری و تمام حواشی اش + عکس

اینستاگرام مائده هژبری به دستور پلیس مسدود شده است

همراه با مائده هژبری و تمام حواشی اش + عکس

جدیدترین توییتر مائده هژبری در 25 تیر ماه 1397 درباره کلیپ فیک منتسب به وی در فضای مجازی

 

مائده هژبری در اینستاگرام پس از بسته شدن صفحه اصلی او فعال نیست و صفحاتی که به نام مائده هژبری در اینستاگرام فعال است و بعضا چندین کا فالو دارند، صفحه اي متعلق به ایشان نیست. مائده هژبری در توییتر فعالیت دارد که دراین نشانی: https://twitter.com/maedehhojabri در معرض است.

همراه با مائده هژبری و تمام حواشی اش + عکس

عکس هایي از مائده هژبری در ایران

 

حجت‌الاسلام محمدرضا زائری روحانی و کارشناس فرهنگی اجتماعی نیز نقد خود رابه انتشار مستند اعترافات مائده هژبری در صفحه اینستاگرام خود اینگونه نوشته است: قرن‌ها ادبیات اباحی و جنسی آیا چیزی از اقتدار و صلابت فکر دینی کاست؟ غالب شعرا هزلیات دارند و غالب تصویرگران نقش‌هایي که قابل نشر نیست

 

قرن‌ها مردم رقصیدند و عریان شدند و رفتند و آمدند، اما دین آسیبی ندید! چرا بزرگان مدعی این نکته ساده و کوچک را نمی‌فهمند؟ آنچه دین و ایمان را متلاشی و نظام را نابود می کند لرزش کمر دختری نوجوان نیست، لغزش قلم قاضی کهنسال است

همراه با مائده هژبری و تمام حواشی اش + عکس

اینستا نوشته آناهیتا نعمتی نسبت به دستگیری مائده هژبری

 

شهاب اسفندیاری، رئیس دانشکده صدا و سیما نیز در واکنش به انتشار اعترافات رقصند نوجوان «مائده هژبری»، به غیر اخلاقی و غیرحرفه اي بودن و هزینه سنگین این فیلم مستند پخش شده از شبکه اول سیما اذعان کرده است.

 

آناهیتا نعمتی، هنر پیشه سینما و تئاتر کشورمان نیز در صفحه 600 هزار فالوری خود نسبت به انتشار مستند اعترافات مائده هژبری ودوست پسر و دوستانش واکنش نشان داد و این رفتار رابا عده اي از رفتارهای انجام شده در دهه شصت مقایسه کرد.

 

واکنش پرستو صالحی به پخش اعترافات رقصند جوان در شبکه اول سیما

همراه با مائده هژبری و تمام حواشی اش + عکس

پرستو صالحی، هنرپیشه سینما نیز با انتشار بخشی از اعترافات مائده هژبری که در حال گریه موضوعاتی را در مستند تهیه شده ارائه میکند، به این رویه رسانه ملی در انتشار گزارشات اجتماعی و فرهنگی به شدت انتقاد کرد و از مسئولان صدا و سیما خواست تا اعترافات مفاسد اقتصادی را در فیلمهای مستند پخش کند.

 

واکنش تهمینه میلانی به انتشار مستند اعترافات مائده هژبری، رقصنده نوجوان از شبکه اول سیما

همراه با مائده هژبری و تمام حواشی اش + عکس

تهمینه میلانی، کارگردان صاحب سبک سینمای کشور ایران نیز با انتشار ویدیویی از مائده هژبری، نوجوان دستگیر شده که ۲.۵ میلیون بار دیده شد نوشت: عمل صدا و سیما در پخش صحنه نمایش عجز « مائده » در مقابل دوربین ضد انسان ، بالاخره مورد اعتراض عده اي از روزنامه ها و شخصیت هاي سیاسی هم قرار گرفت.

 

پاسخ مدیرکل روابط عمومی صدا و سیما به انتقاد از پخش اعترافات شاخ هاي اینستاگرام

همراه با مائده هژبری و تمام حواشی اش + عکس

تصویری از اینستا نوشته پر بیننده مدیرکل روابط عمومی صدا و سیما . محمد حسین رنجبران حدود ۳۰ هزار فالور دارد

 

محمد حسین رنجبران، مجری مشهور و مدیرکل جدید روابط عمومی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در واکنش به برخی فض اسازی‌ها درباره مستند «بیراهه» که از شبکه یک سیما درباره آسیب‌هاي فضای مجازی پخش شده است و حواشی زیادی نیز در فضای مجازی به دنبال داشت، به گزارش پارس ناز وی گفت:

 

وظیفه ذاتی رسانه ملی و خواست مردم بویژه خانواده‌هاست که اطلاعات بیشتری درخصوص آسیب‌هاي فضای مجازی داشته باشند و نباید وقتی مسئولان مربوط در حوزه فضای مجازی به وظایف‌شان در ساماندهی فضای مجازی عمل نمیکنند ما دست روی دست بگذاریم و برنامه‌هاي آگاهی بخش به خانواده‌ها ارائه نکنیم.

همراه با مائده هژبری و تمام حواشی اش + عکس

واکنش پلیس فتا به دستگیری مائده هژبری

 

پلیس فتا و مائده هژبری

اقدامات مائده هژبری در فضای مجازی خلاف قانون و شرع و مستوجب برخورد قانونی بوده است و طبیعتا اگر این پرونده در اختیار پلیس فتا هم قرار میگرفت حتما پیگیری میشد. تسنیم با انتشار خبر بالا از بی ارتباط بودن پرونده مائده هژبری با اقدامات پلیس فتا تهران خبر داد.

 

از مائده هژبری تا شاخ های اینستاگرام

به گزارش پارس ناز، شماری از شاخ هاي اینستاگرام و مائده هژبری بدلیل رفتار مغایر با شئونات و عرف جامعه در شبکه هاي اجتماعی و تبلیغ آن توسط دستگاه قضا بازداشت شدند و واکنش ها به بازداشت این افراد و پخش اعترافات کاربرانی که در رسانه ها از انها بعنوان شاخ هاي اینستاگرام یاد می‌شود، همان‌ گونه ادامه دارد و بخشی از فضای رسانه اي کشور را در روزهای پایانی تیر ماه 1397 بخود اختصاص داده است.

 


حتما بخوانید : مائده هژبری رقصنده : دستگیری شاخ دهه 80 اینستاگرام


 

بنظر می‌رسد پس از حماسه آفرینی هاي تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی 2018 روسیه، کلید واژه شاخ هاي اینستاگرام و ارز مسافرتی و بازار ثانویه، سه کلید واژه و ترند مهم سایبری کشور به شمار می‌رود که توجه ده ها میلیون کاربر ایرانی جامعه اطلاعاتی رابه سمت خود معطوف کرده است.

همراه با مائده هژبری و تمام حواشی اش + عکس

از جدیدترین توییت هاي جنجالی مائده هژبری

 

شاخ هاي اینستاگرام مثل گولاخ هاي سکو استقلالی ها یا پرسپولیسی ها، بخشی از واقعیت هاي جامعه امروز ایران و جهان هستند که همان طور که الکی الکی محبوب می‌شوند، در زمان کوتاهی تبدیل به اینفلوئنسرهای شبکه هاي مجازی شده و طیفی از کاربران به نسبت خردسال و جوان این شبکه رابا خود همراه میکنند. دنیای فشن بلاگرها و فود بلاگرها که ترندی مهم و تاثیرگذاری در شبکه هاي اجتماعی به خصوص در اینستاگرام است را می توان دراین راستا تفسیر کرد.

همراه با مائده هژبری و تمام حواشی اش + عکس

شاخ هاي اینستاگرام، الزاما از رفتارهای مغایر با شئونات اخلاقی و عرفی جامعه برای مطرح شدن و دیده شدن بیشتر استفاده نمیکنند. اما ماهیت فعالیت و اطلاع رسانی آنان در اکو سیستم 1 میلیارد کاربره اینستاگرام سبب میشود تا در کمترین زمان، پیام و محتوای انها به افراد مختلف منتقل شود و ماه به ماه بر شمار مخاطبانشان افزوده شود.

همراه با مائده هژبری و تمام حواشی اش + عکس

عده اي از شاخ هاي اینستاگرام در داخل و بيرون از کشور، بازدید کننده به مراتب بیشتری از شبکه هاي تلویزیونی و نشریات سنتی در طول روز دارند و واکنش هاي آنان به برخی موضوعات، از مواضع مسئولان سیاسی و فرهنگی آن جامعه بیشتر است. باید واقعیتی به نام شاخ هاي اینستاگرام و گولاخ هاي مجازی را پذیرفت. پاک کردن صورت مساله، کمکی در حل آن نمی کند.

همراه با مائده هژبری و تمام حواشی اش + عکس

برای کاهش میزان ضریب آسیب پذیری جامعه اطلاعاتی ایراناز پدیده گولاخ ها و شاخ هاي اینستاگرام، باید سطح فرهنگ و سواد رسانه اي جامعه را ارتقا داد و روشهای آسیب پذیری مجازی و اقدامات مجرمانه دراین حوزه رابه کودکان و نوجوانان در کتاب هاي درسی آموزش داد.

همراه با مائده هژبری و تمام حواشی اش + عکس

این که صدا و سیما با انتشار چنین مستند بیست و چند دقیقه، رقصنده هاي نوجوانی رابه صورت غیر مستقیم در کانون توجه ملی و بین المللی قرار دهد، رهیافتی اخلاقی و علمی و آموزنده برای جامعه ندارد و تنها زمینه و بستر برای محبوبیت این افراد الکی مشهور! فراهم شده ودر ارتقا میزان محبوبیت رسانه ملی تاثیر منفی خواهد داشت.

همراه با مائده هژبری و تمام حواشی اش + عکس

چه خوب است که آسیب هاي شبکه هاي اجتماعی در هر سطحی و مقولات این حوزه از شاخ هاي اینستاگرام گرفته تا کسب و کارهای مجازی و فرصت هاي این حوزه به صورت شفاف و رک در برنامه هاي سیما در اختیار مخاطبان قرار گرفته ودر روزگاری که عده اي از هموطنان با بیکاری، داغ نان شب، آب شرب و محیط زیست سالم مواجه هستند، نه بازی ها جدی شود و نه جدی ها بازی

همراه با مائده هژبری و تمام حواشی اش + عکس

سایت پلیس فتا: cyberpolice.ir

 

گرچه انتقادات به رسانه ملی درباره پخش این مستند زیاد است، اما نباید فراموش کرد که پلیس فتا ایران، چشم همیشه بیدار پلیس در فضای اینترنت بوده و تاکنون ده ها هزار مجرم سایبری و کلاهبردار اینترنتی را رهگیری، شناسایی و دستگیر کرده است و با هزاران هتک حرمت و صدها میلیارد ریال کلاهبرداری مقابله کرده است. نظر شما درباره بازداشت شاخ هاي اینستاگرام و برخورد با مجرمان سایبر چیست؟