پارس ناز پورتال

برنامه خندوانه و اضافه شدن آیتم های بی مزه

مجموعه : اخبار سینما
برنامه خندوانه و اضافه شدن آیتم های بی مزه

برنامه خندوانه و اضافه شدن آیتم های بی مزه 

برنامه خندوانه در سری قبل خوب عمل کرد و رامبد جوان توانست مردم ایران را پس از سال ها پای تلویزیون ایران بنشاند.اما حفظ مخاطب در یک برنامه تلویزیونی کار سختی است. 

 

بعد از اتمام فصل دوم خندوانه، همه مخاطبان تلویزیون سری سوم آن بودند تا با آیتم های جذاب تازه، بازار خنده روده بر شوند. جوان سری جدید برنامه اش را آغاز کرد و اتفاقا چندین ایده جدید هم داشت؛ ایده هایی که هیچ کدام نتوانست به اندازه آیتم هایی مثل مسابقه استندآپ کمدی یا در حد و اندازه های آن سر و صدا به راه بیندازند و دیده شوند.

 

در اینچا چندین ایده جدید رامبد و همکارانش را برای فصل سوم برنامه مرور می کنیم؛ ایده هایی که بعضی از آنها فرصت شان تمام شده و بعضی دیگر با توجه به اینکه پایانی باز داشتند، ممکن است دوباره سر و کله شان پیدا شود و حال این برنامه را خوب کنند.

 

ایده اول: لباهنگ

فضای کلی: بروبچه های این برنامه خوشحال، برای اینکه از قافله نوروزی جا نمانند، ایده ای مطرح کردند و مسابقه ای تحت عنوان «لباهنگ» راه اندازی شد.

 

خیلی از مخاطبان این برنامه که از مسابقات فصل قبل خاطره خوشی داشتند، پیگیر این مسابقه بودند اما میزان مخاطبان این برنامه در مقایسه با مسابقه محبوب فصل قبل، یعنی خنداننده برتر خیلی کمتر بود و به جز قسمت های پایانی چندان دیده نشد.

 

چرا با آن حال نمی کنیم: نقطه ضعف لباهنگ آنجا بود که با توجه به ممیزی های تلویزیون در انتخاب آهنگ، بسیاری از شرکت کنندگان نمی توانستند قطعات محبوبشان را انتخاب کنند. نکته بعدی اینکه لباهنگ با فرض اینکه برنامه ها و طرح های بعدی از آن بهتر باشند برای استارت فصل سوم ایده خوبی به نظر می رسید نه اینکه به عنوان برگ برنده اصلی فصل سوم در همان ابتدای راه قربانی شود.

 

امکان امیدواری هست: مسلما خیر، مگر اینکه به فکر برگزاری دوره دوم این مسابقات باشند.

برنامه خندوانه و اضافه شدن آیتم های بی مزهایده دوم: مسابقه بانوان

فضای کلی: دومین ایده جدید رامبد جوان و تیمش مسابقه خانم ها بود؛ مسابقه ای که در آن بازیگران مطرح تلویزیونی در کنار بانوان ورزشکار حضور می یافتند و به صورت تیمی با هم مسابقات مختلفی مثل لب خوانی، بداهه گویی و… برگزار می کردند.

 

چرا با آن حال نمی کنیم: مهم ترین نکته در رابطه با این مسابقه ممیزی های سیماست. تلویزیون به عنوان سختگیرترین رسانه کشور شناخته می شود و برای برنامه های مختلف آن شاید آقایان کارهای محیرالعقول زیادی انجام دهند اما بانوان به دلیل معذوریت هایشان از چنین آزادی عملی برخوردار نیستند.

 

این مسئله مشخص بود و رامبد جوان باید می دانست که خانم ها در تلویزیون قادر به انجام ژانگولرهایی که آقایان اجرا می کنند نیستند.

 

امکان امیدواری هست: این مسابقه هنوز به طور رسمی به پایان نرسیده و هر هفته ممکن است با تعدادی چهره جدید دوباره برگزار شود. فقط سازندگان خندوانه باید حواسشان به این مسئله باشد که درگیر ممیزی نشود و جذابیت کافی هم داشته باشد.

برنامه خندوانه و اضافه شدن آیتم های بی مزهایده سوم: هوشنگ

فضای کلی: هوشنگ، یکی از جدیدترین کاراکترهای خندوانه است که در فصل سوم به این تیم ملحق شده، البته ما هیچ تصویری از او نداریم و فقط هرازگاهی صدایش را می شنویم. او کسی است که به صورت تلفنی به استودیو وصل می شود و با رامبد کل کل می کند؛ آدم یکه به قول امروزی ها عشق لاتی دارد و پیش رفقایش بلوف می زند که با رامبد رفیق است.

 

چرا با آن حال نمی کنیم: این طور به نظر می رسد که هوشنگ وارد خندوانه شد تا فشار کار جناب خان کمتر شود و باتوجه به کم رنگ بودن حضور نیما در این فصل، بتواند با رامبد بده بستان داشته باشد اما با توجه به اینکه کاراکترهای قبلی مثل جناب خان و نیما ته این ماجرا را درآورده اند.

 

امکان امیدواری هست: شخصیت های قبلی که وارد خندوانه شدند از همان ابتدای ورودشان پرقدرت بودند و خوب دیده شدند اما هوشنگ از این قاعده مستثناست و کارش برای مطرح شدن سخت تر از کاراکترهای قبلی این برنامه است.

برنامه خندوانه و اضافه شدن آیتم های بی مزهایده چهارم: آیتم های نمایشی

فضای کلی: خندوانه ای ها در فرمول استفاده از چهره های جدید به این ایده رسیدند که دو نفر در بخش هایی از برنامه به صورت جداگانه آیتم هایی را در استودیو اجرا کنند؛ آیتم هایی که در هر قسمت داستان خاص خود را داشتند و هر کدام روایتگر یک موضوع بودند.

 

چرا با آن حال نمی کنیم: این دو نفر از جنس برنامه خندوانه نیستند. شاید در یک نگاه این زوج خیلی بامزه باشند اما بامزگی شان چیزی شبیه به خندوانه نیست و شاید بتوان آنها را در هر برنامه و سالن نمایشی دید. به طور کلی نتوانستند خودشان را اصولی به خندوانه الصاق کنند و حالا شبیه وصله ناجور به نظر می رسند.

 

امکان امیدواری هست: حضور این چهره های جدید با بازگشت نیما خیلی کم رنگ تر شده و به نظر می رسد رامبد و دوستانش به این نتیجه رسیده اند که یا باید مدل این آیتم به کل عوض یا به صورت کامل، بیرون گذاشته شود.
برنامه خندوانه و اضافه شدن آیتم های بی مزهایده پنجم: خانواده باحال

فضای کلی: این ایده هم یکی از برگ های برنده خندوانه بود که آن را برای ماه رمضان درنظر گرفتند. ایده اصلی این بود که چهره های مشهور با خانواده هایشان در این برنامه حضور پیدا کنند و آیتم های مختلفی مثل اجرای نمایش یا بازی و… انجام دهند اما این طرح هم خیلی خوب از آب درنیامد و واکنش های منفی نسبت به آن به قدری زیاد شد که رامبد را مجبور کرد به آن واکنش نشان دهد!

 

چرا با آن حال نمی کنیم: اول اینکه افراد استفاده شده برای این ایده چندان مطرح نیستند و مسلما گزینه های بهتر از آنها نیز وجود داشت. موضوع بعدی، خانواده های این افراد به اندازه خودشان خوب نیستند (که اگر بودند آنها هم بازیگر می شدند) و در آخر اینکه ایده های جذاب بیشتری می توانست جایگزین نمایش شود.

 

امکان امیدواری هست: از آنجا که ما انسان های امیدواری هستیم، به عاقبت به خیری این ایده نیز خیلی امید داریم. البته به شرط آنکه رامبد جوان و دوستانش به فکر اصلاح این وضعیت باشند.

برنامه خندوانه و اضافه شدن آیتم های بی مزه