پارس ناز پورتال

بهترین خدمات حرفه‌ ای سالن زیبایی در ایران

بهترین خدمات حرفه‌ ای سالن زیبایی در ایران

خدمات حرفه‌ای سالن زیبایی

از آن‌جایی که خانم‌ها علاقه زیادی به زیبا شدن دارند؛ از لوازم آرایش استفاده می‌کنند. بعضی از خانم‌ها تمایل دارند که خدمات آرایشی‌ را خودشان انجام دهند. اما از آن‌جایی که پوست صورت عضوی حساس است و در مقابل مواد خارجی سریع واکنش نشان می‌دهد و همین‌طور انجام خدمات آرایشی به تخصص و مهارت نیاز دارد؛ بهتر است خانم‌ها به سالن‌های زیبایی مراجعه کنند. در سالن زیبایی علاوه بر ارائه خدمات آرایشی مو، صورت و ناخن، امور مراقبتی را نیز انجام می‌دهند.

 

جوانسازی پوست

پوست از سه لایه تشکیل شده کهلایه بیرونی آن در معرض عوامل بیرونی قرار می‌گیرد و با گذشت زمان و افرایش سن از زیبایی آن کاسته می‌شود. جوانسازی پوست همانطور که از نامش پیداست برای مبارزه با پیری پوست و ایجاد چین و چروک به‌کار می‌رود. جوانسازی پوست با استفاده از روش‌های مختلفی انجام می‌شود. در بعضی از روش‌ها از تزریق ژل برای جوانسازی استفاده کرده و در بعضی دیگر ماسک و کرم‌های مخصوص آرایشی به‌کار گرفته می‌شود.

 

خدمات مراقبتی سالن‌های زیبایی

سالن‌های زیبایی با توجه به هزینه‌ای که دریافت می‌کنند خدمات متنوعی را ارائه می‌دهند. بخشی از خدمات سالن‌های زیبایی مربوط به پوست است که عبارتند از:

 

پارافین‌ تراپی

پارافین‌درمانی یا تراپی روشی است که در آن با استفاده از روغن‌های گرم و مخصوص پوست را ماساژ داده و باعث درمان و تسکین دردهای پوستی، افزایش گردش خون و رفع چین و چروکیدگی پوست می‌شود. پارافین در طی سه مرحله انجام می‌شود. ابتدا پارافین را روی پوست قرار می‌دهند و پس از 30 دقیقه آن را از روی پوست برمی‌دارند و سپس با استفاده از آبرسان پوست را ماساژ می‌دهند. پارافین‌تراپی فواید زیادی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به جلوگیری از پیری زودرس، بر طرف کردن کک و لک صورت، روشن کننده پوست و کلاژن‌سازی پوست اشاره کرد.

بهترین خدمات حرفه‌ ای سالن زیبایی در ایران

هیدرودرمی یا آبرسانی پوست

پوست به دلیل اینکه همراه در معرض نور آفتاب و آلودگی‌های موجود در هوا قرار دارد؛ ممکن است به مرور زمان خشک و آسیب‌دیده شود. آبرسانی یا هیدرودرمی پوست با استفاده از دستگاه مخصصوص ژل آبرسان را به لایه‌های شاخه پوست وارد کرده و باعث می‌شود چروکیدگی آن کمتر شود. هیدودرمی یا آبرسانی پوست برای درمان خطو ریز و چین و چروک، گرفتگی پوست، اکنه و جراحت، بسته بودن منفاذ و رفع سلول‌های مرده از پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

پاکسازی پوست

پاکسازی بیشتر برای پوست‌های چرب و دارای جوش استفاده می‌شود. در واقع پاکسازی پوست برای لایه‌برداری و از بین بردن پوست‌های سرسیاه است. پاکسازی پوست با استفاده از مواد شست‌وشو دهنده مخصوص مانند لوسیون، شیرپاک‌کن و جلبک دریایی انجام می‌شود. پاکسازی پوست یکی از خدماتی است که در پکیج آرایش عروس نیز قرار دارد.

 

اسکراب‌ تراپی

اسکراپ‌تراپی یا لایه‌بردای برای از بین بردن پوست‌های مرده صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین اسکراب‌تراپی خطوط سطحی پوست، چربی پوست و جوش‌های سطحی و بدون التهاب پوست را درمان می‌کند. اسکراب صورت یا بدن معمولا دوبار در هفته باید انجام شود؛ چرا که به‌کارگیری زیاد از اسکراب باعث خشکی بیش از حد پوست نیز می‌شود.

بهترین خدمات حرفه‌ ای سالن زیبایی در ایران

نرم کردن پوست کف پا

یکی دیگر از خدماتی که در سالن‌های زیبایی انجام می‌شود نرم کردن پوست کف پا است؛ چرا که پوست کف پا قسمتی است که به مروز زمان زبر شده و باعث آزار و اذیت افراد هنگام راه رفتن و یا پوشیدن جوراب می‌شود. برای نرم کردن این قسمت از پا از کرم‌های مرطوب‌کننده و روغن‌های گیاهی استفاده می‌کنند.

 

اپیلاسیون و لیزر موهای زائد

بسیاری از سالن‌های زیبایی اپیلاسیون را جزء خدمات آرایشی می‌دانند؛ درحالی که اپیلاسیون برای از بین بردن موهای زائد و زیبایی پوست به‌کار می‌رود و در زیر شاخه خدمات بهداشتی و مراقبتی قرار دارد. در اپیلاسیون، موم روی پوست قرار گرفته و پس از مدتی به وسیله پارچه یا کاغذی از پوست جدا می‌شود. اپیلاسیون از جمله خدماتی است که می‌توان آن را در منزل نیز انجام داد؛

 

اما از آن‌جایی که پوست بسیار حساس می‌باشد بهتر است برای انجام اپیلاسیون به سالن های زیبایی مراجعه کنید چرا که در سالن‌های زیبایی برای کاهش دادن درد و عوارض اپیلاسیون از روغن‌ های گیاهیاستفاده می‌کنند. از آن‌جایی که لیزر موهای زائد جزء خدمات پزشکی و بهداشتی شناخته می‌شود. بعضی از سالن‌های زیبایی با همکاری متخصص پوست و مو و زیر نظر کلینیک تخصصی خدمات لیزر موهای زائد را نیز انجام می‌دهند.

 

این مقاله توسط واحد محتوای سایت ایرانگان تولید شده و هرگونه کپی برداری از آن با ذکر منبع بلامانع است.