پارس ناز پورتال

بی رحم ترین پرستاران قاتل در طول تاریخ را بشناسید

بی رحم ترین پرستاران قاتل در طول تاریخ را بشناسید

بی رحم ترین پرستاران قاتل در طول تاریخ را بشناسید 

وظیفه اصلی پرستاران کمک به درمان مریض جهت التیام سلامتی آنها هست اما بعضی از پرستاران بوده اند که آدم کش بوده اند. همه ی به خوبی میدانیم یک اشتباه کوچک در بیمارستان میتواند به چه مشکل بزرگی تبدیل شود و گاهی حتی مرگی را هم رقم بزند. همین علت هست که پرستاران و پزشکان

 

تمام تلاش خودرا می‌کنند تا برترین شرایط را برای بیماران خود فراهم کنند. اما دراین میان پرستاران شیطان صفتی هم وجود دارند که به بهانه هاي گوناگون بجای کمک به التیام حال بیماران, جان آنها را میگیرند. شمار زیادی از این پرستاران در مجلات خبری چون بی بی سی و تلگراف جزو خطرناک ترین زنان و مردان جهان و قاتلان سریالی اعلام شده اند.

بی رحم ترین پرستاران قاتل در طول تاریخ را بشناسید

قاتل ارتشی ها

“کریستین گیلبرت” یکی از پرستاران بنگاه دکتری “وترانز” در نورث هامپتون ماساچوست بود. جاییکه چهار نفر از بیماران بستری دراین بنگاه رابه قتل رساند که همگان در ارتش فعالیت می‌کردند. نخستین قربانی او مردی سی و پنج ساله به اسم هنری هودون, یکی از نیروهای هوایی ارتش بود

 

که به خاطر جراحاتی قشری در بیمارستان بستری شد اما پس از چند روز بر اثر ایست قلبی جان خودرا از دست داد. پس از تحقیقات مشخص شد که ایست قلبی او به خاطر تزریق ماده اي بوده که باعث افزایش تپش قلب می‌شود.

بی رحم ترین پرستاران قاتل در طول تاریخ را بشناسید

گیلبرت از همین روش برای کشتن باقی قربانیان هم بهرهگیری کرد. دومین قربانی مردی چهل و یک ساله به اسم کنت کاتینگ بود, در دستان خودش از جهان رفت؛ در حالی‌که باقی کارکنان بیمارستان خيال می‌کردند گیلبرت در حال تلاش برای بازگرداندن او به زندگی بوده هست. راز گیلبرت 15 ماه بعد فاش شد

 

و به جرم سه قتل درجه یک و دو و همینطور اقدام به قتل مجرم شناخته شد. طبق قانون کشور آمریکا این جرائم می توانست حکم اعدام داشته باشد اما گیلبرت به حبس ابد محکوم شد.

 

خطرناک ترین پرستار

“انه گریگ” یکی از پرستارانی هست که به علت به قتل رساندن 20 نفر از بیماران نه تنها در لیست خطرناک ترین زنان جهان قرار گرفت, بلکه لقب “فرشته مرگ” را نیز بخود تعلق داد. در بین 20 نفر قربانی که به دست او کشته شدند, 4 کودک نیز بودند که آنه آنها رابه وسیله تزریق زهر به قتل رسانده بود.

بی رحم ترین پرستاران قاتل در طول تاریخ را بشناسید

این پرستار درسال 1977 در بیمارستانی در بورکشایر انگلستان بعنوان پرستار کار میکرد. او از کودکی به اینکار علاقه مند بود. او بعد از این‌که مدتی در یکی از صومعه هاي انگلستان بکار پرستاری مشغول بود, به بیمارستان رفت تا کارش رابه شکل جدی تری انجام بدهد.

 

در آن روزها آنه آنقدر شاد بود که دوستانش وی را پرنده شاد صدا می‌کردند. او به مدت 30 سال در آن بیمارستان کار میکرد و همه ی وی را پرستاری مسئول و مهربان می‌دانستند تا این‌که فکر قتل بیماران به ذهن آنه خطور کرد.زمانی که او مشغول کشتن بیماران بود, پزشکان بیمارستان از شیوه یکسان مرگ بیماران شان حيرت زده شده

 

و پلیس را در جریان قرار دادند. آنه که پرستاری بیمارانی راکه مرده بودند به عهده داشت به علت شک پلیس شش ماه از کار معلق شد. دراین شش ماه هیچ بیماری بر اثر مسمومیت از جهان نرفت. بهمین خاطر پلیس به قالت بودن آنه خاطرجمعی پیدا کرد و به این طریق فرشته مرگ بازداشت شد.

 

آنه در جلسه محاکمه خود گفت: “من طاقت مشاهده زجر کشیدن بیمارانم را نداشتم. مخصوصا کودکان, سالمندان و کسانی که از بیماری هاي صعب العلاج رنج می بردند.” این زن ادعا کرد شمار زیادی از کسانی که به قتل رسانده بود, خود تمایل به مردن داشتند و آنه آنها رابه زور نکشته هست. درسال 2002 آنه به انگ قتل بیماران با تزریق زهر به اعدام محکوم شد.

بی رحم ترین پرستاران قاتل در طول تاریخ را بشناسید

درسال 1981 روبرت دیاز بعنوان پرستار شیفت شب در سه بیمارستان گوناگون در لس آنجلس مشغول بکار بود. او قربانیان خودرا با تزریق بیش از حد لیدوکائین به قتل میرساند. او قربانیانش را از میان سالمندانی گزینه میکرد که به مواظبت هاي مخصوصاً نیاز داشتند. تزریق او باعث حمله قلبی شدید

 

ودر نهایتی مرگ آنها می شد. به این ترتیب, هیچکس به مرگ شان مشکوک نمی شد تا این‌که این مرگ ها باعث شد هر سه بیمارستان باهم مکاتبه اي داشته باشند و تحقیقات خود درمورد پرستار مشترک دربخش سالمندان را شروع کنند.

 

دراین تحقیقات مشخص شد 19 نفر از بیمارانی که تحت مواظبت دیاز بودند, جان خودرا از دست داده اند. همینطور همه ی آنها در دوران مرگ کبود شده و رنگ پوست شان آبی شده بود. زمانی که منزل دیاز بررسی شد, مقدار زیادی ویال لیدوکائین پیدا شد. دیاز به جرم قتل 28 نفر به اعدام محکوم شد که قرار بود حکمش پس از آخر تحقیقات کامل ایفا شود اما او بر اثر ایست قلبی درسال 2010 در 72 سالگی در زندان جان خودرا از دست داد.

 

فرشتگان مرگ لاینز

فرشتگان مرگ لاینز لقب چهار پرستار بود که در بیمارستان لاینز در وین مشغول بکار بودند. آنها والتارد واگنر, ابرنه لیدوف, ماریا گروبر و استفانیا مایر اسم داشتند و قتل هاي زنجیره اي خودرا از سال 1983 شروع کردند. قربانیان آنها بیماران سالمندی بودند که پزشکان امیدی به بهبودشان نداشتند و بعد از دستگیری هدف خودرا از اینکار, دلسوزی و کمک کردن به این افراد عنوان کردند.

بی رحم ترین پرستاران قاتل در طول تاریخ را بشناسید

شمار قربانیان فرشتگان مرگ که همگان بالای 75 سال بودند, 48 نفر اعلام شد. راز این گروه پرستار بی رحم بالاخره درسال 1991 برملا شده و دستگیر شدند. البته پس از دستگیری و اعترافات این چهار نفر, پلیس معتقد بود که شمار قربانیان بیشتر از 48 نفر بوده هست. با این‌که فرشتگان مرگ لاینز در عرض چند سال مرتکب قتل هاي زیادی شدند اما تا سال 2008 تمامی آنها مورد عفو قرار گرفته و آزاد شدند.

 

قاتلی که مردگان را احیا میکرد

از دسامبر 2003 تا فوریه 2004 به طرز مشکوکی شمار فوتی هاي بیمارستان هورتون انگلیس بالا رفت و عجیب تر از همه ی این بود که همه ی آنها به خاطر مشکلات تنفسی جان خودرا از دست داده بودند. نخستین متهم بنجامین گین بود که پرستار اصلی بخش به حساب می آمد و به نحوی با تمامی بیماران فوت شده تماس داشت.

 

همینطور گزارش شد که وقتی خبر داده می شد یکی از بیماران گریبانگیر مشکل تنفسی شده هست, بنجامین بجای این‌که غمگین شود, هیجان زده برای احیای او می رفت.

بی رحم ترین پرستاران قاتل در طول تاریخ را بشناسید

در واقع طبق گزارش همکارانش احیا کردن کاری بود که او خیلی دوست داشت و اینکار رابا هیجان انجام می داد. در ابتدا بنجامین به انگ قتل دو نفر از بیماران بازداشت شد اما با اعترافات خودش مشخص شد که 15 نفر رابا بهرهگیری از داروی بی حس کننده عضلات یا تزریق بیش از حد مسکن به قتل رسانده هست. بنجامین به جرم قتل این 15 نفر به 17 بار حبس ابد محکوم شد.

 

قاتل حواس پرت

“استفن لتر” پرستار بیمارستان سانتوفن کشور آلمان درسال هاي 2003 و 2004 بود. همان یک سالی که او پیروز شد 28 نفر از بیماران بیمارستان رابه قتل برساند. البته او بعد از دستگیری با گمراهی پلیس گفت که 12 نفر رابه قتل رسانده هست.

بی رحم ترین پرستاران قاتل در طول تاریخ را بشناسید

با مشخص شدن شمار دقیق قتل هایي که استفن مرتکب شده بود, او در دادگاه برای دفاع از خود گفت: “شاید 28 نفر درست باشد, من درست به خاطر نمی آورم. حافظه کوتاه مدت من بسیار ضعیف هست.”بیشتر قربانیان استفن نیز بالای 70 سال بودند و او معتقد بود تنها به مرگ آسان تر و بدون درد آنها کمک میکند

 

اما با تحقیقات پلیس و گفتگو با دکتر معالج بیماران مشخص شد حال شمار زیادی از کسانی که استفن به قتل رسانده هست ناگوار نبوده و حتی رو به التیام بوده هست. استفن نیز به جرم قتل 28 نفر به حبس ابد بدون عفو مشروط محکوم شد.

 

پرستار روانی

آینو نیکوپ یک قاتل سریالی فنلاندی بود که در بین سال هاي 2004 تا 2009 بعنوان پرستار کار می‌کرد. در بین این سال‌ها پنج نفر از بیمارانی که آینو از آنها مواظبت میکرد به طرز مشکوکی جان خودرا از دست دادند و علت مرگ شان هرگز مشخص نشد تا این‌که در مارس 2009, زمانی که آخرین قربانی از جهان رفت, مسئولان بیمارستان به او مشکوک شده و پلیس را خبر کردند.

بی رحم ترین پرستاران قاتل در طول تاریخ را بشناسید

او به جرم قتل پنج مریض در طول سال هاي خدمت خود بازداشت شد. دادگاه او در دسامبر 2010 برگزار شد ولی به خاطر این‌که آینو از نوعی بیماری روانی رنج می‌برد, قاضی وی را به تحمل 12 سال حبش محکوم کرد. این حکم باعث شد تا خانواده قربانیان به رأی دادگاه انتقاد کنند اما اینکار آنها فایده اي نداشت. آینو به قاضی گفت: “من بیمارانی را می کشتم که دیگر امیدی به زنده بودن شان نبود.”

 

بی رحم ترین پرستار کودکان

برخلاف پرستاران دیگر که قربانیان شان بیماران سالمند بودند, قربانیان “جنه آنه جونز” را کودکان و نوزادان تشکیل می دادند. جنه بعنوان پرستار کودکان در بیمارستان بکسار کانتی سن آنتونیو مشغول بکار بود. درسال 1981 پرستاران این بیمارستان متوجه شدند رويدادها عجیبی برای نوزادان این بیمارستان رخ می‌دهد و به طرز وحشتناکی شمار فوتی ها بالا رفته هست.

بی رحم ترین پرستاران قاتل در طول تاریخ را بشناسید

کودکان بیمارستان هم بر اثر مشکلاتی جان خودرا از دست می دادند که هیچ ربطی به بیماری روز اول شان نداشت. نوزادانی که تندرست و بدون مشکل متولد میشدند یک یا دو روزبعد با مشکلات تنفسی جان خودرا از دست می دادند.همین موضوع باعث شد تا سرپرستار بخش, چریل پندرگراف, تحقیقات خودرا دراین ارتباط شروع کند.

 

او فهرستی از کودکانی که خیلی ناگهانی جان خودرا از دست داده بودند تهیه و مشخص کرد که پرستار آنها در دوران مرگ چه کسی بوده هست. او به سرعت متوجه شد که تمامی نوزادان و کودکان فوت شده, تحت نظر جنه بوده اند و بهمین خاطر این موضوع رابا پلیس در بین گذاشت.

 

پس از بررسی هاي پلیس, جنه به جرم قتل 46 کودک به 99 سال حبس و به جرم اقدام به قتل نوزادان و کودکانی که پزشکان پیروز به احیای آنها شده بودند, به 60 سال حبس محکوم شد.

 

پرستاری با 16 قتل

جوزف دیووی آکین تا سال 1990 در بیمارستان نورث فولتان رژیونال در آتلانتا بعنوان پرستار مشغول بکار بود اما پس ازآن به بیمارستان گرین کوپر آلاباما رفت. مدت کوتاهی از ورود جوزف به این بیمارستان می گذشت که یکی از بیماران آنجا به اسم رابرت پریس سی و دو ساله بر اثر مصرف بیش از اندازه لیدوکانین جان خودرا از دست داد.

بی رحم ترین پرستاران قاتل در طول تاریخ را بشناسید

در آن دوران جوزف در اتاق او بودو برای این‌که کسی به او شک نکند, خودرا در حال احیای مریض نشان داد. در عرض مدت کوتاهی شمار کسانی که گریبانگیر حمله قلبی تنفسی میشدند به شدت افزایش یافت در حالیکه در هر زمانی که حال یکی از بیماران بد می شد جوزف در آنجا حضور داشت.

 

همین امر باعث شک اطرافیان شده و وی را زیر نظر گرفتند تا این‌که بالاخره در دوران تزریق دارو به یکی از بیماران دکتری وی را دیده و با پلیس تماس گرفتند. جوزف به جرم قتل 16 مریض به حبس ابد محکوم شد.

 

آزمایشی که قاتل را لو داد

درسال 1980 ریچارد آنجلو پرستار بیمارستانی به اسم گو ساماریتان در نیویورک بود. نخستین باری که پزشکان به اقدامات ترسناک او مشکوک شدند زمانی بود که او برای یکی از بیماران تزریقی انجام داد و از مریض پس از مدت کوتاهی آزمایش گرفته شد. آزمایش او بهرهگیری از داروئی را نشان می داد که از طرف دکتر تجویز نشده بود.

بی رحم ترین پرستاران قاتل در طول تاریخ را بشناسید

پس از این موضوع منزل آنجلو کنترل شده و نظیر هاي دیگری از همان دارو در منزل او پیدا شد اما آنجلو توانست همه ی را متقاعد کند که از این دارو برای تنگی نفس خود بهرهگیری میکند ودر آن روز نیز مریض گریبانگیر تنگی نفس شده بود. با این توضیحات و با دقت به پیشینه کاری خوبی که تا آن روز از خود نشان داده بود توانست بار دیگر بکار خود بازگردد.

 

همینطور آنجلو گذشته از این‌که بعنوان پرستار مشغول بکار شود, آتشنشان نظیر اي بود که به خاطر شجاعت هایش بارها از او تقدیر شده بود. همین موضوع باعث می شد تا دیگران کمتر به او شک کنند. آنجلو پشت همین چهره دروغین بین 25 تا 27 مریض رابا تزریق داروهای باز کننده ریه به قتل رساند تا این‌که مرگ هاي پی در پی و یک شکل بیماران بالاخره رازش را برملا کرده و دستگیر شد. آنجلو به 61 سال حبس محکوم شد.

 

نخستین قتل, نوزاد نارس

کاتاریانا پانتیلا, پرستار فنلاندی به جرم قتل سه نفر از بیماران در بین سال هاي 2007 تا 2010 دستگیر شد. نخستین بیماری که کاتاریانا به قتل رساند نوزاد نارسی بود که تزریق دارو وی را به سوی مرگ بود. کاتاریانا به خانواده نوزاد گفته بود این نوزاد به خاطر این‌که خیلی زودتر از موعد مقرر به جهان آمده,

 

جانش را از دست داده هست. به این ترتیب هیچکس به او شک نکرد تا این‌که مدتی بعد دو نفر از بیماران او که یکی به خاطر سکته مغزی گریبانگیر فلج بودو دیگری یک مریض روانی که هردو حالات مساعدی داشتند, به طرز مشکوکی از جهان رفتند.

بی رحم ترین پرستاران قاتل در طول تاریخ را بشناسید

پس از کالبدشکافی, مرگ آنها بر اثر تزریق دارو گزارش شد. این موضوع باعث شد تا رئیس بیمارستان به کاتاریانا شک کرده و پلیس را در جریان بگذارد. پس از دستگیری, او به قتل هایي که انجام داده بود اعتراف کرده و تا دوران اعدام به زندان انداخته شد. این زن در مارس 2010 در سلول خود از جهان رفت.

 

قتل در دو دهه

چارلز کولن در طول 16 سالی که بعنوان پرستار مشغول بکار بود, در مراکز پرستاری و بیمارستان هاي گوناگونی در نیوجرسی و پنسیلوانیا فعالیت کرد. اگر چه دادگاه تنها توانست 29 قتل وی را ثابت کند اما چارلز در واقع 40 نفر از بیماران بیمارستان هاي گوناگون رابه قتل رسانده بود. او در طول مدت کاری خود پنج بار اخراج شد و حتی دو بار وادار شد تا از کار استعفا دهد.

بی رحم ترین پرستاران قاتل در طول تاریخ را بشناسید

شیوه کشتن چارلز نیز تزریق هاي مرگبار بود که بیشتر با “دیگوسین” انجام می داد. طریق کارش و روشی که قربانیان رابه قتل می‌رساند آنقدر به مرگ طبیعی نزدیک بود که توانست دو دهه بدون این‌که کسی به او مشکوک شود به کارهای وحشتناکش ادامه دهد. او بیشتر در شیفت شب کار می‌کرد که همین امر باعث می شد تا انجام قتل ها برایش آسان تر باشد, به طوریکه تنها در عرض کمتر از یکسال 13 مریض رابه قتل رساند.

 

چارلز هم مثل بیشتر پرستاران قاتل, بیماران سالمند را بعنوان قربانی انتخاب می‌کرد. تنها یکی از قربانیان او جوانی بیست و یک ساله به اسم مایکل استرنکو بود که بیماری سختی داشت و چارلز معتقد بود هرگز التیام نخواهد یافت. چارلز با کمک به پلیس در پیشروی پرونده و اعترافات خود توانست مجازات اعدام رابه 397 سال حبس بدون عفو مشروط کاهش دهد.

 

قاتل 200 نفر

افرن سالدیوار اواخر سال هاي 1990 پرستار شیفت شب بنگاه دکتری ادونتیست کالیفرنیا بود؛ مرکزی که بیشتر افراد سالمند و ناتوان در آن نگه‌داری میشوند. او قربانیان خودرا از میان همین افراد انتخاب میکرد و عقیده داشت با اینکار نه تنها مرتکب گناه نمی‌شود بلکه بهآنها برای رسیدن به آرامش کمک می‌کند.

بی رحم ترین پرستاران قاتل در طول تاریخ را بشناسید

“افرن” برای قتل قربانیانش از تزریق داروی بی حس کننده عضلات به میزان چندان بهرهگیری میکرد. در روز دستگیری برای همه ی ثابت شده بود که افرن شش نفر رابه قتل رسانده و درست زمانی که نیت داشت قربانی بعدی رابه قتل برساند, دستگیر شد.

 

این پرستار به جرم قتل عمد شش نفر به اعدام و هفت بار حبس ابد محکوم شد اما پس از تحقیقات بیشتر مشخص شد شمار قربانیان او حتی می‌تواند بیشتر از 200 نفر باشد. یکی از همکاران افرن در گفت و گو اي با دیلی سرو گفت: “من مدتی بود که به کارهای عجیب او مشکوک شده بودم تا زمانی که داروهایی راکه در کمدش

 

پنهان کرده بود پیدا کردم. پشیمانم که چرا زودتر وی را معرفی نکردم. اگر وی را لو می دادم مهلت پیدا نمی‌کرد این شمار انسان بیگناه رابه همین سهولت به قتل برساند.