پارس ناز پورتال

ترفندهای افزایش مخاطب در شبکه های اجتماعی | روش های کاربردی

ترفندهای افزایش مخاطب در شبکه های اجتماعی | روش های کاربردی

ترفندهای افزایش مخاطب در شبکه های اجتماعی | روش های کاربردی

 

در اینبخش ترفندهای افزایش مخاطب در شبکه هاي اجتماعی را بررسی می‌کنیم، امروز همچنین نکاتی را هم در مورد فروش و تبلیغات در شبکه هاي اجتماعی مرور می‌کنیم. افزایش مخاطب اولین هدف در پیشروی هاي مجازی مـا می باشد، مخاطبان اگر بـه اندازه کافی زیاد باشند مـا راه کسب درآمدی برای خود ساخته ایم، در ادامه با پارس ناز همراه باشید تا با این ترفندها بیشتر آشنا شویم.

 

پروفایل‌ های اجتماعی و صفحات قدرتمندی ایجاد کنید

نقطه‌ي شروع برای افزایش مخاطب در شبکه‌ هاي اجتماعی، داشتن پروفایل و صفحات قوی برای حساب‌هاي اجتماعی شماست. اینکار نیازمند استفاده از عکسهای نمایه و عکس‌هاي پروفایلِ دارای برند اسـت. همچنین باید تمام اطلاعات مربوط بـه خودرا وارد کنید. در توییتر اینکار بـه سادگی و فقط با وارد کردن بیوگرافی 160 کاراکتری، لینک وب‌سایت، و مکان انجام میشود.

ترفندهای افزایش مخاطب در شبکه های اجتماعی | روش های کاربردی

در فیسبوک باید شرحی کوتاه، لینک وب‌سایت، آدرس و عدد تلفن را وارد کنید. بطور خلاصه، تا جاییکه میتوانید، فیلدهای موجود در پروفایل‌ها و صفحات اجتماعی خودرا پر کنید. پس از پر کردن فیلدها و پیش از شروع جست‌وجو برای جذب مخاطب، چند «پنج تا ده» مطلب رابه اشتراک بگذارید. اینکار موجب میشود تا افرادی کـه از حساب‌هاي اجتماعی‌تان بازدید می کنند، شـما را دنبال کنند.

 

محتوای باکیفیت به اشتراک بگذارید

حتی قبل از آنکه استارتاپ‌تان کاملا شروع بکار کند، با بـه اشتراک‌گذاری محتوای مورد پسندِ مخاطب هدف‌تان، جذب مخاطب در بیشتر شبکه‌ هاي اجتماعی را شروع کنید.

ترفندهای افزایش مخاطب در شبکه های اجتماعی | روش های کاربردی

برای نمونه، اگر استارتاپ شـما مربوط بـه وسیله‌اي برای بازاریابی در فیسبوک اسـت، مطالبی در مورد فیسبوک رابه اشتراک بگذارید. این مطالب میتواند شامل محتوای وبلاگ، پادکست، ویدئو، پاورپوینت، اینفوگرافیک و غیره باشد کـه توسط شـما یا دیگران ایجاد شده اسـت.

 

از امکانات دوست‌ یابی استفاده کنید

بیشترِ شبکه‌ هاي اجتماعی، برای اتصال شـما با افرادی کـه می‌شناسید، راهی دارند. توییتر بشما امکان می دهد تا در بین مخاطبین ایمیل جست‌وجو کنید، فیسبوک نیز بشما امکان میدهد تا در بین مخاطبین ایمیل خود جست‌وجو کنید و از جستجوی پیشرفته‌ي افراد استفاده کنید.

ترفندهای افزایش مخاطب در شبکه های اجتماعی | روش های کاربردی

اینستاگرام در اپلیکیشن خود، شـما رابه سمتِ دوستان فیسبوک‌تان کـه در اینستاگرام نیز حساب دارند، راهنمایی میکند. لینکدین بشما امکان می دهد تا در بین مخاطبین ایمیل خود جست‌وجو کنید و بر اساس اطلاعات پروفایل‌تان، همکلاسی‌ها، همکاران فعلی و سابق‌تان رابه شـما پیشنهاد می دهد.

 

در وب‌ سایت‌ تان لینک برترین حساب‌های اجتماعیِ خود را وارد کنید

 

می توانید اینکار رابا اضافه کردن آیکون‌هاي کوچکِ مربعی‌شکلِ شبکه هاي اجتماعی بـه هدر «header»، پانوشت «فوتر»، و نوار کناری «سایدبار» سایت، انجام دهید. همچنین میتوانید دکمه‌هاي رسمی هر یک از شبکه هاي اجتماعی را در وب‌سایت خود قرار دهید.

ترفندهای افزایش مخاطب در شبکه های اجتماعی | روش های کاربردی

میتوانید دارایی‌هاي برند «brand assets» رسمی، دکمه، نشان «badge» و ابزارک‌ها «widget» را در فیسبوک «دارایی‌هاي برند و دکمه‌ساز «button generator»»، توییتر، اینستاگرام و لینکدین پیدا کنید. می توانید آیکون‌هاي شبکه هاي اجتماعی را در وب‌سایت‌هاي دانلود عکسهای استوک «آماده»، مانند DepositPhotos نیز بیابید.

 

در امضای ایمیل‌ تان به برترین حساب‌ های اجتماعی خود لینک بدهید

 

با اضافه کردن لینک حساب‌هاي اجتماعی برتر خود در امضای ایمیل‌تان، تمام کسانی کـه از طریق ایمیل با شـما در تماس هستند از استارتاپ شـما اطلاع مییابند.

ترفندهای افزایش مخاطب در شبکه های اجتماعی | روش های کاربردی

اینکار را می توانید با استفاده از آیکون‌هاي کوچکِ مربعی‌شکلِ شبکه هاي اجتماعی یا لینک‌هاي متنی استاندارد انجام دهید. می توانید از سرویس‌هایي مانند WiseStamp برای ایجاد امضاهای حرفه‌اي و دارای لینک بـه صفحات خود در شبکه هاي اجتماعی، استفاده کنید.

 

حساب‌هایتان در شبکه های اجتماعی را ترویج متقابل «Cross-promote» کنید

 

آیا در گذشته حسابی ایجاد کرده اید کـه دارای مخاطبان بسیار زیادی اسـت؟ از اعضای آن حساب بخواهید تا در حساب دیگر شـما نیز عضو شوند. میتوانید اینکار رابه سادگی و مثلاً با ارسال یک توییت بـه دنبال‌کنندگان حساب توییترتان انجام دهید ودر آن از انها بخواهید کـه اگر در پینترست «Pinterest» نیز عضو هستند، در آنجا نیز شـما را دنبال کنند.

ترفندهای افزایش مخاطب در شبکه های اجتماعی | روش های کاربردی

می توانید از یک حساب اجتماعی، بـه حساب اجتماعی دیگر نیز لینک بدهید. برای نمونه، پینترست بشما اجازه میدهد تا بـه توییتر و فیسبوک لینک بدهید. Woobox کـه اپلیکیشن‌سازِ فیسبوک اسـت، اپلیکیشن‌هایي دارد کـه بشما امکان میدهد تا بـه صورت رایگان، بـه صفحه‌ي فیسبوک خود تب‌هایي را برای توییتر، اینستاگرام و پینترست، اضافه کنید.

 

مخاطبان هدف خود را در توییتر دنبال کنید و با آنها تعامل داشته باشید

 

توییتر بشما اجازه می دهد کـه حداکثر ۵۰۰۰ نفر را دنبال نمایید. وقتی دیگران شروع بـه دنبال کردن شـما می کنند، می توانید افراد بیشتری را دنبال نمایید. وقتی دیگران را در توییتر دنبال می کنید، بـه آن ها اطلاع داده می شود کـه دنبال شده‌اند. علاوه بر دنبال کردن افراد، چت کردن با آن ها را نیز شروع کنید.

ترفندهای افزایش مخاطب در شبکه های اجتماعی | روش های کاربردی

برای یافتن افرادی کـه میتوانند مخاطبان هدف شـما باشند، از بخش جستجوی توییتر استفاده کنید. توییتر واژه‌هاي کلیدی را در بیوگرافی افراد و توییت‌هاي انها جست‌وجو میکند. وقتی توییتی از کسی می بینید کـه میتوانید بـه آن پاسخ دهید، حتماً اینکار را انجام دهید. اگر آن ها پاسخ شـما را دوست داشته باشند، ممکن اسـت کـه شـما را دنبال کنند.

 

از تبلیغات توییتر استفاده کنید

ترفندهای افزایش مخاطب در شبکه های اجتماعی | روش های کاربردی

اگر بودجه‌اي برای تبلیغات دارید، میتوانید از تبلیغات توییتر استفاده کنید. توییتر، حساب شـما رابه مخاطبان هدف نشان داده و انها را ترغیب میکند کـه شـما را دنبال کنند.

 

از صفحۀ فیسبوک‌ تان برای لایک کردن صفحه‌ های دیگر استفاده کنید

 

اگر بر روی پیکان کشوییِ «drop-down arrow» نزدیکِ عکس خود، در سمت راستِ بالایِ داشبوردِ فیسبوک‌تان کلیک کنید، با انتخاب صفحه‌ي فیسبوک‌تان از لیستِ نمایش داده شده، می توانید ازآن استفاده کنید.

ترفندهای افزایش مخاطب در شبکه های اجتماعی | روش های کاربردی

با اینکار میتوانید سایر صفحه‌هاي فیس‌بوک را «لایک» کنید ودر آن ها کامنت بگذارید. صفحاتی کـه مخاطبان هدف شـما در آن ها عضو هستند را بیابید و از طریق صفحه‌ي خود با آن ها ارتباط برقرار کنید.

 

پروفایل‌ تان را برای دنبال‌ کنندگان فیسبوک باز بگذارید

 

تنظیماتی در فیسبوک وجوددارد کـه با فعال کردن آن می توانید بـه دیگران اجازه دهید تا پروفایل شخصی شـما را دنبال کنند. با اینکار، تمام بـه‌روز‌رسانی‌هاي عمومی‌ِ بـه اشتراک گذاشته شده را در فید اخبار «newsfeed» با دنبال‌کنندگان‌تان بـه اشتراک می گذارید، بدون این‌کـه وادار باشید آن ها را بعنوان دوست بپذیرید.

ترفندهای افزایش مخاطب در شبکه های اجتماعی | روش های کاربردی

اینکار موجب میشود کـه مخاطبان‌تان را افزایش دهید و کسب‌و‌کارتان رابه آن ها عرضه کنید، ودر عین حال، مسائل خصوصی خودرا خصوصی نگه دارید.

 

در گروه‌ های فیسبوک شرکت کنید

ترفندهای افزایش مخاطب در شبکه های اجتماعی | روش های کاربردی

راه دیگرِ استفاده از پروفایل شخصی‌تان در فیسبوک، شرکت کردن در گروه‌هاي مرتبط با خدمات یا کالای ویژه‌ي شماست. گروه‌هایي راکه مخاطبان هدف‌تان بـه انها علاقه‌مند هستند، بیابید و بـه انها ملحق شده ودر بحث‌ها شرکت کنید.

 

دیگران را در اینستاگرام دنبال کنید

ترفندهای افزایش مخاطب در شبکه های اجتماعی | روش های کاربردی

مانند توییتر، در اینستاگرام نیز وقتی دیگران را دنبال میکنید، بـه آن ها اطلاع داده میشود. می توانید با جستجوی هشتگ‌هایي کـه فکر میکنید مخاطبان هدف‌تان در زمان ارسال عکس استفاده میکنند، انها را بیابید. سپس آن ها را دنبال نمایید و از طریق گذاشتن کامنت زیر عکس‌ها و ویدئوهای‌شان در فید اخبار، با آن ها ارتباط برقرا کنید.

 

در اینستاگرام از هشتگ استفاده کنید

زمانی کـه عکس یا ویدئویی رابه اشتراک می گذارید، حتماً در شرح عکس «کپشن» از هشتگ استفاده کنید. کاربران اینستاگرام، برای یافتن عکس‌هاي مربوط بـه موضوعات خاص، از هشتگ استفاده می کنند.

ترفندهای افزایش مخاطب در شبکه های اجتماعی | روش های کاربردی

وقتی کاربران با استفاده از هشتگ، عکس یا ویدئوی شـما را مشاهده کرده و وارد صفحه‌ي شـما می شوند، میتوانند با کلیک بر روی دکمه‌اي نزدیک نام‌تان، شـما را دنبال کنند.

 


 

ترفندهای افزایش فروش و درآمد در شبکه های اجتماعی

 

طبق اصلی اساسی، تنها راه کشف این‌کـه چـه چیزی در وب‌سایت شـما کار‌‌‌ میکند و چـه چیزی کار نمیکند، آزمایش اسـت و این بهترین راه افزایش فروش بـه صورت تصاعدی اسـت. اگر دل بـه دریا زده و تنها یکی از آزمون‌هاي زیر را اجرا کنید، متوجه‌‌‌ می شوید کـه این مسئله تا چـه حد درست اسـت، بـه ویژه زمانی کـه شاهد التیام چشمگیری در جمع کل درآمد خود باشید.

 

در صفحۀ اصلی سایت تنها یک محصول یا خدمت را ارائه دهید

 

آیا در وب‌سایت خود چند محصول یا خدمت رابه فروش‌‌‌ می رسانید؟ اگر چنین اسـت، بـه شدت بشما توصیه‌‌‌ میکنم کـه آزمایش کنید کـه آیا این شیوه، بهترین استراتژی برای شـما هست یا خیر. مـا دریافته‌ایم کـه همواره ارائه‌ي محصولات کمتر دریک محل، و استفاده از متن‌هاي بیشتر در توصیف آن محصولات، موجب افزایش فروش‌‌‌ می شود. در این جا تمرکز مهم‌تر از هر چیزی اسـت.

ترفندهای افزایش مخاطب در شبکه های اجتماعی | روش های کاربردی

بجای تلاش برای راضی کردن تمام کسانی کـه از سایت شـما بازدید می کنند، و ارائه‌ي بسیاری از محصولاتی کـه توضیح بسیار اندکی برای هر کدام از انها آمده اسـت، اگر تنها یک محصول یا یک مجموعه از محصولات مرتبط را ارائه دهید، در حقیقت بر مجموعه‌اي مهم و کلیدی از مزایا تمرکز کرده و بـه تمام پرسش‌ها و تردیدهای احتمالی بازدیدکنندگان در مورد محصول خود پاسخ‌‌‌ میدهید.

 

همواره‌‌‌ میتوانید این محصولات را از طریق صفحات دیگر یا با استفاده از پیشنهادات بعدی «follow-up» بـه مشتریان خود ارائه دهید «آزمون ۱۲ را مشاهده نمایید». البته بهترین راه برای خاطرجمعی از موثر بودن این استراتژی برای مخاطبان هدف مـا، سنجیدن آن اسـت. این آزمون رابه مدت یک یا دوهفته اجرا کنید تا مشخص شود کـه آیا موجب افزایش فروش شـما‌‌‌ می شود یا خیر.

 

تغییر مکان پیشنهاد دریافت خبرنامه برای جذب تعداد بیشتری مشترک وفادار

 

پیشنهاد دریافت خبرنامه «opt-in offer»، ابزاری اسـت برای گرد آوری آدرس ایمیل مشتریان و ایجاد لیست ایمیلی کـه بشما امکان‌‌‌ میدهد تا بطور منظم با مشترکین خود در تماس باشید، حس اعتماد و وفاداری را در انها ایجاد کنید و محصولات و خدمات خود رابه آن ها بفروشید. ولی آیا‌‌‌ میدانستید محلی کـه پیشنهاد opt-in را در آن نمایش‌‌‌ می دهید، تاثیر بسیار زیادی بر تعداد مشترکین جمع‌‌آوری‌‌‌ شده دارد؟

 

در صورتی کـه از یک نامه‌ي فروش طولانی استفاده نمی کنید، پیشنهاد opt-in خودرا در برجسته‌ترین جای ممکن در صفحه‌ي اصلی سایت قرار دهید. اغلب بازدیدکنندگان در نگاه اول، قسمت بالا و سمت چپ صفحه را مشاهده‌‌‌ می کنند. دست‌کم، پیشنهاد opt-in خودرا «ناحیه‌ي بالای» صفحه اصلی سایت قرار دهید، یعنی جایی در صفحه کـه بازدیدکننده همان ابتدا و پیش از اسکرول کردن بـه پایین صفحه مشاهده‌‌‌ می کند.

ترفندهای افزایش مخاطب در شبکه های اجتماعی | روش های کاربردی

درصورت طولانی بودن نامه‌ي فروش، باید پیشنهاد opt-in را در «صفحه» دوم متن قرار دهید، و پیش از قرار دادن آن، ابتدا توجه بازدیدکنندگان رابا شناسایی مشکل‌شان جلب کنید و با تحت تاثیر قرار دادن آن ها توسط اعتبارنامه‌ها، تجارب و رضایت‌نامه‌هاي درخشانِ مشتریان خشنود، اعتبار خودرا تثبیت نمایید.

 

میتوانید پیشنهاد opt-in را در تمام صفحات سایت قرار دهید تا همیشه برای بازدیدکنندگان سایت قابل مشاهده باشد و یا آنرا در «تبلیغات شناور» «hover ad» قرار دهید «آزمون بعدی را مشاهده کنید». با فراهم کردن فرصت‌هاي بیشتر برای ثبت نام کاربران در سیستم اطلاع‌ رسانی ایمیلی، مشترکان بیشتری بـه دست خواهید آورد. این روش را امتحان کنید و نتیجه‌ي آنرا ببینید.

 

افزایش تاثیر تبلیغات با استفاده از تبلیغات شناور

بی شک همه ی شـما با پاپ‌آپ آشنا هستید. همان پنجره‌هاي کوچکی کـه پیشنهادی ویژه یا اطلاعات دیگری را نمایش‌‌‌ میدهند و گاهی، زمانی کـه از وب‌سایتی بازدید‌‌‌ میکنید، ناگهان پدیدار‌‌‌ میشوند. پاپ‌آپ سالها ابزار بسیار مفیدی در بازاریابی آنلاین بوده اسـت. اما بدلیل این‌کـه درصدی از کاربران اینترنت ازآن بیزارند، گوگل، AOL، نت اسکیپ و سایرین، نرم‌افزارهای مسدود کننده پاپ‌آپ را برای مقابله با آن ایجاد کرده‌اند.

 

کاربران اینترنت باید انتخاب کنند کـه آیا تمایلی بـه مشاهده‌ي پاپ آپ دارند یا خیر. البته این مربوط بـه پیش از کشف فناوری بسیار چشمگیری بود کـه بشما امکان‌‌‌ میدهد تا از تبلیغاتی استفاده کنید کـه مانند پاپ‌آپ عمل‌‌‌ می کنند ولی پاپ‌آپ نیستند و بهمین دلیل مسدود نمی شود. این فناوری تبلیغات شناور نام دارد، و ارزش امتحان کردن در سایت را دارد.

ترفندهای افزایش مخاطب در شبکه های اجتماعی | روش های کاربردی

در حقیقت، زمانی کـه استفاده از تبلیغ شناور در سایت خودرا امتحان کردیم، فروش سایت بـه میزان ۱۶۲ درصد افزایش یافت! این تبلیغات کارآمد هستند زیرا اطلاعات مهمی مانند پیشنهاد عضویت در خبرنامه یا پیشنهاد فروش ویژه در زمانی محدود را درست در مقابل دید بازدیدکنندگان هدف شـما قرار‌‌‌ می دهند. می توانید پیشنهاد عضویت در خبرنامه را در تبلیغ شناور قرار دهید.

 

مشاهده کنید کـه آیا اینکار موجب افزایش تعداد مشترکین‌‌‌ میشود یا خیر. زمانی کـه از این روش استفاده کردیم، تعداد افرادی کـه در خبرنامه‌ي مـا عضو شدند ۸۶ درصد افزایش یافت. همچنین‌‌‌ میتوانید آزمایش کنید کـه چـه تعداد بازدیدکننده، بر روی تبلیغ شناور مربوط بـه صفحه‌ي پیشنهاد ویژه‌‌اي در سایت شـما کلیک‌‌‌ می کنند و چـه تعدادی از طریق لینکی معمولی کـه در صفحه‌ي اصلی سایت قرار گرفته، بـه صفحه‌ي پیشنهاد ویژه وارد‌‌‌ میشوند.

 

مزایای مختلفی را در عنوان مطلب بیان کنید

عنوان مطلب، تاثیر بسیار زیادی بر فروش شـما دارد. در بیشتر موارد، اینبخش اولین قسمت سایت اسـت کـه بازدیدکنندگان آنرا مشاهده‌‌‌ میکنند، بنابر این باید توجه بازدیدکنندگان رابه خود جلب کرده و آن ها را تحریک کند تا نامه‌ي فروش شـما را بخوانند.

ترفندهای افزایش مخاطب در شبکه های اجتماعی | روش های کاربردی

عنوان موفق عنوانی اسـت کـه بر مشکلی کـه مخاطبان هدف شـما با آن روبرو هستند تاکید می کند و مزیت اصلی محصول یا خدمات شـما راکه موجب برطرف شدن آن مشکل‌‌‌ می شود بیان میکند. در این جا نمونه‌‌اي را آورده‌ ایم کـه نشان‌‌‌ می دهد چگونه‌‌‌ میتوان عنوان را برای بـه حداکثر رساندن تاثیر بر بازدیدکننده تغییر داد. یکی از مشتریان مـا از این عنوان در سایت خود استفاده‌‌‌ میکرد:

ترفندهای افزایش مخاطب در شبکه های اجتماعی | روش های کاربردی

Box4Blox  جعبۀ شگفت‌ انگیز نگه داری اسباب‌ بازی لگو. این عنوان بشما‌‌‌ میگوید کـه محصول چیست، ولی نمیگوید کـه چـه کاری برای شـما انجام‌‌‌ میدهد.این عنوان موجب نمیشود بازدیدکننده دلیلی برای ادامۀ خواندن داشته باشد. حالا عنوان قبلی رابا این عنوان مقایسه کنیدسرانجام رازی را کشف کنید کـه موجب شده بیش از 50هزار کودک عاشق لگو در جهان واقعا از مرتب کردن اتاق‌ شان لذت ببرند.