پارس ناز پورتال

جشن تولد سلبریتی سرشناس در جهان در ماه اردیبهشت

جشن تولد سلبریتی سرشناس در جهان در ماه اردیبهشت

جشن تولد سلبریتی سرشناس در جهان در ماه اردیبهشت

بازیگران و ستاره هاي زیادی در جهان این هفته جشن تولد خود را جشن گرفتند و ما هم به همین دلیل سراغ آنها رفته ایم تا بیوگرافی کوتاه از انها ذکر کنیم. 

 

ادرین برودی 44 ساله شد
ادرین برودی «Adrien Brody» زاده 14 آوریل 1973، بازیگر آمریکایی هست که با بازی در فیلم «پیانیست» «2002» ساخته رومن پولانسکی تحسین همگان را برانگیخت. او برای بازی در این فیلم در سن 29 سالگی جایزه اسکار برترین بازیگر نقش مرد را دریافت کرد و جوان ترین بازیگر مردی شد که تا بحال پیروز به دریافت جایزه اسکار

 

دراین بخش از مراسم اسکارشده هست.اضافه بر جایزه اسکار برودی تنها بازیگرمردی هست که جایزه سزار «جایزه سینمایی ملی فرانسه» را از آن خود کرده هست. از دیگر فیلمهای موفقی که برودی در آنها ایفای نقش کرده میتوان «نان و رزها»، بازسازی «کینگ کونگ» در سال 2005، «روستا»، «غارتگران»، «داستان هاي نیویورک» و «خط باریک سرخ» را نام برد.

جشن تولد سلبریتی سرشناس در جهان در ماه اردیبهشت

او اغلب اوقات با وس اندرسون، کارگردان، بازیگر، فیلم‌نامه‌نویس و تهیه‌کننده¬ي فیلمهای سینمایی، آگهی هاي بازرگانی و فیلم کوتاه، همکاری کرده هست. برودن در دو فیلم سینمایی پیروز به نام هاي «هتل بزرگ بوداپست» و «دارجلینگ محدود» به کارگردانی اندرسون ظاهر شده هست. فیلم «هتل بزرگ بوداپست» 122 جایزه را از آن خود کرده هست که در تاریخ سینما بی سابقه هست. از بین 122 جایزه 4 جایزه مربوط به جایزه مراسم اسکار می باشد.

 

در سال 2011 برودی با کارگردان مشهور هالیوود وودی آلن در کمدی رمانتیک «نیمه شب در پاریس» همکاری کرد. محل فیلم برداری این فیلم در شهر پاریس بود. داستان فیلم حول نمایشنامه نویس جوان و جویای نامی هست که متوجه میشود میتواند هر نیمه شب به دهه 20 در زمان سفر کند. تم داستان «نیمه شب در پاریس»

 

درمورد مدرنیته و نوستالژی می باشد. فیلم در ماه مه 2011 پخش شد و مورد دقت عموم قرار گرفت. برخی از منتقدین معتقدند که «نیمه شب در پاریس» برترین فیلم وودی آلن هست. امتیاز راجر ابرت به این فیلم سه ستاره و نیم از پنج ستاره بوده هست. در این فیلم برودی به علت شباهت عجیبی که به سالوادور دالی، یکی از هنرمندان سبک سورئال، دارد در این نقش با اوون ویلسون همبازی می‌شود.

 

از دیگر فیلم هایي که برودی در آنها ایفای نقش کرده می‌توان به «سرقت آمریکایی» «2014»، «شمشیر اژدها» «2015»، «رد گم کردن» «2015»، «سپتامبرهای شیراز» « 2015»، «شب منهتن» «2015» و «قلعه سنگی بارن» «2015» اشاره کرد.

 

در سال 2017 برودی اکثر وقت خود را صرف بازی در تریلر ماجراجویانه اي با نام «امپراطور» «2017» به کارگردانی لي تاماهوری کرده هست. فیلم داستان دخترجوانی را روایت میکند که به دنبال گرفتن انتقام قتل پدر و مادرش از امپراطور چارلز پنجم هست. تاریخ دقیق پخش فیلم هنوز مشخص نشده هست. پروژه دیگری که برودی در سال 2017 در آن همکاری می‌کند فیلم جنایی به نام «از بند رها شده» هست. هنوز اطلاعی از جزئیات و داستان فیلم منتشر نشده هست.

جشن تولد سلبریتی سرشناس در جهان در ماه اردیبهشت

برودی در سال 1992 در حالی‌که روی موتور سیکلت بود به یک اتومبیل برخورد کرد، در هوا به پرواز درآمد و از ناحیه سر به روی پیاده رو افتاد. او در این تصادف جراحات جدی دید و ماه ها طول کشید تا دوباره سلامت خود را به دست آورد. برودی انقدر بد شانس هست که تا بحال سه مرتبه بینی خود را در حین شیرین‌کاری شکسته هست. آخرین بار سر فیلم برداری «تابستان سم» بود که بینی خود را شکست.

 

برودی در سال 2006 با بازیگر و مدل اسپانیایی السا پاتاکی، بازیگر فیلمهای «سریع و خشن 5» و «سریع و خشن 6»، آشنا شد. هدیه تولد برودی برای سی و یکمین جشن تولد السا مزرعه اي بود که در مرکز نیویورک واقع شده بود. این مزرعه متعلق به قرن 19 میلادی بود و معماری آن به شکل یک قلعه طراحی شده بود .

 

این زوج در سال 2009 از هم جدا شدند. در سال 2013 برودی با مدل مشهور لارا لیئتو آشنا شد. ادرین و لارا همچنان با هم میباشند. دارایی خالص آدرین برودی 10 میلیون دلار برآورد شده هست.

 

پیتر کاپالدی 59 ساله شد

پیتر کاپالدی «Peter Capaldi» زاده 13 آوریل 1958، بازیگر، نویسنده و کارگردان اسکاتلندی تبار هست که برای بازی در نقش اصلی سریالهای علمی-تخیلی همچون «دوازدهم» و «تجسم» از سریال طولانی «پزشک هو» از شبکه بی بی سی به محبوبیت رسیده هست البته تأیید شده که او از سری دهم به بعد دیگر در این سریال حضور نخواهد داشت.

 

بازی قابل دقت دیگر کاپالدی در نقش سخنگویی به نام ملکوم تاکر در سریال کمدی «در بطن آن» از شبکه بی بی سی هست. کاپالدی برای بازی در این نقش نامزد دریافت جایزه بفتا در بخش تلوزیونی شد و در سال 2010 برنده جایزه برترین اجرای کمدی در میان مردان شد.

جشن تولد سلبریتی سرشناس در جهان در ماه اردیبهشت

او برای بازی در فیلم «داخل حلقه» که از سریال «در بطن آن» برگرفته شده هست، برای نامزدی برترین نقش مکمل مرد مورد تحسین منتقدین قرار گرفت. بعد از آن کاپالدی نقش آقای کری، همسایه آتشی مزاج خرس پدینگتون، کمدی خانوادگی «پدینگتون» را بازی کرد. قرار هست که او در سری دوم این فیلم نیز حضور داشته باشد.

 

او جایزه اسکار برترین فیلم کوتاه و جایزه بفتا برای برترین فیلم کوتاه را برای کارگردانی فیلم «چه زندگی شگفت انگیزی» از آن خود کرد.پس از آن نویسندگی و کارگردانی فیلم درام «سیناترای سخت گیر» را به فهرست کارهای خود اضافه کرد.کاپالدی یکی از حامیان تحقیقات علمی برای درمان سرطان و حمایت از کودکان بی سرپرست و بد سرپرست

 

در موسسه حمایت از کودکان ابرلور در اسکاتلند هست. او در سال 1983 زمانی که برای کمپانی پین پلو کار می‌کرد با الین کولین، نویسنده و بازیگر، آشنا شد.آنها در سال 1991 ازداوج کردند و در حال حاضر با دخترشان در شهر ماسویل هیل زندگی می کنند.

جشن تولد سلبریتی سرشناس در جهان در ماه اردیبهشت

در 12 سپتامبر 2016 کاپالدی به همراه کیت بلانشت، چویتل اجیوفور، جسی آیزنبرگ، داگلاس بوث، نیل گیمن، کیرا نایتلی، جولیت استیونسون، کیت هرینگتون و استنلی توچی در ویدئویی برای کمیساریای بینظیر سازمان ملل برای پناهندگان «UNHCR» به منظور کمک برای بالا بردن آگاهی مردم نسبت به بحران پناهندگان

 

در سراسر جهان شرکت کرد. ” What they took with them” سروده جنیفر تاکسویگ، نام شعری در مورد پناهندگان هست که این ویدئو همه ي بازیگران برای کمپین #WithRefugees این شعر را میخوانند. این کمپین خواهان اقدامات لازم جهت افزایش تعداد کمپ ها برای پناه دادن به پناهندگان، ایجاد فرصت هاي شغلی برای پناهندگان و فرصت تحصیل برای آنان هست. دارایی خالص پیتر کاپالدی 10 میلیون دلار برآورد شده هست.

 

ست روگن 35 ساله شد

ست روگن «Seth Rogen» زاده 15 آوریل 1982، فیلمساز و بازیگر کانادای آمریکایی هست که فعالیت هنری خود را در همان سنین نوجوانی با بازی در استندآپ کمدی هاي گوناگون شروع کرد و در سال 1998 برنده جایزه کمدین هاي آماتور ونکوور شد. مدت کوتاهی پس از نقل مکان به پورتلند پیروز به گرفتن نقش بازیگر مکمل

 

در سریال «فریکس اند گیکس» شد، اما پخش این سریال بعد از یک سال به علت استقبال کم بینندگان کنسل شد. بعد از آن روگن در یک سریال کمدی به نام «اظهارنشده» بعنوان بازیگر و عضوی از تیم داستان نویسی مشغول به فعالیت شد.

جشن تولد سلبریتی سرشناس در جهان در ماه اردیبهشت

پس از آن روگن در فصل آخر سریال «دِ علی جِي شو» در تیم داستان نویسان همکاری کرد. روگن با این سریال نامزد دریافت جایزه امی شد. بعد از آن با تشویق ها و راهنمایی هاي جاد اپتاو، یکی از کارگردانان مشهور، به حرفه بازیگری روی آورد. اولین فیلم سینمایی او «دانی دارکو» بود. او در این فیلم سینمایی نقش دانش آموز شورشی

 

را در سال 2001 بازی کرد. در فیلم «باکره چهل ساله» به کارگردانی جود اپاتو، بعنوان بازیگر و یکی از تهیه کنندگان فیلم همکاری کرد. از نظر منتتقدان سینما روگن در این فیلم خوش درخشید و این امر باعث شد کمپانی یونیورسال پیکچرز از او در نقش بازیگر اصلی فیلم «باردار» محصول سال ۲۰۰۷ ایالات امریکا به کارگردانی جود اپاتو دعوت کند.

 

روگن در فیلم زندگی نامه اي «استیو جابز» محصول 2012 کمپانی یونیورسال پیکچر در نقش استیو وزنیاک ظاهر شد. در سال 2016 با نویسندگانی نظیر ایوان گلدبرگ و سم کتلین در سریال «کشیش» برای شبکه اي ام سی کار کرد. او بعنوان نویسنده و تولیدکننده در این سریال حضور داشت و اضافه بر این دو قسمت از سریال را در کنار ایوان گلدبرگ کارگردانی کرد.

جشن تولد سلبریتی سرشناس در جهان در ماه اردیبهشت

او به همراه گلدبرگ فیلمنامه نویسی فیلمهای «خیلی بد»، «پاین‌اپل اکسپرس»، «زنبور سبز»، «این پایان کار هست» را بر عهده گرفت و دو فیلم «این پایان کار هست» و «گفت و گو» را کارگردانی کرد و در هر دو فیلم بعنوان بازیگر ظاهر شد. او همین طور در انیمیشن هاي «پاندای کونگ فو کار»،

 

«ماجراهای اسپایدرویک»، «هیولاها علیه بیگانگان»، «پل» و «مهمانی سوسیسی» به صداپیشگی پرداخته هست. روگن در سال 2004 با لورین میلر، بازیگر و نویسنده، در حالی‌که روی سریال «دِ علی جِي شو» کار میکرد آشنا شد. این زوج در 29 سپتامبر 2011 در کالیفرنیا جایی که در حال حاضر زندگی می کنند مراسم ازدواج خود را برگزار کردند. دارایی خالص ست روگن 45 میلیون دلار برآورد شده هست.

 

لوک اوانز 38 ساله شد

لوک اوانز «Luke Evans» بازیگر ولزی، زاده 15 آوریل 1979، کار خود را از صحنه تئاتر و با بازی در کارهای وست اِند، تئاترهای حرفه‌اي فعال در نزدیکی منطقه وست اِند لندن، شروع کرد. قبل از بازی در نقش موفقیت آمیز خود در فیلم «نبرد تایتان ها» «2010»، در کارهای نمایشی نظیر «کرایه خانه»، تئاتر موزیکال «دوشیزه سایگون»،

 

زندگینامه «پیاف» به روی صحنه رفت. در سال هاي بعد در تریلرهای «فناناپذیر» «2011» ، «کلاغ» «2012» ، و «سه تفنگدار» «2011» ظاهر شد.

جشن تولد سلبریتی سرشناس در جهان در ماه اردیبهشت

در سال 2013 اوانز نقش اون شاو، ضد قهرمان فیلم پربیننده «سریع و خشن 6»، را بازی کرد. اوانز نقش آفرینی “بارد کماندار” را در سه گانه «هابیت» به کارگردانی جی. آر. آر. تالکین بر عهده گرفت و نقش کنت دراکولا را در «ناگفته هاي دارکولا» ایفا کرد. جدید ترین کار اوانز بازی در نقش گاستون در فیلم موزیکال و رومانتیک «دیو و دلبر» محصول 2017 کمپانی دیزنی به کارگردانی بیل کاندن می باشد. دارایی خالص لوک اوانز 6 میلیون دلار برآورد شده هست.
جشن تولد سلبریتی سرشناس در جهان در ماه اردیبهشت

میزی ویلیامز 20 ساله شد

مارگارت کانستنس “مِیزی” ویلیامز «Maisie Williams» زاده 15 آوریل 1997، هنرپیشه انگلیسی هست که در سال 2011 با بازی در نقش آریا استارک در سریال «بازی تاج و تخت» شناخته شد و به محبوبیت رسید. مِیزی برای بازی در نقش آریا استارک برنده جایزه مجله ي اینترتینمنت ویکلی برای برترین نقش مکمل زن در بخش نمایشی،

 

جایزه پورتال برای برترین بازیگر مکمل و جوانترین زن بازیگر در بخش تلوزیونی و جایزه ساترن برای جوانترین بازیگر زن شد. در سال 2016 نامزد دریافت جایزه امی ساعات پربیننده برای برترین بازیگر مکمل زن شد.

جشن تولد سلبریتی سرشناس در جهان در ماه اردیبهشت

میزی در سال 2015 در فصل نهم سریال «پزشک هو» در قسمت «دختری که مرد» در نقش آشیلدر ظاهر شد. ویلیامز اضافه بر بازی برای سریالهای تلوزیونی درفیلم سینمایی «سقوط» «2014» ایفای نقش کرد و جایزه انجمن منتقدان فیلم لندن را برای جوانترین بازیگر سال دریافت نمود. ویلیامز از سال 2011 در سریال «بازی تاج و تخت»

 

در نقش آریا استارک، دختری با رفتارهای پسرانه و از خانواده اي اصیل، بازی میکند که این همکاری همچنان ادامه دارد. آریا استارک اولین نقش میزی ویلیامز بود. نقشی که وی را از همه ي جوانب مورد محک قرار داد. اجرای او در این نقش تحسین منتقدین را برانگیخت.

 

در فصل دوم سریال نیز ویلیامز توانست نگاه منتقدین را به خود جلب کند و تحسین آنها را برانگیزد. او برای دومین سال پی در پی نامزد جایزه امی ساعات پربیننده، شد البته این بار پیروز به کسب این جایزه نشد، ولی جایزه پورتال را برای برترین بازیگر نقش مکمل زن تلوزیون و جوان ترین بازیگر زن از آن خود کرد. در سن 15 سالگی

 

مِیزی ویلیامز جوانترین زن بازیگری بود که برنده برترین بازیگر مکمل زن شد. در مارس سال 2013 ویلیامز برنده جایزه هنرمند جوان برای عنوان برترین نقش آفرینی در سریالهای تلوزیونی برای بازیگر مکمل زن شد و در نوامبر همان سال جایزه نوجوان برتر رادیو بی بی سی را برای برترین بازیگر بریتانیایی از آن خود کرد. ویلیامز در هر شش فصل «بازی تاج و تخت» حضور داشته و همچنان در فهرست بازیگران قرار داد.

 

در سال 2012 ویلیامز در نقش لورن کلِي در سریال «اسرار تالار کریکلی» ظاهر شد. او همین طور در فیلمهای مستقلی مثل «حمله قلبی» «2012»، «طلا» «2013» و فیلمهای کوتاهی مثل «کُرویدا» «2013»، «بر روی پشتبام» «2013» و در نقش لورنا تامپسون در فیلم علمی– تخیلی «ما هیولا هستیم» «2014» نقش بازی کرده هست.

جشن تولد سلبریتی سرشناس در جهان در ماه اردیبهشت

در سال 2014 مِیزی ویلیامز در نقش لیدیا در فیلم «سقوط» ظاهر شد. این فیلم برای اولین بار در 11 اکتبر 2014 پخش شد. در دسامبر 2015 ویلیامز با تاتی داگ، شرکت آمریکایی توسعه‌دهنده بازی‌هاي ویدئویی، برای بازی در نقش الی برای فیلم «آخرین بازمانده از ما» وارد مذاکره شد. این فیلم از بازی ویدئویی با همین نام که یک بازی پسارستاخیزی در سبک اکشن ماجراجویی و ترس و بقا هست اقتباس شده هست.

 

در ژانویه 2015 ویلیامز در فیلم تلوزیونی «زورگیری سایبری» بازی کرد و در فوریه همان سال دقت منتقدین را به خود جلب کرد و پیروز به دریافت جایزه شوتینگ استارز «جایزه استعدادهای جوانِ آینده ‌دار» از جشنواره بین‌المللی فیلم برلین شد. او در سال 2015 در ویدئو کلیپ Oceans برای گروه موسیقیSeafret بازی کرد.

 

موضوع این کلیپ نیز در مورد زورگیری و قلدری هست. قرار هست که در سال 2018 مِیزی ویلیامز در نقش ولفسبین در فیلم ابرقهرمانی «میوتنت هاي جدید» بازی کند. دارایی خالص میزی ویلیامز 3 میلیون دلار برآورد شده هست.

 

16 آوریل، زادروز چارلی چاپلین

سِر چارلز اسپنسر “چارلی” چاپلین «Charlie Chaplin» زاده 16 آوریل 1889 و درگذشته به تاریخ 25 دسامبر 1977، کمدین، فیلمساز و آهنگساز انگلیسی هست که در دوره سینمای صامت به بحبوحه شهرت و محبوبیت جهانی رسید. چاپلین با شخصیت روی پرده اي «ولگرد کوچولو» به چهره اي جهانی تبدیل شد

 

و بعنوان یکی از تأثیرگذارترین چهره هاي صنعت سینما مورد دقت قرار گرفت. او از سنین کودکی یعنی دوره ویکتوریا تا یک سال قبل از مرگش در سال 1977 به مدت هفتاد و پنج سال در عرصه سینما به ساخت فیلم پرداخت.

جشن تولد سلبریتی سرشناس در جهان در ماه اردیبهشت

دوران کودکی چاپلین در لندن با فقر و بدبختی عجین شده بود. پدرش که فردی الکلی بود خانواده را به حال خود رها کرده بود. مادر چاپلین با مشکلات اقتصادی و تأمین معاش خانواده دست و پنجه نرم میکرد. وقتی چاپلین فقط چهارده سال داشت مادرش دچار مریضی روانی شد و در یک آسایشگاه روانی درحوالی لندن بستری شد.

 

چاپلین ساز زدن در تورهای موسیقی را در سنین پایین شروع کرد و بعد از آن بازی بعنوان کمدین را بر روی صحنه آغاز نمود. در سن 19 سالگی با کمپانی مشهور فِرِد کارنو قراردادی را امضا کرد. این قرارداد باعث شد که چاپلین به کشور آمریکا مهاجرت کند.او شخصیت ولگرد را خلق کرد و به وسیله این کاراکتر طرفداران فراوانی جذب نمود.

 

چاپلین از همان آغاز کارگردانی فیلمهای خود را بر عهده گرفت و به پیشرفت هنر فیلم وسینما پرداخت. تا سال 1918 او دیگر جزء مشهور ترین شخصیت ها در جهان شده بود. در سال 1919 چاپلین کمپانی یونایتد آرتیست را تأسیس کرد تا بازرسی بر روی فیلم هایش را خودش در دست بگیرد. «پسربچه» با بازی چارلی چاپلین، ادنا پرواینس،

 

جکی کوگان و ساخت سال ۱۹۲۱، اولین فیلم بلند چارلی چاپلین هست. این فیلم بیش از ۲٫۵ میلیون دلار فروش داشته هست. دیگر فیلمهای او «زن پاریسی» «1923» ، «جویندگان طلا» «1925» و «سیرک» «1928» می باشد. چاپلین در دهه 30 از ساختن فیلمهای ناطق اجتناب کرد و فیلمهای صامتی مثل «روشنایی هاي شهر» «1931»

 

و «عصر جدید » «1936» را روی پرده برد. «روشنایی هاي شهر» ماجرای عاشقانه ولگرد کوچولو را با یک دختر نابینا به عکس می‌ کشد. این فیلم احساسی ترین فیلم چاپلین هست و از دیدگاه بنیاد فیلم ایالات امریکا برترین فیلم جهان در اساس کمدی رمانتیک محسوب می ‌گردد.

 

همین طور با بازبینی در سال 2007 بعنوان دهمین فیلم تاریخ سینما برگزیده شده هست. فیلم «دیکتاتور بزرگ» با یک جرقه کوچک متولد شد. یکی از دوستان چاپلین به نام الکساندرکوردا به او گفت که شباهت‌هاي ظاهری با هیتلر دارد. بعداً چاپلین متوجه شد هفتۀ تولد، قد و وزنش هم با هیتلر یکی هست

 

و همین شباهت ها باعث شد تا ایدۀ داستان فیلم به ذهنش خطور کند. چاپلین که به شدت سیاسی شده بود اولین فیلم ناطق خود یعنی «دیکتاتور بزرگ» را در سال 1940 ساخت. او در این فیلم به نقد و مسخره کردن آدولف هیتلر می‌پردازد. او در فیلمهای بعدی خود «موسیو وردو» «1947»، «روشنایی هاي صحنه» «1952»، «یک سلطان از نیویورک» «1957»، و «کنتسی از هنگ کنگ» «1927»، دیگر از ولگرد، شخصیت اصلی فیلمهای سابق خود، بهره گیری نکرد.

 

دهه 40 برای چارلی سال هاي خوبی را رقم نزد. او در این دوره به شدت محبوبیت خود را از دست داد. او به داشتن رشته هاي کمونیستی متهم شد. تحقیقات پلیس اف بی آی در مورد او آغاز شد و او مجبور شد به سوئیس مهاجرت کند. اضافه بر این ازدواج ها و طلاق هاي مکرر او با زنان جوان تر از خود باعث شد محبوبیت

 

چاپلین روز به روز کمرنگ تر شود. در سال ۱۹۴۲ او با دختر نمایش‌نامه ‌نویس مشهور آمریکایی به نام یوجین اونیل آشنا شد. با وجود مخالفت هاي اونیل این ازدواج صورت گرفت. در حالیکه چارلی پنجاه و چهار ساله بود با اونا که فقط هجده سال داشت در ۱۶ ژوئن سال ۱۹۴۳ ازدواج کرد. اولین حاصل این ازدواج دختری به نام جرالدین بود.

 

با این که اختلاف سن چارلی و اونا سی و شش سال بود اما این ازدواج پردوام ‌ترین ازدواج چارلی چاپلین بود و این زوج تا پایان عمر در کنار یکدیگر بودند.

جشن تولد سلبریتی سرشناس در جهان در ماه اردیبهشت

چاپلین اضافه بر بازیگری کارهای خود را مینوشت، کارگردانی، ساخت و ویرایش می‌کرد. او حتی موسیقی فیلمهای خود را مینوشت. او یک حرفه اي همۀ فن حریف بود، استقلال مالی چاپلین وی را قادر کرد همۀ عمر خود را صرف پیشرفت صنعت سینما کند. چاپلین یکی از محبوب ‌ترین هنرمندان قرن بیستم میلادی در تاریخ سینما هست.

 

وی در طول دوران فعالیت هنری ‌اش، سه ‌بار پیروز به دریافت جایزه اسکار شد. مؤسسه فیلم بریتانیا در توصیف چاپلین می‌گوید: «چهره‌اي شاخص و برجسته در فرهنگ جهان، کسی که سینما را به هنر هفتم تبدیل کرد؛ و برای خوشحال کردن میلیون‌ها انسان در تمام جهان در مجله تایم در فهرست یکی از ۱۰۰ چهره تأثیرگذار قرن ۲۰ قرار گرفته هست.» چارلی چاپلین در ۲۵ دسامبر ۱۹۷۷ درگذشت و پیکر او در سوئیس دفن شد. دارایی خالص او در زمان مرگش 50 میلیون دلار بود.

 

ویکتوریا بکهام 43 ساله شد

ویکتوریا کَرولاین بکهام با نام کوتاه ویکتوریا بکهام «Victoria Beckham» زاده 17 آوریل 1974، خواننده، ترانه سرا، نویسنده، مدل، بازیگر، طراح مد و تاجر انگلیسی هست که در دهه 90 با خوانندگی در گروه موسیقی اسپایس گرلز به محبوبیت رسید و در جولای سال 1996 از طرف مجله بریتانیایی “برترین هاي پاپ ” لقب پوش اسپایس «Posh Spice» را گرفت.

 

ویکتوریا پس از منحل شدن گروه با کمپانی هاي ضبط موسیقی «ویرجین ریکورز» و «تل استار ریکوردز» همکاری کرد و چهار تک آهنگ از میان 10 آهنگ برتر انگلستان را منتشر نمود. اولین تک آهنگ او Out of Your Mind در بیلبورد تک آهنگ انگلستان به رتبه دوم جدول رسید.

جشن تولد سلبریتی سرشناس در جهان در ماه اردیبهشت

ویکتوریا در 5 مستند رسمی و شو حقیقی، درمورد زندگی خودش ظاهر شد. او همین طور در یکی از قسمت هاي سریال «بتی بی ریخته»، یک آلبوم تلویزیونی خانوادگی-کمدی، در نقش خود حضور داشت. از او بعنوان داور مهمان در برنامه «تاپ مدل آینده کشور آلمان» و «امریکن آیدل» دعوت به عمل آمد.

 

در دهه جدید ویکتوریا بکهام بعنوان چهره اي بین المللی در دنیای مد شناخته شده هست. پس از سال ها کار کردن با برندهای مشهور بالاخره در سال 2008 بیزنس خود را با نام تجاری ویکتوریا سیکرت آغاز کرد. در سال 2012 این برند جزء دارایی هاي تجاری خانواده بکهام ثبت شد. بلیندا وایت، روزنامه نگار دیلی تلگراف، معتقد هست

 

که روی آوردن به طراحی لباس و صنعت مد برای ویکتوریا بکهام از همسر یک فوتبالیست مشهور بودن سودآورتر بود، به طوریکه هیچکس نمی توانست فکرش را بکند که ویکتوریا با آغاز این کسب و کار سود فراوانی خواهد کرد.درسال 1997 ویکتوریا با دیوید بکهام در یک مسابقه فوتبال که به سود امور خیره برگزار می شد آشنا شد.

 

بعد از آن بکهام از او درخواست کرد که ملاقاتی حضوری با هم داشته باشند. در اولین ملاقات ویکتوریا به دیوید بکهام گفته بود که او حتی اسم وی را نمی دانست و هیچ وقت علاقه اي به فوتبال نداشته هست. ویکتوریا درسال 1998 توصیه ازدواج بکهام را پذیرفت و لقب “پوش اند بکز” را از طرف رسانه ها گرفت. دیوید و ویکتوریا در 4 جولای 1999 در قلعه لاتِراِستون در ايرلند طي مراسمي اشرافي جشن ازدواج خود را گرفتند.

 

از مهمانان ويژه اين مراسم هم تیمی مشهور آن زمان ديويد بكهام، گري نويلف بعنوان ساقدوش داماد بود. مجله OK! حق انحصاری پوشش خبری این مراسم را داشت با این حال تصاویری از مراسم ازدواج از دیگر منابع درز کرد. عکسی از دیوید بکهام در حالی‌که بر تختی از طلا نشسته و درکنارش ویکتوریا با تاجی از الماس ،

 

طراحی شده توسط اسلیم برت طراح جواهرات، جزء تصاویر منتشر شده بود. 437 كارمند براي اين جشن خدمت مي كردند و هزينه جشن حدود 500 هزار دلار تخمين زده مي شود.

جشن تولد سلبریتی سرشناس در جهان در ماه اردیبهشت

این زوج در سال 1990 خانه اي به قیمت 2.5 میلیون پوند راکه 24 هکتار مساحت دارد خریداری کردند. دیوید و ویکتوریا صاحب 4 فزند به نام هاي بروکلین، رومئو، کروز و هارپر شدند. التون جان و دیوید فِرنیش پدرخوانده هاي بروکلین و رومئو میباشند و الیزابت هارلی مادرخوانده آنها هست. دارایی خالص ویکتوریا بکهام مجموعاً با دارایی همسرش دیوید بکهام، 225 میلیون دلار برآورد شده هست.

 

رونی مارا 32 ساله شد

پاتریشیا رونی مارا «Rooney Mara» زاده ۱۷ آوریل ۱۹۸۵، بازیگر سینما و تلویزیون فعالیت هنری خود را از سال ۲۰۰۵ با بازی در فیلم ترسناک «افسانه محلی: مِری خونین» آغاز کرد. در سال 2009 در فیلم «سالن تنر» ظاهر شد. پس از آن در فیلم‌هایي مثل «کابوس در خیابان الم»، نسخۀ دوباره ساخته شده فیلمی

 

با همین نام در سال ۱۹۸۴ و «شبکه اجتماعی» استعداد بازیگری خود را نشان داد و با درخشیدن در این دو فیلم مسیر خود را برای رسیدن به موفقیت و داشتن کارنامه هنری پربار آغاز کرد.

جشن تولد سلبریتی سرشناس در جهان در ماه اردیبهشت

سه‌گانه «هزاره» نام یک آلبوم رمان جنایی پرفروش هست که توسط نویسنده سوئدی استیگ لارسن خلق و نوشته شده هست. شخصیت‌ اصلی اولین سری از این سه¬ گانه لیزبث سلندر دختری بیست تا سی ساله با حافظه‌اي قوی و روابط اجتماعی ضعیف هست. مارا در نقش “لیزبث سلندر”، کاراکتر اصلی فیلم «دختری با خالکوبی اژدها» «2011»،

 

پ به کارگردانی دیوید فینچر نقش آفرینی کرد. دیوید فینچر بعد از تست و بررسی هاي فراوان رونی مارا را از میان بازیگران مطرح بسیاری برای ایفای این نقش سخت و طاقت فرسا گزینش کرد. رونی مارا برای شباهت هر چه اکثر به یک هکر ولگرد، سختی‌هاي زیادی را به جان خرید. او دوره‌هاي گوناگون کامپیوتری را گذراند و مدتی طولانی به پرسه زنی

 

در خیابان هاي سوئد پرداخت. بازی درخشان مارا در این فیلم مورد دقت منتقدین قرار گرفت و نامزد دریافت جایزه اسکار برای برترین بازیگر نقش اول زن و جایزه گلدن گلوب برای برترین بازیگر زن فیلم درام گردید و توانست به یک ستاره مشهور در هالیوود تبدیل شود.

 

در سال ۲۰۱۳ در فیلم‌هاي درام جنایی رمانتیک «آنها بی گناهند» به کارگردانی دیوید لوری، «عوارض جانبی» به کارگردانی استیون سودربرگ و فیلم علمی– تخیلی و تحسین شده منتقدین سینما «او» به کارگردانی اسپایک جونز ایفای نقش کرد. درسال 2014 در «زباله»، فیلمی در سبک ماجراجویی به کارگردانی استیون دالدری، بازی کرد.

 

با ایفای نقش در «کارول»، فیلمی رمانتیک به کارگردانی تاد هینز در سال 2015، با تحسین بسیار گسترده‌اي از سوی منتقدین و مخاطبین فیلم مواجه شد و توانست جایزه جشنواره ۲۰۱۵ فیلم کن برای برترین بازیگر نقش اول زن را از آن خود کند. وی در این فیلم با کیت بلانشت همبازی بود. اضافه بر این توانست نامزدی جایزه هاي گلدن گلوب برای برترین بازیگر زن فیلم درام جایزه بفتا برای برترین بازیگر نقش مکمل زن، و جایزه اسکار برترین بازیگر نقش مکمل زن را به دست آورد.

 

او در سال 2017 فیلمهای «یک داستان شبحی»، فیلمی به کارگردانی دیوید لاوری و«ترانه به ترانه» را به کارنامه هنری خود اضافه کرد. در فیلم دوم بازیگرانی همچون رایان گاسلینگ، کریستین بیل، کیت بلانشت، رونی مارا، ناتالی پورتمن، هیلی بنت، ول کیلمر، بنیسیو دل تورو و مایکل فسبندر ایفای نقش می کنند. فیلم هایي که مارا در سال 2018 در دست دارد شامل «مری مگدلن» ، «نگران نباش، پیاده جای دوری نمی‌رود» و «واکس لاکس» هست.

جشن تولد سلبریتی سرشناس در جهان در ماه اردیبهشت

مارا برای کارهای انسان دوستانه اي که برای چپرنشینان کیبرا در کنیا انجام داده نیز شناخته شده هست. اوداوطلبانه به کیبرا سفر کرد، از آن موقع بود که بطور گسترده و رسمی به خدمت گروه‌ها و کمپ‌هاي امور خیریه و کمک رسانی ملحق شد. او معتقد هست که انجام وظیفه در کمپ هاي امور خیریه بخشی از زندگی او هست که هیچگاه آن را متوقف نخواهد کرد. دارایی خالص رونی مارا 4 میلیون دلار برآورد شده هست.

 

جنیفر گارنر 45 ساله شد

جنیفر آن گارنر «Jennifer Garner» زاده 17 آوریل 1972، بازیگر آمریکایی هست که با بازی در فیلم کمدی «رفیق، اتومبیل من کجاست» «2000» وارد دنیای سینما شد. پس از آن بعنوان نقش مکمل در فیلم «پرل هارپر» فیلم جنگی، اکشن و درام آمریکایی به کارگردانی مایکل بی محصول سال ۲۰۰۱ ظاهر شد.

 

بازی او در نقش سیدنی بریستو، مأمور سی آی اِي، در سریال ترسناک و جاسوسی «آلیاس» که ازسال 2001 تا 2006 بر روی آنتن رفت مورد دقت منتقدان و بینندگان قرار گرفت. گارنر برای بازی در این نقش برنده جایزه گولدن گلوب، جایزه انجمن بازیگران فیلم شد و چهار بار نامزد دریافت جایزه امی گردید.

جشن تولد سلبریتی سرشناس در جهان در ماه اردیبهشت

در حالیکه در سریال «آلیاس» مشغول به بازی بود در سال 2002 در فیلم «اگه میتونی منو بگیر»، فیلمی در ژانر درام زندگینامه‌اي به کارگردانی استیون اسپیلبرگ و نویسندگی جف نیتانسون، در نقش خود ظاهر شد. به دنبال آن در فیلم «رفتن از سیزده به سی» «2004» ، بازی قابل ملاحظه اي از خود ارائه داد.

 

گارنر در فیلم « بی باک » «2003» در نقش مکمل بن افلک ایفای نقش کرد. اضافه بر این در فیلمهای «الکترا» «2005» ، کمدی «جونو» «2007»، فیلم کمدی رمانتیک «اختراع دروغ » «2009»، «زندگی عجیب تیموتی گرین» «2012»، درام زندگینامه اي «باشگاه خریداران دالاس» «2013»، کمدی «الکساندر و روز ترسناک، افتضاح، ناگوار، خیلی بد» «2014» بازی کرد.

 

گارنر یک فعال در اساس تحصیلات ابتدایی کودکان هست. اضافه بر این او عضو هیئت مدیره سازمان نجات کودکان هست. او طرفدار کمپین ضد پاپارازی در میان فرزندان هنرمندان هست. او از سال 1998 تا 2003 با بازیگر هالیوود اسکات فولی ازدواج کرد، این ازدواج مدت زیادی داوم نیاورد. گارنر پس از جدایی در سال 2004 بر سر فیلم برداری فیلم «پرل هارپر»

 

با بن افلک آشنا شد و در سال 2005 با او ازدواج کرد. بن و جنیفر صاحب سه فرزند میباشند. این زوج در سال 2015 از هم جدا شدند و در آوریل 2017 به طور رسمی از هم طلاق گرفتند. دارایی خالص جنیفر گارنر 40 میلیون دلار برآورد شده هست.

جشن تولد سلبریتی سرشناس در جهان در ماه اردیبهشت

شان بین 58 ساله شد

شان مارک بین «Sean Bean» بازیگر انگلیسی زاده 17 آوریل 1959 هست. پس از فارغ التحصیلی از آکادمی هنرهای نمایشی رویال در سال 1983 دراولین کار حرفه اي خود، نمایش «رومئو و ژولیت» بازی کرد. با حفظ لهجه یورکشایریِ قابل ملاحظه اش در سریال «شارپ» در نقش ریچارد شارپ بسیار پیروز ظاهر شد.

 

شان بین با بازی در نقش ند استارک در سریال «بازی تاج و تخت» دقت همگان را به خود جلب کرد. بین در آلبوم آنتولوژی «متهم» از شبکه بی بی سی و سریال تاریخی «هنری هشتم» بازی کرد. اما برجسته ترین نقش او بازی در نقش بورومیر در سه گانه «ارباب حلقه ها» در میان سال هاي 2001 تا 2003 هست.

جشن تولد سلبریتی سرشناس در جهان در ماه اردیبهشت

دیگر نقش هاي او شامل اَلک ترولیان در فیلم «چشم طلایی» «1995» از سری فیلمهای «جیمز باند»، نقش ادیسه در فیلم حماسی و اکشن «تروآ» «2004»، درام «سرزمین شمالی» «2005»، فیلم علمی-تخیلی «جزیره» «2005»، فیلم ترسناک «سایلنت هیل» «2006»، «مرگ سیاه» «2010»، «ژوپیتر بالا می‌رود» «2015»،

 

و «مریخی» «2015» می باشد. او کار صداپیشگی در بازی هاي ویدئویی همچون «الدر اسکورولز ۴: آبلیویئن» و نمایش هاي تلوزیونی نظیر «قصه هاي کنتربری» را نیز انجام داده هست. او در طول حرفه بازیگری خود جوایز تعداد زیادی از جمله جایزه امی برای برترین بازیگر را کسب کرده هست. بین همین طور نامزد دریافت جایزه بفتا و سَترن شده هست.

 

شان بین تابحال 4 بار ازدواج کرده و طلاق گرفته هست. در آوریل 1981 با عشق دوران مدرسه خود دبورا جیمز ازدواج کرد، این ازدواج 7 سال دوام داشت. بعد از آن با ملانی هیل آشنا شد و در سال 1990 ازدواج دوم شان بین شکل گرفت. شان از ملانی صاحب دو فرزند دختر شد. این ازدواج نیز تنها 7 سال دوام داشت.

 

در هنگام فیلم برداری سریال «شارپ» بین با ابیگل کروتندن آشنا شد. آنها در 22 نوامبر 1997 ازدواج کردند. دختر آنها در نوامبر 1998 به جهان آمد. بین و کروتندن در جولای 2000 از هم جدا شدند. بین در سال 2006 با هنرپیشه دیگری به نام جورجیا ساتکلیف آشنا شد. بین در روز عروسی به دلایل شخصی مراسم را کنسل کرد.

جشن تولد سلبریتی سرشناس در جهان در ماه اردیبهشت

ازدواج آنها در 19 فوریه 2008 در دفتر ازدواج صورت گرفت. طبق گزارشی در سال 2009 شان بین همسرش ساتکلیف را مورد ضرب و شتم قرار می داده هست. آزارهای خانگی شان بین باعث حضور پلیس در خانه این زوج برای سه بار پی در پی شد. شان و ساتکلیف در دسامبر 2010 از هم جدا شدند. دارایی خالص شان بین 8 میلیون دلار برآورد شده هست.

 

کونان اوبراین 53 ساله شد

کونان اوبراین «Conan O’Brien» زاده 18 آوریل 1963، مجری تلوزیونی، کمدین و تولیدکننده برنامه هاي تلوزیونی از کشور کشور آمریکا هست. او برای اجراهای برجسته خود در تاک شو هاي شبانه از جمله شو «کونان» از سال 2010 در شبکه تلوزیونی تی بی اس شناخته شده هست. اوبراین در بروکلین در شهر ماساچوست به جهان آمد

 

و در خانواده اي کاتولیک و ایرلندی پرورش یافت. زمانی که در دانشگاه هاروارد مشغول تحصیل بود بعنوان سردبیر نشریه هاروارد لامپون فعالیت میکرد. اضافه بر این به نویسندگی برای کمیک اسکچ هاي خبری پرداخت.

جشن تولد سلبریتی سرشناس در جهان در ماه اردیبهشت

بعد از نویسندگی برای شوهای کمدی گوناگون در لس آنجلس به گروه نویسندگان برنامه زنده «شنبه شب» پیوست. اوبراین نویسنده و تولیدکننده «سیمپسون ها» به مدت دو فصل بود تا این که در سال 1993از طرف شبکه ان بی سی دعوت شد تا به جای دیوید لترمن، مجری سابق تاک شوی «آخر شب» این برنامه را اجرا کند.

 

اجراهای نخست اوبراین بر روی صفحه تلوریون بعنوان کسی که چهره اش در رسانه هاي تصویری هنوز ناشناخته بود خیلی پیروز ظاهر نشد و مدت ها مورد دقت قرار نگرفت. ولی با گذشت زمان برنامه بینندگان خود را پیدا کرد و تا سال 2009 که اوبراین برنامه را ترک کرد به یک شو قابل دقت تبدیل شد. بعد ازمجری گری برای شوی «آخر شب»

 

از نیویورک به لس آنجلس نقل مکان کرد تا اجرای «تونایت شو» را بر عهده بگیرد. بعد از هفت ماه اجرا سیاست هاي شبکه تغییر کرد و بلافاصله شخص دیگری جای اوبراین را در سال 2010 گرفت.اوبراین که با اجراهای فی البداهه خود شهرت یافته هست، برنامه تلوزیونی «کونان» را از سال 2010 اجرا می‌کند. اضافه بر این مراسم «جایزه امی»

 

و «کریسمس در واشنگتن» را اجرا کرده هست. او همین طور موضوع یک مستند به نام «کونان اوبراین نمی‌توان توقف کند» «2011» بود. او در 32 شهر اجرای زنده کمدی داشته هست. بعد از بازنشستگی دیوید لترمن به پرسابقه ترین مجری تلوزیون در 22 سال قبل که همچنان فعالیت میکند تبدیل شد. دارایی خالص کونان اوبراین 75 میلیون دلار برآورد شده هست.

جشن تولد سلبریتی سرشناس در جهان در ماه اردیبهشت

رزی هانتینگتون-وایتلی 30 ساله شد

رزی هاتینگتون-وایتلی «Rosie Huntington-Whiteley» زاده 18 آوریل 1987، بازیگر و مدل برجسته و مشهور انگلیسی هست که برای همکاری با شرکت ویکتوریا سیکرت، بزرگترین تولیدکننده و فروشنده لباس زیر زنانه در ایالات امریکا بعنوان سفیر برند ویکتوریا سیکرت در انگلستان از سال 2006، تبلیغات عطر بربری با نام تجاری «بربری بادی» برای کمپانی عطر بربری در سال 2011، فعالیتش برای شرکت مارک اند اسپنسر «M&S» و همکاری اش با برند دیوید جونز شناخته شده هست.

جشن تولد سلبریتی سرشناس در جهان در ماه اردیبهشت

رزی در سال 2009 از طرف مجله مد اِل بعنوان مدل سال گزینش شد و در سال 2012 پیروز به کسب جایزه استایل آیکون از مجله ال و عنوان مدل شماره یک از مجله ماکسیم شد. رزی با ورود به دنیای بازیگری و بازی در نقش مکمل چارلی اسپنسر در فیلم «تغییر شکل دهندگان: تاریکی ماه»، سومین سری از سه¬گانه «تبدیل شوندگان» و بازی در نقش اسپلندید آنگاراد در فیلم «مد مکس» «2015» به شهرت رسید.

جشن تولد سلبریتی سرشناس در جهان در ماه اردیبهشت

 به گزارش پارس ناز در سال 2010 رزی با جیسون استاتهام، بازیگر، تهیه‌کننده، ورزشکار و صداپیشه مشهور بریتانیایی، آشنا شد. این زوج در ژوئن 2016 زندگی مشترک خود را آغاز کردند. رزی در آوریل 2017 درصفحه شخصی اینستاگرام خود عکسی از اولین بارداری خود منتشر کرد. دارایی خالص رزی هانتینگتون-وایتلی 16 میلیون دلار برآورد شده هست.