پارس ناز پورتال

جلوگیری از افتادن پوست بدن پس از کاهش وزن

جلوگیری از افتادن پوست بدن پس از کاهش وزن

جلوگیری از افتادن پوست بدن پس از کاهش وزن 

این خیلی خوب هست که شما سعی کرده اید و لاغر شده اید، اما یک نگرانی برای شما وجود دارد، آن هم جمع و چروک شدن پوست هست! بالاخره شما ورزشی را پیدا کرده‌اید که دوست دارید و به یک برنامه‌ي خوراکی دست پیدا کرده‌اید که با سبک زندگی شما هماهنگ هست. چند کیلو اضافه وزنی که سال‌ها به همراه خود داشتید

 

شروع به آب شدن کرده هست. در این میان تنها یک مشکل وجود دارد و آن هم این هست که پوست شما در اثر کاهش وزن افتاده‌تر خواهد شد. چین و چروک روی شکم، بازوها و حتی صورت شما پدیدار میشود. اگرچه به هنگام کاهش وزن کاملا نمی توانید از افتادگی پوست جلوگیري کنید

 

اما در این مطلب مراحلی را ذکر خواهیم کرد که میتواند برایتان خوب باشد. یک سبک زندگی سالم و استراتژی‌هاي خاص برای افزایش کلاژن«پروتئین ساختاری که مسئول کشسانی پوست هست»، می تواند تفاوت زیادی در شما ایجاد کند.

 

به طور به مرور کاهش وزن داشته باشید:
اکثر متخصصان پیشنهاد میکنند تنها ۴۵۳ گرم تا ۲ کیلوگرم در طول یک هفته کاهش وزن داشته باشید. کاهش وزن سریع با بهره گیری از رژیم خوراکی و پاک‌کننده‌هاي سخت، می تواند مشکلات زیادی برای شما ایجادکند و سلامت پوست شما را تحت تاثیر خود قرار دهد. همین امر موجب میشود موفقیت کلی شما در کاهش وزن نیز تحت تاثیر قرار گیرد.

 

ماهیچه‌هاي محکمی بسازید:
چربی بدن خود را با توده‌هاي ماهیچه‌اي جایگزین کنید . برای انجام این کار باید بر روی آموزش‌هاي قدرتی تمرکز کنید. شما باید ماهیچه‌ را جایگزین چربی کنید که میخواهید از دست بدهید. زمانی که ماهیچه‌هاي زیرین شما محکم و سفت شود، باعث می شود پوستی محکم داشته باشید و از افتادگی آن نیز پیشگیري می کند.

 

ساخت ماهیچه‌هاي محکم و قوی نه تنها باعث محکم شدن پوست میشود بلکه به مصرف کالری اکثر در بدن کمک می کند.بسته به انتخاب خودتان، می توانید از دمبل، اتومبیل‌هاي گوناگون ورزشی و یا وزنه بهره گیری کنید. بهتر هست در هفته ۴ روز را به ورزش‌هاي قدرتی بپردازید.

 

در این میان، ۲ الی ۳ روز را در هفته به آموزش‌هاي سخت و با شدت بالا اختصاص دهید تا بتوانید متابولیسم خود را افزایش دهید و توده‌هاي ماهیچه‌اي بیشتری بسازید. برای این که نتیجه‌ي بهتری داشته باشید، این برنامه را با پروتئین مناسب و کافی همراه سازید. خوردن گوشت و سایر مواد پروتئینی میتواند شما را مستحکم‌ترو قوی‌تر سازد.

 

محافظت بیشتری در برابر نور خورشید داشته باشید:
اگر قصد دارید بیرون از خانه به ورزش بپردازید، بهتر هست چندان در معرض نور خورشید قرار نگیرید. اشعه‌ي ماوراء بنفش خورشید می تواند کلاژن پوست را تخریب کند. پیاده‌روی و دویدن خود را صبح زود انجام دهید.از ضد آفتاب‌هایي بهره گیری کنید که برچسب ” طیف گسترده ” داشته باشند. اینگونه ضد آفتاب‌ها می توانند

 

پوست شما را در برابر اشعه ي ماوراء بنفش محافظت نمایند. لباس‌هاي مناسب به تن داشته باشید. لباس‌هاي مختلفی در بازار وجود دارد که می توانند در برابر اشعه‌هاي زیان آور نور خورشیداز شما مراقبت نمایند.

 

از مواد خوراکی سالم و مغذی بهره گیری کنید:
بشقاب خوراکی خود را از سبزیجات و میوه‌هاي رنگارنگ پر کنید. این موادغذایی حاوی مواد مغذی میباشند که برای سلامت پوست بسیار مناسب هست. وجود ویتامین A و یا لیکوپن در سبزیجات و میوه‌ها میتواند برای سلامت پوست بسیار خوب باشد. تحقیقات انجام شده نشان می دهد که آنتی اکسیدان‌هاي موجود

 

در سبزیجات و میوه ها میتواند از پوست انسان در برابر اشعه‌ي زیان آور ماوراء بنفش محافظت نماید. شما میتوانید این آنتی اکسیدان‌ها را در گوجه فرنگی، فلفل قرمز و سایر سبزیجات پیدا کنید. در این میان، سبزیجاتی با برگ سبز و مرکبات دارای ویتامین C فراوانی میباشند که به ساخت کلاژن کمک فراوانی می کند.

 

از کرم‌ها و سرم‌هاي مناسب بهره گیری کنید:
اگرچه بهره گیری از این موارد نمی تواند برای پوست شما معجزه کند اما محصولات موضعی اگر به صورت منظم مورد بهره گیری قرار گیرند، میتوانند رشد کلاژن پوست را تسریع کنند و ظاهر آن را بهبود ببخشند. متخصص پوست میتواند کرم‌هاي حاوی رتینوئید و یا ژل‌هایي همچون رتین-A را تجویز نماید. شما می توانید به دنبال سرم‌هایي باشید که حاوی فاکتور‌هاي رشد اپیدرمی میباشند و ساخت فیبروبلاست عمیق در پوست و کلاژن را تحریک می‌نمایند.

 

سیگار نکشید:
سیکار کشیدن را ترک کنید. هر سیگاری که شما روشن می کنید، میتواند پوست شما را شل‌تر کند و از استحکام آن بکاهد. قرار گرفتن در معرض دود سیگار نیز می تواند سطح پروتئین‌هاي التهابی در پوست را افزایش دهد و از سطح کلاژن در پوست بکاهد. همین امر نیز موجب افتاده شدن پوست و ایجاد چین و چروک‌هاي گوناگون در آن می گردد.

 

به یک دکتر متخصص مراجعه کنید:

شاید شما دوست نداشته باشید تا رسیدن به کاهش وزن مناسب، به دکتر پوست مراجعه کنید. اما یک ویزیت کوتاه و سرپایی می تواند نواحی گوناگون پوست که دچار افتادگی و چین و چروک شده‌اند را تشخیص دهد و به درمان زودهنگام آن بپردازد. شما میتوانید از یک متخصص پوست

 

 به گزارش پارس ناز در مورد دستگاه‌هاي فرکانس رادیویی که میتوانند فیبرهای کلاژنی را گسترش دهند، سوال کنید. این دستگاه‌ها قادرند با گسترش کلاژن ظاهر شما را بهبود ببخشند و ساخت کلاژن‌هاي اخیر را نیز تحریک نمایند.

 

آب بیشتری بنوشید:
آب برترین گزینش برای جوانسازی پوست هست. از دست رفتن آب بدن می تواند به سلول‌هاي آن نیز آسیب برساند.بهتر هست هرروز مقدار مناسب و کافی آب بنوشید .