پارس ناز پورتال

خوردن چای نعناع و کاهش استرس

خوردن چای نعناع و کاهش استرس

خوردن چای نعناع و کاهش استرس 

چای نعناع علاوه بر کاهش استرس کلی خاصیت دیگر هم دارد کـه در زیر همه ی انها فهرست شده اند. بخوانید و بـه مصرف چای نعناع روی آورید. هیچ چیز پس از یک روز طولانی در محل کار نمیتواند همانند یک لیوان چای نعناع دل چسب و برای سلامتی مفید باشد. نعنا گیاهی اسـت کـه بـه طور گسترده مورد استفاده قرار میگیرد و دارای فواید دارویی بسیاری اسـت. نوشیدن این چای آرامش ذهن و بدن را بـه‌ دنبال خواهد داشت.

 

کاهش استرس

یکی از مزایای اصلی این نوشیدنی کاهش استرس اسـت. قبل از رفتن بـه خواب می‌توانید جرعه جرعه از این چای گیاهی بنوشید تا خواب اسانی داشته باشید. نعناع هم چنین علائمی نظیر میگرن ، سردرد ، نراحتی معده راکه بعلت اضطراب و استرس بوجود می‌آیند ،بـه حداقل میرساند.

 

لبخند

نعنا بـه عنوان یک عنصر ضروری در محصولات مراقبت از دندان نظیر خمیر دندان و دهانشویه برای پیشگیري از بروز بیماری لثه بکار می‌رود. از مهم ترین مزایای این چای این اسـت کـه از بوی بد دهان پیش گیری میکند و نوشیدن این چای در حفظ سلامت دهان و دندان موثر خواهد بود.

 

افزایش سیستم ایمنی بدن

چای نعنا بـه عنوان یک نوشیدنی تقویت کننده سیستم ایمنی بدن بشمار می‌آید کـه حاوی مواد مغذی نظیر فسفر ، ویتامین B و کلسیم اسـت کـه در تقویت سیستم ایمنی بدن ، بـه حداقل رساندن بیماری ها و عفونت در بدن نقش دارد.

 

کاهش رشد مو هاي زائد

نوشیدن چای نعنا هیرسوتیسم راکه بیماری اسـت در زنان کـه مو هاي زائد در نواحی صورت ، سینه و پاها بعلت ترشح بیش از حد هورمون مردانه آندروژن رشد میکنند ، کاهش میدهد.

 

از بین بردن حالت تهوع

یکی از رایجترین فواید چای نعناع کاربرد آن در درمان حالت تهوع اسـت. حالت تهوع ممکن اسـت بـه دلایل گوناگون از جمله بعد از خوردن ، مسافرت و بارداری ایجاد شود.

 

کاهنده درد

نوشیدن چای نعنا جرعه جرعه در التیام گرفتگی هاي قاعدگی و دیگر اسپاسم هاي عضلانی نقش دارد. هم چنین این نوشیدنی در کاهش درد روده بخصوص در کودکان نقش دارد.

 

سلامت معده

چای نعناع اغلب بـه عنوان تسکین دهنده معده استفاده میشود کـه نوشیدن آن تعداد زیادی از امراض معده و مشکلات دستگاه گوارش را التیام می بخشد. بعلاوه این نوشیدنی در درمان سندروم روده تحریک پذیر و یبوست موثر اسـت.چای نعناع روند هضم را التیام می بخشد و برای درمان التهاب دستگاه گوارش ازآن استفاده میکنند.

 

چای نعناع یک روش درمانی برای التیام مشکلات سوزش سر دل و سنگ کیسه صفرا اسـت و نفخ معده را تسکین میدهد.

 

از دیگر مزایای چای نعناع میتوان بـه موارد زیر اشاره کرد :

ـ کاهش اشتها
ـ تسکین خارش پوست
ـ افزیش قدرت ذهنی
ـ بازرسی هرپس سیمپلکس