پارس ناز پورتال

دانستنی های جالب و خواندنی درباره زنان که نمی دانستید

دانستنی های جالب و خواندنی درباره زنان که نمی دانستید

دانستنی های جالب و خواندنی درباره زنان که نمی دانستید

 

در اینبخش حقایق و دانستنی هاي جالب و خواندنی درباره زنان را جمع آوری کرده ایم. بنظر می‌آید کـه دنیای خانمها و رفتار هاي آنها بسیار پیچیده باشد زیرا کـه خیلی ها میگویند: زنان را نمی‌توان درست شناخت و نمیتوان عکس العمل هاي آنها در موقعیت هاي مختلف را پیشبینی کرد. امروز هم حقایقی جالب و معپفید درباره رفتارها و عادات خانمها آورده ایم کـه مرور آنها خالی از لطف نیست.

 

همۀ زن ها عاشق بچه هستند

باور رایج این اسـت کـه زنان ها بخاطر غریزه ي مادرانه اي کـه در وجودشان نهفته اسـت، بیشتر از مردها بچه ها را دوست دارند و برایشان فرقی ندارد بچه ي خودشان باشد یا بچه ي دیگران. با این حال، دانشمندان امریکایی تصمیم گرفتند میزان شکایات مشتریان رستوران ها از رفتارها و سر و صدای بچه ها در محیط رستوران ها را بررسی کنند. نتیجه آن بود کـه بـه ازای هر ۹ زن، تنها یک مرد از سر و صدا و گریه هاي بچه ها شکایت داشت.

دانستنی های جالب و خواندنی درباره زنان که نمی دانستید

این مسأله را اینطور میتوان توضیح داد کـه زنها در مجموع توجه بیشتری بـه بچه ها و رفتارهای انها دارند. علاوه بر این، دانشمندان امریکایی پی برده اند پدران بیشتر از مادران با نوزادان خود صحبت میکنند. هم چنین مردها می‌توانند معنای گریه ي نوزادان را کاملا متوجه شوند و تشخیص دهند کـه علت گریه ي نوزاد گرسنگی، خستگی یا کمبود توجه و غیره اسـت.

 

زن ها هوش کمتری دارند

دانشمندان معتقدند هوش زنها عمدتا در سطح متوسط قرار دارد، یعنی توانایی هاي ذهنی انها بـه ندرت خیلی پایین یا خیلی بالا اسـت. چند سال قبل، دانشمندان امریکایی دست بـه تحقیقی بر روی دانشجویان دانشگاه هاي امریکا زدند.

دانستنی های جالب و خواندنی درباره زنان که نمی دانستید

نتیجه ي تست ها نشان داد بطور میانگین، نمرات دخترها دراین تست ها پراکندگی کمتری داشت، در حالیکه پسرها هم در بالا و هم در پایین سطح متوسط قرار داشتند. یعنی جمعیت افراد کم هوش در بین مردان بیشتر و شاخص میانگین هوش در بین زنان بالاتر اسـت.

 

زن ها کمتر تحمل دردهای جسمانی را دارند

روانشناسان ایتالیایی معتقدند باوجود آنکه هورمون مردانه ي تستوسترون در بدن مردان مانند نوعی مسکن طبیعی بـه انها کمک میکند درد را تحمل کنند، زنها توانایی بیشتری در تحمل درد دارند. زنان در بدن خود هورمون تستوسترون کمتری دارند اما درد را بهتر تحمل میکند.

دانستنی های جالب و خواندنی درباره زنان که نمی دانستید

سیستم ایمنی مردان در مجموع ضعیف تر اسـت چون تستوسترون خیلی زیادی در خون آنها وجوددارد. علاوه بر این، مردان در مواجهه با خون ۱۰ برابر بیشتر از زنان از هوش می‌روند. چون زنها بدلیل ویژگی هاي طبیعی بدن شان مکرراٌ با خون مواجه میشوند و این مسأله از نظر آنها چیز عجیب و ترسناکی نیست.

 

زن ها خوب کار نمی کنند

باور عمومی این اسـت کـه مردها بهتر کار می‌کنند و بهمین دلیل درآمد بیشتری دارند. بـه علاوه، تحقیقات دانشمندان امریکایی نشان داده اسـت زنان در رابطه با استخدام هم با تبعیض جنسیتی مواجه هستند. این دانشمندان چند رزومه ي کاری بـه دانشگاه هاي مختلف امریکا فرستادند.

دانستنی های جالب و خواندنی درباره زنان که نمی دانستید

رزومه ها از همه نظر یکسان بودند، اما تعدادی از انها بنام یک مرد و تعدادی دیگر بنام یک زن بود. نتیجه آن بود کـه رزومه هایي کـه بنام مردان بودند پیشنهادهای کاری بیشتری دریافت کردند و حقوق پیشنهادی برای انها مبلغ بالاتری بود. با این حال، سال‌ها اسـت کـه اثبات شده در عمده ي شغل هاي غیر فیزیکی، مردان و زنان هردو توانایی یکسانی دارند.

 

زن ها ترسوترند

دانستنی های جالب و خواندنی درباره زنان که نمی دانستید

تحقیقات دانشمندان آلمانی نشان میدهد زنها مخاطرات یک موقعیت را کمتر تشخیص میدهند و آسان تر میتوانند بدون فکر دست بـه کارهای خطرناک بزنند. در عین حال، زنها حتی زمانی کـه بـه ترس خود پی می ببرند، آمادگی بیشتری برای غلبه بـه آن دارند.

 

زن ها چیزهای پر زرق و برق را دوست دارند

فکر میکنید اگر زنی با یک لباس چین دار، سر قرار عاشقانه اش برود، یعنی از چین لباس خوشش می‌آید؟ احتمالا جواب تان مثبت اسـت. اما اگر اینطور باشد، آیا می‌توان گفت کـه ماهیگیر بـه این دلیل برای صید ماهی از کرم استفاده می‌کند کـه خودش دوست دارد آن کرم را بخورد؟

دانستنی های جالب و خواندنی درباره زنان که نمی دانستید

بهمین خاطر میتوانیم نتیجه بگیریم کـه در وهله ي اول این مردان هستند کـه زیورآلات و لباسهای پر زرق و برق زنانه را دوست دارند. در حالیکه بیشتر زنها در خانه لباس هایي آسان و معمولی بـه تن میکنند.

 

جمعیت زن ها بیشتر است

بطور متوسط، بـه ازای هر 107 دختر، 100 پسر متولد می‌شود. البته این آمار بدون درنظر گرفتن کشورهایی مثل چین و هند اسـت کـه این عدم توازن در آنها بطور ساختگی ایجاد می‌شود.

دانستنی های جالب و خواندنی درباره زنان که نمی دانستید

بـه گفتۀ دانشمندان، در 50 سال گذشته جمعیت زنان با کاهش رو بـه رو شده و این مسأله تقریباً در همه کشورها وجوددارد. حتی در کشورهایی کـه جمعیت زنها بیشتر اسـت، تنها توضیحی کـه برای آن وجوددارد این اسـت کـه نرخ مرگ و میر مردان دراین کشورها بالاتر از زنان اسـت.

 

زنان ضعیف ترند و نمی توانند خود را به خوبی با زندگی وفق دهند

 

باور رایج این اسـت کـه مردان در مقایسه با زنان پرخاشگری آشکار بیشتری دارند، اما دانشمندان پی برده اند کـه این مسأله درست نیست. بـه علاوه، زنها بهتر میتوانند خودرا با زندگی وفق دهند و هر نوع مشکلی را تحمل کنند. بـه اعتقاد دانشمندان، علت این مسأله بـه کروموزوم XX در دی‎ان‎اي زنها بر می‌گردد.

دانستنی های جالب و خواندنی درباره زنان که نمی دانستید

این ویژگی، زنها را در برابر تعداد زیادی از بیماری هاي ژنتیکی مثل دیستروفی ماهیچه اي و هموفیلی مقاوم کرده اسـت. اگرچه بدن زنان ۲۴ درصد کمتر ازبدن مردان توده ي عضلانی دارد، اما زنها بهتر میتوانند تعداد زیادی از موقعیت هاي دشوار مثل گرسنگی طولانی مدت، تشنگی یا تغییرات دمایی شدید را تحمل کنند. علاوه بر این، زنان بهتر می‌توانند در برابر عفونت ها مقاومت کنند.

 

زن ها به طور متوسط بیشتر عمر می کنند

حقیقت آن اسـت کـه این زنها نیستند کـه بیشتر عمر می‌کنند، بلکه مردان هستند کـه زودتر از دنیا میروند. ریسک بروز نقص در سیستم قلبی عروقی بدن در مردان ۳۶ تا ۵۰ ساله بیشتر اسـت.

دانستنی های جالب و خواندنی درباره زنان که نمی دانستید

در عین حال، زنان در همین بازه ي سنی از چنین مشکلاتی در امان هستند چون هورمون زنانه ي استروژن در بدن انها از رگ هاي آنها محافظت می‌کند. بعد از ۵۰ سالگی، احتمال برخورداری از یک زندگی طولانی و شاد در بین مردان و زنان بـه یک اندازه اسـت.

 

زن ها بیشتر شیرینی و مردها بیشتر گوشت دوست دارند

 

باور رایج این اسـت کـه مردها بـه پروتئین حیوانی نیاز دارند، در حالیکه زنها بیشتر مواد غذایی سبک و ترجیحاً شیرین را دوست دارند. اما حقیقت آن اسـت کـه مردان آنقدرها بـه پروتئین حیوانی نیاز ندارند و میتوانند پروتئین گیاهی را جای گزین آن کنند.

دانستنی های جالب و خواندنی درباره زنان که نمی دانستید

اما بدن زنان بـه گوشت نیاز دارد تا سیستم تناسلی آنها عملکرد درستی داشته باشد و ریسک بدنیا آوردن فرزندان بیمار کاهش پیدا کند. اینروزها، متخصصان تغذیه برای زنان گیاهخوار رژیم هاي غذایی مکمل و همین طور مکمل هاي ویتامین تجویز میکنند تا کمبودهای رژیم غذایی گیاهخواری تا حدودی برطرف شود و مشکلی برای فرزندان آینده ي این زنان بـه وجود نیاید.

 

زن ها تمیزترند

علم این باور رایج را هم رد کرده اسـت. دانشمندان امریکایی با بررسی تلفن ها، کامپیوترها، کیبوردها، جعبه ها و کیف هاي گروهی از کارمندان زن و مرد پی بردند در وسایل کارکنان زن ۴ برابر بیشتر از وسایل کارکنان مرد باکتری انباشته شده بود.

دانستنی های جالب و خواندنی درباره زنان که نمی دانستید

بـه گفته ي دانشمندان، علت این مسأله آن اسـت کـه زنها اغلب از مواد آرایشی مختلفی استفاده میکنند کـه محیط مناسبی برای رشد باکتریها و میکرو ارگانیسم ها بـه وجود می آورند.

 

زن ها از مارها و عنکبوت ها بیشتر می ترسند

مردان ۳ برابر بیشتر از زنان دچار عنکبوت هراسی هستند. از طرفی، از گذشته این اعتقاد وجود داشته کـه مار مانند گربه، حیوان درون زنها اسـت. تصویر مارهای درون موها و دور گردن زنها بـه سمبلی از مادرسالارها، جادوگرها و کاهنه هاي فرقه ها تبدیل شده اسـت.

دانستنی های جالب و خواندنی درباره زنان که نمی دانستید

مارها بـه بو بسیار حساس هستند و بهمین دلیل زنها را آسان تر از مردان تشخیص میدهند ودر برخورد با انها آرام تر هستند. بوی مردان اغلب، مارها را تهاجمی می‌کند. علاوه بر این، طبق آمارها، مردان ۱۰ برابر بیشتر از زنها مورد حمله ي مارها قرار می‌گیرند.

 


 

و در ادامه حقایق جالب و عجیب درباره بدن زنان

 

حتماً تا بحال شنیده اید کـه آستانه ي تحمل درد زنان بسیار بالا اسـت و یا این کـه زنان و مردان در تشخیص رنگ ها با هم متفاوت هستند اما آیا می‌دانید کـه برخلاف تصور رایج، زنان بطور طبیعی منطقی تر از مردان هستند؟ 

 

زنان گردن منعطف تری دارند

تا بحال دقت کرده‌اید وقتی مرد ها و زنها را صدا میزنید چطور بـه سمت شـما بر میگردند؟ اگر اینکار را امتحان کنید، خواهید دید کـه مردان تمام بدن خودرا می چرخانند اما زنها فقط سرشان را بر می گردانند.

دانستنی های جالب و خواندنی درباره زنان که نمی دانستید

این مسأله بـه ساختار عضلات بر می‌گردد کـه در بدن زنان از انعطاف پذیری بیشتری برخوردار اسـت. با این حال تحقیقات نشان می‌دهد گردن درد در بین زنان شایع تر از مردان اسـت.

 

گوش زنان در زمان خواب حساس تر است

این مسأله در حقیقت ناشی از فرآیند تکامل اسـت. طبق تحقیقات، زنان در زمان خواب نسبت بـه صداهای اطراف خود حساس هستند بهمین دلیل با شنیدن صدای گریه ي بچه بـه سرعت بیدار میشوند.

دانستنی های جالب و خواندنی درباره زنان که نمی دانستید

البته این مسأله در مورد صداهای با فرکانس بالا صدق میکند و آرام صحبت کردن باعث بیدار شدن زنها نمی‌شود. با این حال تحقیقات نشان می‌دهد زنان در برابر اختلالات خواب آسیب پذیرتر از مردان هستند.

 

زنان منطقی تر از مردان هستند

برخلاف تصور رایج کـه زنان را احساسی تر و مردان را منطقی تر میداند، حقیقت امر کاملا برعکس اسـت. محققان با انجام تست هاي مختلفی پی برده اند هر چـه ضخامت قشر مغز بیشتر باشد هوش شناختی و عمومی افراد بالاتر اسـت.

دانستنی های جالب و خواندنی درباره زنان که نمی دانستید

قشر مغز زنان در مقایسه با مغز مردان، ضخامت بیشتری دارد. در عین حال، مردان مغز بزرگ تری دارند، مسأله اي کـه نقش مهمی در احساسات و تصمیم‌گیری آنها دارد.

 

سلولیت چیز بدی نیست

سلولیت نه یک بیماری و نه نشانه ي چاقی، بلکه نوعی تجمع چربی در بین بافت ماهیچه ها اسـت. آمارها نشان میدهد از هر ۴۰ زن، تنها یک نفر دچار سلولیت نیست. علیرغم این مسأله، تصورات غلط زیادی در مورد سلولیت وجوددارد و بسیاری آنرا تجمع مواد سمی اي میدانند کـه بدن نمی‌تواند از عهده ي آنها بر بیاید.

دانستنی های جالب و خواندنی درباره زنان که نمی دانستید

اما حقیقت آن اسـت کـه بافت چربی نقش مهمی در تولید هورمونهای بدن مثل استروژن یا همان هورمون جنسی زنانه دارد. سلولیت در حقیقت مشکلی همه گیر اسـت و حتی سوپر مدل هاي معروف دنیا هم دچار آن هستند.

 

زنان زودتر از مردان تحت تأثیر مشروبات الکلی قرار می گیرند

زنان در مقایسه با مردان از آب کمتری در بافت هاي بدن خود برخوردارند. بهمین دلیل زنان زودتر از مردان تحت تأثیر مشروبات الکلی مست می‌شوند، چون بدن زنها توانایی کمتری دارد کـه پیش از آنکه الکل بـه جریان خون برسد، آنرا هضم کند.

دانستنی های جالب و خواندنی درباره زنان که نمی دانستید

هم چنین تعریق بدن زنان کمتر از مردان اسـت. این مسأله مزیت هایي دارد اما در عین حال، بهمین دلیل اسـت کـه زنان کمتر می‌توانند گرما را تحمل کنند. چون آب بدن آنها کمتر اسـت، بنابر این خون کمتری دارند. هم چنین هموگلوبین خون زنان بـه میزان ۱۲ درصد کمتر از مردان اسـت.

 

زنان روابط مستحکم تری با دیگران برقرار می کنند

دانستنی های جالب و خواندنی درباره زنان که نمی دانستید

علت این مسأله بالاتر بودن سطح هورمون اکسی توسین در بدن زنان اسـت. اکسی توسین کـه بـه ان هورمون عشق گفته می‌شود، پیوند میان افراد را تقویت، روابط را مستحکم و اضطراب را کم میکند. بـه علاوه، هورمون اکسی توسین در روابط مادر و فرزندی و حتی شیردهی نقش مهمی دارد.

 

بدن زنان تا دهۀ بیست زندگی آن ها همچنان تغییر می کند

اگر در زمان نوجوانی سبک زندگی ناسالمی داشتید و حالا در دهه ي بیست زندگی خود هستید، هنوز هم برای تغییر سبک زندگی تان دیر نشده. بدن زنان تا دهه ي بیست زندگی انها همان‌ گونه بـه رشد و تغییر ادامه میدهد.

دانستنی های جالب و خواندنی درباره زنان که نمی دانستید

بنابر این بـه خوردن موز و بادام ادامه دهید چون کمک زیادی بـه مستحکم تر استخوان هاي شـما میکنند. انجام ورزش هم برای تقویت عضلات لازم اسـت. بـه علاوه، هنوز این فرصت را دارید تا توانایی بهتری در تصمیم‌گیری کسب کنبد، چون دراین سال‌ها قشر جلو مغزی شـما هنوز در حال رشد اسـت.

 

زنان استعداد بیشتری در کارهای جدید و خلاقانه دارند

مغز در حقیقت یک شبکه اسـت کـه اتصالات زیادی درون آن وجوددارد. طبق تحقیقات، شبکه هاي درون مغز زنان در مقایسه با مغز مردان، از اتصالات بیشتری برخوردار اسـت.

دانستنی های جالب و خواندنی درباره زنان که نمی دانستید

این مسأله بـه معنای آن اسـت کـه در مغز زنان با سرعت بیشتری اتصالات جدید ایجاد می‌شود ودر عین حال، بهمین سرعت هم این اتصالات تبدیل بـه روال عادی می‌شود.

 

زبان بدن زنان

حالت بدن زنان نکات زیادی را درباره ي احساسات آنها آشکار میکند. یکی از این حالات زمانی اسـت کـه زنان شانه هاي شان را پایین می‌اندازند و دست هایشان را روی هم می گذارند. این حالت نشان می‌دهد انها بـه اتفاقی کـه در جریان اسـت علاقمند هستند.

دانستنی های جالب و خواندنی درباره زنان که نمی دانستید

در مقابل، اگر زنها دست بـه سینه باشند، این مسأله نشان می‌دهد آنها هیچ علاقه اي بـه هیچگونه رابطه اي با کسیکه با انها صحبت میکنند ندارند. وقتی زنها دست هاي خودرا زیر چانه یا بیرون جیب هاي لباس شان نگه می دارند و یا تا حدودی دسته بـه سینه هستند، این حالت ها نشان میدهد کـه بـه موقعیت هاي اجتماعی، کاری و عاشقانه ي پیش روی خود جذب شده و علاقه مند هستند.