پارس ناز پورتال

رامبد جوان در کنار نگار جواهریان در جشنواره جهانی فجر

رامبد جوان در کنار نگار جواهریان در جشنواره جهانی فجر

رامبد جوان در کنار نگار جواهریان در جشنواره جهانی فجر 

رامبد جوان و همسرش این روزها در جشنواره جهانی فجر حضور دارند و با لبانی خندان پا به این مراسم مي گذارند. عکسهایی از انها را برای شما در زیر آماده نموده ایم.سی و پنجمین جشنوارهِ جهانی فیلمِ فجر از اول اردیبهشت تا هشتم این ماه برگزار می شود.دراین جشنواره جهانی فیلم‌هاي کشورهای خارجی و داخلی در بخشِ بین الملل به نمایش درمی آید.دبیر این جشنواره میر کریمی میباشد.

رامبد جوان در کنار نگار جواهریان در جشنواره جهانی فجر

نگار جواهریان به همراه همسرش «رامبد جوان» دراولین روز برگزاری جشنواره جهانی «فیلم فجر» که در پردیس چهارسوی شهر تهران حضور داشتند.

رامبد جوان در کنار نگار جواهریان در جشنواره جهانی فجر

رامبد جوان و همسرش در جشنواره جهانی فجر

رامبد جوان در کنار نگار جواهریان در جشنواره جهانی فجر

نگار جواهریان در جشنواره جهانی فجر

رامبد جوان در کنار نگار جواهریان در جشنواره جهانی فجر

نگار جواهریان در جشنواره جهانی فجر

 

«رامبد جوان» و همسرش «نگار جواهریان» در جشنواره جهانی فجر و عکس‌هاي جشنواره جهانی فیلم فجر و بازیگران در جشنواره جهانی فیلم فجر

رامبد جوان در کنار نگار جواهریان در جشنواره جهانی فجر

رامبد جوان و همسرش نگار جواهریان در جشنواره جهانی فجر

 

جشنواره جهانی فیلم فجر در شکل و شمایلی متفاوت با سال‌هاي قبل آغاز به کار کرد.در شرایطی که بخش‌هاي گوناگون پردیس چارسو به‌عنوان کاخ اصلی این جشنواره با طرح پوسترهای جشنواره و عینک بزرگ تیره‌اي که الهام فلاحی ساخته و یادآور عینک‌ عباس کیارستمی بود، تزیین شده هست

 

سیدرضا میرکریمی‌ دبیر این جشنواره در مورد مشکلات برگزاری جشنواره جهانی گفت برای یک جشنواره استاندارد ‌و مفید لوازمی نیاز هست که در‌ سال قبل سعی کردیم کارهایی را انجام دهیم تا این رویداد شخصیت هم‌ارز محافل خود داشته باشد و فیلم‌هاي خوبی را هم گزینش کردیم.

 

گرچه ما در اساس برگزاری جشنواره با مشکلات سخت‌افزاری روبه‌رو هستیم زیرا به نظر من برای برگزاری یک جشنواره باید کاخ آن 15 سالن سینمایی با اندازه‌هاي گوناگون داشتهِ باشد.

 

میرکریمی و سالن‌هاي خالی جشنواره جهانی فجر!

اما من از سایر رسانه‌ها مي‌خواهم که اگر مشکلاتی را دیدند انعکاس دهند تا در مورد برگزاری این جشنواره ما متوجه کمبودها بشویم. سی‌وپنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر درحالی راه خود را آغاز مي‌کند که اضافه بر بخش‌هاي رسمی هر جشنواره‌اي چون بخش مسابقه سینمای آسیا مسابقه مستند و کوتاه جشنواره جشنواره‌ها و… بخش‌هاي پروپیمانی را در تقدیر و ستایش از سینما و سینماگران بزرگ سامان داده هست.

 

یکی از مهم ترین این بخش‌ها نمایشگاه عباس کیارستمی در کاخ جشنواره هست که به منظور تجلیل و یادبود این سینماگر جهانی برگزار شده هست. این بخش که در طبقه هفتم پردیس سینمایی چارسو برگزار مي‌شود، میزبان عکس هایي در قالب عکس پوستر و کاریکاتور درمورد عباس کیارستمی هست.

 

سیف‌الله صمدیان، مدیر بخش بزرگداشت کیارستمی و رویدادها و نمایش‌هاي ویژه جشنواره جهانی فیلم فجر اعلام کرد: طبقه هفتم کاخ جشنواره که‌ سال قبل میزبان عکس ‌هاي بازسازی شده فیلم گاو، ساخته داریوش مهرجویی و مستند باد صبا، ساخته آلبر لاموریس فیلمساز فرانسوی بود، امسال با وسعت بیشتری تنها به ارایه عکسهایی در قالب عکس

 

پوستر و کاریکاتور درمورد عباس کیارستمی اختصاص دارد که به مناسبت بزرگداشت کیارستمی در سی‌وپنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر برگزار مي‌شود.صمدیان با بیان این‌که 68 اثر در بخش عکاسی 30 اثر در بخش پوستر و 12 اثر در بخش کاریکاتور به نمایش درمی‌آید گفت عکس‌هایي که در این نمایشگاه عرضه مي‌شود

 

محدوده زمانی کاملی از حضور و فعالیت هنری عباس کیارستمی را شامل مي‌شود. نمایشگاه عکس فیلم سینمایی ناخدا خوشید اتفاق دیگری در این دوره از جشنواره هست که قرار هست پیش از نمایش نسخه بازسازی شده این فیلم در سینما فلسطین با حضور ناصر تقوایی افتتاح شود. به گفته صمدیان از بین حدود ۲۰۰‌هزار فریم بازبینی شده فیلم تعداد 60 عکس منتخب در قالب نمایشگاه عکس فیلم ناخدا خورشید در سینما فلسطین به نمایش گذاشته خواهد شد.

 

این نمایشگاه با حضور ناصر تقوایی خالق این اثر و بازیگران فیلم امروز پیش از نمایش فیلم ناخدا خورشید در سینما فلسطین افتتاح مي‌شود. ناخدا خورشید که توسط فیلمخانه ملی ایران و استودیو روشنا بازسازی شده هست، ساعت 21 امروز با حضور کارگردان و دیگر عوامل این فیلم در سینما فلسطین به نمایش درمی‌آید.

 

 به گزارش پارس ناز از حواشی روز اول جشنواره فیلم فجر این بود که خبرنگاران را به بخش بازار فیلم راه ندادند در حالی که هرساله خبرنگاران در این بخش حضور داشتند.نخستین روز از جشنواره جهانی فیلم امروز درحالی کار خود را شروع کرده هست که خبرنگاران اجازه ورود به بخش بازار فیلم را ندارند.

 

بازار فیلم در جشنواره جهانی فیلم فجر مکانی هست برای معرفی و فروش فیلمها و آثار گوناگون این بخش در سال قبل آزاد بود و خبرنگاران مي‌توانستند به‌راحتی از آن گزارش تهیه کنند، اما امسال در سی‌وپنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر این مهم محقق نشده هست. این بخش درحالی در دسترس خبرنگاران قرار نگرفته هست که هیچ مسئول اجرایی درمورد آن جوابگو نیست.