پارس ناز پورتال

رتبه اول رشد تولید خودرو ایران در جهان

رتبه اول رشد تولید خودرو ایران در جهان

رتبه اول رشد تولید خودرو ایران در جهان 

کشور ایران رتبه اول رشد تولید خودرو در تمام جهان را از آن خود نمود تا با تولید 1میلیون خودرو رشد مثال زدنی را در جهان داشته باشد. به گزارش اتحادیه بین‌المللی وسایل نقلیه موتوری، ایران در سال 2016 میلادی بیش از یک میلیون دستگاه خودرو تولید کرده و در بین تمامی کشورهای جهان صاحب رتبه نخست رشد تولید خودرو در سال گذشته شد.

 

طبق این آمار، ایران بالاتر از ایتالیا در رتبه هجدهم تولید خودرو قرار گرفته و چینی‌ها با اختلاف زیاد در صدر تولیدکنندگان جای گرفته‌اند.اتحادیه بین‌المللی وسایل نقلیه موتوری اعلام کرد که ایران بالاترین رشد تولید خودرو را در سال 2016 به خود اختصاص داده است. طبق این گزارش، در سال گذشته 1 میلیون و 164 هزار و 710 دستگاه خودرو

 

در ایران تولید شده که 1 میلیون و 74 هزار دستگاه مربوط به خودروهای سواری و 90 هزار و 710 دستگاه مربوط به خودروهای تجاری بوده است.با این میزان تولید، ایران در رتبه هجدهم تولید خودرو در جهان قرار گرفته و ایتالیا با تولید 1 میلیون و 103 هزار دستگاه خودرو، یک پله پایین‌تر از کشورمان در مکان نوزدهم جای گرفته است.

 

چین با تولید 28 میلیون و 118 هزار دستگاه خودرو با اختلاف، رتبه نخست جهان را به خود اختصاص داده و آمریکا با تولید 12 میلیون و 198 هزار دستگاه در رتبه دوم قرار گرفته است. همچنین ژاپن با تولید 9 میلیون و 204 هزار دستگاه خودرو به عنوان سومین تولیدکننده بزرگ جهان شناخته می‌شود.

رتبه اول رشد تولید خودرو ایران در جهان

بر اساس گزارش اتحادیه بین‌المللی وسایل نقلیه موتوری، ایران از نظر تولید خودروهای سواری در رتبه 14 و از نظر تولید خودروهای تجاری در رتبه 21 جای گرفته است. رشد تولید خودرو در ایران در سال 2016 نسبت به سال قبل از آن 18.6 درصد بوده و با این میزان رشد، رتبه نخست جهان را به خود اختصاص داده است. چین با رشد 14.5 درصدی در رده دوم و ترکیه با رشد 9.4 درصدی در رده سوم قرار گرفته‌اند.

 

این نهاد تخصصی، کل تولید خودروهای جهان در سال 2016 را 94 میلیون و 976 هزار دستگاه اعلام کرد که از این میان 72 میلیون و 105 هزار دستگاه خودروی سواری و 22 میلیون و 871 هزار دستگاه خودرو تجاری بوده است. رشد تولید خودرو در سراسر جهان در این سال 4.5 درصد بوده و سهم ایران از کل خودروهای تولید شده در سراسر جهان 1.22 درصد عنوان شده است.