پارس ناز پورتال

نکات مهم که درباره رفتن به فست فود باید بدانید

مجموعه : رژیم و تغذیه
نکات مهم که درباره رفتن به فست فود باید بدانید

نکات مهم که درباره رفتن به فست فود باید بدانید

درباره رفتن به فست فودي ها باید دقت داشته باشید که همۀ تلاش مدیران فست فود جلب دقت مشتری در خرید اکثر غذاها هست.در این مقاله قرار هست شما را با بعضی رازهای کسب و کار فست فودهای بزرگ آشنا کنیم که هرگز در مورد انها به مشتری ها حرفی نمیزنند و همۀ تلاش شان این هست که مردم کمتر در مورد این مسائل بدانند.

 

به طور مثال، برگرهای دودی و خوشمزه اي که در فست فودهای مورد علاقه خود میل می‌کنید، فقط در عرض 30 ثانیه طبخ شده و سپس به آنها اسانس اسموکی اضافه و سرو می‌شوند. یا مثلا نوشابه هاي دستگاهی چیزی جز ترکیب آب و اسانس نیستند.

 

اکثر غذاها طعم مشابهی دارند

فست فودهای زنجیره اي به خوبی میدانند که طعم مورد علاقه مشتری ها چیست و به همین دلیل هست که اکثر محصولات آنها طعمی نمونه دارد. به کارگیری این ترفند باعث رضایت همیشگی مشتری ها میشود.

 

برگرها در کوتاه ترین زمان ممکن پخته میشوند

شاید دیدنی باشد بدانید که فست فودی هاي بزرگ و زنجیره اي، برگرهای خود را در عرض 30 ثانیه طبخ و آماده می‌کنند. این گوشت ها پیش از پخت، پخته و فریز می‌شوند.

 

غذاها به گونه اي طراحی می‌شوند که در سریع ترین زمان ممکن خورده شوند

در رستوران هاي غذا هاي ساندویچی، انسان ها به طور متوسط هم لقمه را فقط 12 بار می جوند، این در حالی هست که در خارج از این رستوران ها، هر فردی حدود 15 بار غذای خود را می جود. هرچه غذا کمتر جویده شود، رضایت کمتری از غذا خواهید داشت و در نتیجه اکثر می‌خورید تا به حس لذت از غذاخوردن دست پیدا کنید.

 

رنگ رستوران ها به گونه اي انتخاب میشوند که موجب تحریک اکثر اشتهای شما بشوند.

اگر دقت کرده باشید تقریبا اکثر فست فودی ها از ترکیب رنگ هاي قرمز و زرد برای طراحی فضای داخلی فروشگاه هاي خود بهره گیری می‌کنند. علت این امر آن هست که این رنگ ها نوعی حس گرسنگی را در ناخودآگاه انسان بیدار کرده و باعث می‌شود، داخل رستوران شده و غذا میل کنید. این رنگ ها را به فرضیه کچاپ و خردل ربط می‌دهند.

 

هدف فست فودها، فروش غذا هاي اکثر به مشتری هست

کارشناسان اعلام داشته اند که وقتی یک توصیه به طور مستقیم به شما می‌شود، مخالفت با آن عمده آسان نخواهدبود. 85 درصد مردم اکثر از مقداری که مصرف می‌کنند، غذا سفارش می‌دهند. یکی از دلایلش این هست که سفارش گیرنده هاي غذا شما را به خرید موارد اکثر ترغیب میکنند.

 

نوشابه هاي استاندارد، لیوان هاي بزرگ میباشند

ساده ترین راه برای ارائه مقدار اکثر نوشابه، افزایش اندازه لیوان هاست. مردم عموما نوشابه در اندازه متوسط سفارش میدهند اما دیدنی هست بدانید اندازه استانداردی که فست فودها برای نوشابه هاي خود در نظر گرفته اند، بزرگترین اندازه لیوان هست. یعنی اگر اندازه نوشیدنی خود را معین نکنید، انها به صورت خودکار، بزرگترین لیوان را به شما ارائه خواهندداد.

 

گوشت گریل شده یک توهم بیش نیست

برگرهایی که در رستوران هاي پرمشتری و فست فودهای زنجیره اي میل میکنید، از گذشته پخته و فریز شده اند و همانطور که در بالا اشاره کردیم، در عرض 30 ثانیه گرم و ارائه میشوند. رستوران ها برای این که مشتری تصور کند گوشت در همان لحظه کباب و سرو شده، نوعی اسانس دودی مصنوعی به برگر اضافه میکنند تا بو و مزه اسموکی پیدا کند.
نکات مهم که درباره رفتن به فست فود باید بدانید

سالادها همۀ وقت} سالم ترین انتخاب ها نیستند

تعداد زیادی از رستوران ها، سالاد را بعنوان غذای سالم ارائه میدهند اما به علت افزودن مواد نگهدارنده یا بعضی افزودنی ها، سالاد هم می‌تواند به اندازه یک غذای کامل کالری داشته باشد. همین طور، مواد تشکیل دهنده سس سالاد نیز رازی هست که فقط رستوران دارها از آن با خبر میباشند.

 

قهوه هاي آماده می‌توانند شما را سرحال کنند

بعضی از کافه هاي ارائه دهنده قهوه هاي بیرون بر، به جای لیوان هاي گیاهی از انواع استریوفوم بهره گیری میکنند. این ماده حاوی مقادیر زیادی مواد شیمیایی هست که وقتی در همجواری نوشیدنی هاي داغ قرار می‌گیرد، می‌تواند روی سیستم عصبی فرد تاثیر گذاشته و موجب افسردگی یا کاهش تمرکز وی شود.

 

تخم مرغ ها واقعا تخم مرغ نیستند

تخم مرغ هایي که در ساندویچ هاي صبحانه در رستوران ها و کافه ها عرضه میشوند، به طور کامل تخم مرغ نیستند و ترکیبی از تخم مرغ و مخلوط تخم مرغ هست؛ ترکیبی از گلیسیرین، نوعی سلیکیون و افزودنی خوراکی.

 

نوشابه هاي دستگاهی، بهتر از انواع حقیقی نیستند

بعضی از مردم اعتقاد دارند نوشابه هاي دستگاهی که در بعضی فست فودهای زنجیرهای همانند مک دونالد ارائه میشوند، طعم بهتری نسبت به انواع انواع معمولی دارند. اما در واقعیت این طور نیست. علت تفاوت این دو نوشابه در این هست که در فروشگاه ها، طعم دهنده و ماده غلیظ کننده و آب در لحظه سرو با هم ترکیب شده و عرضه میشود و به همین دلیل هست که تازه تر و خوش طعم تر به نظر می‌رسد.

 

غذا هاي خود را در راه میل نکنید

 به گزارش پارس ناز اکثر فست فودها غذا هاي خود را به گونه اي عرضه میکنند که در فاصله کوتاهی پس از آماده شدن، میل شود. به طور مثال، سیب زمینی سرخ کرده فقط تا پنج دقیقه تازه می‌ماند و پس از آن، مزه اصلی خود را از دست خواهدداد. حتی وقتی برگر را از منزل سفارش میدهید هم مزه اش مانند وقتی که در رستوران میل می‌کنید، نخواهدبود.