پارس ناز پورتال

روش تهیه بهترین شامپو برای موهای خشک (شامپو مناسب مو خشک)

مجموعه : نکات سلامت مو
روش تهیه بهترین شامپو برای موهای خشک (شامپو مناسب مو خشک)

روش تهیه بهترین شامپو برای موهای خشک 

اگر میخواهید مو هاي خشک خودتان را شاداب و نرم تر کنید می‌توانید در منزل با استفاده از روشهای زیر شامپو درست کنید. شامپو هاي خشک اینروزها طرفداران بسیاری پیدا کرده است و خرید آن کمی هزینه بردار است. اما نگران نباشید. دراین مقاله بشما آموزش دو مدل شامپوی خشک خانگی را آموزش میدهیم. با ما همراه شوید.

روش تهیه بهترین شامپو برای موهای خشک (شامپو مناسب مو خشک)

آموزش درست کردن شامپو خشک

در زمانی از صبح که بسیار کسل و خواب آلود هستیم و ساعت زنگداررا مدام میبندیم که دیگر زنگ نزند و بناچار وادار میشیوم تند تند قدمها را برداشته تا سریع به محل کارو یا جاییکه کار داریم برسیم. قطعا با این عجله رفتن، زمانی برای حمام رفتن نداریم . بخصوص اگر موهای مان بلند باشه و بخواهیم زمان زیادی هم برای خشک کردنشون بذاریم. یک شیوه بسیار خوب توی اینجور مواقع، استفاده از شامپوی خشک هست.

 

شامپوهای خشک در سال های اخیر طرفداران بسیاری پیدا کردند و حتی متخصصین مو هم اعتقاد دارند شست و شوی مکرر مو با شامپو می تواند روغن هاي مفید سر را از بین ببرده و به موها آسیب برساند. شامپوهای خشک برای خرید ممکن است یه کم گرون باشند و درضمن احتمال این که مواد شیمیایی داخل شان باشد زیاد است. دراین پست یاد میگیریم چطوری شامپوی خشک ۱۰۰% طبیعی خودمان را بدون هیچ دردسری درست کنیم.

 

دستور تهیه ي شامپوی خشک برای موهایی که رنگ روشن دارن، با مو هاي تیره فرق می کند. اول از همه ی دستور مو هاي روشن را برای شما می‌گذاریم.

 

شامپو خشک برای موهای روشن

1/4 پیمانه آرد ذرت که بهترین جذب کننده ي روغن پوست سر هست رابا یک قاشق چایخوری پودر زنجبیل مخلوط کنید. زنجبیل هم علاوه بر بوی خوب و سرحال کننده اي که دارد، خواص ضد باکتری و درمانی دارد. این دو را درون یک کاسه هم بزنید و ۳ تا ۵ قطره روغن اسانس به دلخواه خودتان بهش اضافه کنید. این اسانس برای این است که مطمئن شوید مو هاي شما بعد از هر بار استفاده بوی خوبی میگیرد.این مواد رابا هم مخلوط کرده و درون یک ظرف درب دار بگذارید و برای روزهای با عجله ازآن استفاده کنید.

 

شامپو خشک برای موهای تیره

برای مو هاي تیره باید دقیقا همون مراحلی که بالا توضیح داده شد رو انجام بدید، با یک فرق کوچک : پودر کاکائو بدون شکر به آن اضافه کنید. این برای این هست که وقتی پودر نشاسته رابه مو هاي تان می‌زنید، دانه هاي سفید آرد روی سرتان باقی نماند و مو هاي تان خاکی بنظر نرسد. علاوه بر آن پودر کاکائو کلی آنتی اکسیدان، ویتامین و موادمعدنی دارد و برای مو و پوست سرتان بسیار مفید است.

 

طرز استفاده

با یک قلمو کمی از پودر را روی ریشه ها و قسمت هایي که بیشتر از همه ی چرب می شوند بزنید «مثل چتری ها». بیشتر روی ریشه ها تمرکز کنید اما اگر بقیه موها هم به تازه تر شدن احتیاج دارند، کمی از مواد را تا نوک موها بزنید. حالا بهتر است مو هاي تان را از بالا به پایین شانه کنید تا پودر به همه ی جا پخش شود. ۵ تا ۷ دقیقه قبل از این که بخواهید مو هاي تان را مدل خاصی درست کنید صبر کنید، تا شامپوی خشک چربی هاي مو رابه خودش جذب کند.

 

نگهداری از موهای خشک

با رنگ کردن مو و استفاده از مواد تشکیل دهنده آن، رطوبت موجود در مو کاهش پیدا میکند. با افزایش سن نیز موها شکننده میشود. بهمین خاطر نیز موها خشک شده و شکننده میشود. اما چگونه باید از مو هاي خشک و شکننده مراقبت کنیم؟ دراین مقاله به نقل از مجله سلامت، ۹ راهکار برای حفظ سلامت مو هاي خشک و شکننده را بررسی خواهیم کرد.

 

مواد مناسبی انتخاب کنید

مو هاي خشک و شکننده اغلب آزاردهنده هستند بنابر این انتخاب یک ماده مناسب می تواند به رطوبت رسانی مو کمک کند. شما باید از محصولاتی استفاده کنید که از موادی هم چون شی باتر، روغن زیتون، روغن آرگان یا روغن نارگیل تشکیل شده‌اند.

 

از مصرف موادی که موهای خشک را خشک‌ تر می‌کند اجتناب کنید

 

دو ماده‌اي که باید از مصرف آن اجتناب کنید شامل سیلیکون و الکل است. سیلیکون میتواند مانعی بر روی مو ایجاد کند که اساسا رشته‌هاي مو را خفه میکند و به مو هاي شما اجازه جذب رطوبت را نمی دهد. الکل نیز میتواند رطوبت موجود در مو رابه طور کلی از بین ببرد. همچنین باید به دنبال شامپوهایی باشید که عاری از سولفات هستند.

 

موهای خود را کمتر بشویید.

سعی کنید از شست و شوی روزانه موها خودداری نمایید. اگر دوست دارید مو هاي خوب و مرطوبی داشته باشید اینکار را یک روز در بین انجام دهید.

 

از شامپوهای خود به صورت استراتژیک استفاده کنید

زمانی که مو هاي خودرا با شامپو شستشو می دهید، تنها ریشه مو را بشویید. تمامی چربی‌هاي موجود دراین ناحیه جمع می شوند. در مورد استفاده از نرم کننده مو این قضیه برعکس میشود. یعنی بجای شستن پوست سر با نرم کننده باید انتهای مو رابا آن بشویید. سعی کنید از تماس نرم کننده با پوست سر پیشگیري کنید.

 

سعی کنید از ماسک موی مناسب استفاده کنید

اگر مو هاي خشکی دارید و از این موضوع رنج می برید، سعی کنید از ماسک مو مناسب برای ایجاد رطوبت استفاده نمایید. یک ماسک مناسب تهیه کنید، آنرا روی مو هاي خود اعمال نمایید و سپس با یک شانه ماسک رابه همه ی جای مو برسانید. اجازه دهید به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه روی مو باقی بماند و سپس بشویید.

 

از ابزارهای داغ و نور خورشید دوری کنید

استفاده از ابزارهای داغ و قرار گرفتن در دسترس نور خورشید میتواند باعث خشک شدن مو شود. زمانی که بیرون هستید حتماً مو هاي خودرا بپوشانید. قبل از بکار بردن ابزارهای داغ، از اسپری‌هاي مخصوصی استفاده کنید که موی شما را از آسیب حرارت حفظ میکند. همچنین قبل از بکار بردن مو صاف کن یا سایر ابزارها، مطمئن شوید که موهایتان کاملا خشک شده است.

 

به هنگام استفاده از ابزارهای داغ، بین موها حرکت کنید

زمانی که از ابزارهای داغ بر روی مو هاي خود استفاده می کنید، سعی کنید به مدت طولانی بر روی یک رشته از مو تمرکز نکنید. اینکار باعث خشک شدن مو هاي شما خواهد شد. تنها چند دقیقه کافیست. هر چقدر زمان استفاده از این ابزارها بیشتر باشد، امکان وارد شدن آسیب به موها بیشتر خواهد شد.

 

قبل از رنگ کردن مو، از آن محافظت کنید

مواد شیمیایی میتواند به مو هاي شما اسیب زیادی وارد کند. همیشه سعی کنید از مواد نرم کننده استفاده نمایید. زمانی که مو هاي شما رنگ شد، کوتیکول‌ها باز می شود و همین امر می تواند باعث ایجاد اسیب به مو گردد. زمانی که از مواد نرم کننده استفاده می کنید، این کوتیکول‌ها بلافاصله با مرطوب کننده پر میشود. بعد از رنگ کردن مو نیز از مواد مرطوب کننده استفاده کنید.