پارس ناز پورتال

سرم مو چیست و چه فوایدی برای موها دارد؟

مجموعه : نکات سلامت مو
سرم مو چیست و چه فوایدی برای موها دارد؟

سرم مو چیست و چه فوایدی برای موها دارد؟ 

سرم مو بعنوان نرم کننده و حالت دهنده موها می تواند برترین تاثیرات را برای تقویت موها داشته باشد و همین طور زیبایی خاصی به موها میدهد. این‌ روزها بازار تبلیغات انواع سرم‌هاي مو با اسم‌هاي متفاوت, بسیار داغ هست. نظر شما چیست؟ آیا شما هم فکر می کنید این تبلیغات تنها حقه‌هاي فروش این محصولات میباشند

 

و یا واقعا مصرف آن‌ها می تواند در سلامت موها تاثیرگذار باشد! خوب اگر شما هم تا اکنون از یک سرم مو بهره گیری نکرده‌اید, احتمالاً از پاسخ صحیح بی‌آگاهی هستید.از آنجایی که موهای مان برای همه ي ما یکی از ارزشمندترین دارایی‌هاي ما هست, بهتر هست گذشته از تهیه یک سرم مو اطلاعات کافی در این اساس را داشته باشید, تا گذشته از گزینه نهایی خود بدانید کدام سرم مو برای نوع مو هاي شما مناسب هست.

 

سرم مو چیست؟

سرم مو یک محصول مراقبتی هست که گاهی به شکل محلول و گاه به شکل جامد عرضه می شود. انواع سرم‌‌هاي مو با فرمول‌هاي شیمیایی مثل: سیلیکون, سرامید و انواع آمینواسیدها فرآوری می شوند. سیلیکون می تواند بعنوان ترکیبی جادویی شناخته شود چون باعث نرمی, درخشش و پیش گیری از فر و وز شدن مو میشود.

 

مزایای بهره گیری از سرم مو

سرم مو با ایجاد لایه‌اي براق از مواد مغذی و سیلیکونی موها را خوش حالت میکند. با مصرف این سرم‌ها, مو هاي‌تان با لایه‌اي از مواد سیلیکونی و حفاظتی پوشیده میشود و بدین ترتیب موها صاف, نرم و ابریشمی خواهند شد. نکته دیگر اینکه با بهره گیری از این سرم‌ها می توانید مو هاي خود را در برابر لوازم حالت دهنده مو مثل: انواع صاف کننده‌هاي گرمایشی و غیره ایمن کنید.

 

بهره گیری از سرم‌هاي مو باعث جلوگیري از شکستگی و گره خوردن موها میشود و شما خیلی آسان‌تر می توانید آن را به شکل دلخواهتان حالت دهید. به علت آمینو‌اسیدهای موجود در ‌ انواع سرم‌هاي مو, مصرف آن‌ها باعث حفاظت از پیاز موها و رنگ‌دانه‌هاي آن خواهد شد. تاثیر مثبت این سرم‌ها بر روی موها امری بدیهی‌ هست اما نکته مهم گزینه یک محصول مناسب, برای مو هاي شما با خصوصیت‌هاي خاص هست.

 

در ادامه با فواید بهره گیری از سرم موی مناسب با خصوصیت خاص مو هاي خودتان آشنا خواهید شد:

 

سرم‌هاي مو خیلی سریع ظاهر موها و احساس شما نسبت به موهایتان را تغییر خواهند داد. مطمئنا صافی, درخشش و خوش حالتی مو رویای هر خانمی هست و مصرف یک سرم مناسب می تواند به راحتی باعث تحقق این رویا شود.

 

به علت مواد تشکیل دهنده خوب موجود در سرم مو, پیاز مو تقویت می شود و در نتیجه موها مقاوم‌تر شده و شانس ریزش و شکستگی آن‌ها‌ کمتر خواهد شد.

 

برای مو هاي خشک, بهره گیری از سرم‌ مو می تواند مثل یک ضرورت باشد زیرا به راحتی باعث نم تارهای مو و در نتیجه عدم ریزش و شکستگی آن‌ها خواهد شد.

 

سرم‌هاي تقویتی مو با عملکرد فوق العاده خود در حفاظت از تارهای مو در مواجهه با گرما, تابش نور خورشید و انواع آلودگی‌ها گرینه مناسبی برای موها خواهند بود.

 

اگر از لوازم گرمایشی مثل اتوی‌مو و یا غیره برای حالت‌ بخشی مو هاي‌تان بهره گیری می کنید هرگز سرم مو را فراموش نکنید.

 

گذشته از بهره گیری از هر نوع حالت دهنده حتماً سرم را به موهایتان بزنید. اینکار باعث ایمنی موها و حالت‌پذیری بهتر خواهد شد.

 

برای مو هاي مجعد, وز و یا فردار بهره گیری از یک سرم موی مناسب می تواند تنها ظرف چند دقیقه مثل یک معجزه باشد. مصرف این سرم‌ها باعث صافی سریع مو هاي مجعد و نرمی و لطافت مو هاي خشک و زبر می شود.

 

اگر مو هاي چربی دارید و احساس می کنید بی درنگ بعد از حمام مو هاي‌تان چرب و بی‌حالت به نظر می رسد, بهره گیری از یک سرم مو می تواند راه حلی مناسب برای این دشوار باشد. بعضی از سرم‌هاي مو میتوانند چربی موها را از بین ببرند و لذت زیبایی مو هاي‌تان را چند برابر کند.