پارس ناز پورتال

سروقت خوابیدن می تواند سلامت مردان را بیشتر کند

سروقت خوابیدن می تواند سلامت مردان را بیشتر کند

سروقت خوابیدن می تواند سلامت مردان را بیشتر کند 

تحقیقات نشان داده هست که مردان اگر زود بخوابند سلامت تر میباشند و میزان اسپرم بیشتری ساخت میکنند، دیر خوابیدن می تواند برای مردان زیان آور باشد. بر زمینه مطالعه‌اي تازه مشخص شده هست تحرک اسپرم در کسانی که بین ساعات ۸ تا ۱۰ شب به رختخواب میروند، در برترین حالت قرار دارد؛ بدین معنی که اسپرم شناوری بهتری دارد و در نتیجه، شانس بسیار بیشتری هم برای بارورسازی تخمک خواهد داشت.

 

محققان دانشگاه پزشکی هاربین در چین گفته‌اند یافته‌هایشان نشان داده هست برای مردانی که قصد پدرشدن دارند، خوابیدن زودهنگام در شب، احتمالا می تواند سبب بهبود و سلامت اسپرم در آن ها شود.این یافته‌ها همین طور معلوم کرده هست که از سوی دیگر، مردانی با عادت دیرخوابی، تعداد اسپرم کمتری داشته‌اند و اسپرمشان نیز زودتر دچار مرگ شده هست.

 

خواب کمتر از ۶ ساعت برای سلامت انسان نگران‌کننده هست.
دیلی‌میل با انتشار گزارشی از قول این محققان نوشته هست: استراحت ناکافی و خواب دیروقت هر دو مضرند زیرا باعث افزایش سطوح آنتی‌بادی-آنتی‌اسپرم میشوند که نوعی پروتئین تولیدشده از سوی دستگاه ایمنی بدن هست و میتواند اسپرم سالم را از بین ببرد.

 

مطالعات قبلی نشان داده بودند تعداد اسپرم مردهایی که ۶ ساعت در شبانه‌روز می خوابند ۲۵ درصد کمتر از مردهایی بوده که ۸ ساعت در شبانه‌روز می‌خوابیدند.برای مطالعه کنونی، محققان الگوی خواب ۹۸۱ مرد سالم را تحت بازرسی قرار دادند که ملزم شده بودند ۶ ساعت یا کمتر، ۷ تا ۸ ساعت، و ۹ ساعت یا اکثر بخوابند

 

و به گزارش پارس ناز  ساعت رفتن به رختخواب برای استراحت نیز از ۲۰، ۲۲ و بین ۲۲ تا نیمه‌شب یا پس از آن را شامل می‌شد. پژوهشگران همین طور در توالی‌هاي زمانی خاصی مشابه‌هاي منی این مردان را از نظر تعداد، شکل و تحرک اسپرم مورد آزمایش و بررسی قرار می‌دادند.جزئیات بیشتری از این تحقیق در Medical Science Monitor منتشر شده هست.