پارس ناز پورتال

سرویس های جالب گوگل که کمتر کسی می داند

سرویس های جالب گوگل که کمتر کسی می داند

سرویس های جالب گوگل که کمتر کسی می داند 

بسیاری از سرویس های گوگل هستند کـه کمتر کسی از وجود آن ها با خبر است و می‌توان از انها بسیار استفاده کرد. گوگل؛ دومین برند ارزشمند جهان، هرچند بـه تازگی وارد بازار تولید سخت افزار نیز شده است، اما بـه راستی بـه جز موتور جستجوگر و پلتفرم اندروید آن، با چند سرویس دیگر این شرکت آشنایی دارید؟ در همین راستا ما را در ادامه همراه کنید تا 17 سرویس مفید کمتر شناخته شده گوگل را مرور کنیم.

 

گوگل کیپ «Google Keep»

سرویس های جالب گوگل که کمتر کسی می داند

گوگل کیپ یکی از بهترین برنامه‌هـای یادداشت برداری پلتفرم اندروید محسوب می‌شود. توسط این نرم افزار شـما قادرید یادداشت‌هـای کوچک و لیست کارهایتان را ذخیره کنید. همچنین میتوانید بـه یادداشت‌هـای خود صدا و ویدیو نیز اضافه کنید. تنظیم کردن یادآوری نیز از دیگر قابلیت‌هـای این نرم افزار می‌باشد.

 

این برنامه بـه حساب گوگل شـما متصل شده و داده‌ها را بین دستگاه‌هـای مختلف همگام‌سازی میکند.گوگل کیپ بـه خوبی با دیگر سرویس‌هـای گوگل یکپارچه شده است و همین عامل مزیت رقابتی آن نسبت بـه سرویس‌هـای مشابه دیگر است. از گوگل کیپ کـه امکان دسترسی بـه یادداشت‌ها را از طریق هر گجت متصل

 

بـه اینترنت و مرورگر را فراهم میکند، می‌توان بـه عنوان رقیب جدید سرویس وان درایو مایکروسافت یاد کرد کـه البته از قابلیت‌هـای بـه مراتب محدودتری برخوردار است.

 

گوگل تایمر «Google Timer»

سرویس های جالب گوگل که کمتر کسی می داند

موتور جستجوگر گوگل میتواند بـه عنوان یک تایمر نیز ایفای نقش کند. عملکرد این تایم بـه گونه‌ای است کـه وقتی شـما جمله‌ای مثل set a timer for 5 minutes را جستجو می‌کنید، موتور جستجوی گوگل شروع بـه شمارش میکند. البته ناگفته نماند کـه این قابلیت چندی پیش از دسترس کاربران خارج شد،

 

با این حال بـه تازگی با درخواست مجدد کاربران آن بـه لیست 17 سرویس مفید کمتر شناخته شده گوگل اضافه شد. شـما میتوانید با وارد کردن زمان مورد نظر + عبارت timer در گوگل، تایمری تنظیم کنید کـه پس از اتمام زمان در نظر گرفته شده بـه شـما هشدار میدهد.

 

گوگل اسکای «Google Sky»

سرویس های جالب گوگل که کمتر کسی می داند

شاید تاکنون نام سرویس‌هـای گوگل مپ یا گوگل ارث را شنیده باشید. هر دو سرویس مذکور صرفا بـه ارائه نقشه و یا اطلاعات پیرامون کره زمین می‌پردازند، با این حال سرویس بعدی کـه در نظر داریم در لیست 17 سرویس مفید کمتر شناخته شده گوگل معرفی کنیم، بـه دانش آموزان و دانشجویان برای شناخت اجسام آسمانی کمک می‌کند. گوگل اسکای کـه از طریق این لینک قابل دسترس است،

 

 بـه کاربران گوگل ارث امکان میدهد تا بـه مسافرت‌هـای مجازی در هر نقطه‌ای از کهکشان بروند. عکسهای این سرویس از طریق ماهواره‌هـای SDSS، NASA و تلسکوپ فضایی Hobble گرد آوری شده و بـه صورت سه بعدی در اختیار عموم کاربران قرار گرفته است. این ابزار حرکت‌هـای سیاره‌ها را نمایش می‌دهد و کم و یا زیاد شدن نور عده ای از ستاره‌ها را بـه کاربران نشان میدهد.

 

گوگل انگرام «Google Ngram»

سرویس های جالب گوگل که کمتر کسی می داند

این ابزار امکان جستجو در میان پرطرفدارترین کلمات بـه کار رفته در کتاب‌هـای گرد آوری شده در کتابخانه مجازی گوگل را فراهم میکند. قابلیت دیگر این سرویس امکان جستجوی و تعداد تکرار هر عبارت در متن کتاب‌هـای لاتین 500 سال اخیر است. علاوه بر این میتوان در یک بازه زمانی مشخص، در رابطه با یک جمله خاص و یا عبارت مشخص در طول سخنرانی‌هـای افراد مطرح جهان نیز تحقیق کرد.

 

نتایج تمام جستجوها بر اساس یک نمودار ارائه خواهند شد از این رو تا دیر نشده برای استفاده از آن بـه این صفحه مراجعه کنید.

 

گوگل ترندز «Google Trends»

سرویس های جالب گوگل که کمتر کسی می داند

با استفاده از Google Trends می‌توانیم نگاهی بـه روند داغ‌ترین جستجوها در سطح جهانی بپردازید و با استفاده از مرور بر اساس تاریخ یا جستجوهای برتر در دسته بندی‌هـای مختلف پر جستجو ترین کلمات را حتی بر اساس آی‌پی هر کشور مشاهده کنید «البته توصیه نمی‌کنیم کـه نگاهی بـه کلمات ترندز کاربران ایرانی داشته باشید».

 

علاوه بر این گوگل ترندز کلیه سوالات شـما را در مورد انتخاب کلمات کلیدی در کشور هـای مختلف، شهر هـای مختلف پاسخ می‌دهد و بـه شـما آنالیز بسیار مناسبی در مورد مقایسه کلمات کلیدی میدهد. جدا از مسائل سرگرم‌کننده‌ی این سرویس، طراحان و مدیران وب‌سایت‌ها نیز میتوانند

 

کلمات ترندز را در این سرویس مشاهده و برای بهینه سازی وب‌سایت‌هـای خود برای کاهش رنک در موتور جستجوی گوگل از آن‌ها استفاده کنند.

سرویس های جالب گوگل که کمتر کسی می داند

دیگر سرویس گوگل کـه حقیقتا نامی برای آن پیدا نکردیم، برای آن دسته از افرادی مفید است کـه شیوه تلفظ صحیح عددهای چند رقمی بـه زبان انگلیسی را بلد نیستند. برای رفع این معضل شاید جالب باشد کـه بدانید تنها کافیست بـه عنوان مثال عدد 25621 را در موتور جستجوگر گوگل تایپ کرده و سپس در انتهای آن عبارت =english را قرار دهید.

 

گوگل منوال «Google Manual»

سرویس های جالب گوگل که کمتر کسی می داند

Google Manual یا همان قابلیت تشخیص دستخط دیگر کاندیدای لیست 17 سرویس مفید کمتر شناخته شده گوگل شاید برای ما فارسی زبانان باشد. با بهره‌گیری از این قابلیت دیگر نیاز بـه تایپ دقیق کلمات در سرویس مترجم گوگل نیست، زیرا علاوه بر بیان صوتی آن میتوانید شکل سمبلیک

 

حروف را در کادر مورد نظر ترسیم کنید. ناگفته نماند کـه این قابلیت تنها برای تعداد معدودی از زبان‌هـای زنده دنیا در مترجم گوگل قابل دسترس بوده و برای بهره گیری از آن نیز همان‌طور کـه در تصویر فوق نیز مشاهده می‌شود، تنها کافیست در قسمت جمله اولیه آیکون قلم را وارد کنید تا باکسی برای ترسیم حروف پدیدار شود.

 

گوگل اسکالر «google scholar»

سرویس های جالب گوگل که کمتر کسی می داند

گوگل اسکالر یکی از ابزارهای پژوهشی گوگل جهت جستجوی مقالات تخصصی از بین صفحات مجموعه مجلات و پایگاه‌هـای علمی مختلف و البته با رعایت کلیه ملاحظات قانونی نشریات معتبر دنیاست. شـما می‌توانید جهت نوشتن مقاله یا مطالعه مقالات دیگران از این منبع عظیم استفاده کنید.

 

گوگل فونت «Google fonts»

سرویس های جالب گوگل که کمتر کسی می داند

این سرویس بدون شک یکی از بهترین‌هـای لیست 17 سرویس مفید کمتر شناخته شده گوگل است، زیرا امکاناتی را در اختیار طراحان و توسعه‌دهندگان وب‌سایت قرار داده کـه بـه دنبال استفاده از فونت‌هـای غیر متعارف در طراحی پروژه‌هـای خود هستند. گوگل فونت بـه شـما این امکان را میدهد

 

تا شـما بـه آسانی تکنیک‌هـای فونت CSS را پیاده سازی کنید. فونت‌هـای گوگل کاملا رایگان بوده و در طی چند دقیقه قابل اجرا می‌باشند. هم اکنون 629 فونت در این ابزار وجود دارد. این فونت‌ها را میتوان بر اساس ضخامت، شیب، عرض فیلتر کرد.

 

پروژه گوگل آرت «Google Art Project»

سرویس های جالب گوگل که کمتر کسی می داند

با استفاده از این سرویس می‌توانید بـه موزه‌هـای سراسر جهان سفر کرده و شاهکارهای هنری را با زوم و کیفیت بسیار بالا در مرورگر خود تماشا کنید. البته توجه داشته باشید کـه برای استفاده حداکثری از این قابلیت بایستی بـه اینترنت پهن باند سرعت بالا دسترسی داشته باشید.

 

Google Think Insights

سرویس های جالب گوگل که کمتر کسی می داند

یک ابزار مفید برای کارآفرینان و متخصصان صنعت محسوب میشود. در این ابزار مطالعات موردی، یافته‌هـای جدید و راهنمایی‌هـای زیادی برای رشد تجارت وجود دارد. علاوه بر این Google Think Insights سرویسی برای حداکثر کردن بازدید وب‌سایت‌ها و کمپین‌هـای تبلیغاتی بـه شمار میرود.

 

 در این سرویس، کاربران امکان دسترسی بـه یافته‌هـای جدید و بررسی‌هایی تخصصی مختلف را در زمینه‌هـای مختلف در اختیار دارند. از دیگر ویژگی‌هـای این سرویس می‌توان بـه ارائه آموزش‌هایی بهینه سازی وب‌سایت تجاری برای سازگاری برای انواع مرورگرها و پلتفرم‌ها است.

 

گوگل اکسپرس «Google Express»

سرویس های جالب گوگل که کمتر کسی می داند

در ادامه لیست 17 سرویس مفید کمتر شناخته شده گوگل قصد داریم شـما را با Google Express آشنا کنیم. گوگل اکسپرس خدماتی بـه کاربران کمک میکند تا اطلاعات مورد نیاز در مورد یک محصول خاص در اینترنت را بیابد. علاوه بر این کاربران شهر هـای بزرگ ایالات متحده همچون سان فرانسیسکو،

 

بوستون، واشینگتن و شیکاگو میتوانند از طریق این سرویس می‌توانند از خوار و بار روزانه همچون میوه و تره‌بار گرفته تا لوازم الکترونیکی مورد نیاز خود را بـه صورت آنلاین سفارش داده و بـه رایگان تحویل بگیرند.

 

موتور جستجوی صوتی گوگل «Google Sound Search»

سرویس های جالب گوگل که کمتر کسی می داند

موتور جستجوی صوتی گوگل بهترین راه پیدا کردن موزیک‌هـای موردعلاقه، شناسایی موزیک‌هـای در حال پخش و هم‌خوانی با آن‌هاست. این سرویس پس از شناسایی موزیک، متن آن را نیز بـه شـما نمایش می‌دهد تا بتوانید با آهنگی هم‌خوانی کنید. شیوه کار این سرویس همچون اپلیکیشن معروف شازم «Shazam» بوده است.

 

موتور جستجوی صوتی گوگل پس از شناسایی موزیک مورد نظر می‌تواند لینک دانلود و یا شنیدن آنلاین را از گوگل پلی ارائه کند.

 

سرویس پخش صدای حیوانات

سرویس های جالب گوگل که کمتر کسی می داند

شـما می‌توانید با جست‌وجوی عبارت animal noises بـه معنای صدای حیوانات، بـه عکسهای حیوانات، نام‌هایشان و نمونه‌ای از صدایی کـه تولید می‌کنند در موتور جستجوی گوگل دسترسی داشته باشید. علاوه بر این میتوان با تایپ عبارتی مانند What a dog says نمونه‌ای از صدای سگ را شنید.

 

در حال حاضر صدای 19 حیوان از قبیل زرافه، میمون، گربه، شیر، گوزن، جغد، خوک، گاو، اردک، فیل، اسب، راکون، نهنگ سرکمانی، نهنگ گوژپشت، گرگ، گوسفند، خروس، ببر و بوقلمون در این سرویس وجود دارد.

 

کیبورد Gboard

سرویس های جالب گوگل که کمتر کسی می داند

کیبورد Gboard گوگل شباهت بسیار زیادی بـه صفحه کلید پیش‌فرض اپل دارد و بـه‌جز لوگوی گوگل در بالا و سمت چپ، نمی‌توان بـه‌راحتی تفاوت بین آن‌ها را متوجه شد؛ اما همین لوگو بـه‌عنوان مشخصه اصلی Gboard شناخته میشود. این کیبورد در حقیقت یک موتور جستجوی داخلی داشته

 

کـه با لوگوی گوگل نمایش داده میشود بـه طوری کـه میتوانید هرچه می‌خواهید در این بخش تایپ کنید، پیشنهاد دریافت نمایید و بـه گشت و گذار در نتایج بپردازید. از دیگر ویژگی‌هـای کیبورد Gboard میتوان بـه جست‌ و جوی لینک‌ها، چسباندن خودکار متن و استفاده از اموجی‌هـای متحرک اشاره کرد.

 

گوگل سایت «Google Sites»

با سرویس Google Sites یک سایت واقعی بـه‌ صورت کاملا رایگان بسازید و مدیریت آن را بدون حتی یک خط برنامه‌نویسی انجام دهید. هر فردی می‌تواند با نام کاربری و پسورد یکی از سرویس‌هـای گوگل خود در عرض چند دقیقه، یک سایت در حد متوسط را با حجم آپلود 10 گیگابایت و پهنای باند نامحدود راه‌اندازی کند.

 

اپلیکیشن Google’s One Today

سرویس های جالب گوگل که کمتر کسی می داند

اگر اهل کار خیر و کمک بـه مؤسسات و خیریه‌ها هستید، بدون شک اپلیکیشن Google’s One Today بـه کارتان خواهد آمد. این برنامه در واقع بسته بـه موقعیت جغرافیایی شـما، نزدیک‌ترین خیریه را با توضیحی مختصر پیرامون آن معرفی کرده و راه‌هـای کمک بـه آن را هم ارائه می‌کند.