پارس ناز پورتال

عجیب ترین سنت های مذهبی مردم کشورهای جهان

عجیب ترین سنت های مذهبی مردم کشورهای جهان

عجیب ترین سنت های مذهبی مردم کشورهای جهان 

برخی اعمال مذهبی میباشند که واقعا تعجیب برانگیز می باشند و مردم برخی از کشورها با ایمان کامل این اعمال را انجام می دهند. یکی از نخستین اصلاحیه‌هاي قانون اساسی کشور آمریکا, آزادی عمل اتباع آمریکایی را در انجام امور مربوط به دینی که گزینه کرده اند تضمین میکند.

 

با وجود این حق ظاهراً نامحدود, همۀ اعمال مذهبی مجاز نیستند. در شمار زیادی از کشورهای دیگر هم برخی اعمال مذهبی خاص و عجیب قرن هاست که ممنوع شده اند. با وجود ادیان زیادی که امروزه وجود دارند, فکر کردیم دیدنی هست که عجیب‌ترین آیین‌هاي آن‌ها راکه هنوز هم انجام میشوند به شما معرفی کنیم. طبیعتا این فهرست شامل ادیانی می شود که به طور گسترده مورد قبول نیستند.

 

روز مرده «Dia de los Muertos»

برخی از اعمال عجیب مذهبی از یک مکتب مذهبی خاص گرفته نشده اند, بلکه نتیجه ادغام فرهنگی این مکاتب باستانی میباشند. مثل مراسم روز مرده که در شمار زیادی از کشورهای آمریکای لاتین برگزار میشود. روز مرده با جشن هالووین ایالات امریکا قابل سنجش هست, هرچند خصوصیت‌هاي مذهبی بیشتری دارد.

 

علت این که روز مرده در این فهرست قرار می گیرد, علاقه شرکت کنندگان آن به مرگ هست. در حالیکه اکثر ادیان دنیا به طور سنتی از مرگ متاثر می شوند, این عمل عجیب‌وغریب آمریکای لاتین مرگ را به مزاح میگیرد. شمار زیادی از شرکت کنندگان این جشن صورت خود را به شکل جمجمه نقاشی میکنند و شمع‌هاي جمجمه اي و سایر اشیای مرتبط با مرگ جزء اثبات این جشن میباشند.

عجیب ترین سنت های مذهبی مردم کشورهای جهانتیغ زنی
خودزنی صد‌ها سال هست که وجود دارد و در برخی فرقه‌هاي مذهبی و هم چنین برخی ادیان اصلی از جمله کاتولیک رومی طرفداران زیادی دارد. قبیله چمبری در پاپوآ گینه نو این عمل را با مراسم تیغ زنی خود به سطح جدیدی ارتقا داده اند. در این مراسم, پوست پسرانی که وارد مردانگی میشوند

 

توسط بزرگان قبیله بریده میشود. این برش‌ها و زخم‌ها در نهایت پوست فرد را شبیه پوست کروکودیل میکنند. کروکودیل یک سمبل مذهبی مهم برای این قبیله هست, این عمل از دوران باستان توسط این قبیله انجام میشود و برخی شواهد نشان می دهد که بازمانده زمانی هست که آن‌ها کروکودیل را می‌پرستیدند.

عجیب ترین سنت های مذهبی مردم کشورهای جهان

دستکش مورچه

در مراسم بارمیتزوا «barmitzvah» که در یکی از قبایل برزیل اجرا میشود, پسران دست خود را در یک دستکش پر از هزاران مورچه سمی فرو میبرند تا نشان دهند مرد شده و برای ورود به بزرگسالی حاضر میباشند. این قبیله در اعماق آمازون زندگی میکنند و برخی از عجیب‌ترین اعمال مذهبی را دارند.

 

یکی از مورچه هاي این آیین, مورچه گلوله هست که بزرگ ترین مورچه روی زمین بوده و دردناک‌ترین نیش را دارد. گفته می شود این درد شدید فواید مذهبی برای مردان قبیله دارد.

عجیب ترین سنت های مذهبی مردم کشورهای جهانکاپاروت

برخی اعمال مذهب یهودیت بعنوان یکی از قدیمی‌ترین ادیان دنیا, به طرز قابل توجهی عجیب هست. یکی از این اعمال عجیب, مراسم کاپاروت هست. در کاپاروت شخص یهودی مراسم خنده داری را با مرغ انجام می دهد تا گناهانش به مرغ منتقل شود. در این عمل, فرد یک مرغ زنده را با بال هایش گرفته و دقیقا سه دور, دور سرشان می‌چرخاند. سپس مرغ کشته میشود و بین فقرا تقسیم میشود.

عجیب ترین سنت های مذهبی مردم کشورهای جهان

رقص روح

رقص روح بومیان آمریکایی‌ یکی از وحشتناک‌ترین مراسم مذهبی هست که انجام می شود. رقص روح ابتدا در اواخر دهه ۱۸۰۰ توسط جک ویلسون یا ووکا «Wovoka» مورد بهره گیری قرار گرفت. طبق موعظه‌هاي او ارواح بومیان آمریکایی مرده با این رقص برگردانده می شوند و با سفید پوستان مبارزه می کنند.

 

به قول وووکا وقتی سفیدپوستان این سرزمین را ترک کنند دوره صلح و رونق به آمریکای بومی بازمی گردد. بحث‌هاي زیادی وجود دارد که آیا رقص روح منحصر به فرد هست یا خیر. برخی محققان معتقدند که این رقص از رقص‌هاي دایره‌اي گرفته شده که توسط قبایل بومی در دوران ماقبل تاریخ بهره گیری می‌شده هست. این رقص با هدف زدودن سفیدپوست‌ها از زمین انجام می‌شد و شمار زیادی از آن‌ها را می‌ترساند. به همین علت دولت فدرال این مراسم منحصر به فرد را ممنوع کرد.

عجیب ترین سنت های مذهبی مردم کشورهای جهانراهبان لخت گرا

دیگامبارا, یکی از دو فرقه اصلی جینیسم «Jainism», یک مذهب هندی هست که بر استقلال روح انسان, برابری همۀ اشکال زندگی و احتراز از خشونت نسبت به همۀ موجودات زنده پافشاری دارد. یکی از پیامبران اصلی آن ماهاویرا هست که بعد از رسیدن به روشنفکری نیازی به آب, غذا و خواب ندارد.

 

طبق این عرف راهبان دیگامبار هیچ لباسی نمی پوشند و تنها از آب کدو قلیایی برای تغذیه و جارویی از پرهای افتاده طاووس برای دور کردن حیواناتی که سر راهشان قرار می گیرند بهره گیری می کنند.

عجیب ترین سنت های مذهبی مردم کشورهای جهانپیوت «Peyote»

پیوت اسم یک گیاه دارای ماده شیمیایی مسکالین هست. زیستگاه پیوت کشور مکزیک و تگزاس هست و جزء گیاهان دارویی آمریکایی‌هاي بومی هست. برخی ادیان بومی ایالات امریکا در مراسمشان این مخدر مست کننده را مصرف میکنند. اما شمار افرادی که واقعا این آیین را انجام می دهند نسبتا کم هست.

عجیب ترین سنت های مذهبی مردم کشورهای جهان

مراسم اوکیپا «Okipa»

یکی از دلایل این که ادیان بومی ایالات امریکا توسط مهاجران این قدر پست شمرده می‌شد, برخی از مراسم آن‌ها بود که ظاهراً بسیار عجیب و آزاردهنده بود. مثل کاری که توسط قبایل بومی دشت‌هاي شمالی انجام می‌شد و نیاز بود شرکت کنندگان «معمولاً مردان جوان» با قلاب‌هاي بلند پوست خود را حفره کنند

 

و از سقف آویزان شوند. رهبران این قبایل از خطرات این مراسم با خبر بودند, اما این خطرات را نسبت به مزایای معنوی که این عمل روی قهرمانان آینده قبیله داشت ناچیز می دانستند. این قانون در قرن‌هاي ۱۸ و ۱۹ توسط دولت کشور آمریکا ممنوع شده هست.

عجیب ترین سنت های مذهبی مردم کشورهای جهانلمس کردن مار

یکی از اعمال مذهبی که عمومیت کمتری یافته, آیین مارگیری هست که در برخی کلیساهای باپتیست «Baptist» جنوبی دیده میشود. هرچند این مراسم تنوع زیادی دارد, همه ي آن‌ها بر این باورند که در دست گرفتن خزندگان خطرناک نشان دهنده ایمان به خداوند هست. زمانی بود که نه تنها بزرگسالان

 

در این مراسم شرکت میکردند, بلکه خانواده ها فرزندان کوچک خود را هم به منظور نشان دادن عهدشان با خداوند در این مراسم شرکت می‌دادند. قوانین متناقضی وجود دارد که آیا اینکار طفل آزادی به حساب می آید یا نه, شمار زیادی از کلیسا‌ها به منظور کاهش ازدحام ها, خودشان کودکان را از این آیین حذف کردند.

عجیب ترین سنت های مذهبی مردم کشورهای جهاندوری «Dowry»

دوری در تعدادی از کشورهای شرقی یک فرهنگ مرسوم هست. هر چند در فرهنگ هاي گوناگون تفاوت دارد, اما معمولاً در آن خواستگار به والدین دختر پول می دهد تا بتواند با او ازدواج کند. بدیهی هست که این عمل سوالات زیادی درمورد برده داری و تبعیض جنسیتی پیش می‌آورد, دو چیزی که در حال حاضر مقبول جامعه نیست.

 

اضافه بر همۀ مشکلاتی که این عرف دارد, تحقیقات جدید نشان می دهد که آزارهای جنسی در ازدواج هایي که نتیجه سیستم دوری میباشند به طور قابل توجهی اکثر هست.

عجیب ترین سنت های مذهبی مردم کشورهای جهانمعیوب سازی خود

یکی از مشهور ترین اعمال مذهبی که شخص در آن به خودش صدمه میزند در مذهب تایپوسام هندو انجام می شود. در بخشی از این مراسم, هندو‌ها قسمت‌هاي گوناگون بدن خود را حفره میکنند. این حفره‌ها معمولاً با سیخ, نیزه, قلاب‌هاي بزرگ یا نیزه‌هاي کوچک ایجاد میشوند. هیچ دستورالعملی درمورد

 

چگونگی ایجاد این حفره‌ها وجود ندارد و شرکت کنندگان درد شدیدی را باید بردباری کنند که آن را سرسپردگی مذهبی میدانند. برخی افراد با وسایل بی نظیر زینتی این عمل را انجام می دهند. حتی برخی از آن‌ها چندین قلاب بزرگ زینتی در کمرشان فرو میکنند تا با آن ارابه‌هاي این مراسم را بکشند.

عجیب ترین سنت های مذهبی مردم کشورهای جهانمرده حقارت

از نخستین روزهای تاریخ, یکی از نهی شده‌ترین اعمال, مرده حقارت بوده هست. این آیین کفرآمیز اط نظر سایر فرهنگ‌ها نشان دهنده غیرمتمدن و عقب باقیمانده بودن هست. اما این هنجارهای اجتماعی به قبیله یانومامی در جنگل آمازون نرسیده هست. این افراد ترس خاصی از مرگ دارند به همین علت با خوردن اجساد

 

مرده‌هاي خود «معمولاً همراه با موز» اعتقاد دارند که روح فرد مرده برای همۀ وقت} درون آن‌ها زنده می ماند. از آنجا که این قبیله در بخش‌هاي دورافتاده آمازون زندگی می کنند شواهد نشان می دهد که اینکار را هنوز هم انجام میدهند.