پارس ناز پورتال

با شکوه ترین جشن های ازدواج در طول تاریخ بشر

با شکوه ترین جشن های ازدواج در طول تاریخ بشر

با شکوه ترین جشن های ازدواج در طول تاریخ بشر 

برخی از جشن های ازدواج در طول تاریخ برگزار شده اند که از نظر خرج هاي آنچنانی و شمار مهمان ها آماده در مراسم در تاریخ ماندگار شده اند. شمار زیادی از کودکان در مورد مراسم ازدواج خود رویاپردازی میکنند. رویاهایی بدون در نظر گرفتن هیچگونه محدودیتی. برخی از مردم – اصولا افراد بسیار بسیار ثروتمند – این توانایی «و انگیزه و شور و اشتیاق» را دارند

 

که رویاهای کودکی خود که هم چون قصه هاي پریان هست را به حقیقت بدل کنند. در حالی‌که برخی از این ازدواج هاي تجملی ادامه پیدا نکرده و سرانجامی نداشته هست, اما مسلما خاطرات این ازدواج هاي پر زرق و برق در دلیل همگان باقیمانده هست. در ادامه پرشکوه ترین و پرهزینه ترین ازدواج هایي که تا به امروز صورت گرفته هست را دیدن می‌کنید.

 

پرنس ویلیام و کیت میدلتون

با شکوه ترین جشن های ازدواج در طول تاریخ بشر

یکی از مشهور ترین اعیاد, مراسم ازدواج پرنس ویلیام با کیت میدلتون در 29 آوریل سال 2011 هست که مثل تمام ازدواج هاي سلطنتی, پرشکوه و پر زرق و برق بود. لباس عروس طراحی الکساندر مک‌کوئین بود که ارزشی بالغ بر 400 هزار دلار داشت. هم‌چنین کیک عروسی «کلوچه هاي شکلاتی اي که خود پرنس سفارش داده بودند», حدود 80000 دلار خرج برداشته بود که به ترتیب توسط فیونا کایرنز و شرکت کیک پزی مک‌ویتیس پخته شده بودند.

 

گل هایي که برای تزیین کلیسای وست ‌مینستر بهره گیری شده بود تقریباً 800 هزار دلار ارزش داشت. در حالی‌که این دو خانواده خرج هاي جزییات این مراسم مثل لباس ها, کیک ها و گل ها را پرداخت میکردند, دولت انگلیس خرج هاي امنیتی این مراسم را پوشش می داد که شامل حفاظت

 

در برابر میلیون ها سوء قصدی بود که ادعا می شد در بخش هاي گوناگون رخداد افتاده هست. با دقت به این که 1900 میهمان در این مراسم شرکت داشتند, امنیت زیادی مورد نیاز بود. مجموع خرج هاي لباس ها, کیک ها, مراسم و حفظ امنیت مراسم چیزی حدود 26 میلیون دلار برآورد شده هست. این ازدواج سال هاست که موضوع کتاب هاي حکایت هست و عشق و احترام ما به جوانان خانواده هاي سلطنتی نیز هم چنان رو به کاهش هست.

 

پرنس چارلز و دایانا اسپنسر

با شکوه ترین جشن های ازدواج در طول تاریخ بشر

29 جولای سال 1981 جهان شاهد ازدواج شاهدخت دایانا و پرنس چارلز بود, ازدواجی که از تلویزیون اکران شد و 450 میلیون نفر از سراسر جهان تماشاگر این جشن از طریق تلویزیون بودند و این شمار تنها کسانی بودند که از طریق تلویزیون شاهد این ازدواج بودند.

 

هم‌چنین 2500 نفر از جمله بانوی اول آن زمان ایالات متحده, نانسی ریگان, اولیه وزیر مارگارت تاچر, تقریباً تمام پادشاهان اروپایی و شمار زیادی از افراد برجسته دیگر جزو میهمانان آماده در این جشن بودند. لباس دایانا واقعا به زیبایی لباسهای قصه پریان بود. لباسی که از پارچه هاي درخشان و تور هاي آنتیک و گرانقیمت دوخته شده بود

 

با دنباله اي به اندازه 25 فوت که توسط امانوئل طراحی شده بود. با دقت به نرخ تورم, خرج کل این جشن 110 میلیون دلار بوده هست که احتمالاً یکی از پرهزینه ترین جشن هاي ازدواج در طول تاریخ بوده هست. تقریباً 15 سال بعد, در سال 1996 این زوج سلطنتی از یکدیگر جدا شدند. یک سال بعد دایانا در یک پیشامد رانندگی جان باخت.

 

مایکل داگلاس و کاترین زتا جونز

با شکوه ترین جشن های ازدواج در طول تاریخ بشر

بانوی زیبای ولز, کاترین زتا جونز و ستاره سینما, مایکل داگلاس, در نوامبر سال 2000 جشن ازدواج بسیار پر زرق و برقی در هتل پلازا واقع در شهر نیویورک, برپا کردند. زتا جونز لباس عروسی خوش فرم و خوش دوختی که آن را کریستین لاکروآ طراحی کرده بود به تن داشت. جک نیکلسون, مگ رایان و گلدی هان جزو 350 ستاره میهمان آماده در این جشن بودند و گروه موسیقی 40 نفره ولز در طول مدت مراسم مشغول نواختن موسیقی بودند.

 

پذیرایی این جشن شامل اجرای زنده بانی تایلر, آرت گارفانکل و جیمی بافت بود و شام مفصلی شامل جگر غاز, لابستر و بره ولزی سرو شد. خرج عروسی 1.5 میلیون دلار برآورد شده هست. در این جشن منحصر بفرد, میهمانان می بایست دعوت نامه ي خود را در بخش ورودی تحویل می دادند تا گارد امنیتی با دقت به هولوگرام برجسته روی کارت هاي دعوت, معتبر بودن انها را تایید کند.

 

کیم کارداشیان و کریس هامفریز

با شکوه ترین جشن های ازدواج در طول تاریخ بشر

کیم کارداشیان پیش از ازدواجش با ستاره تیم NBA کریس هامفریز یک‌بار ازدواج کرده بود منتها آن ازدواجش خارج از پوشش رسانه ها بود. در تاریخ 20 اوت سال 2011 فیلم مراسم ازدواج این زوج برای شبکه ئی! تهیه شده و در ماه اکتبر از تلویزیون اکران شد. اسم این برنامه “ازدواج رویایی کیم: یک پیشامد کارداشیانی” بود و بیش از 8 میلیون بیننده داشت.

 

رنگ هاي اصلی تم عروسی, سفید و مشکی بود و مراسم در یک شهرک خصوصی در مونته سیتوی کالیفرنیا برگزار شد. کیم لباسهای بسیاری عوض کرد که همۀ آن ها را ورا ونگ بصورت سفارشی طراحی کرده بود. رابین تیک در قسمت اول جشن, آهنگ ترکیبی اي از آهنگ هاي ” بیا باهم بمانیم” و “فرشته ها” را اجرا کرد و پس از آن عروس و داماد کیک عروسی خود به بلندی 6 فوت را بریدند. انها به مدت 72 روز با یکدیگر زندگی کردند پیش از آن که عروس خواهش طلاق بدهد.

 

کیم کارداشیان و کانیه وست

با شکوه ترین جشن های ازدواج در طول تاریخ بشر

کیم کارداشیان در ازدواج سوم خود در 24 مه سال 2014 در فلورانس ایتالیا با خواننده رپ, کانیه وست ازدواج کرد. مراسم ازدواج آن ها در یک قلعه متعلق به قرن شانزدهم برگزار شد و انها ماه عسل خود را در پاریس گذراندند. خرج این جشن عروسی بدون در نظر گرفتن ماه عسل, 2.8 میلیون دلار بود و شمار زیادی از ستاره ها و چهره هاي مشهور در این جشن حضور داشتند.

 

برادر کیم, راب کارداشیان, همین طور آنا وینتور, جی-زی و بیانسه در این جشن حضور نداشتند. کانیه در پذیرایی بعد از شام با اجرای لانا دل ری, و در روز عروسی, با پوشیدن لباس هایي با برند ژیوانشی و اجرای آهنگی عاشقانه از آندریا بوچلی زمانی که عروس در حال عبور از راهرو برای رسیدن به جایگاه بود, کیم را غافلگیر کرد.

 

در این ضیافت, جان لجند آهنگ مشهور خود با اسم “تمام من” را اجرا کرد در حالی‌که مجسمه ها و تندیس هاي ونسا بیکرافت, مثل یک موزه هنری در معرض نمایش قرار می‌گرفت. حالا سه سال هست که این زوج ازدواج کرده اند و هم چنان زندگی مشترک خود را ادامه می‌دهند.

 

تام کروز و کیتی هلمز

با شکوه ترین جشن های ازدواج در طول تاریخ بشر

تام کروز و کیتی هلمز در تاریخ 18 نوامبر سال 2006 در قلعه اودسکالچی – که در قرن پانزدهم بعنوان اسلحه منزل بهره گیری می شده هست, ازدواج کردند. میهمانان از محیطی که در زمان جاری شدن خطبه عقد بین این زوج با نور ملایمی نورپردازی شده بود لذت بردند. این زوج لباسهای برند آرمانی به تن داشتند.

 

کیتی دو لباس سفارشی داشت که توسط طراح مشهور این کمپانی طراحی شده بود و روی یکی از لباس ها کریستال هاي تزئینی سواروفسکی کار شده بود.این زوج طبق عرف و سنت ساینتولوژی «مکتب علم گرایی» با رد و بدل کردن دو حلقه, با یگدیگر ازدواج کردند و پس از آن نوبت اجرای آندریا بوچلی شد.

 

خرج برآورد شده این جشن با کیکی 5 طبقه و آتش بازی اي خوشگل و بینظیر, 3 میلیون دلار بود و این همان ازدواج رویایی کیت و داماد بود. دو سال پیش از آن, کیتی به مجله سونتین گفته بود: «من در قبل بعنوان یک دختر بچه, همه ي وقت با خودم فکر میکردم که با تام کروز ازدواج خواهم کرد». کمتر از شش سال بعد, این زوج از یکدیگر جدا شدند.

 

وانیشا میتال و آمیت بهاتیا

با شکوه ترین جشن های ازدواج در طول تاریخ بشر

وقتی که دختر یکی از ثروتمندترین افراد هند ازدواج میکند, با اطمینان میتوان گفت که این مراسم یکی از پرهزینه ترین و پرشکوه ترین اعیاد خواهد بود. وانیشا میتال, دختر لاکشمی میتال, در سال 2004 با مدیر بانک, آمیت بهاتیا در کاخ وو لو ویکومت که متعلق به قرن هفدهم هست, ازدواج کرد. «آن ها ضیافت را با برگزاری جشن نامزدی در کاخ ورسای نخست کردند».

 

میهمانان دعوت نامه اي 20 صفحه اي, در جعبه اي از جنس نقره همراه با بلیط هاي هواپیما به مقصد پاریس دریافت کردند. هنرمندان خالکوبی با حنا و طراحان دکور نیز به پاریس رفته بودند. دکوراسیون شامل فیل هایي از جنس فایبرگلاس, منارها و مقدار فراوانی گل میخک بود. در همه ي این تزئینات از الماس بهره گیری شده بود

 

و میهمانان از برترین خدمات بهره مند بودند. خرج کلی این مراسم بین 60 تا 78 میلیون دلار گزارش شده هست. این زوج قبل از جدایی از یکدیگر صاحب سه فرزند شدند.

 

پل مک کارتنی و هدر میلز

با شکوه ترین جشن های ازدواج در طول تاریخ بشر

 به گزارش پارس ناز عضو اصلی گروه موسیقی بیتلز در تاریخ 11 ژوئن 2002, با هدر میلز ازدواج کرد. مراسم ازدواج در قلعه اي واقع در روستای گلس لاخ ایرلند برگزار شد. میلز لباس سفید مایل به کرم خود را خودش طراحی کرده بود و دسته گل او شامل 11 شاخه گل رز از کمپانی مک کارتنی بود که بعد از لباسش, بسیار مورد دقت واقع شد.

 

در منوی غذا هاي این جشن فقط غذا هاي گیاهی به چشم می‌خورد و موسیقی دان ها و نوازنده هاي بسیاری مثل هم گروهی پل در گروه بیلتز, رینگو استار, کریسی هایند و دیوید گیلمور در این مراسم حضور داشتند. این ضیافت خرج اي معادل 3.2 میلیون دلار در پی داشت و یک ضیافت کاملا خصوصی بود,

 

اگرچه هلیکوپترهایی بر فراز آسمان در حال پرواز بودند تا از دور شاهد این مراسم باشند. مایلز و مک کارتنی در سال 2008 از یکدیگر جدا شدند که این جدایی نیز برای آن ها بسیار گران به اتمام رسید.

 

لایزا مینلی و دیوید جست

با شکوه ترین جشن های ازدواج در طول تاریخ بشر

در مارس 2002, لایزا مینلی با دیوید جست تهیه کننده, در کلیسای ماربل کلیجییت واقع در شهر نیویورک ازدواج کرد. میهمانان این جشن شامل دونالد ترامپ, آنتونی هاپکینز و تعدادی دیگر از چهره هاي مشهور و شناخته شده بودند. الیزابت تیلور و مایکل جکسون جزو هیئت همراه عروس بودند.

 

عروس لباسی با دنباله اي بسیار بلند با طراحی باب مکی و کت تمام قد سفید رنگ براقی از جنس خز مینک که هدیه اي از دلال خز, دنیس باسو بود را به تن داشت. ناتالی کول آهنگ “فراموش نشدنی” را اجرا کرد و گفته می‌شود که تونی بنت و استیوی واندر نیز در این ضیافت برنامه اجرا کرده اند. 850 میهمان شاهد قسم خوردن این زوج بودند.

 

با وجود هیئت همراه 36 نفره عروس, این ضیافت بزرگ و باشکوه 3.5 میلیون خرج در پی داشت. 16 ماه بعد از این تاریخ, این زوج اقدام به طلاق کردند که در سال 2007 انها رسما از یکدیگر جدا شدند. جست در سال 2016 درگذشت.

 

وین رونی و کالین مک لاکلین

با شکوه ترین جشن های ازدواج در طول تاریخ بشر

بازیکن مشهور منچستر یونایتد, وین رونی و کالین مک لاکلین, همبازی دوران کودکی او و مدل و عضو فعال فعالیت هاي بشر دوستانه, در سال 2008 در یک روز بارانی در ایتالیا ازدواج کردند. به گزارش خبرگزاری تلگراف کل این مراسم ازدواج –که در ویلایی ایتالیایی متعلق به قرن هفدهم- برگزار شد

 

بیش از 6 میلیون دلار خرج داشت. گفته میشود 3 میلیون دلار دیگر فقط خرج جایزه عکاسان حرفه اي این مراسم بوده هست. عروس, لباس عروسی با برند مارکزا پوشیده بود و با یک قایق تفریحی لوکس و تجملی به محل برگزاری جشن وارد شد. این زوج تا به امروز صاحب 3 فرزند پسر شده اند و هر دو از چهره هاي مشهور و پرطرفدار در بریتانیا میباشند.

 

خدیجه آژاخووز و سعید گاتسریو

با شکوه ترین جشن های ازدواج در طول تاریخ بشر

یک بیلیون دلار برای جشن عروسی؟ چرا که نه! وقتی که سعید گاتسریو و خدیجه آژاخووز در رستوران سافیسای شهر مسکو ازدواج کردند, هیچگونه حد و مرزی برای تحقق رویاهای انها وجود نداشت. این زوج روزی فراموش نشدنی برای 600 میهمان آماده در این جشن رقم زدند.

 

 به گزارش پارس ناز آن ها سقف و دیوارهای لابی رستوران را با گل پوشانده بودند, جنیفر لوپز «و استینگ و انریکه ایگلسیاس» را برای اجرای برنامه دعوت کرده بودند و کیکی نه طبقه که حتی از عروس هم بلندتر بود, تدارک دیده بودند. عروس لباسی از برند الی صعب که کار شده و سنگ دوزی شده بود و گفته میشود ارزش آن 1 میلیون دلار بوده هست به تن داشت.

 

همین طور گوشواره ها, تاج, دستبند و گردنبند عروس همگی از الماس ساخته شده بودند. هدیه هاي عروسی در جعبه هایي از جنس طلا قرار داده شده بودند تا یادبودهایی جاودانه برای این جشن خجسته باشند.

 

جشن هاي ازدواج, مراسم بسیار مهمی میباشند و این که شما چقدر برای آن خرج کرده‌اید مهم نیست. این زوج هاي تازه ازدواج کرده ثروتمند ممکن هست که مراسم شان کمی پر زرق و برق تر از زوج هاي طبقه متوسط باشد, ولی چرا نباید در این روز و یا در برخی مواقع روزهای ویژه و بخصوص سنگ تمام بگذاریم؟ در انتها امیدواریم که همه ي ازدواج ها به اندازه یک عمر تداوم داشته باشند.