پارس ناز پورتال

عادت 30 ثانیه ای که در زندگی شما معجزه می کند

عادت 30 ثانیه ای که در زندگی شما معجزه می کند

عادت 30 ثانیه ای که در زندگی شما معجزه می کند 

نوشیدن آب هنگام صبح عادت 30 ثانیه اي هست که اگر هر روز انجام دهید میتوانید معجزه آن را در سلامت خود دیدن نمایید. مردم اول صبح ها چای یا قهوه را ترجیح میدهند اما میتوانید آب را جایگزین این دو نوشیدنی کنید. دلایلی وجود دارد که یک لیوان آب اول صبح را به هر شخصی که میخواهد روز پرانرژی داشته باشد توصیه می‌کند.

 

احتمالاً برایتان دیدنی باشد وقتی بدانید که مدیران برخی از بزرگ ترین برندهای جهان در اساس هاي گوناگون، صبح اول وقت یک لیوان آب را به چای یا قهوه ترجیح میدهند. حتی برخی از انها چند قطره آب لیموی تازه را هم در لیوان خود می ریزند و صبحشان را با این نوشیدنی شروع می‌کنند. به نظر شما چرا انها ترجیح میدهند به جای قهوه، نسکافه یا چای با یک لیوان آب روزشان را نخست کنند.

 

خب در ادامه دلایلی وجود دارد که یک لیوان آب اول صبح را به هر شخصی که می‌خواهد روز پرانرژی داشته باشد توصیه می‌کند.

 

آب به بدن شما بازمی گردد

6 تا 8 ساعت خواب شبانه زمان بسیار زیادی برای آب نخوردن هست. بنابراین نوشیدن یک تا دو لیوان آب بی درنگ بعد از بیدار شدن وظیفه آب رسانی به بدن شما را در برترین حالت ممکن انجام میدهد.اگرچه اکثر مردم اول صبح ها چای یا قهوه را ترجیح میدهند که خب گرچه هر دو از منابع آنتی اکسیدان میباشند

 

و به هر حال به بدن آب رسانی می‌کنند اما شما هم چنان میتوانید آب را جایگزین این دو نوشیدنی کنید و آن ها را برای باقی ساعات روز بگذارید.

 

وقتی اول صبحی حسابی هوشیار میشوید

یکی از بزرگ ترین علامت هاي بی انرژی و کرخت بودن کم شدن آب بدن هست. از آنجایی که آب به نظم و علکرد مغز کمک بسزایی میکند ، پس میتواند در تنظیم حالت روحی افراد هم موثر باشد.بعد از ساعت هاي طولانی که نه چیزی خورده و نه چیزی نوشیده اید ، هر آن چه که میل کنید می‌تواند به منزله شوکی به بدن شما باشد.

 

اگر این شوک یک لیوان آب باشد ، کارکرد همین یک لیوان آب در بدن شما سبب می‌شود هم انرژی بیشتری بگیرید و هم این که هوشیارتر شوید.

 

سوخت رسانی به مغز

وقتی پای فعالیت هاي هرروز وسط هست ، آب رسانی به بدن از ضروریات خواهد بود. مغز انسان از 73 درصد آب تشکیل شده هست. بنابراین آب رسانی به بدن بخصوص برای فعالیت دلخواه مغز از ضروریاتی هست که نباید هرگز آن را حداقل بگیرید. هر چند همین آبرسانی هم یک فرآیند بلند مدت هرروز هست اما نخست کردن روز با یک لیوان آن فعالیت روزمره بدن شما را در جهت درستی هدایت میکند.

 

یادتان باشد انچه که صبح هنگام انجام میدهید روز شما را می سازد بنابراین اگر کرخت و بی انرژی باشید طبیعی هست که روی همۀ فعالیت هاي روزمره تان تاثیر بگذارد.

 

جنگ تمام عیار با مریضی ها

وقتی شما خواب هستید بدن تان در حال ریکاوری و در واقع بازسازی خود هست. در این دوره زمانی سیستم ایمنی بدن شما به شدت مشغول رها شدن از شر سموم هست. با نوشیدن آب کافی شما به این فرآیند سرعت میدهید و سریعتر سموم را از بدن‌تان بیرون می‌رانید.

 

قبل از مغز در قسمت هاي زیاد اي از سایر اعضای مهم بدن مثل قلب ، کلیه ها و ریه ها آب وجود دارد. بنابراین موضوع خیلی ساده هست. برای تندرست ماندن نوشیدن آب به مقدار کافی از ضروریات هست.

 

وقتی سوخت و ساز بدن چندان میشود

به گزارش پارس ناز سوخت وساز کربوهیدارت ها و پروتئین هاي ضروری که شما میل می‌کنید از طریق آب موجود در بدن شما رخداد میوفتد. بنابراین وقتی شما آب کافی به بدن خود میرسانید ، متابولیسم شما به طور کامل فعال میشود و به زبان ساده تر این که سوخت و ساز بدن تان اکثر می‌شود که همین مسئله میتواند به لاغر شدن هم کمک کند.

 

بنابراین وقتی بدن ما به اندازه کافی آب دریافت نکند ممکن هست تشنگی را با گرسنگی اشتباه بگیریم ؛ اتفاقی که باعث میشود اکثر بخوریم و اکثر خوردن هم مترادف با اضافه وزن هست.