پارس ناز پورتال

آیا عارف لرستانی قربانی سریال درحاشیه شد؟

مجموعه : اخبار سینما
آیا عارف لرستانی قربانی سریال درحاشیه شد؟

آیا عارف لرستانی قربانی سریال درحاشیه شد؟ 

عارف لرستانی در سن 45 سالگی از جهان رفت در حالیکه مرگش مشکوک اعلام شده و بازهم پای قصور پزشکی به میان آمده هست همان طور که برای حسن جوهرچی به میان آمد. دکتر امید رضائى متخصص داخلى و فوق تخصص هماتولوژى و انکولوژى طی یادداشتی نوشت:دو سال قبل در همین روز‌ها سریال در حاشیه اکران شدو امروز یکى از بازیگران دوست داشتنى این سریال رو از دست دادیم.

 

من از جمله کسانى بودم که نامه اعتراضى نظام پزشکى به آن را امضا کردم چون اعتقاد داشتم که این سریال بازى مرگ بار دوسویه اى را آغاز کردهِ هست:از طرفى اعتمادِ بیمار به پزشکان راپایین میاوردو از سوى دیگر اعتماد به نفس دکتر معالج را در انجام بررسى هاى لازم کاهشِ می دهد.

 

در قسمتى از این سریال تشخیص مرگبارى مانند آمبولى ریه به سخره گرفته شدو بسترى بیمار به دنبال آن به طمع مالى نسبت داده شد و امروز جامعه و سازندگان این سریال با این واقعیت دردناک روبرو شدندکه ممکن هست حتى در مواردِ نادر یک سکسکه ساده هم به بررسى هاى پیچیده نیازمند باشد.انشاالله مهران مدیری که این روز‌ها سیاه پوش رفیقش هست در خلوت خودش به آن چیزى که من فکر می کنم فکر نکند که رنجى ابدى برایش به همراه دارد

آیا عارف لرستانی قربانی سریال درحاشیه شد؟

آیا دکتر معالج عارف لرستانى در حاشیه را دیده هست؟

و با یاداورى داستان دکتر پول دوستى که براى امرى ساده کلى تصویر و ازمایش انجام میدهد و در انت‌ها به بیمار می گوید سالم هست! از خیر بررسى اکثر قبل هست؟

 

مرگ عارف لرستانی شاید آن روز که وزیر بهداشت در نامه‌اي از رئیس سازمان صدا و سیما خواستتا جلوی اکران سریال در حاشیه گرفته شودفکرش را هم نمیکرد که یکی از برترین بازیگران این سریال،گرفتار حاشیه‌هاي نظام سلامت شود و خود موضوع اصلی و واقعی «درحاشیه» باشد.

 

میگویند حالش مفید بوده فقط سکسکه می کرده،آن قدر که امانش را میبرد و برای خلاصی از آن به یکی از برترین بیمارستان‌هاي شمال غرب پایتخت مراجعه میکند از آن بیمارستان‌ها که برای یک شب بستری باید هر چه داری و نداری

 

میرود و دکتر هم بعد از تشخیص‌هاي نخست به گفته دوستانش 2 آمپول که فعلاِ مشخصِ نیست چیستو چرا تجویز شده میدهد و او را مرخص می‌کندعارف هم به خیال این که یک سکسکه معمولی بوده با خیال راحت میخوابد به امید این که تا صبح مفید مفید می شودو می تواند آفتاب فردا و فرداها را هم ببیند بی خبر از این که سکسکه نشانه‌اي بوده از این که این آخرینِ غروب زندگی توست و دیگر آفتابی برای فردا تو نخواهد بود.

 

مرحوم لرستانی به گونه اي کاملا مرموز و به گفته دوستانش بدون علائم و نشانه قبلی فقط بر اثر سکسکه و گرچه پس از تزریق دو آمپول درگذشت.همین موضوع مرگ او را در هاله‌اي از ابهام و همراه با گمانه زنی‌هاي بسیاری قرار داد.عارف لرستانی بازیگر محبوب سینما و تلویزیون متولد 15 بهمن 1350 در کرمانشاه بود.

آیا عارف لرستانی قربانی سریال درحاشیه شد؟

مرحوم لرستانی را با آلبوم جنگ 77 و قهوه تلخ اکثر شناختیم؛ همین طور ازجمله آثار تلویزیونی این بازیگر فقیدبه (در حاشیه) (کوچه مروارید) (شوخی کردم) (ویلای من) و ((مرد دو هزارچهره)) می توان اشاره کرد.

 

آن دو آمپول لعنتی

اولین واکنش به خبر فوت مرحوم عارف لرستانی توسط خشایار الوند بودکه وی در گفت‌وگو با رسانه‌ها بیان کرد عارف جمعه‌شب به علت قطع نشدن سکسکه‌اش به همراه همسرش به دکتر مراجعه کرده و پس از تزریق دو آمپول به خانه بازگشته و در خواب دچار حمله قلبی شده هست و احتمال خطای پزشکی وجود دارد.

 

قصور پزشکی باعث مرگ همسرم شد

همین طور الهام ناصری همسر عارف لرستانی دراین‌باره گفت جمعه‌شب به همراه همسرم به علت سکسکه‌هاي مداومی که گرفته بود به یکی از بیمارستان‌هاي غرب تهران مراجعه کردیم.او ادامه داد قصور پزشکی باعث مرگ همسرم شد و ما پیگیر این موضوع از طریق مراجع هستیم.

 

علت در دست بررسی هست

روابط عمومی سازمان نظام پزشکی اعلام کرد:پزشکی قانونی علت مرگ مرحوم لرستانی را نامشخص اعلام کردهو ذکر خطای پزشکی بدون علت و سند بی‌‌انصافی بوده و جرم تلقی می شود.

 

روابط عمومی سازمان نظام پزشکی اعلام کرده هست

که از طریق کالبدشکافی علت دقیق مرگ مشخص می شود.ساعت 20 شب قبل مرحوم لرستانی به درمانگاه یکی از بیمارستان‌هاي پایتخت به علتِ سکسکه شدید مراجعهِ کردهکه اقدامات لازم جهت رفع مشکل ایشان انجام‌شده هست.ایشان پس از مراجعه به بیمارستانِ باحال عمومی مساعد مرخص می‌شودو در پرونده ایشان نیز ذکرشده که در صورت بدتر شدن اوضاع حتما به بیمارستان مراجعه شود.

 

تاکنون در سازمان نظام پزشکی شکایتی از جانب خانواده مرحوم لرستانی ثبت‌نشده هست.هیچ مستندی مبنی بر خطا یا قصور پزشکی وجود نداردهمچنین رضا پایدار معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران دراین‌باره به ایسنا گفت بلافاصله پس از خبر درگذشت عارف لرستانیدر رسانه‌ها و احتمال قصور پزشکی در مرگ این هنرمند

آیا عارف لرستانی قربانی سریال درحاشیه شد؟

تحقیقات و بررسی‌هاي خود را آغاز کرد و وی در ساعات نخست بامداد روز شنبه به علت سکسکه مقاوم به درمان، به بیمارستان عرفان تهران مراجعه کرده بود.او ادامه داد برای درمان سکسکه مقاوم به درمان او، تزریق دارویی مربوطه انجام می شود و باحال عمومی و علائم حیاتی مناسب از بیمارستان مرخص میشود. وی حدود ساعت 8 صبح در خانه دچار ایست قلبی میشود و به اورژانس 115 اطلاع داده می شود.

 

پایدار اضافه کرد در زمان حضور اورژانس 115 او فاقد هرگونه علائم حیاتی بوده هست. در بررسی‌هاي نخست مربوط به فوت این هنرمند، هیچ مستندی مبنی بر خطا یا قصور پزشکی وجود ندارد اما برای اطمینان اکثر این موضوع را پیگیری می کنیم.»معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران تصریح کردجسد مرحوم لرستانی باید برای بررسی‌هاي اکثر

 

و کالبدشکافی به سازمان پزشکی قانونی منتقل شود و پس از بررسی‌هاي تکمیلی نتایج این پرونده از طریق رسانه‌ها اعلام می شود.

 

جسد در دکتر قانونی

مسعود قادی پاشا مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در ارتباط با علت فوت عارف لرستانی اظهار داشت آزمایش‌هاي تخصصی بر روی جسد عارف لرستانی انجام‌شده و مشابه‌هاي آزمایشگاهی تخصصی اخذشده هست.وی با اشاره به این که علت فوت پس از آماده شدن نتایج، به مقامات قضایی اعلام خواهد شد

 

خاطرنشان کرد جسد مرحوم عارف لرستانی روز قبل شنبه 26 فروردین‌ماه جهت بررسی‌هاي تخصصی و تعیین علت فوت با دستور مقام قضایی به مرکز تشخیصی و آزمایشگاهی استان تهران واقع در کهریزک ارجاع شده هست.

 

نامه هاشمی در انتقاد به اکران در حاشیه

سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکیدر بخشی از نامه خود خطاب به رییس صدا و سیما آورده هست: «برنامه‌هاي طنزی که تا کنون از رسانه ملی در حوزه‌هاي گوناگون به نمایش درآمده‌اند، به ویژه سریال‌هاي طنزی که توسط هنرمند محترم جناب آقای مدیری کارگردانی شده، دارای مخاطبان بسیار چندان بوده‌اند و تصویرهای کلی و ماندگار اجتماعی در ذهن مخاطب ایجاد کرده‌اند.

 

قطعاً جنابعالی تأیید می‌فرمائید که مدیریت برداشت‌هاي اجتماعی پیرامون حوزه‌اي مانند حوزه سلامت که پس از اکران چنین برنامه پر مخاطبی ایجاد می شود، بسیار پیچیده هست،‌این که این سریال در نهایت چه تصویری از نظام سلامتبه عنوان یک نهاد اجتماعی ارائه می‌نماید، بسیار حائز اهمیت خواهد بود، این که مخاطب رسانه ملی پس از اکران این سریال، بیمارستان و سایر مؤسسات پزشکی را با چه دیدی می‌نگرد،

 

 به گزارش پارس ناز در ارتباط آینده وی با این نهادها و نیز شاغلان حرفه‌هاي پزشکی بسیار تأثیرگذار خواهد بود.»هاشمی تلاش کرد تا از اکران این سریال پیش گیری کند؛تا مردم با انچه در سریال در حاشیه بعنوان خطاها و قصور پزشکان بعنوان خنده دار به جامعه نشان داده می شود، مواجه نشوند.

 

گرچه طی چند سال قبل این بار اولی نبوده که جامعه با خبرهای این چنینی رو‌به رو میشوند .خبرهایی از جنس خطاهای پزشکی که بعضی کارشناسان آن راحاصل اجرای عجولانه طرح تحول سلامت میدانند.چراکه معتقدند این طرح باعث مراجعه بیش از اندازه و غیر کارشناسی مردمبه مراکز درمانی شده، در صورتی که زیر ساختهای لازم اعم از پرسنل کافی برای ارائه این خدمات دیده نشده هست.

 

همین طور عدم بازرسی یکی از بزرگ ترین ضعف‌هاي نظام سلامت استکه طی سالهای قبل بیش از قبل نمود پیدا کرده استکه شاهد این ادعا نیز خبرهای تلخ بسیاری هست که هر روزه از این حوزه از شهرهای کوچک و بزرگ می شنویم.

 

حال باید منتظر نظر دکتر قانونی ماند

و دید بازیگر محبوب در حاشیه که روزی قصد داشت مشکلات نظام سلامت را طنزگونه به مردم نشان دهد خود نیز درگیر همین حاشیه‌ها شده هست و قصور و خطا در مرگش نقش داشته هست؟یا این که سکسکه تنها نشانه و ایست قلبی تنها علت فوت وی بوده هست و هیچ حاشیه‌اي هم در کار نیست.