پارس ناز پورتال

عجیب ترین ماشین های سوپر اسپرت | از فراری تا مرسدس بنز

عجیب ترین ماشین های سوپر اسپرت | از فراری تا مرسدس بنز

عجیب ترین ماشین های سوپر اسپرت | از فراری تا مرسدس بنز 

 

در اینبخش عجیب ترین ماشین هاي سوپر اسپرت رابه شـما معرفی می کنیم. خودروهایی متعلق بـه بزرگ ترین خودروسازی ها کـه از نظر طراحی بسیار عجیب هستند، شاید خیلی از مدلهای امروز را ندیده باشید و از مشاهده آن ها تعجب کنید. مـا امروز تمام اطلاعات مربوط بـه این سوپر اسپرت هاي عجیب را در اختیارتان قرار میدهیم تا اگر علاقه اي بـه آن ها داشتید بیشتر درباره شان تحقیق کنید.

 

کاملاً مشخص اسـت چنین خودروهایی از فناوری‌هاي بسیار پیشرفته‌اي بهره میبرند و بعضی ازآن‌ها بـه لحاظ ظاهری همانند خودروهایی فضایی بـه‌نظر می رسند و طراحی عجیب غریبی دارند. رعایت اصول آیرودینامیک، وزن‌سبک، و بهینه‌تر کردن سیستم‌ انتقال نیروی موتور بـه چرخ‌ها را میتوان از دلایل اصلی طراحی متفاوت این خودرو هـای فوق‌سریع دانست.

 

خودروی وِبِر فَستر وان ۲۰۰۸ « WEBER FASTER ONE 2008»

انصافاً باید گفت این ماشین سازندگان بسیار بد‌سلیقه‌اي داشته اسـت چرا کـه درکنار طراحی زشت و عجیب، حتی نام متفاوت و نامتعارفی برای این خودروی سریع انتخاب کرده‌اند. جالب اینجاست کـه طراحان خودروی WEBER FASTER ONE 2008 نیز بـه این امر اعتراف می کنند و مدعی هستند در حین ساخت آن، تنها عمل‌کرد و سرعت مد نظرشان بوده و این موارد باعث شده تا توجه کمتری بـه سایر جنبه‌هاي این اتومبیل انجام شود.

عجیب ترین ماشین های سوپر اسپرت | از فراری تا مرسدس بنز

با نگاهی بنام این اتومبیل می توان متوجه شد کـه محصول سال ۲۰۰۸ اسـت و از آنجایی کـه حدود یک دهه از ساخت آن می‌گذرد، قرار اسـت نسخه‌اي جدیدی از این خودروی فوق‌سریع و البته زشت را شاهد باشیم. با این حساب امیدواریم سازندگان برای این نسخه جدید، خوش‌سلیقگی بـه‌خرج دهند و شاهد خودرویی باشیم کـه درکنار سرعت و عمل‌کرد از زیبایی ظاهری نیز بهره گرفته باشد.

 

ماشین استون مارتین زاگاتو وی ۸ وَنتیج «ASTON MARTIN ZAGATO V8 VANTAGE»

خودرو هـای زیادی را شاهد هستیم کـه پس از گذشت چند سال بـه لحاظ ظاهری، قدیمی بـه‌نظر می رسند. انصافاً هم نمی توان بـه این امر گله داشت و بهترین خودروها نیز در طی سال‌هاي بعد ظاهر جذاب خودرا از دست میدهند و مدل‌هاي جدیدتر با طراحی بهتر جای گزین آن‌ها می شود.

عجیب ترین ماشین های سوپر اسپرت | از فراری تا مرسدس بنز

اما این سکه روی دیگری نیز دارد وبعضی خودروها بـه نوعی طراحی شده‌اند کـه حتی در روزهای اوج خود نیز قدیمی و زهوار دررفته بنظر میرسند. با نگاهی بـه چراغ‌هاي بیش از اندازه بزرگ در قسمت جلو و طراحی بدقواره بدنه، متوجه خواهید شد با یک خودروی بسیار زشت طرف هستیم کـه کاملاً مشخص اسـت طراحان برای طراحی این اتومبیل اصلاً سلیقه بـه‌خرج نداده‌اند.

 

خودرو الیکا کاز «Eliica KAZ»

این ماشین بـه لحاظ طراحی، تمامی کارشناسان صنعت‌خودروسازی را انگشت بـه دهان گذاشته اسـت و مشخص نیست طراحان از طراحی ظاهر نامتعارف آن، چـه برنامه‌اي داشته‌اند. البته از آنجایی کـه خودروی الیکا کاز ساخت دست مهندسین ژاپنی اسـت نمی توان بـه طراحی این ماشین خرده‌اي گرفت چرا کـه ژاپنی‌ها در ساخت چیزهای عجیب‌وغریب استاد هستند.

عجیب ترین ماشین های سوپر اسپرت | از فراری تا مرسدس بنز

گاهی اوقات نیز همین طراحی‌هاي عجیب‌وغریب اسـت کـه باعث ساخت محصولی جدید و نوآورانه می شود. همان‌گونه کـه در عکس این اتومبیل مشاهده می کنید بجای دو چرخ در عقب و دو چرخ در جلو،‌ طراحان ژاپنی، ۸ چرخ را برای خودروی الیکا کاز درنظر گرفته‌اند. این اتومبیل بـه لحاظ سرعت حرف‌هاي زیادی برای گفتن دارد و گفته میشود رانندگی بسیار خاص و اسانی را در اختیار راننده قرار می دهد

 

در نگاه اول، این خودروی هشت‌چرخ نشانه‌اي از سرعت را در ذهن مخاطب تداعی نمی کند اما با خودرویی طرف هستیم کـه در عرض کمتر از ۴ ثانیه بـه‌سرعتی حدود یک‌صد کیلومتر دست پیدا می کند و از این لحاظ حتی از پورشه ۹۱۱ نیز سریع‌تر اسـت. خودروی الیکا کاز این سرعت و شتاب خودرا مدیون پیشرانه‌اي اسـت کـه ۸۵۰ اسب‌ بخار نیرو را در اختیار راننده قرار می دهد.

 

ماشین بیوک وایدکت «BUICK WILDCAT»

شرکت بیوک تا کنون ده‌ها مدل اتومبیل را راهی بازار کرده، اما بی شک بیوک وایدکت عجیب‌ترین و آینده‌نگرانه‌ترین خودروی طراحی شده توسط بیوک اسـت. این ماشین در‌واقع سومین نسخه از یک مدل مفهومی اسـت کـه تا کنون تنها دو دستگاه ازآن تولید شده و بـه لحاظ ظاهری ممکن اسـت در نگاه اول جذب بیوک وایدکت شوید.

عجیب ترین ماشین های سوپر اسپرت | از فراری تا مرسدس بنز

اما گفته میشود با خودرویی طرف هستیم کـه بسیار سریع‌تر از زمان خود طراحی شده و هنوز بیوک کارهای زیادی با این ماشین دارد. از طرف دیگر بـه لحاظ فنی نیز بیوک وایدکت بـه بلوغ کامل نرسیده و نتوانسته اسـت در قد و قواره‌ سایر خودرو هـای فوق‌سریع دنیا حاضر شود. بـه این ترتیب انتظار میرود بیوک در مدل‌هاي مفهومی بعدی این ماشین بـه لحاظ ظاهر و فنی دستی بـه سر و روی بیوک وایدکت بکشد.

 

خودرو فراری 612 اسکاییتی

طرفداران دوآتشه برند فراری مدعی هستند این خودروساز مشهور، تا کنون خودوری زشت و عجیب غریبی طراحی نکرده اسـت. اما داستان فراری ۶۱۲ اسکاییتی فرق می کند و بـه‌رغم این کـه تعداد زیادی از هواداران این اتومبیل را جذاب تلقی می کنند، بازهم ظاهر آن نسبت بـه سایر خودرو هـای فراری عجیب و نازیبا بـه‌نظر می رسد.

عجیب ترین ماشین های سوپر اسپرت | از فراری تا مرسدس بنز

انصافاً باید گفت فراری برای طراحی جلو‌پنجره و چراغ‌هاي جلو فراری ۶۱۲ اسکاییتی آن‌گونه کـه باید و شاید سلیقه‌ بـه‌خرج نداده و این قسمت‌ها بیش از حد کوچک طراحی شده‌اند. خوشبختانه این ماشین بـه‌غیر از طراحی نه چندان زیبا مشکل دیگری ندارد و بـه لحاظ فنی با یک خودروی فوق‌سریع و چابک طرف هستیم. اما بی شک اگر کسی بخواهد قیمت گزاف خرید این ماشین را متقبل شود، شاید بهتر باشد بـه گزینه‌هاي دیگری فکر کند.

 

ماشین ایسدرا امپِریتور ۱۰۸۱ «ISDERA IMPERATOR 108I»

گاهی اوقات نمی توان از تفکر بعضی از خودروسازان سر درآورد، این قضیه در خصوص سازندگان ایسدرا امپریتور ۱۰۸۱ صدق میکند و با خودرویی طرف هستیم کـه اصلاً مشخص نیست طراحان انچه در حین طراحی این ماشین بـه چـه چیزهایی فکر می کردند.

عجیب ترین ماشین های سوپر اسپرت | از فراری تا مرسدس بنز

این ماشین زمانی طراحی شده بود کـه استفاده از طرح‌هاي منحنی در خودرو هـای فوق‌سریع رواج پیدا کرده بودو بی شک این طراحی منحنی و تخم‌مرغی شکل موجب افزایش سرعت این اتومبیل می شود. همان‌گونه کـه انتظار می‌رفت این اتومبیل بـه تولید انبوه نرسید و سازنده ایسدرا امپریتور ۱۰۸۱ بـه تولید تنها ۳۰ دستگاه ازآن قناعت کرد.

 

خودروی فوق‌ سریع IFR AUTOMOTIVE ASPID

معادله‌هاي ساخت ماشین برای این خودروی فوق‌سریع دستخوش تغییرات زیادی شده اسـت و با خودرویی طرف هستیم کـه قسمت جلو آن از عقب بزر‌گتر اسـت. این امر باعث شده تا قسمت جلو شباهت‌هایي بـه بعضی از خودورهای کادیلاک پیدا کند و قسمت انتهایی نیز همانند صندوق عقب خودرو هـای ها‌چ‌بک، ظاهری کوچک و جمع و جور داشته باشد.

عجیب ترین ماشین های سوپر اسپرت | از فراری تا مرسدس بنز

این اتومبیل از چیزی کـه در عکس بـه‌نظر میرسد ابعاد کوچکتری دارد و بـه‌رغم این کـه بنظر میرسد رانندگی دشواری داشته باشد با خودرویی طرف هستیم کـه بـه اسانی در جاده‌ها می توان با سرعت‌هاي بسیار زیاد جولان داد.

 

خودرو استون مارتین دی‌ پی 100

این ماشین در نخستین نگاه کاملاً جاه‌طلبانه و آینده‌نگرانه بـه‌نظر می رسد و ساخت آن یکی از مهیج‌ترین پروژه‌‌هاي استون مارتین بود. بـه این ترتیب دورنمایی کلی استون مارتین دی‌پی ۱۰۰ جذاب و و جالب بـه‌نظر می رسد اما وقتی از نزدیک‌ بـه این ماشین نگاه کنید متوجه چیزهای عجیب و نه چندان جالبی خواهید شد.

عجیب ترین ماشین های سوپر اسپرت | از فراری تا مرسدس بنز

استفاده از رنگ‌بندی بی قواره و رینگ‌هاي عجیب و غیر معمول را می توان از مواردی دانست کـه استون مارتین برای این ماشین می‌توانست بهتر عمل کند. جلو پنجره و چراغ‌هاي جلو نیز بـه‌نوعی بـه داخل اتومبیل کشیده‌ شده‌اند کـه طراحی آن حالت لوله جاروبرقی را در ذهن تداعی می کند. دراین بین جانب انصاف را نیز باید نگه داشت چرا کـه استون مارتین برای این ماشین چیزی کم نگذاشته اسـت.

 

خودرو لامبورگینی پروگونتا «Lamborghini Pregunta»

این لامبورگینی، آخرین خودرویی اسـت کـه توسط شرکت لامبورگینی طراحی شد و پس ازآن این برند و زیرمجموعه‌هایش توسط فولگس‌واگن، غول دنیای خودروسازی، خریداری شد و تغییرات بیشتری را در لامبورگینی‌هاي اخیر شاهد هستیم. لامبورگینی پروگونتا بـه لحاظ ظاهری خودروی جذاب و پیشرفته‌اي بـه‌نظر میرسد بـه شرط آن کـه بـه چراغ‌هاي این ماشین نگاه نکنید.

عجیب ترین ماشین های سوپر اسپرت | از فراری تا مرسدس بنز

چرا کـه تعداد زیادی از هواداران لامبورگینی معتقد هستند طراحی این چراغ‌ها بسیار زشت انجام شده و چنگی بـه دل نمی‌ زند. انصافاً هم باید بـه این طرفداران حق دارد و چراغ‌هاي لامبورگینی پروگونتا همانند چشم‌ عنکبوت بـه داخل فرو رفته و جلو پنجره این خودروی فوق‌سریع نیز، زیبا طراحی نشده اسـت.

 

خودرو مرسدس‌ بنز اس‌ ال‌ آر مک‌ لارن استرلینگ ماس

اگر از طرفداران حرفه‌اي خودرو هـای فوق سریع‌ باشید بی شک خودروی اس‌ال‌آر مک‌لارن راکه مرسدس‌بنز ساخته را می‌شناسید اما بـه احتمال زیاد نام مرسدس‌بنز اس‌ال‌آر مک‌لارن استرلینگ ماس تا کنون بـه گوش شـما نخورده اسـت.

عجیب ترین ماشین های سوپر اسپرت | از فراری تا مرسدس بنز

این ماشین بـه اندازه‌اي عجیب‌وغریب اسـت کـه و احتمالاً مرسدس‌بنز طراحی آن رابه کسانی واگذار کرده کـه بویی از رعایت اصول زیباشناختی نبرده‌اند. البته وقتی صحبت از رانندگی و سرعت بـه میان می آید این اتومبیل حرف‌هاي بیشتری برای گفتن دارد ودر مسابقات استرلینگ ماس، افتخارات زیادی بدست آورده اسـت ودر بازارهای جهانی قیمتی حدود ۷۵۰ میلیون‌دلار دارد.

 

ماشین لامبورگینی اگویستا

واقعاً مشخص نیست تیم طراحی این اتومبیل چـه چیزی در ذهن داشته اسـت چرا کـه بنظر می رسد لامبورگینی اگویستا برای افراد نابینا طراحی شده و میزان دید راننده دراین خودروی فوق‌ سریع اصلاً درنظر گرفته نشده اسـت. این ماشین بـه لحاظ ظاهری نیز چنگی بـه دل نمی زند و بنظر می رسد لامبورگینی برای طراحی و ساخت آن زیاده‌روی کرده و بیش از حد دید آینده‌نگرانه‌اي داشته اسـت.

عجیب ترین ماشین های سوپر اسپرت | از فراری تا مرسدس بنز

درکنار این موارد رنگ‌آمیزی لامبورگینی اگویستا نیز بسیار ساده‌انگارانه انجام شده تا این ماشین بجای ابهتی کـه از خودرو هـای لامبورگینی سراغ داریم، ظاهری کودکانه پیدا کند. بـه این ترتیب اگر در آینده در خبرها شنیدیم کـه فردی کـه پول‌اش از پارو بالا میرود، یک دستگاه لامبورگینی اگویستا برای کودکش خریداری کرده اسـت، اصلاً تعجب نخواهیم کرد.

 

خودروی فوق‌ سریع MOSLER CONSULIER GTP

گاهی اوقات هر اندازه هم کـه بـه طراحی یک ماشین توجه کنید بازهم متوجه دلیل طراحان از طراحی آن اتومبیل نخواهید شد. این قضیه در خصوص خودروی فوق‌سریع MOSLER CONSULIER GTP کاملاً صدق می کند و با خودرویی طرف هستیم کـه هیچ بویی از اصول زیباشناختی نبرده اسـت.

عجیب ترین ماشین های سوپر اسپرت | از فراری تا مرسدس بنز

بـه‌عبارت ساده‌تر می توان گفت طراحان این اتومبیل سعی‌ کرده‌اند عملاً شاسی و کابین را سر هم کنند و زیبایی برای آن‌ها هیچ معنایی نداشته اسـت. البته بـه لحاظ میتوان این ماشین رابا کامارو مدل ۹۲ تشبیه کرد اما بـه قول قدیمی‌ها میان ماه مـن تا ماه گردان، تفاوت از زمین تا آسمان اسـت و ممکن اسـت MOSLER CONSULIER GTP نسبت بـه کاماروی ۹۲ سرعت بیشتری داشته باشد اما بـه لحاظ زیبایی در برابر این ماشین سر تعظیم فرود می‌آورد.

 

خودروی فوق‌ سریع PANOZ ABRUZZI

با یک خودروی فوق‌سریع از خودروسازان ایتالیایی طرف هستیم کـه طراحان آن سعی کرده‌اند ابهت زیادی بـه این اتومبیل بدهند. این زیاده‌روی باعث شده تا طراحی جلوی این اتومبیل بیش از حد با‌ابهت بنظر برسد و زیبایی خودرا از دست بدهد. ممکن اسـت بتوان با مقداری اغماض از طراحی جلو‌پنجره و چراغ‌هاي جلو این ماشین چشم‌‌پوشی کرد اما باور کنید نمیدانیم طراحی آینه‌بغل‌هاي این اتومبیل را کجای دلمان بگذاریم!

عجیب ترین ماشین های سوپر اسپرت | از فراری تا مرسدس بنز

طراحی این اتومبیل بـه اندازه‌اي بی‌دقت انجام شده کـه حین بررسی آن در برنامه مشهور تخت‌گاز، از این ماشین بعنوان‌ نسخه‌اي شبیه بـه بت‌موبایل در فیلم‌هاي بتمن یاد شد. دراین بین بی‌انصافی اسـت اگر امکانات فنی این ماشین را فدای طراحی نه‌چندان زیبای آن کنیم. جالب اسـت بدانید این خودروی فوق‌سریع ایتالیایی از سیستم‌‌هاي پیشرفته‌اي برای استفاده از انرژی بازیافتی کمک میگیرد و رادیاتور سه‌ سطحی دارد.

 

خودرو وکتور ام ۱۲ «VECTOR M12»

بـه‌عنوان یکی از علاقه‌مندان بـه خودرو هـای فوق‌سریع، حتما بـه خوبی می دانید کـه رعایت اصول آیرودینامیک نقش مهمی در افزایش سرعت ماشین دارد، اما آیرودینامیک همه ی چیز نیست و باید بـه ابعاد دیگر افزایش سرعت در ساخت اتومبیل توجه داشت.

عجیب ترین ماشین های سوپر اسپرت | از فراری تا مرسدس بنز

دراین بین سازندگان وکتور ام ۱۲ سعی کرده‌اند آیرودینامیک را دراین ماشین تا حد امکان کاهش دهند و بهمین دلیل هم با خودرویی طرف هستیم کـه قسمت جلوی بسیار تیز و باریکی دارد. طراحان سعی داشته‌اند تا قسمت جلو و عقب این اتومبیل بـه لحاظ ارتفاع، تفاوت چشمگیری باهم نداشته باشد تا این ماشین با کمترین اصطکاک جریان هوا بشکافد و پشت‌سر بگذارد.

 

خودروی ترامونتانا ایکس‌ تی‌ آر

وقتی تمرکز سازندگان در حین ساخت اتومبیل تنها بـه افزایش سرعت متمرکز می شود، بقیه پارامترها نادیده گرفته خواهد شد و نتیجه اینکار خودرویی خواهد شد همانند ترامونتانا ایکس.‌تی‌.‌آر، این اتومبیل ممکن اسـت سرعت سریعی داشته باشد اما واقعاً بـه‌غیر از سرعت، بنظر شـما چـه چیز دیگری می تواند راننده رابه نشستن دراین ماشین سوق دهد؟

عجیب ترین ماشین های سوپر اسپرت | از فراری تا مرسدس بنز

ترامونتانا ایکس.‌تی‌.‌آر در خصوص ظاهر هیچ حرفی برای گفتن ندارد اما وقتی صحبت از سرعت بـه‌میان می آید، رقیبی در میدان حاضر بـه رقابت با این اتومبیل نخواهد شد. این اتومبیل کـه وزن بسیار کمی دارد از یک پیشرانه نیرومند V12 بهره میبرد و ۸۸۸ اسب‌ بخار نیرو در اختیار راننده قرار میدهد.

 

خودروی کوال منگوستا «QVALE MANGUSTA»

بـه احتمال زیاد حتی نام این اتومبیل بـه گوش شـما نخورده اما جالب اسـت بدانید این ماشین ممکن اسـت ظاهری نه چندان دل چسب داشته باشد اما بـه‌رغم ظاهر فریب‌زننده در بین خودرو هـای فوق‌سریع، حرف‌هاي زیادی برای گفتن دارد و عمل‌کرد و سرعت خوب آن در جاده، راننده‌ها را راضی نگه داشته اسـت.

عجیب ترین ماشین های سوپر اسپرت | از فراری تا مرسدس بنز

کوال منگوستا در دل خود یک پیشرانه نیرومند V8 کـه در فوردهای موستانگ اس.‌وی‌.‌تی استفاده می‌شده اسـت را قرار داده و بـه لطف این پیشرانه ۴.۶ لیتری بـه اسانی قدرتی برابر با ۳۲۰ اسب‌ بخار را در اختیار راننده قرار می‌‌دهد. خودروی کوال منگوستا ساخت خودروسازان ایتالیایی اسـت و ظاهر نامتعارف آن باعث شد تا تنها در ایتالیا تولید شود و اقبالی برای حضور در سایر کشورها پیدا نکرد.

 

خودرو یاماها اُو.‌ایکس ۹۹-۱۱ «YAMAHA OX99-11»

یاماها ازآن دسته برندهایی اسـت کـه در ساخت محصولات بسیار متنوعی دست دارد، اما خودرو هـای یاماها همان‌ گونه برای بازارهای جهانی ناشناخته مانده‌‌اند. یاماها برای این کـه ثابت کند در ساخت خودرو هـای فوق‌سریع نیز حرف‌هاي زیادی برای گفتن دارد، خودروی یاماها اًو.ایکس ۹۹-۱۱ را راهی بازار کرد.

عجیب ترین ماشین های سوپر اسپرت | از فراری تا مرسدس بنز

این اتومبیل کـه طراحی آن ثابت می کند توسط یک خودروساز نه‌چندان متخصص در امر ساخت‌ خودرو هـای فوق‌سریع، ساخته شده اسـت الهام‌هاي زیادی از خودرو هـای فرمول یک گرفته و بهمین دلیل طراحی خودرو هـای این مسابقات را میتوان بـه اسانی دراین ماشین مشاهده کرد. بـه لحاظ فنی نیز در دل یاماها اُو‌.ایکس ۹۹-۱۱ یک پیشرانه V12 جای دارد کـه مخصوص مسابقات اتوموبیل‌رانی طراحی شده اسـت.

 

ماشین وکتور دبلیو ۸ «VECTOR W8»

اگر این مطلب را از ابتدا تا این قسمت مطالعه کرده باشید حتما متوجه شده‌اید کـه این دومین خودروی فوق‌سریع وکتور اسـت کـه دراین لیست بـه آن اشاره می کنیم و اکنون قصد داریم وکتور دبلیو ۸ را درکنار وکتور ام ۱۲، بـه لیست خودرو هـای سریع، اما عجیب‌وغریب اضافه کنیم. بی شک حضور دو اتومبیل از برند وکتور دراین لیست از بدسلیقگی این خودروساز حکایت دارد.

عجیب ترین ماشین های سوپر اسپرت | از فراری تا مرسدس بنز

بـه‌ لحاظ زیباشناختی، قسمت جلوی این ماشین بیش از حد بزرگ و دراز طراحی شده و حالت قرار گرفتن پنجره و درهای ماشین نیز آن رابه خودرو هـای قدیمی کـه طراحی آینده‌نگرانه‌اي داشتند شبیه کرده اسـت. البته جالب اسـت بدانید وکتور دبلیو ۸ بـه لحاظ سرعت، نقص‌هایي کـه در زیبایی دارد را جبران کرده و با یک خودروی فوق‌سیرع طرف هستیم کـه در عرض ۴.۲ ثانیه بـه شتابی برابر با یک‌صد کیلومتر دست پیدا می کند.

 

خودروی فوق‌سریع ZENOS E10 S

اگر بـه صنعت خودروسازی ژاپن علاقه داشته باشید و ازآن دسته هواداران نکته‌سنج ماشین هستید بـه احتمال زیاد شباهت‌هایي میان این اتومبیل و مزدا میاتا پیدا کرده اید. خودروی ZENOS E10 S وزن بسیار کمی دارد و بـه لحاظ رانندگی تجربه‌اي مناسب ندارد.

عجیب ترین ماشین های سوپر اسپرت | از فراری تا مرسدس بنز

این امر باعث شد تا جرمی کلارکسون، مجری سابق برنامه تخت‌گاز، این اتومبیل رابه‌عنوان یکی از سریع‌ترین خودروهایی کـه هیچ راننده‌اي دوست ندارد با آن رانندگی کند معرفی نماید. سازندگان ZENOS E10 S بـه لحاظ رنگ‌بندی نیز اصلاً خوش‌سلیقه نبوده‌اند و این امر باعث شده تا از نگاه جلو، این اتومبیل همانند یک قورباغه غمگین بـه‌نظر برسد.

 


 

و در ادامه خودروهایی که بیشتر مناسب پایان دنیا هستند

 

دراین پست قصد نداریم این پیش‌گویی‌ها را بازگو کرده و حرف‌هاي تکراری بزنیم. قصد مـا از این مطلب معرفی خودروهایی اسـت کـه بیشتر آن‌ها اگر چـه تا کنون بـه مرحله تولید نهایی نرسیده ودر حد یک طرح باقی‌مانده‌اند، اما آن‌قدر جذاب و پر کشش هستند کـه بتوان ازآن‌ها برای موقعیت‌هایي مانند تغییرات شدید آب و هوایی و اقلیمی در هر کشوری و یا موقعیت‌هاي خاص استفاده کرد.

 

خودرو آوتوروس شامن 8 چرخ

شاید تا کنون اسم خودرو هـای 4×4 را شنیده باشید. خودرو هـای آفرودی کـه دو دیفرانسیل بوده و برای موارد خاصی استفاده میشوند؛ اما این خودروی غول پیکر، 8×8 بوده ودر مقابل آن‌ها، یک خبر خاص محسوب میشود. شامن، دارای یک موتور دیزل توربوشارژ اسـت کـه 170 اسب بخار قدرت تولید میکند.

عجیب ترین ماشین های سوپر اسپرت | از فراری تا مرسدس بنز

قدرتی کـه بـه هشت چرخ این ماشین منتقل‌شده «8 چرخ محرک» و با وجود آئرودینامیک ضعیف «بدلیل جثه غولپیکر» و مصرف سوخت بالا، توانایی بیرون کشیدن اتومبیل از شرایطی مانند برف سنگین، طوفان، سیل، رودخانه و یا تپه ‌ها را نیز می دهد. در مخزن سوخت این اتومبیل، 270 لیتر بنزین جای می گیرد کـه میتواند شامن را تا 1342 کیلومتر با یک باک پر، روشن نگاه دارد.

 

خودرو لندروور کاتبرتسون 1958

شاید در نگاه اول بتوان گفت کـه این ماشین «اگر بتوان نام اتومبیل، بر آن گذاشت!» چهره افسانه‌اي لندروور دیفندر را خراب کرده اسـت.

عجیب ترین ماشین های سوپر اسپرت | از فراری تا مرسدس بنز

اما این وسیله، با چهره جدید خود، چندان بد هم بنظر نمی رسد. کاتبرتسون، یک وسیله بسیار کند بوده، بـه‌طوری‌کـه سرعت نهایی آن، تنها 31 کیلومتر بر ساعت اسـت.

 

خودرو اینکا سنتری MPV

نه می توان گفت کـه سنتری یک تانک اسـت و نه میتوان نام یک خودروی معمولی را روی آن گذاشت؛ اما هرچه کـه باشد، این ماشین بـه لطف استفاده از زره موسوم بـه BR7 خود، می تواند از 4 یا 6 سرنشین «بسته بـه طراحی داخلی آن» خود، بـه‌خوبی دفاع کند.

عجیب ترین ماشین های سوپر اسپرت | از فراری تا مرسدس بنز

یک موتور نیرومند و حجیم 8 سیلندر 6.7 لیتری باقدرت 395 اسب بخار و گشتاور عالی 1,084 نیوتن متری نیز مسئول اجرای دستور هـای راننده خواهد بود.

 

خودرو تکنوایمپالس راکت Z

اگر چـه نام این اتومبیل «همان قسمت راکت» بـه موتور نه‌چندان نیرومند 2.5 لیتری توربو دیزل باقدرت 82 اسب بخار و گشتاور 230 نیوتون متری، چندان سنخیتی ندارند.

عجیب ترین ماشین های سوپر اسپرت | از فراری تا مرسدس بنز

اما راکت Z روسی دارای سامانه‌اي مانند تنظیم خودکار باد تایرهاست کـه شاخصه‌ي جالبی برای یک ماشین محسوب می شود. خودرویی کـه فاصله آن از سطح زمین، چیزی حدود 60 سانتی‌متر اسـت.

 

خودرو هنسی ولوسی رپتور 6 چرخ

اگر شـما جزء آن دسته از افرادی هستید کـه فکر میکنید خودرو هـای چهارچرخ محرک چندان جالب و نیرومند نیستند، هنسی رپتور می توان پاسخ مناسبی برای شـما باشد.

عجیب ترین ماشین های سوپر اسپرت | از فراری تا مرسدس بنز

خودروی گرانی کـه قیمت پایه آن چیزی کمتر از 300,00 دلار بوده و با موتور 3.5 لیتری 6 سیلندر توربوشارژ خود، می تواند بیش از 600 اسب بخار قدرت تولید کند.