پارس ناز پورتال

عمل جالب پیوند دست به شکم +عکس

عمل جالب پیوند دست به شکم +عکس

عمل جالب پیوند دست به شکم +عکس 

مردی که دچار آسیب دیدگی از ناحیه دست شده بود طبق تصمیم پزشکان دست این مرد به داخل شکم پیوند زده شد. شخصی که در حال تعویض چرخ کامیون بود از بخت بدش جک به یک باره رها میشود و کامیون بر روی دست او میوفتد که چند ساعتی در همین حالت میماند تا اورژانس از راه برسد.پرسنل اورژانس برای این که انگشتان او از بین نرود دست وی را به شکم این پیوند زدند.

عمل جالب پیوند دست به شکم +عکس

پیوند زدن دست به شکمپیوند زدن دست به شکم

عمل جالب پیوند دست به شکم +عکس

اواخر ماه ژوئن فرانک به تنهایی در منزل مشغول تعویض تایر یک تریلر بود. زمانی که جَک لیز خورد و افتاد، دست او بین گلگیر گرفتار شد و یک ساعت و نیم طول کشید تا کمک از راه برسد.برای پیشگیري از قطع انگشتان دست این مرد را به مدت سه هفته زیر پوست شکمش قرار دادند تا با خون رسانی به انگشتانِ زخم ها التیام پیدا کنند.

 

به گزارش پارس ناز اواخر ماه ژوئن فرانک به تنهایی در منزل مشغول تعویض تایر یک تریلر بود. زمانی که جَک لیز خورد و افتاد، دست او بین گلگیر گرفتار شد و یک ساعت و نیم طول کشید تا کمک از راه برسدما فلز داغ در هوای 37 درجه سانتی گراد مانند اتو داغ شد و دستش را پخت و پوست آن تقریبا از بین رفت!

 

پس از انجام اِکو پزشکان تشخیص دادند که برداشتن پوست از جای دیگر بدن و پیوند آن به بافت سوخته در این مورد کارگر نمی افتدچراکه سوختگی «Burn» تا نزدیک استخوان پایین رفته بود و بدون یک منبع خونی مناسب پیوند پوست هم مؤثر نبود و احتمال داشت باعث مرگ پوست اخیر شود بنابراین روش پیوند دست به شکم توصیه شد.

 

کیسی رِیز درمورد این عمل جراحی که پزشکان برای نجات دست پدربزرگ 87 ساله اش توصیه داده بودند، به پدربزرگش گفت:انها قرار هست دستت را داخل شکمت بگذارند.فرانک رِیز هم این عمل عجیب را پذیرفت و مدت سه هفته را در حالی در بیمارستان هوستون متودیست بستری بود

 

که دست چپ او زیر لایه اي از گوشتِ شکمش قرار داشت تا بدین وسیله دست مصدوم زمان بیشتری را برای بهبود و گرچه دسترسی به منبع خونی تازه داشته باشد.هرچند این عمل نخستین باری در جهان نیست که انجام می‌شود با این حال عمده هم متعارف نیست.