پارس ناز پورتال

عوامل جذابیت در زنان و مردان را بشناسید

عوامل جذابیت در زنان و مردان را بشناسید

عوامل جذابیت در زنان و مردان را بشناسید 

جذابیت چیزی هست که هرکسی را به سمت فرد جذب میکند بعضی خوش تیپ بودن و بعضی دیگر خصوصیات اخلاقی را جزء جذابیت به حساب می آورند. اگر چه زیبایی ژنتیکی هست اما از نظر علمی اثبات شده که بعضی چیزها بر جذابیت افراد می افزاید. اما به راستی چه چیزی شما را برای دیگران یا جنس مخالف جذاب تر می‌کند؟ در این مقاله نکاتی راکه از نظر علمی بر جذابیت تان می افزایید، به شما معرفی میکنیم تا با رعایت انها جذاب تر از همۀ وقت} بدرخشید.

 

خنده برای خانم ها
یکی از چیزهایی که بر جذابیت خانم ها می افزاید، خنده هست. اثبات شده که مردم به خانم هایي که خنده بر لبانشان نقش دارد، علاقمندند به این علت که خنده چهره آن ها را دوستانه و مهربانانه تر نشان میدهد. اگر چه این مورد برای آقایان صدق نمیکند اما پیشنهاد ما به خانم ها این هست که اکثر بخندند.

 

رنگ قرمز
رنگ قرمز سمبل چیست؟ عشق، گل رز، گرما، بوسه…. به همین علت تحقیقات اثبات کرده که پوشیدن لباس هایي به رنگ قرمز افراد را جذاب تر نشان می‌دهد. طبق تحقیقی که در سال 2013 صورت گرفت، این نتایج برای تمام مردم در سراسر دنیا، بخصوص برای خانم ها، صادق هست.

 

ابراز احساسات
بعضی از افراد تصور می‌کنند که اگر شخصیتی مرموز داشته باشند جذاب ترند، در حالی‌که تحقیقات جدید اثبات کرده افرادی که صادقانه از احساسات درونی خود سخن میگویند، محبوبیت بیشتری دارند، علت آن هم فعل و انفعالات مغزی هست. اگر شما از راز درون تان سخت نگویید، طرف مقابل تان چگونه به احساسات شما پی ببرد؟

 

بنابراین با بیان انچه در فکر و دلتان می گذرد، در واقع این فرصت را به دیگران میدهید تا از انگیزه و هدف شما آگاهی یافته و در نهایت با دقت به آن ها تصویر العمل نشان دهد. در نهایت، جذابیت وابسته به داده هاي مغزی و توانایی دریافت آنهاست.

 

بلند حرف زدن برای خانم ها و آرام صحبت کردن برای آقایان
شاید تا به حال خلاف این مد نظرتان بود اما بهتر هست که در فکرتان تجدید نظر کنید. محققان انگلیسی به این نتیجه رسیده اند خانم هایي که با تن صدای بالا سخن می‌گویند و بر تصویر آقایانی که با تن صدای آرام سخن میگویند، جذابیت بیشتری در بین دیگران دارند. تا به حال مردم بر این باور بودند که تن صدای پایین و آرام نشان دهنده ضعف و قدرت بدنی پایین هست

 

در حالی‌که تحقیقات جدید خلاف این را اثبات کرده هست. تن صدای بلند برای خانم ها نیز اعتماد به نفس شان را نشان داده و آن ها را جذاب تر می سازد.

 

شوخ بودن
حتما شنیده اید که بعضی از خانم ها تنها به این علت که مرد زندگی شان انها را مدام می خنداند، گزینه شان کرده اند. تحقیقات نشان می‌دهد که شوخ بودن، به خصوص برای آقایان، جذابیت بسیاری دارد. بنابراین آقایانی که اکثر می خندانند برای خانم ها جذاب تر و خانم هایي که اکثر به حرف هاي انها می‌خندند برای آقایان محبوبیت بیشتری نسبت به دیگران دارند.

 

حیوان خانگی
اگر شما هم یک حیوان خانگی دارید، حتما میدانید که ارتباط برقرار کردن با دیگران برایتان راحت تر هست. حیوانات خانگی موضوع خوبی برای شروع مکالمات میان افراد هست. بعنوان مثال افرادی که حیوانات خانگی خود را برای گشت و گذار به بیرون از منزل می‌برند، در طول مسیر با افراد بیشتری صحبت خواهند کرد.

 

به علاوه، خیلی ها چگونگی رفتار افراد با حیوانات را معیار شناخت خود قرار میدهند. بنابراین اگر حیوان خانگی دارید، از نگاه خیلی ها جذاب تر خواهید بود.

 

مهربانی
جذابیت تنها ظاهر نیست، بلکه رفتار افراد هست که انها را جذاب یا به تصویر منفور نشان می‌دهد. تحقیقات جدید اثبات کرده که مهربانی یکی از مهم ترین عواملی هست که یک فرد را در بین دیگران جذاب و خواستنی جلوه میدهد. در واقع چیزی که مفید هست، زیباست.

 

اهمیت دادن به ظاهر
هیچ شکی وجود ندارد که ظاهر جذاب دیگران را جذب می‌کند. به بیان دیگر، اگر شما به خود اهمیت دهید، دیگران نیز به شما اهمیت خواهند داد. مو هاي آراسته، لباسی برازنده، تناسب اندام و… دقت افراد را به سمت شما جلب خواهد کرد. با ارزش قائل شدن برای خود، در واقع به دیگران نشان می‌دهید که برای آن ها نیز ارزش قائلید.

 

نداشتن استرس
استرس چهره شما را از این رو به آن رو میکند. بعنوان مثال زیر چشمان تان را گود میکند، پوست تان را خشک و چروک می سازد یا حتی حالت چشمان تان را تغییر می‌دهد. نه تنها ظاهر، که استرس بر سیستم ایمنی بدنی شما نیز تاثیر خواهد گذاشت. تحقیقی نشان داده خانم ها به آقایانی که آرام اند علاقه بیشتری نشان میدهند. بنابراین تا می‌توانید استرس را از خود دور کنید.

 

ریش
 به گزارش پارس ناز ریش یکی از عواملی هست که آقایان را برای خانم ها جذاب میکند. تحقیقاتی که در استرالیا انجام شد اثبات کرد که خانم ها به سمت آقایانی که ریش هاي حجیم و پرپشتی دارند اکثر جذب میشوند. از طرفی ریش خاصیت هاي دیگری چون سلامتی نیز دارد. بعنوان مثال از برخورد آفتاب به پوست آقایان و در نتیجه ابتلا به سرطان پوست، جلوگیري کرده یا حتی مانع از ورود گرد و غبار به مجرای بینی یا دهان می‌شود.

 

آرایش کم
آرایش موردی شخصی هست اما آیا هر چه آرایش اکثر باشد، جذابیت نیز اکثر می‌شود؟ خیر. بعضی از خانم ها فکر میکنند که آرایش چندان آن ها را زیباتر نشان می‌دهد در صورتی که خلاف این اثبات شده هست. صورت هاي بدون آرایش محبوبیت بیشتری، به خصوص برای آقایان، دارند. اگر چه خانم ها برای بالا بردن اعتماد به نفس شان دست به دامن لوازم آرایش می‌شوند اما این را هم از یاد نبرند که آرایش چندان نتیجه اي خلاف انچه میخواهند را می‌دهد.