پارس ناز پورتال

فواید بی نظیر خوردن یک قاشق سرکه سیب

فواید بی نظیر خوردن یک قاشق سرکه سیب

فواید بی نظیر خوردن یک قاشق سرکه سیب 

سرکه سیب یکی از برترین مواد خوراکی هست کـه میتوانید در آشپزخانه خود داشته باشید. عطر و طعم و فایده این سرکه بسیار رضایت آمیز خواهد بود. نوشیدن یک قاشق غذاخوری سرکه سیب آنزیم هایی کـه مسئول تجزیه کربوهیدارت ها میباشند را غیر فعال میکند. از این رو، این محصول از انباشت گلوکز در خون و افزایش شدید قند جلوگیري میکند.

 

آیا تا بحال چیزی درمورد فواید نوشیدن یک قاشق غذاخوری سرکه سیب در روز شنیده اید؟ اگر آن گونه نیست، باید بدانید کـه سرکه سیب محصولی فراتر از یک چاشنی سالاد محسوب میشود.بـه گزارش “استپ تـو هلث”، سرکه سیب در نتیجه یک فرآیند تخمیر طولانی مدت کربوهیدارت هایی مثل انگور، سیب زمینی، نارگیل، چغندر و سیب بـه دست می آید.

 

این فرآیند کند و طولانی بـه منظور حفظ ترکیبات زیست فعال مثل اسید استیک، اسید گالیک، کاتچین، اپیکاتچین، و اسید کافئیک صورت می‌گیرد. هدف از این فرآیند حصول خاطرجمعی از حفظ ویژگی هـای آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی در سرکه هست.

 

هنگامی کـه مدت زمان تخمیر طولانی هست، سرکه نوعی شبکه عنکبوتی را توسعه می دهد کـه ظاهری تیره بـه آن می بخشد. این نشانه ای از کیفیت بالاتر محصول بوده و اوضاع ایده آل برای مصرف سرکه سیب محسوب میشود.با این وجود، سرکه سیب طبق معمول فیلتر و پاستوریزه شده و برهمین زمینه ظاهری شفاف پیدا می کند کـه در سرکه هـای سیب موجود در فروشگاه ها دیدن می شود.

 

سرکه سیب یک نوشیدنی قلیایی ساز هست

این بـه معنای آن هست کـه مصرف این ماده برای کاهش اسیدیته بدن ایده آل هست و از این رو، شرایط بهتری را برای سلامت کلی ایجاد میکند.افزون بر این، نوشیدن یک قاشق غذاخوری سرکه سیب در روز بـه پیشگیري از مریضی هـای جدی مثل سرطان کمک میکند.

 

فراموش نکنید کـه رژیم خوراکی با محتوای بالای چربی، نمک و دیگر مواد خوراکی نمونه می‌تواند pH بدن را اسیدی سازد، کـه این شرایط برای تکثیر ریزجانداران سمی ایده آل هست.

 

سرکه سیب بـه گوارش کمک میکند

نوشیدن یک قاشق غذاخوری سرکه سیب علائم گوارش کند یا سنگین، گرفتگی و اختلال شکمی را تسکین میدهد. این ماده در بـه حداقل رساندن حس اسیدیدته معده و سوزش سر دل کمک میکند.مصرف سرکه سیب پس از خوردن غذا هـای غنی و سنگین برای جلوگیري از پدیدار شدن این علائم ایده خوبی محسوب می شود.اگر چنین مشکلات پیش از این ایجاد شده اند، شـما همان‌ گونه میتوانید با مصرف سرکه سیب علائم را کاهش دهید.

 

سرکه سیب برای دیابت خوب هست

اسید استیک موجود در سرکه سیب بـه کاهش سطوح قند در خون کمک میکند، زیرا از گوارش کامل کربوهیدارت هـای پیچیده پیشگیري میکند.نوشیدن یک قاشق غذاخوری سرکه سیب آنزیم هایی کـه مسئول تجزیه کربوهیدارت ها میباشند را غیر فعال می کند. از این رو، این محصول از انباشت گلوکز در خون و افزایش شدید قند جلوگیري میکند.

 

سرکه سیب از مریضی قلبی عروقی پیشگیري میکند

سرکه سیب حاوی سطوح بالا از اسید کلروژنیک هست. این ترکیب اکسیداسیون کلسترول بد «LDL» را مهار میکند، کـه بـه التیام سلامت قلب و عروق منجر میشود.اگر سطوح کلسترول شـما بیش از اندازه بالا هست، غذاهایی با محتوای چربی بالا را از رژیم خوراکی خود کنار بگذارید و هر روز یک قاشق غذاخوری سرکه سیب بنوشید.

 

سرکه سیب گرفتگی بینی را کاهش میدهد

اثر آنتی بیوتیک سرکه سیب بـه کاهش خطر عفونت کمک میکند. همینطور، این محصول میزان مخاط را کاهش داده و سینوس ها را پاک‌سازی میکند و از این رو، گرفتگی کمتری در انها دیده میشود.اگر علاقه بـه مصرف هر روز یک قاشق غذاخوری سرکه سیب ندارید، این کار را حداقل زمانی کـه دچار آنفلوآنزا شده اید، انجام دهید.

 

مصرف سرکه سیب بـه مدت 10 روز طبق معمول برای از بین بردن مشکل کفایت میکند.همینطور، اگر بـه گلو درد یا مشکلات التهابی مبتلا شده اید، سرکه سیب در کاهش و از بین بردن انها موثر عمل می کند.

 

سرکه سیب بـه سود جمعیت باکتری روده عمل می کند

آیا از یبوست مزمن یا گاه بـه گاه رنج می‌برید؟ دراین مورد، نوشیدن یک قاشق غذاخوری سرکه سیب از تداوم این مشکل جلوگیري میکند.بر خلاف باور عمومی، سرکه سیب موجب شکل‌گیری مشکلات اسیدیته نمی شود، زیرا یک غذای قلیایی هست.

 

سرکه سیب کلیه ها را سمزدایی می کند

آیا از عفونت هـای کلیوی رنج می‌برید یا سنگ هـای کلیه برای شـما مشکل آفرین شده اند؟ اگر آن گونه هست، مصرف یک قاشق غذاخوری سرکه سیب هنگام صبح را مدنظر قرار دهید.همینطور، دنبال کردن پیشنهاد پزشک خود و نوشیدن آب بـه میزان کافی را فراموش نکنید. اگر بـه مصرف آبمیوه علاقه دارید، خاطرجمعی حاصل کنید فاقد شیرین کننده باشند. همینطور، نمک رابه مدت دوهفته از رژیم خوراکی خود کنار بگذارید.

 

سرکه سیب بـه کاهش وزن کمک میکند

بـه همراه یک رژیم خوراکی سالم و ورزش، نوشیدن دو قاشق غذاخوری سرکه سیب در روز موزیک سوخت و ساز را تسریع میکند.سرکه سیب سرشار از ویتامین B6 و لسیتین هست و بـه سوزاندن چربی جمع شده در بدن بـه واسطه یک رژیم خوراکی ضعیف کمک میکند.

 

سرکه سیب را چگونه مصرف کنیم

دو روش برای نوشیدن سرکه سیب وجود دارند. گزینش ساده نوشیدن یک قاشق غذاخوری سرکه سیب هست. اما اگر عطر و طعم آن برای شـما بیش از اندازه قوی هست، می توانید آنرا دریک لیوان آب، چـه سرد یا گرم، ترکیب کنید.