پارس ناز پورتال

قوانین عجیب و باورنکردنی که فقط در آفریقا وجود دارند

قوانین عجیب و باورنکردنی که فقط در آفریقا وجود دارند

قوانین عجیب و باورنکردنی که فقط در آفریقا وجود دارند 

برخی از قوانین و باورها در کشورهای آفریقایی وجود دارند که اگر انها با بشنوید مطمئنا تعجب زده خواهید شد اما در حقیقت عده اي به این کارها ایمان دارند. شکی وجود ندارد که آفریقا یکی از رازآلودترین نقاط در سراسر دنیا هست.

 

این قاره پهناور بیش از 1.2 میلیارد نفر را در خود جای داده و برخی از زیباترین مناظر دنیا در این قاره واقع شده اند و بدین ترتیب آفریقا مقصد مسحور کننده اي برای جهانگردان به شمار می‌آید.

 

اگر چه گشت و گذار در دشت هاي پهناور و وحشی این قاره, شنا کردن در آب هاي عمیق و همین طور به نظاره نشستن بزرگترین مهاجرت هاي حیات وحش برای هر کسی بی نظیر خواهد بود اما گردشگران باید چشم براه مواجه شدن با شوک هاي فرهنگی خاصی نیز باشند; غذا هاي عجیب‌وغریب, آداب و سنن متمایز و مراسمی که هزاران سال قدمت دارند.

 

چیزهایی که در گزارش ها و نوشته جات میخوانید تنها نوک کوه یخی عجایبی هست که از این مرکز تمدن بشری بیرون زده هست.به گزارش پارس نازدر واقع اضافه بر این همه ي عجایب, در کشورهای آفریقایی قوانین غیر قابل یقین وجود دارد که با شنیدن آنها انگشت به دهان خواهید ماند.

 

10- قوانین مربوط به ازدواج
اگر چه در کشورهای اسلامی آفریقا چند همسری امری شرعی و بدون دشوار هست اما سال قبل در اریتره قانونی تصویب شد که بر اساس آن هر مرد باید دستکم دو زن داشته باشد. افرادی که از این قانون سرپیچی کنند به حبس ابد محکوم خواهند شد. در آفریقای جنوبی نیز سه نوع ازدواج وجود دارد

 

و زنان حق اعتراض به ازدواج هاي شوهر خود ندارند. در نیجریه شما می‌توانید از اینکه کسی خواهش ازدواج شما را رد کند شکایت کنید یا می‌توانید فرمان قضایی برای جلوگیري از ازدواج با کسی را بگیرید و اگر کسی قول ازدواج داده و بعد زیر آن بزند نیز زندانی خواهد شد.

قوانین عجیب و باورنکردنی که فقط در آفریقا وجود دارند

9- عجیب ترین قوانین راهنمایی و رانندگی در مورد حیوانات

قوانین راهنمایی و رانندگی از اصلی ترین و مهمترین قوانین هر کشور میباشند و آفریقا از قبل در اساس عجیب‌وغریب بودن قوانین این چنینی گوی سبقت را از دیگر کشورها ربوده هست. در آفریقای جنوبی قانونی وجود دارد که معاشرت خودروهای سنگین در ساعات مشخصی از روز کاملا ممنوع هست.

 

اما در آفریقا حیوانات و به ویژه احشام نیز حق بهره گیری از جاده ها را دارند. گرچه تمامی حیوانات چنین حقی ندارند بلکه تنها اسب, قاطر, میمون, بز, خوک و شترمرغ حق عبور از جاده ها را دارند. تخطی از این قانون در هر جا و هر ساعتی جریمه اي در حدود 300 دلار را در پی خواهد داشت. در کنیا نیز اگر در ترافیک گیر افتادید در صورت بددهنی و یا بی احترامی به حیوانات موجود در جاده مشمول پرداخت جریمه خواهید شد.

قوانین عجیب و باورنکردنی که فقط در آفریقا وجود دارند

8- قانون در مورد خرس هایي که وجود ندارند

در آفریقای جنوبی گردشگر ها و مردم محلی حق نزدیک شدن به خرس ها را ندارند. کشتی خرس ها نیز غیرقانونی هست و شما نمیتوانید چنین چیزی را برنامه ریزی کرده و یا حتی تماشا کنید. در حالیکه نگه داری از خرس بعنوان جانور خانگی غیرقانونی نیست اما آوردن آنها به مکان هاي عمومی یا سواحل خصوصی نیز ممنوع هست.

 

احتمالاً چنین قوانینی در کشورهای آمریکای شمالی کاملا معقول به نظر برسد اما نکته اینجاست که هیج خرسی بومی آفریقا نبوده و بیش از یک میلیون سال هست که هیچ خرسی پایش را در صحراهای آفریقا نگذاشته, پس این خرس ها باید از کجا وارد این کشور شوند؟ در واقع در این کشور هیچ خرسی یافت نمی‌شود اما این قانون برای انها تعیین شده هست.

قوانین عجیب و باورنکردنی که فقط در آفریقا وجود دارند

7- محدودیت ها در نامگذاری

حق نامگذاری کودکان و حیوانات در شمار زیادی از کشورهای اروپایی محدود شده هست. در شمار زیادی از کشورهای دنیا افراد برای انتخاب نام فرزندان خود کاملاً آزاد خواهند بود تا جاییکه توهین آمیز و یا از لحاظ سیاسی دشوار دار نباشد. با این وجود مردم محلی در مراکش تنها می‌توانند از لیستی که از قبل مشخص شده هست

 

اسامی فرزندان خود را گزینه نمایند. در واقع این قانون تمامی اسامی خارجی و غربی را ممنوع می‌کند. کشور گینه استوایی در این اساس خاص تر عمل کرده و بهره گیری از نام “مونیکا” را ممنوع اعلام نموده هست. با وجود اینکه در کشورهای غربی برای هر شیئی می‌توانید نام بگذارید «مثل قایق و اتومبیل» اما در سودان نام گذاشتن روی اشیاء جرم محسوب شده و خلاف قوانین شرعی دانسته می‌شود.

قوانین عجیب و باورنکردنی که فقط در آفریقا وجود دارند

6- پوشیدن لباس مناسب

در آفریقا برای پوشیدن لباس نیز قوانین خاصی وجود دارد به گونه ای که پوشیدن لباسهای ممنوعه زندانی شدن شما را در پی خواهد داشت. پوشیدن لباس هایي که مربوط به یک طبقه ي خاص میباشند در برخی از کشورهای آفریقایی ممنوع هست برای نمونه شمار زیادی از گردشگر هاي خارجی که لباس هایي شبیه لباسهای نظامیان پوشیده بودند

 

در این کشورها توقیف شده اند. در کشوری مثل ماداگاسکار کلاه به سر داشتن برای زنان باردار قدغن بوده و چنین خلافی ممکن هست به قیمت جان زن مستضعف تمام شود. در سوازیلند اگر زنی شلوار بپوشد سربازان آن را پاره کرده و در انظار عمومی شخص خاطی را کتک خواهند زد.

قوانین عجیب و باورنکردنی که فقط در آفریقا وجود دارند

5- تصویر گرفتن

در شمار زیادی از کشورهای آفریقایی قوانینی در خصوص شیوه تصویر گرفتن گردشگر ها وضع شده هست. دولت به شما دیکته می‌کند که عکسی که می‌گیرید دقیقا باید چطور باشد و از چه چیزهایی تصویر گرفته نشود. اگر چه در شمار زیادی از کشورهای آفریقایی تصویر گرفتن از مراکز نظامی و سیاسی

 

و حتی ادارات دولتی ممنوع شده اما در کشور چاد برای هرگونه تصویر گرفتنی باید از دولت مرکزی مجوز داشته باشید. نکته ي دیدنی این هست که در برخی از کشورهای آفریقایی ساختمان ها و مراکز دولتی هیچ علامت یا تابلویی ندارند و این فرمایش همواره برای گردشگر ها دشوار ساز میشود. قانون نانوشته ي دیگر نیز این هست که اگر بخواهید با افراد محلی تصویر بگیرید باید حتماً مبلغی بعنوان انعام به انها بپردازید.

قوانین عجیب و باورنکردنی که فقط در آفریقا وجود دارند

4- سانسور شدید و همگانی

در شمار زیادی از کشورهای آفریقایی داشتن اطلاعات از دنیای بیرونی خطرناک خوانده شده و سانسور در مقیاس وسیع انجام میگیرد. از آن جاییکه شمار زیادی از کشورهای آفریقایی تحت نظر حکومت هایي دیکتاتور مآبانه اداره می‌شوند سانسور رسانه ها امری طبیعی هست اما در برخی از کشورها برای خرید و داشتن

 

تلویزیون باید مجوز رسمی از دولت دریافت کرد. در کشوری مثل اتیوپی بهره گیری از رسانه هاي اجتماعی مثل اسکایپ تا 15 سال حبس برای متخلف در پی خواهد داشت در گینه ي استوایی شرایط بسیار ناگوار تر هست و ساکنان محلی از خواندن و یادگیری برحذر داشته میشوند. در این کشور هیچ کتابفروشی یا روزنامه فروشی وجود ندارد و تنها روزنامه اي که در این کشور چاپ می‌شود به شدت تحت سانسور قرار دارد.

قوانین عجیب و باورنکردنی که فقط در آفریقا وجود دارند

3- سوزاندن جادوگران

به دلایل فرهنگی و عقب ماندگی هایي که در قاره آفریقا وجود دارد هنوز بسیاری به جادوگری و خطرات آن ایمان دارند. به همین علت در شمار زیادی از کشورهای آفریقایی قوانین ضد جادوگری به تصویب رسیده و افرادی که به جادوگری متهم شده و کارهایی شبیه آن را انجام دهند با مجازات سختی روبرو خواهند شد.

 

در نیجریه برای افرادی که به جادوگری متهم شوند دو سال حبس در نظر گرفته شده هست. اما در شمار زیادی از روستاهای آفریقا شکار جادوگران امری طبیعی و روتین هست.در واقع هیچ جادوگر حقیقی وجود ندارد و تنها زنان پیری که تنها زندگی می‌کنند تحت عنوان جادوگر به سختی شکنجه شده

 

و یا حتی سنگسار و یا سوزانده میشوند. زنان بیوه اکثر از دیگران در معرض این بدنامی ها قرار داشته و در صورتی که بفهمند مردمان روستا به انها مشکوک شده اند فرار خواهند کرد.

قوانین عجیب و باورنکردنی که فقط در آفریقا وجود دارند

2- قوانین مربوط به مواد مخدر

در کشورهای آفریقایی حمل, نگه داری, مصرف و خرید و فروش مواد مخدر در کمترین اندازه ها نیز غیرقانونی بوده و با مجازات سنگینی همراه هست اما در این میان قوانین مراکش بسیار سخت گیرانه تر دیده میشود.

 

در این کشور نه تنها کسی که مواد مخدر همراه دارد بازداشت می‌شود بلکه کسی که همراه وی بوده و حتی از موضوع نیز بی آگاهی باشد به همان اندازه مجرم شناخته میشود و ممکن هست به 10 سال حبس نیز محکوم گردد

قوانین عجیب و باورنکردنی که فقط در آفریقا وجود دارند

1- قوانین کاملاً عجیب دیگر در مسائل ساده

اگر چه قوانینی که در بالا به آنها اشاره شد قوانین جدی میباشند اما در برخی موارد قوانین احمقانه اي نیز وجود دارد که مربوط به چیزهای بی اهمیت و طنز میباشند. برای نمونه در مالاوی خارج کردن باد معده به علت آلوده کردن هوا جرم محسوب می‌شود. در سومالی آدامس جویدن در انظار عمومی ممنوع هست و در مراکش نیز کشتن موش با هدفی جز خوردن آن جرم محسوب می‌شود.

 

هم‌چنین در این کشور به همراه داشتن بیش از 100 دلار هنگام ورود و خروج از این کشور ممنوع هست. از سوی دیگر در کنیا مسافرت کردن بدون همراه داشتن پول جرم محسوب می‌شود. در غنا هر بازیگر میتواند تنها در شمار خاص و محدودی فیلم حضور داشته باشد. در مصر رأی ندادن جرم محسوب می‌شود.

 

در موزامبیک رنگ کردن منزل بدون اجازه رسمی دولت امکان‌پذیر نیست. در بروندی پیاده روی همگانی ممنوع بوده و اینکار نوعی آشوب و فتنه انگیزی تلقی شده و متخلفان زندانی خواهند شد. واردات میوه و آب معدنی در نیجریه ممنوع هست

قوانین عجیب و باورنکردنی که فقط در آفریقا وجود دارند

قوانین کشور آفریقا,درمورد وضع قوانین عجیب آفریقا,ازدواج پسر و زن در آفریقا,کشورهای آفریقایی