پارس ناز پورتال

لمینت برای چه دندان هایی استفاده می شود؟

لمینت برای چه دندان هایی استفاده می شود؟

لمینت برای چه دندان هایی استفاده می شود؟ 

این روزها لمینت کردن دندان ها برای سفیدی و زیبایی بیشتر دندان ها بسیار باب شده است. علی رغم هزینه بالای این کار اما مردم تمایل دارند تا دندان های بسیار زیبایی داشته باشند. بدون شک دندان های سفید و مرتب نقش بسزایی در زیبا شدن لبخند شما دارد.یکی از درمان هایی که برای سفید کردن رنگ دندان ها

 

استفاده می شود لمینت است.لمینت نوعی لایه سرامیکی می باشد که برای استفاده از آن دندان پزشک روی دندان شما لایه ای تراش ایجاد می کند.لمینت ها در رنگ ها و جنس های مختلف استفاده می شوند.اما چه افرادی نیاز به لمینت دارند؟برای یافتن پاسخ این سوال با ما همراه باشید

 

الناز شفیق متخصص ترمیمی و زیبایی و استادیار دانشگاه علوم پزشکی ارتش اظهار داشت: از لمینت برای اصلاح شکل و رنگ‌های نامطلوب دندان، شکستگی ها و فرسایش های شدید دندان‌ها در نتیجه افزایش سن در افراد مسن استفاده می شود.

 

شفیق بیان کرد: همچنین در نتیجه استفاده از قرص تتراسایکلین در زمان بارداری که موجب تغییر رنگ دندان نوزاد می شود و همچنین در افرادی که در نواحی جنوب کشور از آب چاه استفاده می کنند، به دلیل فلوراید موجود در آن لکه های سفید رنگ بر روی دندان ایجاد می شود که بکارگیری لمینت در این موارد توصیه می‌شود.

 

این متخصص ترمیمی و زیبایی عنوان کرد: در نتیجه انجام لمینت در حد ۲ میلیمتر مینای دندان تراش می خورد که امکان جدا شدن و گاهی شکستن برخی لمینت ها وجود دارد و اگر لمینت با ماده مناسب چسبانده نشود موجب تغییر رنگ چسب آن و ظاهر ناخوشایند در دندان می شود. همچنین در نتیجه درست کار نشدن و تراش بیش از حد دندان حساسیت و احساس تیر کشیدن در دندان ایجاد می شود.

 

وی با بیان اینکه تمامی افراد دوست دارند دندان های سفید و لبخند زیبایی داشته باشند، عنوان کرد: تقریبا نیمی از افرادی که برای انجام لمینت مراجعه می کنند احتیاجی به انجام این کار ندارند.شفیق تاکید کرد: عموما کسانی که به کار گذاشتن لمینت روی آورده اند صلاحیت این کار را ندارند و آموزشی در این زمینه ندیده اند و معمولا با دوره های آموزشی ۲ تا سه روزه و بدون هیچ تجربه ای مبادرت به انجام این کار می کنند.

 

این متخصص ترمیمی و زیبایی افزود: به افراد توصیه می شود که کار گذاشتن لمینت را زیر نظر متخصص و در صورت نیاز انجام دهند. کسی که نقص و مشکلی در دندان ندارد نباید از لمینت استفاده کند زیرا در جایگذاری لمینت به دلیل تراشیدن دندان امکان برگشت به حالت قبلی غیر ممکن است.

 

وی یادآور شد: در صورت تمایل افراد به اصلاح لبخند باید از ساده‌ترین راهکارها استفاده شود و با مراجعه به متخصص ابتدا با کامپوزیت معمولی، لمینت هاس ساده و تیکه ای صورت گیرد و اگر نتیجه مورد نظر حاصل نشد، می‌توان از لمینت بهره برد.

 

منبع باشگاه خبرنگاران