پارس ناز پورتال

ماشین های هاچ بک ارزان تر از 100 میلیون در ایران

ماشین های هاچ بک ارزان تر از 100 میلیون در ایران

ماشین های هاچ بک ارزان تر از 100 میلیون در ایران 

با ورود خودروهای جدید و تازه نفس پژو به ایران تنوع خودروهای داخلی بیشتر شده است اما کمی قیمت ها برای طبقه متوسط جامعه بالاست. 

 

Peugeot 2008
بعد از حضوری سه ساله در بازار، پژو تصمیم به ارتقا به روزرسانی کراس اوور خود یعنی 2008 گرفته است تا آن را با سیمایی جوانسازی شده روانه بازار کند. تغییرات پژو 2008 جزئی و مختصر به نظر می رسند. چراغ های جلو و جلوپنجره مشبک مشکی رنگ جلو اندکی تغییر را نشان می دهند. ضربه گیرها، ریل سقفی، اسپویلر عقب و در عقب نیز به روز شده اند.

 

اما مهم تر از تغییرات اندک چهره، به روزرسانی طیف گسترده ای از پیشرانه های این خودرو است. گزینه های قابل انتخاب شامل پنج نسخه بنزینی و شش نسخه دیزلی می شوند. جالب اینکه تمامی موتورهای بنزینی قابل انتخاب، 1.2 لیتری سه سیلندر در سطوح مختلفی از قدرت تولیدی و بهره وری سوخت هستند.
ماشین های هاچ بک ارزان تر از 100 میلیون در ایران

کارآمدترین موتور این گروه، مدل پیور تک 82 است که با یک گیربکس 5 سرعته اتوماتیک جفت می شود.مصرف سوخت این مدل تنها 4.4 لیتر در 100 کیلومتر است. مدل پیورتک 110 نیز با گیربکس 5 سرعته دستی همین میزان سوخت مصرف می کند. قدرت خروجی موتورهای بنزینی از 110 تا 130 اسب بخار خواهدبود.

 

همانند موتورهای بنزینی، در گروه دیزلی ها نیز تنها موتور 1.6 لیتری با خروجی های مختلف قابل انتخابا ست. این پیشرانه ها به صورت استاندارد با یک گیربکس 5 سرعته دستی جفت می شوند. یک گیربکس شش سرعته خودکار نیز قابل انتخاب است.مصرف سوخت مدل S&S 100 Blue HDi دیزلی تنها 3.6 لیتر در هر 100 کلومتر اعلام شده است.

 

برای پژوه 2008 مدل 2017 تریم جی تی لاین نیز اضافه شده که از مجموعه چرخ های 17 اینچی با طراحی منحصر به فرد، جلو پنجره و قاب آینه ها و سقف مشکی رنگ، مه شکن و نشان جی تی روی گلگیرهای جلو سود می برد. درون کابین از آخرین نسخه سیستم آی کاکپیت استفاده شده است. یک کنترل در کنسول وسط امکان انتخاب حالت های رانندگی در وضعیت معمولی، برف، ماسه ای و فعال کردن ای اس پی را میسر می سازد.

 

سیستم سرگرمی خودرو برای پشتیبانی از میرورلینک و ایل کارپلی ارتقا یافته است. به علاوه ویژگی جدید کروز کنترل تطبیقی برای افزودن امکان ترمز خودکار در ترافیک و حرکت با سرعت پایین نیز به عنوان یک ویژگی ایمنی پیشگیری از تصادف در ترافیک پیش بینی شده است. پژو با معرفی نسل جدید 2008 توانسته

 

یکی از زیباترین شاسی بلندهای بازار را معرفی کرده و محصولی را در اختیار مخاطب قرار دهد که در کنار جذابیت های ظاهری توان ارائه قدرت و عملکرد مناسب را دارد.
ماشین های هاچ بک ارزان تر از 100 میلیون در ایرانطراحی جلوپنجره خاص و فلزی 2008 در کنار چراغ های جلویی که با یک تغییر شیب ناگهانی همراه شده، توانسته ظاهری جذاب و هیجان انگیز را به محصول جدید کمپانی فرانسوی بدهد. همین موضوع تا حدودی در رابطه با بخش پشتی و چراغ های عقب نیز صدق می کند. هرچند در این قسمت خبری از نوارهای جدا از یکدیگر نیست

 

اما نور چراغ عقب در قالب سه ردیف مجزا از یکدیگر تولید می شود که به خصوص در شب جذابیت بصری مناسبی را برای این شاسی بلند ایجاد می کند.پژو 2008 شاید لوکس ترین یا جذاب ترین کراس اوور فعلی اروپا نباشد امامی توان آن راترکیبی مناسب از این دو خصوصیت ظاهری دانست که توانایی جلب نظر هر نوع مخاطبی را در اختیار دارد.

 

Hyundai i20
هیوندای هنگام معرفی نسل جدید آی 20 را در اروپا از سه اولویت خود برای طراحی این هاچ بک جدید نام برد.این سه اولویت شامل فضای داخلی بزرگ تر از نسل قبل، استفاده از تکنولوژی های پیشرفته در کابین، و طراحی پویا و جذاب بدنه و کابین بودند. هیوندای با کسب تجربیات بسیار از نسل قبل و توجه به نیاز خریداران جوان،

 

مدل آی 20 را در بالاترین سطوح کیفی طراحی کرده است. هیوندای که این هاچ بک متوسط را از ابتدای سال 2016 وارد بازارهای اروپایی کرده تاکنون موفق به فروش بیش از 180 هزار دستگاه از آن شده است، آن هم در بازاری که به شکل سنتی متعلق به خودروسازان اروپایی مطرح از قبیل فولکس واگن، اوپل، سیتروئن و فورد است. این خودرو در ایران رقیب مستقیم رنو ساندرو، پژو 207 و پژوه 208 است.
ماشین های هاچ بک ارزان تر از 100 میلیون در ایران

طراحی بدنه، اسلوب اروپایی

طراحی آی بیست جدید نشان از نگاهی متفاوت و اروپایی به این خودرو دارد. زبان طراحی این خودرو را نمی توان با نسل جدید خودروهای بزرگ تری نظیر سوناتا یا جنسیس که از زبان طراحی مجسمه سیال هیوندای بهره می برند، مقایسه کرد.

 

درواقع این طراحی به گونه ای تکامل یافته تا برای یک هاچ بک شهری حاضر در بازار اروپا مناسب باشد. چراغ های کشیده و مواج عقب در کنار فرم خاص پنجره های کناری و یک جلوپنجره باریک باعث شده تا این هاچ بک ظاهری مدرن و اسپرت به خود بگیرد. این خودرو که در استودیوی طراحی هیوندای در انگلستان طراحی شده در ایزمیت ترکیه تولید می شود.

 

کابین بزرگ با طراحی مدرن

در داخل کابین آی 20 شاهد داشبوردی ساده اما با نظرم هستیم. کیفیت موا دبکاررفته برای خودرویی در این کلاس خوب بوده اما چیزی برای تحسین کردن وجود ندارد. طراحی نسبتا تخت داشبورد هیوندای باعث می شود که استفاده از آن بسیار اسان تر از مدل های رقیب باشد. در عین حال استفاده از تریم دو رنگ سیاه و شکلاتی،

 

سیاه و بژ، و سیاه و خاکستری فضای جالبی در کابین آی 20 ایجاد کرده است. بخش عقب هم فضای زیادی وجود دارد و دو سرنشین بزرگسال به سادگی می توانند در آن احساس راحتی کنند.
ماشین های هاچ بک ارزان تر از 100 میلیون در ایران

موتور کم مصرف ولی چابک

درباره قدرت، دینامیک و سطح عملکرد آی 20 حرف زیادی می توان زد. آی 20 با دو پیشرانه 1.2 لیتری بنزینی 82 اسبی یک هاچ بک شهری مناسب و کم مصرف است. جالب ترین نکته درباره موتور آی بیست متوسط مصرف سوخت این هاچ بک کرده ای است که در حد میانگین این کلاس و حدود 6.3 لیتر به صورت ترکیبی در هر صد کیلومتر است.

 

لیست تجهیزات کامل

از جمله امکانات آی 20 می توان به پنجره های برقی، قفل مرکزی، رایدو آر دی اس همراه با یو اس بی، سیستم حرکت توقف آی اس جی، رینگ و لاستیک 16 اینچی اسپرت، کرزو کنترل با محدودکننده سرعت فعال، چراغ های مه شکن، سیستم هشدار خروج از خط و سنسور دنده عقب، آینه های اتوماتیک، چراغ های جلول خودکار، سنسور برف پاک کن، سیستم تهویه مطبوع خودکار، چراغ های روز و چراغ های عقب ال ای دی برخوردار است.
ماشین های هاچ بک ارزان تر از 100 میلیون در ایرانPeugeot 208
پژو 208 خودرویی است که در صورت تولید، می تواند برای نماینده ایرانی آن بسیار مفید باشد و گرد رکود و رخوت را از چهره اش زدوده و خونی تازه در رگ هایش جاری کند! اما این مهم منوط به آن است که این خودرو با قیمتی معقول عرضه شود و با تیراژی بالا و به عنوان خودرویی عادی و مردمی در مدار تولید قرار گیرد

 

و نه به عنوان محصولی لوکس و با تیراژی اندک و بهایی گران. این خودرو از این قابلیت برخوردار است که موفقیت و کامیابی 206 را مجددا در ایران تکرار و به عنوان محصولی جوان پسند یا شاید هم عامه پسند بازار داخلی را از ورود هاچ بک های مشابه وارداتی بی نیاز کند.

 

پژوه 208 که به لحاظ تیپ بدنه در ردیف خودروهای کلاس «بی» یا «بی- سگمنت» جای می گیرد، برای نخستین بار در مارس سال 2012 میلادی و در نمایشگاه خودروی ژنو سوییس رونمایی شد. البته پیش از آن، نمونه سه در این خودرو در کارخانه تازه تاسیسی پژو در جمهوری اسلواکی تولید شد. این خودرو تحت کد A9 تکوین و توسعه یافت و پلتفرم به کار رفته در آن هم PF1 نام دارد.
ماشین های هاچ بک ارزان تر از 100 میلیون در ایران

خودروی مذکور نسبت به نسل پیشین خود یعنی 207، کاهش وزنی معادل 173 کیلوگرم (به طور میانگین 110کیلوگرم ) را تجربه کرد. سرپرستی تیم طراحی آن را شخصی به نام پیر آئوسیر بر عهده داشت و کار طراحی هر یک از بخش های آن اعم از بدنه و کابین و تریم داخلی، توسط طراحان متفاوتی صورت پذیرفت.

 

دستپخت این طراحان هم بدنه ای است که از ضریب آئرودینامیک مناسبی بهره می برد که میزان آن در این خودرو معادل 0.29 است. در نهایت اینکه پژو 208 علاوه بر فرانسه، در ممالکی همچون اسلواکی، برزیل، هندوستان و مالزی نیز تولید می شود و تمامی نمونه های وارد شده به امارات از سایت فرانسوی این شرکت روانه این بازار شدند.

 

با اینکه این روزها دیگر پژو خوش سیماترین خودروها را نمی سازد اما به نر می آید که با ارائه مدل 208 این روند در حال تغییر است. به رغم بدنه فربه آن، به احتمال قوی بازار هدف این خودرو جذب منحنی های خاص و قیافه ملایم و آرام آن خواهید شد. به رغم آنکه در بدنه این خودرو لبه های برش داری همانند آنچه در برخی از رقبایش وجود دارد، نمی بینیم ولی به طور حتم پژو 208 را می توان از زیباترین مدل هایی دانست که از سوی برندی فرانسوی عرضه می شود.
ماشین های هاچ بک ارزان تر از 100 میلیون در ایران

پژو 208 یک خودروی سوپرمینی است و طبیعی است که ابعاد بدنه آن در حد و اندازه های کوچکی طراحی شده باشد. تنها کافی است نیم نگاهی به فرمان کوچک آن بیندازید که ابعادش در حد چرخ های کالسکه اطفال است و برای رانندگان بلندقامت هم سخت چالش برانگیز است. گرچه داخل این خودرو به نحو دقیق و ظریفی تکوین یافته

 

ولی از فضا و راحتی چندانی بهره نمی برد. اگر احیانا راننده ای با قامتی بیش از شش فوت (بالای 180 سانتی متر) پشت فرمان آن قرار گرفت، بهتر است که سرنشینان پشتی آن از کودکان باشند.

 

Mitsubishi Mirage
در بخش فنی سسیتم تعلیق و ترمز در میراژ جدید دستخوش بهبودهایی شده است. سیستم تعلیق این خودرو در نمونه فیس لیفت نسبتا سفت تر شده و باعث ایجاد حس رانندگی مطمئنی در مانورها می شود. در بخش ترمز نیز با افزایش قطر دیسک های جلو، قدرت ترمزگیری در میراژ بهبود قابل توجهی یافته است.
ماشین های هاچ بک ارزان تر از 100 میلیون در ایران

میراژ همانند بهترین های این کلاس کم مصرف، سبز و پابرجاست و با پیشرانه 1.2 لیتری بنزینی خود که از جدیدترین نسخه سیستم زمان بندی سوپاپ های ابداعی میتسوبیشی بهره می برد، هم مصرف سوخت مناسبی به میزان 4.6 لیتر در 100 کیلومتر دارد و هم با میزان پایین انتشار آلاینده های خروجی، خودرویی دوستدار محیط زیست است.

 

انتقال قدرت در میراژ به راحتی از طریق گیربکس اتوماتیک سی وی تی انجام می پذیرد. میراژ 2017 با توجه به وزن پایین و قدرت مناسب، در مقایسه با رقبای دیگر شتاب و هندلینگ خوبی دارد و در عین حال از قیمت مناسبی هم برخوردار است. با توجه به کابین بزرگ تر، موتور قدرتمندتر، قیمت پایین تر و سطح تجهیزات بالاتر و نام معتبر، خرید میراژ 2017 یک انتخاب فوق العاده است.

 

میراژ 2017 به عنوان جدیدترین محصول شرکت ژاپنی میتسوبیشی در بازار ایران، یکی از بهترین هاچ بک های کوچک شهری وارد بازار ایران شده و با لیست کاملی از تجهیزات و قیمتی مناسب بهترین انتخاب در این بخش از بازار است.میراژ 2017 که در بخش های بسیاری از بدنه و کابین و حیت مشخصا فنی با تغییرات رو به رو شده، تنها هاچ بک میتسوبیشی در ایران است که در نقشه راه این برند برای افزایش فروش در اقصی نقاط جهان نقشی بسیار تاثیرگذار دارد.

 

این خودرو در طول سه سال گذشته تنها در دو بازار اروپا و آمریکای شمالی بیش از 120 هزار دستگاه فروش داشته و با یک نوسازی کامل می رود تا سهم بیشتری در این دو بازار بزرگ به دست آورد. تحول در چهره میراژ 2017 با طراحی جدید کاپوت، جلوپنجره، سپر جلو و عقب، مه شکن جلو و مه شکن عقب، چراغ های جلو، بالچه عقب و همچنین رینگ ها نمایان شده که در نتیجه این تغییرات، چهره میراژ هجومی تر از قبل شده است.
ماشین های هاچ بک ارزان تر از 100 میلیون در ایران

کابین نیز به روزرسانی شده و مهم ترین تغییر در این بخش، طراحی جدید فرمان، مجموعه دسته دنده و همچنین بخش سیستم تهویه است که در کنار زمینه مشکی پیانویی روی داشبورد و روی درها و بهبود مواد مورد استفاده در ساخت صندلی های جلو و عقب، میرارژ را به خودرویی برتر در این کلاس نزدیک کرده است.

 

یکی از اهداف طراحان میتسوبیشی در فیس لیفت میراژ، افزایش ارگونومی خودور و کاهش مقاومت در برابر جریان هوا در جهت کاهش مصرف سوخت بوده است. میراژ جدید علاوه بر ارتقا در سطح طراحی، کیفیت متریال بهتری را نسبت به مدل قبل به نمایش می گذارد. در کنار این، دو رنگ جدید از خانواده قرمز و نارنجی نیز به مجموعه رنگ های این هاچ بک کوچک میتسوبیشی اضافه شده تا سلیقه مخاطبان سخت پسند نیز تامین شود.

 

Hyundai i10
هیوندای آی 10 مدل 2017، مینی هاچ بک جدید کرمان موتور است که قیمیت 70 میلیونی دارد و با آخرین به روزرسانی در سال 2017، آماده حضور در بازار ایران است.شرکت کرمان موتور که تولیدکننده دو مدل کاملا جدید هیوندای است، به تازگی پیش فروش سوپرمینی محبوب برند کره ای هیوندای را در بازار ایران آغاز کرده

 

و درصدد است با توجه به سابقه خوب این سازنده ایرانی در مونتاژ محصولات جهاین اعتماد بازار و مشتریان ایرانی را جلب کند. با حضور آی 10 اتفاق خوبی در بخش هاچ بک های کوچک شهری ایران رخ می دهد و یکی از مدرن ترین خودروهای این رده در اختیار خریداران قرار می گیرد.
ماشین های هاچ بک ارزان تر از 100 میلیون در ایران

نسل فعلی و دوم آی 10، برای نخستین بار در سال 2013 میلادی در نمایشگاه خودروی فرانکفورت آلمان به نمایش درآمد و کرمان موتور نسخه 2017 و فیس لیفت آن را برای تولید در ایران انتخاب کرده که از ظاهری مطبوع و دلپذیر برخوردار است. کابین هم کیفیت مونتاژ خوبی دارد و به لطف استفاده از چند تریم رنگی و با ویژگی هایی از جمله نمایشگر هفت اینچی لمس، اندروید اتو، اپل کارپلی و رادیو دیجیتالی مدرن به نظر می رسد.

 

آی 10 با طول 3.65 متر هم اندازه هاچ بکی مثل پراید 111 است منتها به لطف طراحی اتاق و سازه و شاسی جدیدش فاصله بین دو محور خوبی به میزان 2.38 متر دارد که همین عامل مهمترین ویژگی آی 10 در مقابل هم رده های دیگرش است. این خودرو که روی پلتفرم مشترک با کیا پیکانتو ساخته شده، دارای ارتفاعی 1.5 متری و به خوبی گنجایش چهار سرنشین را دارد.

 

وزن آی 10، 933 کیلوگرم و عرض اتاق نیز 1.66 است که در کل خبر دقیقی از چارچوب آی 10 به ما می دهد. آی 10 مینی هاچ بک شهری است که با حداقل سازی ابعاد و وزن و کوچک کردن کاپوت سعی در افزایش جای اتاق برای سرنشینان دارد. یک جعبه دنده پنج سرعته دستی در کنار یک گیربکس خودکار چهارسرعته

 

نیز برای این هاچ بک کوچک طراحی شده و دو نوع موتور بنزینی یک و 1.25 لیتری کم مصرف هم روی این خودرو نصب می شود. گفته شده موتور یک لیتری توسط تولیدکننده ایرانی انتخاب شده که اگر صحت داشته باشد باید گفت آی 10 ساخت ایران با مصرف سوخت کمتر از پنج لیتر، 66 اسب بخار قدرت دارد که برای یک هاچ هزار کیلویی واقعا کم است.
ماشین های هاچ بک ارزان تر از 100 میلیون در ایران

 به گزارش پارس ناز از نقطه نظر ایمنی هاچ بک آی 10 وضعیت مناسبی دارد و چهار ستاره کانون امنیت و تصادف اروپا را داراست. علاوه بر 6 کیسه هوا، آی 10 دارای سیستم هشدار برخورد از جلو است که با استفاده از حسگرهای دوربین می تواند هرگونه برخرود بالقوه را تشخیص دهد.

 

علاوه بر این خودروی مورد بحث دارای سیستم هشدار خروج از خط است که در سرعت های بالاتر از 60 کیلومتر در ساعت وارد عمل شده و خروج بی مهابای راننده از لاین رانندگی را هشدار می دهد. به نظر می رسد باید به زودی شاهد اتفاقات خوبی در بازار هاچ بک های کوچک و متوسط ایران باشیم.

 

آی 10 که اخیرا در بازار انگلستان فیس لیفت شده و به عنوان مدل 2017 به فروش می رسد، دارای ویژگی هایی است که به لطف آنها می تواند به اقبال در بازار ایران امیدوار باشد، گرچه نحوه قیمت گذاری این خودرو می توانست بهتر از این باشد.