پارس ناز پورتال

مردان سیاه پوش محافظان ستاره های ایرانی

مردان سیاه پوش محافظان ستاره های ایرانی

مردان سیاه پوش محافظان ستاره های ایرانی 

مردان سیاه پوش کسانی که سخت ترین تمرین ها را انجام می دهند تا بتوانند در دفاع از افراد و محافظت از آن ها اقدام کنند. شاید شما هم در بعضی از مراسم و برنامه هاي عمومی هنری ورزشی و فرهنگی در سراسر کشور شرکت کرده وبرخی ازچهره هاي مشهور را با اسکورت مردان قد بلند سیاه پوش و تنومند دیده باشید.

 

مردانی قوی هیکل با قدهایی بالای دو متر که یادآور بادیگارد هاي مقامات سیاسی و فیلمهای سینمایی حادثه اي هست. در واقع رفتار سازمانی این مردان سیاه پوش با بادیگارد هاي سیاسی و نظامی، کاملا متفاوت هست.گزارش امروز پارس ناز شما را با دنیای مردان سیاه پوش ایران و فردی به نام مهدی صفایی آشنا میکند. کسی که تیم حفاظتی وی محمد رضا گلزار و الناز شاکردوست را چند بار از تهدیدات گوناگون نجات داده هست.

 

مردان سیاه پوش بادیگارد نیستند

مردان سیاه پوش محافظان ستاره های ایرانی

تصویری از برترین مردان سیاه پوش ایران که قهرمانان رشته هاي ورزشی میباشند.

 

داستان مردان سیاه پوش ایران نیز مثل بانوان نینجا کار فعالیتی غیر نظامی غیر امنیتی و اطلاعاتی هست و تنها نقش محافظتی و مراقبتی در آن دیده می شود. مردان سیاه پوش که به اشتباه بادیگارد خوانده می شوند هیچ فعالیت امنیتی نداشته و مجوز حمل هیچ سلاح گرم و سرد را ندارند.

مردان سیاه پوش محافظان ستاره های ایرانی

فعالیت مردان سیاه پوش با گروه هاي حفاظتی کاملا تفاوت دارد.

 

تنها نقش آن ها حفاظت از شخصی هست که مراقبت آن را بر عهده دارند. انها حتی گاز اشک آوری که بعضا در تملک بعضی از صرافی ها و طلا فروشی ها از طریق پلیس قرار می گیرد در اختیار نداشته و باید در صورت بروز اتفاق از نیروی بدنی و آموزش هاي رزمی که دیده اند بهره گیری کنند.

مردان سیاه پوش محافظان ستاره های ایرانی

تصویری از برترین مردان سیاه پوش گروه کانسپت ایران.

 

اگر چه در بعضی از کشورهای جهان، افراد می توانند بادیگارد مسلح یا غیر مسلح استخدام کنند،‌ اما در ایران به علت امنیتی که وجود دارد، نیازی به استخدام بادیگارد برای هیچ فردی از هموطنان نیست و فعالیت هاي آلبوم سیاه پوش نیز، تنها جنبه مراقبتی از اشخاص مشهور در محیط هاي عمومی دارد.

مردان سیاه پوش محافظان ستاره های ایرانی

افتتاحیه رستوران انار محمد رضا گلزار با حضور چند نفر از مردان سیاه پوش ایران.

 

مردان سیاه پوش را در بعضا در مراسم پخش عمومی فیلمهای سینمایی یا در کنار موزیسین و خوانندگان روی صحنه و پشت صحنه می بینیم. بسیار پیش آمده که علاقه مندان به شخصیت هاي سینمایی برای گرفتن امضا به سمت وی هجوم می آورند و این مسئله باعث آسیب دیدن هنرمند می شود

مردان سیاه پوش محافظان ستاره های ایرانی

مهدی صفایی فردی که در برنامه دورهمی سال 1395 مهران مدیری نیز حضور پیدا کرد و مجری از وی بعنوان معلم دفاع شخصی خود یاد نمود قهرمان رشته هاي رزمی بوده و توانسته اولین مجوز شرکت مراقبتی و محافظتی را کسب کند.

 

درمورد مهدی صفایی

مردان سیاه پوش محافظان ستاره های ایرانی

او افتخارات و دستاوردهایی همچون جوانترین مربی تیم ملی کیک بوکسینگ ۱۹۹۷ مسابقات ایتالیا، قهرمان جهانی کیک بوکسینگ ۱۹۹۹ دانمارک، مربی تخصصی پلیس کشور کشور کشور کشور کشور امارات عضو هیئت رئیسه انجمن جوجیتسوی جمهوری اسلامی ایران، عضو هیئت رئیسه جودو تهران و عضو هیئت رئیسه انجمن کمانگیری روی اسب را در کارنامه اش دارد.

 

ایشان همین طور عضو شورای مرکزی و دبیر کارگروه ورزش کمیسیون اجتماعی شورای شهر تهران نیز میباشند. مربی بدنسازی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2014 کشور برزیل  سفیر صلح جمعیت هلال احمر و صلیب سرخ کل کشور، رئیس منزل هاي ورزشی هلال احمر، رئیس کمیته همگانی فدراسیون ورزش هاي رزمی،

 

عضو شورای سیاست گذاری فدراسیون ورزش هاي رزمی و دارنده ي معتبرترین گواهینامه ي حفاظت و بادیگارد از آکسفورد بخشی دیگر از افتخارات او میباشند.

 

چرا تیم محافظ اختصاصی؟

با دقت به مشکلات و مصائب مربوط به مراسمی که میزان جمعیت آن به بالای ۳۰ نفر می رسد، احتمال بروز اتفاق به علت امکان حرکت بدون فکر و با اضطراب به سمت خروجی ها و بروز حادثه به علت ازدحام جمعیت وجود دارد. همین طور با استناد به آمار و احتمال کشته شدن میانگین ۳ تن و زخمی شدن بالای ۳۴ تن و پیش آمدن آسیب جدی به حاضرین

 

در جمعیت تقریبی ۴۰۰ تن در مراسم مهم و ویژه، قطعا نیاز به حضور تیمی تخصصی جهت هدایت، راهنمایی و حفاظت از حاضرین احساس خواهد شد.در مواردی که افراد و مهمان هاي ویژه در مراسم گوناگون حضور دارند، امکان ایجاد مزاحمت و شلوغی در اطراف انها وجود خواهد داشت. این افراد به علت ذهن مشغولی و مشغله هاي فکری

 

و کاری امکان تمرکز بر محیط اطراف خود را نخواهند داشت که در این شرایط حضور محافظان و کمک مراقبان ویژه برای ایجاد امنیت اجتماعی و حفظ آرامش انها، واجب و الزامی هست .

مردان سیاه پوش محافظان ستاره های ایرانی

مهدی صفایی قهرمان مسابقات جهانی کیک بوکسینگ و دارنده مدال جسور ترین مبارز در مسابقات آخرین قهرمانان قرن بیستم هست. وی از سال ۱۳۸۵ کار خود را در شهرک غرب تهران آغاز کرد و همواره در گفت و گو هاي تلویزیونی و مطبوعاتی به این موضوع تاکید می کند که به هیچ عنوان فعالیت مردان سیاه پوش، بادیگاردی نیست.

 

او اکنون مدیریت بیش از ۲۰۰ نفر را بر عهده دارد که در آلبوم سازمانی تحت بازرسی وی فعالیت می‌کنند. آقای صفایی به علت آنکه با چهره هاي مشهور کشور همراه بوده، سلفی و عکس هاي متعددی در کنار چهره هاي مشهور دارد. همین امر سبب گشته که تعداد فالوورهای او در اینستاگرام به ۱۶ هزار نفر برسد.

 

وی بعد از قهرمانی مسابقات جهانی کیک بوکسنیگ در دانمارک در روزهای آخر دهه نود میلادی، آموزش تیم پلیس کشور کشور کشور کشور کشور کشور کشور کشور کشور امارات را بر عهده گرفت و نحوه مواجهه با درگیری هاي خیابانی را آموزش داد. سپس وی به این فکر افتاد که به جای ادامه کار در کشور کشور کشور کشور کشور کشور امارات، رهسپار ایران شود و فعالیتش را در آنجا دنبال کند.

مردان سیاه پوش محافظان ستاره های ایرانی

با دقت به این که در ایران ورزشکاران قوی هیکل و خوش فکر بسیاری وجود دارد، او به دنبال مراحل کسب مجوز یک تیم مراقبت ویژه در کشور افتاد و با پیگیری هاي متعدد، مجوز را بدست آورد. اکنون وی یک تیم ورزشکار قابل اعتماد و با اخلاق و تحصیل کرده را دور هم جمع کرده و خدمات مراقبتی و محافظتی را در اختیار علاقه مندان قرار می دهد.

 

این تیم چند صد نفره، سخت ترین تمرینات ورزشی را انجام می دهند و شیوه هاي مراقبت انفرادی را در شرایط گوناگون آموزش می بینند. حتی ورود به جمع مردان سیاه پوش ایران، بر زمینه قواعد و آزمون هاي گوناگون صورت می گیرد.یکی از جدی ترین حضور نیروهای مردان سیاه پوش، مراسم افتتاحیه ها و اختتامیه هاي فیلم فجر و جشن منزل سینما و کنسرت هاي موسیقی بوده که در برج میلاد و نمایشگاه بین المللی در طول سال برگزار می شود.

 

در سال ۸۷ برای جشن منزل سینما، ۴۰ نفر از افراد گروه برای حفظ آرامش مراسم شش هزار نفری دعوت شده بودند. آن ها ناگهان با جمعیت ۱۲ هزار نفری مواجه گشتند. به قول مدیر این تیم، اگر بچه هاي این گروه در صحنه حاضر نبودند، اتفاقات ناگواری برای حاضران و هنرمندانی که در مراسم شرکت کرده بودند رخ می داد.

مردان سیاه پوش محافظان ستاره های ایرانی

همه ي ي ي ي ي ي ي ي افراد تیم مردان سیاه پوش ایران، گزینش شده میباشند. به علت آنکه مدیریت گروه، خود از ورزشکاران خوش نام کشور هست و با بیشتر باشگاه هاي ورزشی کشور تعامل دارد، همواره افرادی را جذب می کند که در کنار هیکل ورزیده، خوش اخلاقی و متانت هم داشته باشند. نگاه تیز بین و هوش بالا، یکی از شرایط جذب افراد برای عضویت در تیم مردان سیاه پوش ایران هست.

 

این گروه قصد دارد در شهرستان ها نیز فعالیت خود را پیگیری نماید.افراد گروه همگی بالای ۱۹۰ سانتیمتر قد دارند و بلند ترین آن ها ۲۱۲ سانتیمتر هست. مهدی صفایی اعتقاد دارد که در مراقبت از افراد، ۵۰ درصد قضیه به قد و هیکل ارتباط پیدا میکند. قرار بر این نیست که مردان سیاه پوش، در هیچ درگیری وارد نشوند. هدف اصلی انها جلوگیري از وقوع درگیری هست.

مردان سیاه پوش محافظان ستاره های ایرانی

مهدی صفایی معتقد هست که ظاهری درشت و قوی، ناخودآگاه ترس ایجاد میکند و اگر کسی قصد خرابکاری در یک جمع را داشته باشد، با دیدن چنین افرادی به خودش جرات چنین کاری را نمی دهد.علت این که مردان سیاه پوش را معمولا با کت و شلوار و عینک دودی دیدن می‌ کنیم، آن هست که این مد و لباس در تیم هاي مراقبتی جهان نیز دیده می شود. بهره گیری از عینک هم به این علت هست که جهت حرکت چشم مشخص نباشد.

 

شاید شما گمان کنید که این استایل رسمی، مانع از اقدامات عملیاتی و سازمانی تیم سیاه پوش در زمان وقوع حادثه شود. اما نکته دیدنی آن هست که در تمرینات برنامه ریزی شده، مردان سیاه پوش با کت و شلوار سخت ترین تمرینات را انجام می دهند. به همین علت در هنگام نیاز کت و شلوار عاملی بازدارنده نیست.

مردان سیاه پوش محافظان ستاره های ایرانی

مساله بعدی این هست که هیچ یک از مردان سیاه پوش، حق درگیری و زد و خورد کسی را ندارند و تنها وظیفه انها، شناسایی تهدید و پیشگیري از آن در مراسم عمومی در راستای حفاظت از شخصیت هاي واقعی یا حقوقی هست.نکته بعدی این که مردان سیاه پوش، اسلحه اي حمل نمی‌ کنند و هیچ مجوزی برای برخورد فیزیکی و مسلحانه ندارند.

 

افرادی که در این گروه حضور دارند، بعضا مربیان رشته هاي ورزشی میباشند و به صورت نیمه وقت با گروه مردان سیاه پوش همکاری دارند. انها به ازای هر ۲ ساعت فعالیت، ۱ میلیون ریال دستمزد دریافت می کنند و تنها بر زمینه ماموریت در محل شرکت حاضر می شوند.

 

همراه با کانسپت ایران

مردان سیاه پوش محافظان ستاره های ایرانی

همانطور که در عکس بالا دیدن می کنید، کانسپت ایران دارای متخصصینی مجرب و مسلط به چند زبان خارجی بوده و با محوز رسمی به شماره ۲۹۱۴۲۳ در ایران ثبت شده هست.شرکت کارنگار سازه پرداز تهران با نام تجاری “کانسپت” از سال ۱۳۸۵ با هدف راه اندازی اولین آلبوم مراقبت هاي فردی، مکانی، اجتماعی، همراهی، حفظ آرامش و امنیت در مراکز عمومی و خصوصی آغاز به کار کرد.

 

این شرکت با به کار گیری بیش از ۲۰۰ تن متشکل از متخصصان، مدیران و نیروهای کار آمد ورزیده داخلی و خارجی، در حال حاضر بزرگ ترین تیم تشریفات، مراقبت و همراهی در کشور و شناخته شده ترین تیم بین المللی در خاورمیانه محسوب می شود.

مردان سیاه پوش محافظان ستاره های ایرانی

“کانسپت” به علت دیدگاه کاملا حرفه اي به تشریفات، مراقبت و همراهی، اولین آلبوم در خاورمیانه هست که به صورت تخصصی بخش ویژه بانوان را تاسیس نموده هست .این بخش به صورت کاملا اختصاصی و مستقل از آقایان، توسط بانوان ورزشکار نخبه و مجرب بر زمینه شئونات و شرایط اجتماعی بانوان طراحی، پیاده سازی و مدیریت می گردد و این امر نشانی دیگر بر دیدگاه حرفه اي کانسپت هست .

 

“کانسپت” به علت آنکه افراد متخصص و نیروی کاری را ارزش و سرمایه واقعی خود می داند اهمیت فراوانی برای جذب و آموزش نیرو هاي کارکشته قائل هست. به همین علت آموزش هاي ارتقای سطح فیزیک بدنی و “ایی کی یو” فکری در اولویت این آلبوم قرار دارد .

مردان سیاه پوش محافظان ستاره های ایرانی

تصویری از مانورهای هفتگی گروه مردان سیاه پوش ایران.

 

مهمترین این آموزش ها شامل مواردی مثل روابط عمومی و روانشناسی، شناخت آناتومی بدن انسان، فیزیولوژی، زبان بدن، شناسایی مواد مخدر، شخصیت شناسی، ارتقای توانایی رانندگی و موتور سواری به سطح حرفه اي، کمک هاي نخست و آتش نشانی، سلاح شناسی، مراقبت هاي فردی در شرایط هاي متفاوت، دوره هاي ویژه رزمی و دوره هاي ارتقای سطح زبان انگلیسی با بهره گیری از برترین اساتید و آلبوم هاي آموزشی کشور و بین المللی هست.

 

آلبوم کانسپت با در اختیار داشتن نیرو هاي متخصص و دوره دیده ي حرفه اي، امنیت و آرامش مراسم ها و افراد را به برترین شکل ممکن و طبق آخرین اصول و روشهای روز جهان حفظ می‌کند و سطح استرس و امکان پیش آمد خطر و اتفاق هاي غیر قابل پیش بینی را به حداقل می رساند.

مردان سیاه پوش محافظان ستاره های ایرانی

تصویری از تمرینات هفتگی مردان سیاه پوش ایران در محیط باز.

 

این نیروها برگزیده اي از برترین و آماده ترین ورزشکاران و رزمی کاران کشور میباشند که با شرایطی خاص همچون عدم سوء پیشینه، عدم اعتیاد و عدم مشکلات فردی و اجتماعی در محل سکونت گزینش شده و دوره می بینند.محافظین کانسپت در دوران فعالیت خود شاید تنها ۵ تا ۶ مورد خطرناک و غیر قابل پیش بینی را تجربه کنندT اما آموزش و دوره هایي که گذرانده اند عاملی خواهد شد که توانایی جلوگیری از وقوع حادثه و خنثی سازی وقایع تلخ را داشته باشند.

 

خدمات کانسپت چگونه هست؟

در حقیقت وجود این افراد برای جلوگیري از پیش آمد اتفاقات غیر قابل پیش بینی هست . کیفیت و کمیت خدمات در کانسپت بسته به نوع درخواست، شرایط و محیط مورد نظر متفاوت هست.پس از ثبت درخواست جهت ارائه خدمات و تعریف پروژه اخیر در کانسپت، ابتدا ۲ تن از کارشناسان خبره و مجرب پس از اعزام به محل اجرای پروژه اقدام به بررسی شرایط محیط خواهند کرد.

 

انها سپس گزارشی کامل از تجزیه و تحلیل شرایط و جزئیات محیط به تیم مدیریت ارائه خواهند کرد تا مسئول پروژه، نوع خدمات مبتنی بر تعداد نیروی مورد نیاز، ویژگی و قابلیت هاي نیرو هاي مختص پروژه و الگوی چیدمان و تجهیز نیرو را بررسی و گزینش کرده و اقدامات نهایی را انجام دهد.روش تخصصی ارائه خدمات کانسپت آغاز و پایانی خوش را برای مراسم و حضور با نشاط مشتریان در تجارت و اجتماع به همراه خواهد داشت.

 

اینستاگردی با کانسپت

مهدی صفایی که این روزها بیش از ۱۶ هزار فالوور دارد و با چهره هاي مشهور ورزشی و هنری عکس می گیرد، بعضا پشت صحنه هایي از فعالیت هاي گروه مردان سیاه پوش را منتشر می کند.

مردان سیاه پوش محافظان ستاره های ایرانی

مردان سیاه پوش محافظان ستاره های ایرانی

مردان سیاه پوش محافظان ستاره های ایرانی

مردان سیاه پوش محافظان ستاره های ایرانی

 به گزارش پارس ناز امیدواریم فرهنگ محافظت انفرادی و گروهی در برنامه هاي گوناگون، از جمله برنامه هاي عمومی مورد دقت قرار بگیرد تا شاهد کمترین میزان آسیب هاي اجتماعی و فیزیکی در خلال برگزاری این گونه رویدادها باشیم.