پارس ناز پورتال

مشهورترین افراد جهان که هواپیمای شخصی دارند

مشهورترین افراد جهان که هواپیمای شخصی دارند

مشهورترین افراد جهان که هواپیمای شخصی دارند 

داشتن هواپیمای شخصی مطمئنا مخصوص افراد بسیار ثروتمند در جهان است که می توانند سفرهای هوایی خود را به صورت اختصاصی انجام دهند. داشتن هواپیمای شخصی یکی از رویاهایی است که مسلما بسیاری از انسان ها در ذهن شان می پرورانند. وقتی رویایش آن قدر شیرین است مسلما مالکیتش میتواند بسیار شیرین تر باشد.

 

داشتن هواپیمای شخصی هم، مثل مالکیت جزیره خصوصی، برای آدم های معمولی کاملا دور از دسترس به نظر میرسد اما برای آنهایی که حساب بانکی شان سرشار است به هیچ عنوان دور از دسترس نیست.مدت خیلی زیادی نیست که پای «مازراتی»، «فراری» و دیگر خودروهای لوکس به ایران باز شده است و دیگر ویراژ دادن آنها در خیابان های شهرهای بزرگ ایران به هیچ وجه عجیب نیست

 

و یکی از کمیاب ترین های شان در ایران و متعلق به یک ثروتمند ایرانی است.همین طور دیدن خانه ها و آپارتمان هایی نیز که نه تنها امکانات، قیمت آنها نیز همپای خانه هایی در محلات شیک شهرهای اروپا و آمریکاست عجیب نیست و خواندیم که خانه هایی به مراتب گرانبهاتر در تهران وجود دارند؛ اما در کنار جزیره شخصی و خانه های کاخ مانند

 

و ماشین های افسانه ای، میلیاردرهایی در ایران هستند که هواپیمای شخصی و فرودگاه اختصاصی خودشان را دارند و با هواپیمای شخصی خودشان به املاک شان در سراسر ایران یا جهان سفر میکنند.

مشهورترین افراد جهان که هواپیمای شخصی دارند

پیش از این وقتی صحبت از مالکیت هواپیمای شخصی به میان می آمد گمان می کردیم فقط سیاستمدارها و سلبریتی ها توانایی مالکیت هواپیمای شخصی را دارند اما پول و ثروت هنگفت هر چیزی را برای صاحبش امکان پذیر می کند. پولدارهای همه جای دنیا شبیه هم هستند؛ حال هم ثروتمندان ایرانی گامی دیگر به شبیه تر شدن به پولدارهای دیگر کشورهای جهان به ویژه کشورهای غرب برداشته اند. چگونه

 

«اولین ارائه دهنده خدمات مسافرتی با جت های شخصی» در ایران دو سال است کارش را شروع کرده است و شما اگر به اندازه کافی پولدار هستید، می توانید با جت های اختصاصی کوچک به مقاصدتان پرواز کنید و بازگردید. با این حساب می توانید خود و چهار نفر از همکاران، دوستان یا اعضای خانواده تان با جت اختصاصی کوچک پنج نفره از فرودگاه مهرآباد راهی هر نقطه ای در داخل کشور یا حتی خارج از کشور شوید.

 

تنها نکته اش این است که برای هر ساعت پرواز باید دست کم سه هزار و 200 دلار، به علاوه مقداری هزینه های جانبی، شامل هزینه فرودگاهی و غیره را کنار بگذارید. مسئولان این شرکت می گویند: «مخارج هر پرواز از حاصلضرب نرخ ساعت پرواز در تعداد ساعات پرواز انجام شده، با تقریب صدم ساعت، به علاوه هزینه های خدمات فرودگاهی، مشخص می شود. قطعا کفایت سرمایه یکی از شروط اصلی در این زمینه است.»

 

کفایت سرمایه؟ در نهایت باز هم به این ضرب المثل می رسیم: دارندگی و برازندگی. نه تنها خیابان های ایران، کم کم آسمان ایران شاهد پول های میلیاردی است که برخی از ایرانیان خرج «هواپیماهای شخصی» خود می کنند. شاید وسیله نقلیه ای که روی زمین حرکت می کند برای آنها هیجان خود را از دست داده است و آنها دنبال ویراژ دادن در آسمان هستند. داشتن هواپیمای شخصی قطعا برای آنها هیجان انگیزتر است.

 

موضوع دارد آن قدر در بخشی از ثروتمندان ایران داغ می شود که شرکت های فیلیپینی وب سایت ها و صفحاتی در شبکه های اجتماعی با هدف جذب مشتری های ایرانی برای آموزش خلبانی ایجاد کرده اند. در کنار فرودگاه مهرآباد یک باند هواپیمای اختصاصی وجود دارد که قیمت هواپیماهای آن از 4 تا 140 میلیارد تومان است.

 

یک ایرانی بسیار ثروتمند در این باند سه فروند هواپیمای شخصی مخصوص به خودش دارد. خیلی هیجان انگیز به نظر می رسد که کسی بتواند با هواپیمای شخصی خودش به سفر برود، آن را در فرودگاه شخصی پارک کند و هر وقت دلش خواست مثلا به کیش یا خارج از کشور برود، سوار هواپیما بشود و کمربند ایمنی را بسته و پرواز کند

 

و امکانات کامل در هواپیمایش در اختیارش باشد؛ اما همان طور که اشاره کردیم مستلزم داشتن ثروتی هنگفت است و البته مالک این سه هواپیما مدام چنین لذتی را تجربه میکند.ممکن است هر کسی در رویایش به خرید هواپیمای شخصی فکر کند اما بهتر است حسابی سرانگشتی کنیم که داشتن یک هواپیمای شخصی چقدر هزینه دارد.

 

به گفته یکی از کارشناسان فن، هواپیمایی که کارآمد باشد و سرعت خوبی داشته باشد از صد هزار یورو شروع می شود که می شود حدود 420 میلیون، 30 میلیون هم خرج گمرک می شود، 15 میلیون هم خرج حمل و نقل، تا لحظه تحویل حدود 600 میلیون تومان برای تان خرج بر می دارد.

 

اگر مدل های بهتر، مثل هواپیمای شخصی که ذکرش رفت بخواهید، قیمت بالاتر می رود. این هواپیماها ساخت ایتالیا و جمهوری چک هستند. گران ترها هم ساخت آلمان. دوره آموزش خلبانی هم حدود 11 میلیون خرج دارد.با یک حساب سرانگشتی می توان حساب کرد با خرید یک هواپیما با قیمت متوسط، گرفتن گواهینامه در اولین امتحان

 

و بدون گرفتن کلاس اضافه و تنها 50 ساعت پرواز طی یک سال و نگهداری هواپیما در فرودگاه تهران، یک هواپیمای شخصی در سال اول، دست کم حدود 650 میلیون تومان خرج بر می دارد. حالا اگر قرار باشد خلبان و خدمه شخصی استخدام کنیم که این مخارج چند برابر می شود؛ پس فقط داشتن هواپیما مستلزم هزینه نیست؛ نگهداری و حفظ آن هم هزینه سرسام آوری را طلب می کند.

 

معروف ترین هواپیماداران شخصی

شاهزاده الولید بن طلال
مشهورترین افراد جهان که هواپیمای شخصی دارند

این شاهزاده سعودی مالک یک ایرباس 380 به ارزش 500 میلیون دلار است. داخل ایرباس طلال اتاقی با حوضچه آب معدنی، وسایل سرگرمی و رفاهی، سرویس های بهداشتی از جنس سنگ مرمر، یک پیانوی بزرگ، گنجایش برای پذیرش 10 نفر میهمان و دیگر امکانات رفاهی وجود دارد که برای یک زندگی راحت لازم است.

 

الشیر عثمانف
مشهورترین افراد جهان که هواپیمای شخصی دارند

تاجر روسی متولد ازبکستان است، مالک دو فروند ایرباس 340 و 300 به ارزش 350 میلیون دلار. ثروت خالص او از 15.8 میلیارد دلار فراتر می رود. هواپیمای جت او از هواپیمای اختصاصی ولادیمیر پوتین هم بزرگ تر است.

 

سلطان برونئی

مشهورترین افراد جهان که هواپیمای شخصی دارند

حسن البلکیا، سلطان برونئی، ثروتمندترین پادشاه جهان است. او دو فروند هواپیمای بوئینگ 747 و 430 به ارزش 233 میلیون دلار در اختیار دارد که البته این هواپیماها جدا از جت های کوچک دیگر او هستند. داخل بوئینگ ها امکانات کامل یک خانه مجلل به چشم می خورد؛ وان و جکوزی موجود در حمام هواپیمای سلطان برونئی از طلای خالص ساخته شده است، و چقدر رویایی است سفر با چنین هواپیمای.

 

ژوزف لائو

مشهورترین افراد جهان که هواپیمای شخصی دارند

ژوزف لائو میلیاردر هنگ کنگی، یک فروند بوئینگ وی آی پی 747-8 در اختیار دارد که 153 میلیون دلار ارزش گذاری شده است. این هواپیما به مدرن ترین تجهیزات و فناوری های روز دنیا مجهز است و از هر نظر کامل است.

 

دونالد ترامپ

مشهورترین افراد جهان که هواپیمای شخصی دارند

دونالد ترامپ، رییس جمهوری ایالات متحده آمریکا و تاجر و بازرگان آمریکایی، 3.5 میلیارد دلار ثروت دارد و مالک یک فروند بوئینگ 757 است. این هواپیما صد میلیون دلار قیمت دارد و طراحی داخلی آن کاملا اشرافی است.

 

جویس مایر

مشهورترین افراد جهان که هواپیمای شخصی دارند

تصور این که بتوانیم با حقوق نویسندگی هواپیمای خصوصی بخریم برای بیشتر ما مخصوصا یک نویسنده ایرانی، غیر ممکن است اما جویس مایر توانسته است این امر را محقق کند. ما باور کنیم یا نکنیم فرقی نمی کند؛ نمی توانیم این واقعیت را که یک نویسنده توانسته است با نویسندگی یک هواپیمای شخصی بخرد نادیده بگیریم.

 

این نویسنده برای خرید این هواپیمای خصوصی هزینه ای بسیار بیشتر از خرید یک «فراری» پرداخت. هواپیمای گل استریم 5 جویس بر اساس امکاناتی که دارد نزدیک به 5 میلیون دلار قیمت دارد.

 

سرجیو گارسیا

مشهورترین افراد جهان که هواپیمای شخصی دارند

جناب گارسیا، گلف باز حرفه ای اسپانیایی، مالک هاوکر 4000، برای استفاده شخصی از این هواپیما 22 میلیون دلار هزینه کرده است تا برای رسیدن به مسابقات بین المللی و محلی خود با هواپیمای شخصی اش سفر کند. این گلف باز حرفه ای درباره احساس مالکیت این هواپیما می گوید: «از روزی که صورتحساب این هواپیما را پرداخته و آن را به مالکیت خود

 

در آورده ام با خیال آسوده سفر می کنم بدون اینکه نگران نرسیدن به مسابقات باشم.» بله، خب البته، ما هم اگر چنین ثروتی داشتیم یک هواپیما می خریدیم و با خیال آسوده سفر می کردیم.

 

جکی چان

مشهورترین افراد جهان که هواپیمای شخصی دارند

وقتی صحبت از نمایش فیلم های رزمی و حادثه ای به میان می آید، یکی از نام هایی که حدس می زنید جکی چان است اما این بار خبری از فیلم یا حادثه هالیوودی نیست بلکه این هواپیمای گران قیمت خصوصی جکی چان است که خبرساز شده است. این بازیگر معروف فیلم های حادثه ای که به زادگاه خود چین،

 

علاقه خاصی دارد تصمیم گرفته است بدنه این جت خصوصی را به صورتی طراحی کند که نمایانگر نمادهای چین باشد. آخرین اطلاعاتی که از این جت خصوصی منتشر شده قیمت آن را 30 میلیون دلار تعیین کرده است.

 

بیل گیتس

مشهورترین افراد جهان که هواپیمای شخصی دارند

و سرانجام نوبت به بیل گیتس بزرگ و افسانه ای رسید. گلوبال اکسپرس نام جتی خصوصی است که بیشتر از نام خود و قیمت خود هواپیما، نام مالکش در سراسر جهان شناخته شده است. مالک این هواپیمای 45 میلیون دلاری، بیل گیتس، بنیان گذار مایکروسافت است. نکته جالب درباره این هواپیمای خصوصی این است

 

که هواپیمای یاد شده جزو دارایی های بنیاد «بیل و ملیندا گیتس» است و بیشتر برای سفرهای بشردوستانه بیل گیتس از آن استفاده می شود تا او به سادگی در مقاصد دور دست خود پیاده شود.

 

آنجلینا جولی و برد پیت

مشهورترین افراد جهان که هواپیمای شخصی دارند

 به گزارش پارس ناز نوبتی هم که باشد نوبت این زوج جذاب و خبرساز است که این روزها با ماجرای طلاق شان همه رسانه ها را تحت تاثیر قرار داده اند. این هواپیمای 66 میلیون دلاری که تعداد بسیار محدود و سفارشی از آن ساخته شده جزو کم مصرف ترین جت های خصوصی در جهان است؛ بنابراین جای تعجب نیست اگر هنگام سوار شدن به آن،

 

دستگیره هایی الماس نشان ببینیم و برخی از تجهیزات آن از طلا باشد؛ همین طور نام مالکان ای هواپیما بیشتر از قیمت و و همچنین توانایی هایش برای مخاطبان جالب است چون آنجلینا جولی و برد پیت دو هنرپیشه مشهور هالیوود، مالک این هواپیمای گران قیمت هستند.