پارس ناز پورتال

مصرف ماده مخدر شیشه برای لاغری

مصرف ماده مخدر شیشه برای لاغری

مصرف ماده مخدر شیشه برای لاغری 

هیچ کس از ابتدا نمی خواهد در ورطه اعتیاد بیفتد اما هرکسی به هر دلیلی به آن نزدیک و نزدیک تر شده تا در انتها داخل آن سقوط می کند.بهانه دیگری برای مصرف شیشه رژیم های لاغری است. حکایت از روزی آغاز شد که عروسک‌هایی وارد ایران شد که به ظاهر مانند دیگر اسباب‌بازی‌های وارداتی برای بازی کودکان ما بود اما در باطن با هدف تغییر دیدگاه و نگرش جامعه بوده است.

 

تب لاغری در بین بانوان رواج یافته است و بسیاری از دختران و زنان از هر روشی برای تبدیل شدن به مدل‌ها و مانکن ها استفاده می‌کنند که در این بین برخی سودجویان مصرف شیشه را تجویز می‌کنند.کودکانی که آن روزها برای بازی از عروسک‌های باربی استفاده می‌کردند امروز خود برای باربی شدن به هر دری می زنند.

 

مصرف شیشه برای لاغری

یکی از این دختران در گفتگویی اظهار داشت: جامعه دیگر مرا با شکل و شمایل خود پذیرا نیست، اگر بنا است در بین مردم باشم باید همرنگ آنها رفتار کنم.بهار افزود: من برای لاغری به باشگاه مراجعه کردم و پس از آن چون نتیجه نگرفتم، موضوع را با مربی مطرح کردم و او به راحتی شیشه را به من معرفی کرد.

 

وی گفت: مربی من با بیان اینکه شیشه اعتیادآور نیست و می‌توانی در کم‌ترین زمان ممکن به وضعیت دلخواه خود برسی، مرا به مصرف آن تشویق کرد.

مصرف ماده مخدر شیشه برای لاغری

ترویج مصرف شیشه در باشگاه‌ها و آرایشگاه‌ها

یکی دیگر از دختران با عنوان اینکه شیشه در ابتدا آدم را بالا می‌برد و پر نشاط می‌کند اما با سرعت دوبرابر آن آدم را زمین می‌زند عنوان کرد: در برخی جاها شاهد آن هستیم که در باشگاه‌های ورزشی و آرایشگاه‌ها شیشه را به عنوان یک دارو لاغری و نشاط آور معرفی می کنند.

 

خاطره گفت: جوانان امروز دیگر برای رسیدن به خواسته هایشان تلاش و صبوری نمی کنند و برای رسیدن به اهداف خود از میانبر های خطرناکی استفاده می کنند.وی افزود: کوتاهی مسئولان و حرکت‌های کارشناسی شده کشورهای بیگانه موجب تغییر فرهنگ و نگرش در بین جوانان شده است.

مصرف ماده مخدر شیشه برای لاغری

وقتی بازیگران غربی الگو می‌شوند

یکی دیگر از دختران اظهار داشت: دختران بعنوان مادران فردا ارزش و شأن خود را در تبدیل شدن به شکل فلان بازیگر غربی می‌بینند و با مصرف مواد مخدر و عمل‌های مختلف برای رسیدن به هدف خود تلاش می کنند.نازنین ابراهیمی گفت: فرهنگ غربی امروز در جامعه وجود دارد و نمادها، عروسک ها و افراد مطرح کشورهای بیگانه الگوی دختران و زنان ایرانی شده است.

 

تب لاغری عمومیت یافته است

مشاور امور بانوان فرماندار بوشهر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تب لاغری متاسفانه عمومیت یافته و بیشترین استقبال کنندگان از این مقوله دختران و زنان هستند.رباب عبیدی افزود: با توجه به اینکه سلامت جامعه زنان موجب سلامت و شادابی عموم جامعه می‌شود باید این واقعیت تلخ را یادآور شد

 

که این‌گونه هجمه‌ها که غالبا هم از سوی بنگاه‌های تبلیغاتی و فرصت‌طلب اشاعه شده در حقیقت چیزی جز عوام فریبی نیست.وی گفت: این هجمه‌ها متاسفانه عواقب وخیم و خطرناکی درپی داشته و دارد که در این راستا برخی آرایشگاه‌های بانوان و عطاری‌ها نیز به کمک و یاری بنگاه‌های سودجو اقدام کرده‌اند

 

و در صورتی که برخورد قاطع و جدی با این تبلیغات انجام نگیرد، باعث شیوع و افزایش باورهای غلط خصوصا در بین دختران و زنان می‌شود.مشاور امور بانوان فرماندار بوشهر یادآور شد: مطالعات پزشکی موجود در این باره علاوه بر آثار مخرب کاهش اشتهای کاذب و برگشت پذیر داروهای لاغرکننده عوارضی مانند مشکلات قلبی و عروقی،

 

خشکی و چین و چروک عمیق پوست، سردرد، سرگیچه، تنگی نفس و تشنج، بروز جوش برروی صورت، اضطراب، کم خوابی و تشنگی غیرطبیعی، افزایش فشارخون، به هم خوردن عادات ماهانه در زنان و دختران و همچنین کمبود ویتامین‌های محلول در چربی بدن مانند ویتامین A و E و D و K را موجب می شود.

مصرف ماده مخدر شیشه برای لاغری

استفاده از شیشه برای باربی شدن

عبیدی بیان کرد: باید توجه داشت این عوارض مربوط به داروهای لاغری مجاز است که تایید مراکز معتبر جهانی را اخذ کرده اند، در خصوص داروهای تقلبی و غیرمجاز عوارض ناشی از آن بسیار بیشتر بوده و ضمن اینکه اعتیاد آور هستند حتی می توانند مرگ را به همراه داشته باشند.

 

وی عنوان کرد: متاسفانه تعدادی از بانوان به خطرناک ترین نوع مخدر ، یعنی شیشه برای باربی شدن روی آورده اند و این انتخاب اشتباه افزایش یافته و چهره‌ای مصنوعی و غیرقابل تحمل در بین زنان و دختران ایجاد کرده است.

 

ورزش جایگزین داروهای لاغری شود

مشاور امور بانوان فرماندار بوشهر گفت: مطالعات پزشکی و علمی نشان داده روی آوردن به ورزش نه تنها باعث نشاط و شادابی روحی و روانی شده بلکه می تواند کاهش وزن طبیعی و در حد استاندارد را به همراه داشته باشد.عبیدی گفت: تقاضای من از زنان و دختران سرزمینم این است که خود را ملعبه دست عوام‌فریبان و فرصت طلبان قرار نداده و برای سلامت جسمی خود ارزش قائل باشند.