پارس ناز پورتال

معرفی بهترین خودروهای داخلی با امکانات عالی

معرفی بهترین خودروهای داخلی با امکانات عالی

معرفی بهترین خودروهای داخلی با امکانات عالی 

عده اي از خودروهای داخلی هستند که ارزش خرید و پرداخت پول را دارند، امروز ما بشما این خودروها را معرفی خواهیم نمود.با افزایش شدید قیمت خودرو های وارداتی، شرایط خوبی برای تولید محصولات مدرن خارجی توسط مونتاژکاران وطنی فراهم شده، این جا ضمن رتبه بندی ارزش هر خودرو، 10 پیشنهاد بکر داخلی را برای تان ردیف کرده ایم.

 

نیت سیاستگذاران اقتصادی به ثمر نشست و با افزایش تعرفه واردات خودرو درکنار رشد قیمت دلار، عملا پوشش خوبی جهت ورود خودروسازان خارجی و سازندگی وطنی جهت مونتاژ خودرو های مدرن خارجی فراهم شد.با این‌که آشوب، تلاطم و نوسانات قیمتی- قانونی در بازار خودروی ایران میتواند ضربات جبران ناپذیری

 

رابه پیکره اقتصاد وارد کند اما نمی‌توان به هیچ عنوان منکر منافعی شد که از قِبَل مجموعه سیاست هاي اعمال شده عاید صنایع داخلی میشود. درواقع با این ترفند علاوه بر این‌که بخش عظیمی از گردش مالی بخش واردات به سمت صنایع داخلی چرخید، دست صنعت گران داخلی برای ارائه گزینه هاي جذاب و ورود به رنج قیمتی 100 تا 200 میلیون تومان باز شد.

معرفی بهترین خودروهای داخلی با امکانات عالی

در عین حال این رویه زمینه خوبی برای خروج خودرو های قدیمی و جای گزین نمودن محصولات مدرن ایجاد کرده، به طوریکه دریک افق سه ساله میتوان انتظار داشت ماهیت کلی تولیدات صنعت خودروی ایران تغییر کرده و با خروج نمونه هاي قدیمی مثل پراید، پژوه 405، پژو پارس و سمند از خط تولید، شاهد افزایش واقعی سطح کیفیت خودرو های تولید داخل باشیم.

 

10 خودرویی که این جا ردیف کرده ایم از محصولاتی هستند که در مقطع فعلی بین انبوهی از خودرو های بازار به کیفیت شهره اند ضمن این‌که تکنولوژی بالاتری در تولید انها بکار رفته، ایمنی بهتری برای سرنشینان به ارمغان می آورند و سواری با انها نسبتا آسان است. سعی کرده ایم با نمره دهی

 

به این محصولات در پنج بخش مختلف اعم از ایمنی، امکانات و تجهیزات، طراحی داخلی و خارجی، کیفیت سواری و دوام و کارایی و قیمت، زمینه شناخت دقیق و بهتر و بیشتر خوانندگان را از 10 ماشین کیفی بازار ایران فراهم آورد. ضمنا نمرات درون پرانتز نمره هر بخش از مجموع پنج نمره بوده که در نهایت، نمره مجموع را رقم میزند.

 

هیوندای آی 10

کلاس: مینی هاچ بک
قیمت بازار: 72 میلیون تومان
نمره مجموع: 4.1 از 5
مناسب کیست: آن ها که هرروز در شهر رانندگی می‌کنند.

معرفی بهترین خودروهای داخلی با امکانات عالی

با داشتن 4 ستاره از 5 ستاره در تست تصادف موسسه اروپایی انکپ، نمونه وطنی نه شش ایربگ که تنها دو ایربگ دارد که حتماً ایمنی کمتری عاید سرنشینانش می‌کند «3.6». طراحی داخلی و خارجی هم چشم نواز و ارگونومیک است. ساخت می توانست بهتر از این باشد «4.3». امکانات خودرو واقعا کم است «3.5».

 

ضمن این‌که موتور و جعبه دنده چهارسرعته درکنار تعلیقی نرم سواری خوبی عاید شما می‌کنند «4.5». آی 10 با مصرف 5.5 لیتر سوخت در هر 100 کیلومتر، محصولی اقتصادی و کارا است که در ترافیک شهری ارزش واقعی خودرا نشان می‌دهد اگرچه قیمت خودرو اندکی بالاست «4.6».

 

رنو ساندرو استپ وی

کلاس: هاچ بک کراس
قیمت بازار: 63 میلیون تومان
نمره مجموع: 4 از 5
مناسب کیست: عاشقان محافظه کار کراس اوور.

معرفی بهترین خودروهای داخلی با امکانات عالی

وضعیت ایمنی خودرو متوسط است و استپ وی 2008 تنها سه ستاره از یوروانکپ دریافت کرده «3.2» طراحی داخلی خودرو کاملا کاربردی و البته به شدت اقتصادی است. اگرچه ظاهر بیرونی خودرو برای خریداران دل چسب بنظر میرسد «4» امکانات خودرو هم در حدی کاملا معمولی و اقتصادی است «3.5» البته دوام، کیفیت ساخت و سواری استپ وی واقعا ستودنی است «4.6» ضمن این‌که مصرف سوخت و قیمت محصول اقتصادی رنو واقعا شایسته تحسین است «4.8».

 

هیوندای آی 20

کلاس: هاچ بک کوچک شهری
قیمت بازار: 97 میلیون تومان
نمره مجموع: 4.2 از 5
مناسب کیست: عاشقان هاچ بک قدر آی 20 را میدانند.

معرفی بهترین خودروهای داخلی با امکانات عالی

مثل آی 10 از یورانکپ 4 ستاره از 5 ستاره کامل را دریافت کرده ولی نمونه وطنی چون دوایربگه است، قطعا نمره کمتری دربخش ایمنی می‌گیرد«3.9». طراحی بدنه آی 20 مدرن و شکیل و اتاق این خودرو فرمی جذاب دارد «4.7». عیب عمده آی 20 امکانات ناکاملش است 3.5» اگرچه کیفیت سواری این خودرو بسیار بالا بوده

 

و آشکارا بالاتر از استانداردهای داخلی صنعت خودرو ماست «4.7». آی 20 البته قیمت بالایی داشته و مصرف سوخت و استهلاکش هم همپای محصولات این رده از بازار است «4.1».

 

دنا پلاس توربو

کلاس: سدان اقتصادی متوسط
قیمت بازار: 56 میلیون تومان
نمره مجموع: 4.1 از 5
مناسب کیست: عاشقان سرعت

معرفی بهترین خودروهای داخلی با امکانات عالی

در کشور آلمان و کره تست شده و با چهار کیسه هوای ایمنی وضعیت بهتری نسبت به خودرو های چینی و فرانسوی همرده دارد «4» ضمنا طراحی بدنه پلاس توربو التیام یافته و اتاق خودرو هم فرم مدرنی دارد و حتی میتوان آنرا زیبا دانست «4.1» امکانات دنا پلاس توربو با این قیمت تقریباً بالاتر از استانداردهای این کلاس است «4.3».

 

کیفیت ساخت این خودروی ارانی لازم است ارتقا یافته و مونتاژ هم بادقت بالاتری انجام شود تا سواری خودرو مثل هندلینگش به سطحی بالاتر برسد «3.9». پرچمدار محصولات وطنی ایران خودرو مصرف سوخت مناسبی داشته ولی لازم است با افزایش کیفیت ساخت برای تحقق اهداف صادراتی، به یک محصول بین المللی تبدیل شود«4».

 

چانگان سی اس 35 دستی

کلاس: مینی کراس اوور شهری
قیمت بازار: 60 میلیون
نمره مجموع: 3.9 از 5
مناسب کیست: هر کس که پول ندارد ولی شاسی بلند دوست دارد

معرفی بهترین خودروهای داخلی با امکانات عالی

در تست تصادف موسسه چینی انکپ 4 ستاره کسب کرده ضمن این‌که داشتن چهار ایربگ دراین خودرو یک نقطه مثبت است«4. درکنار این، طراحی خودرو استاندارد و بالاتر و بهتر از سایر خودرو های چینی موجود در بازار است «4» ایراد اساسی سی اس 35 خلا امکانات جدید مثل کروز بازرسی است «3.5».

 

سواری سی اسی 35 هم اگرچه به پای استانداردهای اروپایی نمیرسد اما بهتر از متوسط است و ایراد چندانی ندارد «3.8» ضمن این‌که مصرف سوخت خودرو خوب، کیفیت ساخت بهتر از استانداردهای چینی و دوام خودرو به نسبت قیمت مناسب است «4.1».

 

پژو 2008

کلاس: کراس اوور کامپکت
قیمت بازار: 125 میلیون تومان
نمره مجموع: 4.6 از 5
مناسب کیست: همه ی!

معرفی بهترین خودروهای داخلی با امکانات عالی

یک محصول ایده آل بین المللی که سطح ایمنی اش با 5 ستاره کامل از یوروانکپ و تجهیزات ایمنی کامل در ایران شایسته تحسین است «4.8». طراحی خودرو با آخرین زبان طراحی پژو هماهنگ بوده به طوری‌كه 2008 در بیرون اسپورت ودر اتاق منظم و ارگونومیک است «4.5». امکانات این کراس اوور کامپکت هم اگرچه ایده آل نیست

 

ولی کافی و مناسب است «4.2». کیفیت ساخت، هندلینگ و سواری خودرو در حد بهترین است «4.8» ضمن این‌که قیمت خودرو، مصرفش و ماندگاری اش نیز به نسبت رقبای خود در حدی عالی محاسبه می‌شود «4.6».

 

کیا سراتو آپشنال فول

کلاس: سدان کوچک شهری
قیمت بازار: 105 میلیون
نمره مجموع: 4.45 از 5
مناسب کیست: دوستداران خودرو های کره اي

معرفی بهترین خودروهای داخلی با امکانات عالی

ایمنی خودرو با 5 ستاره کامل یورو انکپ عالی است «4.8». طراحی خودرو اگرچه اندکی در داخل و خارج اتاق قدیمی شده ولی همان‌ گونه منظم و ساده و چشم نواز بنظر میرسد «4.1». امکانات خودرو البته در سطحی عالی است «4.7». ضمن این‌که کیفیت سراتو 2 لیتری آپشنال ساخت خوب، سطح سواری متناسب

 

و دوام به میزان بالایی محاسبه میشود «4.4». در نهایت این‌که مصرف سوخت این کره اي جذاب با نرخ 8 لیتر متوسط بوده ولی استهلاک خودرو پایین و مناسب است «4.2».

 

مزدا 3 فول تیپ 4

کلاس: سدان کوچک اسپورت
قیمت بازار: 135 میلیون تومان
نمره مجموع: 4.6
مناسب کیست: عاشقان تویوتا کورولا!

معرفی بهترین خودروهای داخلی با امکانات عالی

محصولی است ایمن و مستحکم «4.7» با سطح طراحی بسیار عالی در بدنه و داشبورد که هنوز هم زیبا، موزون و باوقار است«5» امکاناتش اگرچه مناسب بود ولی کافی نیست و یک نکته منفی در پرونده سدان اسپورتی مزدا است «4» کیفیت ساختش بسیار عالی، سواری اش نرم و روان و لذت رانندگی اش ستودنی است «4.7».

 

استهلاک این ژاپنی محبوب پایین بوده ضمن این‌که مصرف سوختش در حدی متوسط است «4.5». البته که نباید فراموش کرد اتاق این خودرو مربوط به سال 2012 است اما خب بنظر ما مزدا 3 هنوز هم ظاهر بهتری نسبت به کیا سراتو 2018 دارد.

 

چری تیگو 7

کلاس: کراس اوور کوچک شهری
قیمت بازار: 140 میلیون تومان
نمره مجموع: 4.3
مناسب کیست: دلبستگان فقیر هیوندای توسان!

معرفی بهترین خودروهای داخلی با امکانات عالی

ایمنی خودرو با بسته کامل چری و مهندسی خوب این شرکت در سطحی قابل قبول است «4.2» طراحی بدنه و اتاق تیگو 7 را باید بهترین در میان همنوعان چینی اش دانست «4.4» سطح امکاناتش هم مناسب و متعادل است «4.5» درضمن کیفیت ساختش خوب، سواری اش پایدار و هماهنگی مجموعه برای یک چینی جوان قابل تحسین است «4.5»

 

هنوز چری درباره کیفیت ساخت این خودرو به واسطه جوانی اش مخابره نشده! اما مصرف سوخت مناسب و قیمتش اندکی گران است «4.2».

 

سوزوکی گرند ویتارا

کلاس: اس یووی آفرودر کوچک
قیمت بازار: 153 میلیون تومان
نمره مجموع: 4.4
مناسب کیست: خریداران بی پول پرادو

معرفی بهترین خودروهای داخلی با امکانات عالی

ایمنی این ژاپنی کهنسال همپای استاندارد ها جهانی است «4.5» هر چند اتاقش دیگر قدیمی شده طراحی بدنه اش هنوز هم دل چسب و زیبا است «4.4» امکانات این خودرو در نمونه کلاس 10 اتومات نیوفیس خوب و مناسب است اگرچه باهم رده هاي کره اي گران قیمتش فاصله زیادی دارد «4.4» هر کس

 

که ویتارا 2 دیفرانسیل را خریده از توان آفرود، کشش موتور و کیفیت ساخت خوب خودرو ستایش کرده اگرچه بعضا ایرادات کیفی هم دراین خودرو دیده میشود «4.4». مصرف سوخت این ژاپنی نسبتا سنگین بالا بوده در عین حال نشانه هایي چند از دوام ماندگاری خوب گرند ویتارا در بازار وجوددارد «4.5».