پارس ناز پورتال

مقصد نهایی : اتفاقات ساده ای که ممکن است به مرگ منجر شوند

مقصد نهایی : اتفاقات ساده ای که ممکن است به مرگ منجر شوند

مقصد نهایی: اتفاقات ساده ای که ممکن است به مرگ منجر شوند

دراین قسمت داستان هایي از یکسری مرگ هاي عجیب را نقل میکنیم کـه شباهت زیادی بـه سری فیلمهای مقصد نهایی دارند. اتفاقات خیلی ساده اي کـه ممکن اسـت بـه مرگ مـا منتهی شوند، فکرش را بکنید کـه یک عطسه ساده منجر بـه شکستن گردن شود! یا این‌کـه لباسی کـه پوشیده اید باعث مرگ شـما شود! در ادامه با مجله پارس ناز همراه باشید تا این داستان ها را برای شـما نقل کنیم.

 

در کمال ناباوری باید بگوییم هر چقدر هم کـه آمادگی مواجهه با شرایط سخت و مرگبار را داشته باشید باز ممکن اسـت قربانی اتفاقات ساده اي شوید کـه مرگ شـما را در پی خواهند داشت. در ادامه قصد داریم شـما رابا تعدادی از روشهای ساده و غیر قابل باوری کـه ممکن اسـت جان شـما را بگیرد اشاره کنیم کـه از شنیدن آنها حيرت زده خواهید شد.

 


 

حتی یک ضربۀ کوچک بـه سینۀ شـما ممکن اسـت باعث از کار افتادن قلب تان شود

هیچ مدرک علمی وجود ندارد کـه یک استاد هنرهای رزمی میتواند با یک ضربه ي ساده بـه سینه قلب شـما را از تپیدن باز دارد. گرچه بـه تصویر کشیدن چنین اتفاقی در فیلم ها غیرعلمی بنظر میرسد اما متاسفانه امکان آن وجوددارد و هر زمان کـه چیزی بـه سینۀ شـما برخورد می‌کند باید مراقب باشید. بله کاملاً درست اسـت و ضربه ي یک انسان معمولی بـه سینه هم می‌تواند مرگ شـما را در پی داشته باشد.

مقصد نهایی : اتفاقات ساده ای که ممکن است به مرگ منجر شوند

پس کسانی کـه در ورزش هاي رزمی و حتی بیسبال و هاکی فعالیت دارند باید بدانند کـه خطر مرگ در هرلحظه جان آنها را تهدید می‌کند. این شیوه ي مرگ اختلال در قلب «commotio cordis» نام دارد و اگر دریک لحظۀ خاص در تپش قلب ضربه اي بـه سینه وارد شود توقف قلب و مرگ را در پی خواهد داشت. این سیکل زمانی 10 تا 20 میلی ثانیه اسـت یعنی 20 برابر کوتاه تر از یک چشم بـه هم زدن.

 

بـه عبارت دیگر اگر ضربه ي وارده بـه سینه دراین چرخه ي قلبی رخ دهد مرگ شخص را در پی خواهد داشت. هر ضربه ي بسیار ساده و ناچیزی دراین چرخه مرگبار خواهد بود. مرگ در اثر اختلال قلبی بطور ویژه در ورزشکاران مرد زیر 20سال دیده شده و طبق معمولً در حین مسابقات ورزشی رخ میدهد. گرچه بین سال هاي ۱۹۹۶ تا 2010 این اتفاق در 224 مورد رخ داده اسـت.

مقصد نهایی : اتفاقات ساده ای که ممکن است به مرگ منجر شوند

همه ی ساله 10 تا 20 مورد جدید اتفاق میوفتد اما محققان بر این باورند کـه تعداد بی شماری از این اتفاقات اصلاً گزارش نشده و ثبت نمیگردند. تنها راه زنده ماندن افراد بعد از این اختلال این اسـت کـه بـه قلب انها شک وارد کنید تا قلب بار دیگر بکار بیفتد. برای هر دقیقه تاخیر در وارد کردن شک بـه فرد امکان زنده ماندن او 10درصد کاهش خواهد یافت.

 


 

هر لباسی کـه بـه تن دارید می‌تواند باعث مرگ شـما شود

سندروم ایسادورا دانکن «Isadora Duncan Syndrome» حالتی اسـت کـه در آن در کمال تعجب مرگ شـما توسط لباسهای تن‌تان رقم خواهد خورد. این سندروم بعد از مرگ یک رقصندۀ معروف بنام ایسادورا دانکن درسال ۱۹۲۷ بدلیل گیر کردن شالش در چرخ عقب خودرو یکی از طرفداران اش بنام وی نامگذاری شد. اما او تنها کسی نبود کـه توسط لباس هایش بـه قتل می‌رسید.

مقصد نهایی : اتفاقات ساده ای که ممکن است به مرگ منجر شوند

شاید شال شـما در چرخ خودرو طرفداران تان گیر نکند اما بی شک امکان دارد کـه در چرخ خودرو خودتان یا قطار مترو گیر کند. گیر کردن لباس ها در ایستگاه هاي مترو چنان تلفاتی دارد کـه دیگر نمی‌توان این روش مرگ را نادر و عجیب خواند. ممکن اسـت کیف دستی یک زن در درب قطار گیر کند یا قسمت بلند تیشرت یک مرد در بالابر گیر کرده و فرد رابه کام مرگ بکشد.

مقصد نهایی : اتفاقات ساده ای که ممکن است به مرگ منجر شوند

این موضوع در کشور هند بسیار مشکل ساز شده اسـت زیرا زنان این کشور لباسهای بسیار بلندی میپوشند کـه برای ماشین آلات متحرک مانند آهنربا عمل میکنند. این اتفاق در مکان هاي شلوغ در مورد گیر کردن در چرخ موتورسیکلت ها یا گیر افتادن در اجزای چرخان تجهیزات کشاورزی صدق میکند. بیش از 12مورد از این اتفاقات در کشور هند گزارش شده کـه 3مورد در محل حادثه بـه مرگ قربانی منجر شده اسـت.

مقصد نهایی : اتفاقات ساده ای که ممکن است به مرگ منجر شوند

اتفاقات مشابهی برای مردان و زنان در کشور پاکستان رخ می‌دهد کـه در آن دستارها و سربندهای زنان و مردان پاکستانی در چرخ موتورها و اجزای چرخان تجهیزات مکانیکی گیر افتاده و مرگ یا زخمی شدن قربانی را در پی دارند. تنها در شهر کراچی روزانه دست کم یک مورد از این اتفاقات رخ می‌دهد کـه بدین معناست کـه هر جای دنیا کـه باشید ممکن اسـت وسیله اي در انتظار بلعیدن سربند، لباس بلند یا شال شـما باشد.

 


 

صاعقه هاي خطرناک و مرگباری میتواند در آسمان صاف و آبی رخ دهد

بر اساس گزارش بخش صاعقه شناسی سرویس آب و هواشناسی ملی ایالات متحده ایالات امریکا ۵ روش مختلف وجوددارد کـه بر اساس انها یک صاعقه میتواند مرگ شـما را در پی داشته باشد. اما باید بدانید کـه صاعقه در آسمان صاف و آبی نیز می‌تواند رخ دهد و جان شـما رابه اسانی بگیرد. جالب این‌کـه قدرت صاعقه هایي کـه در هوای صاف رخ می‌دهند بسیار بیشتر از قدرت صاعقه در هوای بارانی و ابری اسـت.

مقصد نهایی : اتفاقات ساده ای که ممکن است به مرگ منجر شوند

برای مثال یک توریست کـه در ساحل دیتونا بیچ در حال موج سواری بود در اثر برخورد صاعقه بـه سینه دریک روز آفتابی جان خودرا از دست داد. بهمین ترتیب مردی دیگر درساحل نیوجرسی در حالی‌کـه در روزی آفتابی همراه با یکی از دوستانش در ساحل بازی می‌کرد مورد اصابت صاعقه قرار گرفت و جان سپرد. این دو مورد تنها نمونه هاي کمی از چنین مرگ هایي هستند پس همیشه منتظر وقوع صاعقه باشید!

 


 

ممکن اسـت در روی زمین هم غرق شوید

درسال 2008 مرگ دلخراش جانی جکسون شرایطی خاص و ترسناک بنام غرق شدن تاخیری «delayed drowning» را برای همه ی روشن کرد. این پسربچۀ 10 ساله غرق شد اما غرق شدن او در خواب رخ داد. وی کـه در تخت خوابش قرار داشت و هیچ تماسی با آب نداشت در اثر غرق شدن جان خودرا از دست داد. در خشکی بـه دو صورت امکان دارد غرق شوید:

مقصد نهایی : اتفاقات ساده ای که ممکن است به مرگ منجر شوند

یکی غرق شدن تاخیری و دیگری غرق شدن خشک. غرق شدن خشک طبق معمولً بلافاصله بعد از خارج شدن از آب اتفاق میوفتد بدین صورت کـه اگر آب وارد بینی یا دهان شده باشد بدن بـه صورت اتوماتیک عکس العمل نشان داده و باعث بسته ماندن ورودی حلق شده ودر نتیجه آب خارج نشده و خفگی فرد را در پی خواهد داشت. متاسفانه این مکانیزم خیلی دقیق کار کرده و مانع از ورود هوا بـه حلق و خارج شدن آب از دهان و بینی میشود.

مقصد نهایی : اتفاقات ساده ای که ممکن است به مرگ منجر شوند

غرق شدن خشک زمانی اتفاق میوفتد کـه حلقوم وظیفه ي خود رابه درستی در زمانی نامناسب انجام میدهد تا بدین منظور مانع از ورود آب بـه ریه ها شود اما این موضوع در واقع مانع از رسیدن هوا بـه ریه شده و خفگی را در پی خواهد داشت. ممکن اسـت شاهد چنین مرگی بعد از خارج شدن فردی از استخر بخاطر وظیفه شناسی حلقوم بوده باشید.

مقصد نهایی : اتفاقات ساده ای که ممکن است به مرگ منجر شوند

حتی اگر ذره اي آب وارد ریه ها شود این موضوع می‌تواند بـه تورم و شکل گرفتن بیش از حد مایع در ریه منجر گردد کـه بعد از مدتی در انتقال اکسیژن اختلال ایجاد کرده و سرعت قلب را کاهش می‌دهد ودر نهایت با تهوع شبانه و خفگی همراه شود یا سکته ي قلبی را در پی داشته باشد. البته وارد شدن آب بـه ریه تنها در مواردی اتفاق میوفتد کـه بـه صورت ناگهانی بـه درون آب می پرید.

 


 

ممکن اسـت توسط یک چاله درختی بـه صورت کامل بلعیده شوید

همه ی از خطرات ورزش هیجان انگیز اسکی خبر دارند و خطر هر لحظه زندگی اسکی بازان را تهدید می‌کند. اما در حالیکه مواظب خطر سقوط بهمن و حمله ي حیوانات یا برخورد با صخره ها هستید خطر بزرگ تری در جاییکه فکرش را هم نمیکنید در انتظار شماست: درختان! یا بهتر بگوییم چاله هاي درختی!

مقصد نهایی : اتفاقات ساده ای که ممکن است به مرگ منجر شوند

وقتی کـه برف می بارد شاخه هاي پایین درخت مانند یک چتر عمل کرده و باعث میشوند کـه در پایه ي درخت یک حفره ي بسیار نرم مملو از برف و هوا شکل بگیرد. ممکن اسـت فکر کنید کـه ترکیب شل برف و هوا کـه چیز خطرناکی نیست اما این همان چیزی اسـت کـه خطر میـــخواهد شـما فکر کنید. با بالاتر رفتن سطح برف در اطراف درخت این حفره ها عمیق تر شده و بـه هیچ عنوان از دور قابل تشخیص نخواهند بود.

 

این حفره ها طبق معمولً بسیار عمیق بوده و قربانیان در اکثر مواقع با سر وارد این گودال هاي کشنده می‌شوند و این بدین معنی خواهد بود کـه در چنین شرایطی آنها نمی‌توانند کاری برای تغییر مسیر یا خارج شدن از چاله انجام دهند. در کمال ناباوری حدود 20 درصد از مرگ و میرهای ورزش هاي اسکی و اسنوبورد در نتیجه ي همین چاله هاي درختی و خفه شدن در برف موجود دراین چاله ها رخ میدهد.

مقصد نهایی : اتفاقات ساده ای که ممکن است به مرگ منجر شوند

با افتادن در چنین چاله هایي امکان مرگ شـما بسیار زیاد خواهد بود اما می‌توانید با حرکت بـه سمت جلو و عقب فضایی برای نفس کشیدن درست کرده و با گرفتن شاخه هاي بالای سرتان از حفره خارج شوید. اما اینکار در حالیکه شـما با کله در حفره افتاده ودر حال تقلا هستید و برف نرم راه تنفس شـما را گرفته و ریه هاي شـما در حال یخ زدن هستتند بسیار سخت خواهد بود.

 


 

در ادامه همین بحث: حقایقی در مورد خودتان کـه شاید نخواهید بدانید!!!

بعضی چیزها وجود دارند کـه مـا نه تنها در مورد خودمان نمی‌دانیم بلکه نمی‌خواهیم کـه بدانیم؛ واقعیاتی مانند این‌کـه در دهان مـا بسیار بیشتر از انسان هاي روی کره زمین باکتری وجوددارد، یا این‌کـه تعداد زیادی از گرد و خاکی کـه زیر تخت شـما وجوددارد در واقع از پوست مرده شـما تشکیل شده و هر ساعت بیش از 600٫000 تکه کوچک از پوست شـما می ریزد

 

معده مغز دوم شماست

تحقیقات نشان داده کـه نقش معده مـا فراتر از هضم و پردازش غذاهاست. معده با بیش از 100 میلیون رشته عصبی در ارتباط اسـت و بهمین دلیل محققان تصمیم گرفتند کـه معده را مغز دوم انسان بنامند. این سیستم کاملاً مجزا از سیستم عصبی مرکزی بوده و واکنش هاي رفلکسی مستقل خودرا دارد کـه رفتار معده را بازرسی می‌کنند.

مقصد نهایی : اتفاقات ساده ای که ممکن است به مرگ منجر شوند

مرکز اطلاعات گوارشی اما هیچ گونه عملیات فکری آگاهانه اي انجام نمیدهد اما نقش مهمی در شرایط ذهنی انسان ایفا میکند. احساس موسوم بـه پرپر زدن در معده یا بال زدن پروانه ها در معده در نتیجه منحرف شدن خون از معده بـه سمت عضلات اسـت کـه هنگام احساس خطر در بدن ایجاد می‌شود.

 

در واقع گیرنده هاي عصبی مغز بـه بـه معده می‌گویند کـه باید تغییر رفتاری ناگهانی دهد کـه این شرایط در مواقع استرس و اضطراب روزمره نیز رخ می‌دهد. جالب این‌کـه بیش از ۹۵ درصد هورمون سروتونین کـه همان گیرنده عصبی مسئول ایجاد شادی و سرخوشی اسـت در روده ها وجوددارد. باور کردنی نیست اما احساس خشم و غم را می‌توان با التیام شرایط معده از بین برد.

 


 

بدن انسان می‌تواند بدرخشد

نه تنها انسان دارای خطوط راه راه جادویی مانند گورخرهاست بلکه بدن مـا بـه صورت زیستی قابلیت تولید نور و درخشندگی دارد. درست مانند کرم هاي شب تاب و دیگر حشرات درخشان، انسانها نیز دارای درخششی ضعیف اسـت کـه 1000 برابر کوچک تر ازآن اسـت کـه چشم مـا بتواند آنرا تشخیص دهد اما در واقع وجوددارد. محققان ژاپنی درسال 2009 عکسهای شگفت انگيز اي ازبدن درخشان انسانها منتشر کردند کـه وجود این قابلیت را اثبات میکرد. خاصیت درخشندگی زیستی نویی نورتابی شیمیایی اسـت.

مقصد نهایی : اتفاقات ساده ای که ممکن است به مرگ منجر شوند

تعداد زیادی از موجودات زنده از این قابلیت برای زنده ماندن استفاده می‌کنند: اسکوئیدهای دم کوتاه از قابلیت درخشندگی خود برای منحرف کردن شکارچیان استفاده میکنند. در انسان، مولکول هاي «بـه هیجان آمده» در ترکیب با مواد شیمیایی بنام فلوئورسان ساز ها واکنش نشان داده و فوتون تولید میکنند کـه باعث درخشندگی بدن می‌شود اما هیچ هدف تکاملی از این موضوع وجود ندارد.

 


 

در سومین روز مرگ، آنزیم هایي کـه روزی غذای شـما را هضم میکردند شروع بـه هضم بدن خواهند کرد

بدون آنزیم ها بی شک از گرسنگی اتلاف خواهیم شد. انها اسب هاي زحمتکش بدن هستند کـه مانند یک تیم فعال از مورچ ها، غذا رابه انرژی تبدیل می‌کنند. بعنوان کاتالیزور «پروتئین هایي کـه واکنش هاي شیمیایی را تسریع می بخشند»، هر یک از این آنزیم ها دارای کارکرد خاصی اسـت. چند روز پس از مرگ، این آنزیم ها و باکتری هاي زنده موجود در معده و روده ها شروع بـه خوردن سلول هاي مرده می‌کنند.

مقصد نهایی : اتفاقات ساده ای که ممکن است به مرگ منجر شوند

غده پانکراس حاوی مقادیر بسیاری زیادی میکروب اسـت کـه این اندام رابه سرعت هضم می‌کنند و گاز ناخوشایندی تولید می‌کنند کـه باعث ورم کردن جنازه و از حدقه بیرون زدن چشم ها می‌شوند. این گاز چنان نیرومند اسـت کـه میتواند در عرض چند هفته و بعد از مرگ یک زن باردار، جنین را از رحم در حال خورده شدن بیرون بفرستد کـه از این پدیده با نام «تولد در تابوت» یاد می‌کنند. مشمئز کننده اسـت! مگرنه؟!!

 


 

همه ی مـا از غبار ستاره اي بوجود آمده ایم

بـه یک تکه از شعری افسانه اي میماند اما باید بدانید کـه این موضوع از لحاظ علمی ثابت شده اسـت. نخستین اتمی کـه بعد از انفجار بزرگ شکل گرفت هیدروژن بود. در نتیجه تاثیر جاذبه و گرمای فراوان این اتم هاي هیدروژن بـه هم متصل شده و هلیوم را ساخته اند و سپس با یک انفجار، ستاره اي متولید شده اسـت.

مقصد نهایی : اتفاقات ساده ای که ممکن است به مرگ منجر شوند

با پیر شدن این ستاره، اتم هاي هیدروژن هسته آن ته کشیده و بدین ترتیب گداخت با اتم هاي هلیوم بزرگتری شکل می‌گیرد کـه انرژی بسیاری تولید میکند. با پایان این منبع نیز ستاره با عناصر سنگین تر و سنگین تری مانند لیتیوم، بریلیوم و کربن واکنش نشان می‌دهد تا این‌کـه بـه آهن می‌رسد. ابرستاره ها کـه ۸ بار بزرگ‌تر از خورشید هستند دریک رشته انفجار بسیار بزرگ موسوم بـه «سوپرنوا» می میرند.

 

و بعد تمامی عناصر تازه شکل گرفته درون آنها در سراسر کهکشان پخش میشود. عده اي از این عناصر بـه هم چسبیده و باعث شکل گرفتن سیاره ها میشوند. در واقع این ترکیبات باعث شکل‌گیری همه ی چیز می‌شوند؛ از چیزی کـه هم اکنون در برابر چشمان شماست تا چیزی کـه همین حالا بـه آن دست می‌زنید. تقریبا ۹۳ درصد از جرم بدن انسان از غبار ستاره اي تشکیل شده اسـت: اکسیژن، کربن، هیدروژن، نیتروژن، کلسیم و فسفر.

مقصد نهایی : اتفاقات ساده ای که ممکن است به مرگ منجر شوند

از ترکیب این عناصر تاثیرگذار یک توپ متقارن بی نقص از سلول ها شکل میگیرد کـه در ترکیب باهم بدن انسان و نخستین سوراخ آن یعنی مقعد شکل میگیرد. متاسفانه تعداد زیادی از انسانها از نخستین مرحله رشد عبور نمیکنند. دفعه بعد کـه بـه ستاره اي نگاه کرده ودر دل خود آرزویی می‌کنید بدانید کـه آن ستاره شاید از نیاکان ۱۴ میلیارد ساله شـما باشد.

 


 

تعداد باکتری هایي کـه در درون شـما وجوددارد از تعداد انسانها بیشتر اسـت

گرچه شـما سعی می‌کنید دست هاي خودرا با محلول هاي آنتی باکتریال شسته و سعی دارید با برگرداندن صورت خود از ذرات پرتاب شده از دهانی شخصی در مترو هنگام عطسه کردن خودداری کنید، اما واقعیت این اسـت کـه بدن شـما مملو از باکتری اسـت. بدن هر انسان مانند یک کوزه ۲ لیتری اسـت کـه از زمان حضور در رحم مادر شروع بـه پر کردن آن از باکتری میکنیم.

مقصد نهایی : اتفاقات ساده ای که ممکن است به مرگ منجر شوند

این باکتری هاي مفید اما نقش مثبتی داشته و سیستم ایمنی و معده مـا را در شرایط سالمی نگه می دارندم ناف انسان بـه تنهایی حاوی یک اکوسیستم باکتریایی بـه اندازه یک جنگل بارانی اسـت. گروهی از محققان در کارولینای شمالی، در طی بررسی ۶۰ ناف توانستند بیش از ۲٫۳۷۶ نوع باکتری را کشف کنند. نیمی از این باکتریها تا کنون توسط علم کشف نشده و ناشناخته باقیمانده بودند.

 


 

شـما کرم هاي ریزی دارید کـه در مژه هایتان زندگی میکنند

اگر خواندن تیتر چندان حال شـما را بد نمیکند باید بگوییم کـه متاسفانه این کرم هاي ریز روی صورت شـما آمیزش جنسی انجام می‌دهند. کرمی کـه ازآن صحبت می‌کنیم یک کرم یا مایت بنام «دمودکس» «Demodex» اسـت کـه از خانواده بندپایان اسـت ودر فولیکول هاي موی انسان زندگی می‌کنند. گرچه این کرم ها عمدتاً بی خطر انگاشته می‌شوند اما گفته شده کـه:

 

در یکی از بیماری هاي پوستی بنام “روزاسه” «rosacea» نقش دارند زیرا این کرم ها در سوراخ هاي پوست تخمگذاری میکنند. هولناک اسـت، مگر نه؟ این مایت ها کـه در زبان علمی با نام «Demodex folliculitis» یا «Demodex brevis» از آنها یاد میشود بـه شکل سوسیس بوده و طول آنها یک سوم میلی‌متر اسـت. آنها از سلول هاي مرده پوستی و منابع چربی صورت تغذیه می‌کنند.

مقصد نهایی : اتفاقات ساده ای که ممکن است به مرگ منجر شوند

بدین ترتیب غیر از مژه ها، می‌توانند در هر جایی ازبدن کـه مو داشته باشد مانند کانال گوش، نوک سینه ها، ساعد، آلت تناسلی و حتی باسن شـما زندگی کنند. این مایت ها طبق معمولً زمانی کـه شـما خواب هستید در فولیکول مو هاي شـما جفتگیری کرده و مایت ماده پس از بارور شدن، در داخل فولیکول نفوذ کرده و تخم هایش را همانجا میگذارد. وقتی کـه یک مژه می ریزد طبق معمولً بدین دلیل اسـت کـه:

 

بیش از یک مایت در درون فولیکول آن خانه کرده اسـت. حالا از کجا باید دانست کـه مژه شـما نیز از این مایت ها دارد یا خیر. راه حل بسیار ساده اسـت. کافی اسـت کـه یکی از مژه هایتان را در بیاورید و زیر میکروسکوپ بـه آن نگاهی بیندازید. بر اساس مطالعه اي کـه روی 29 شخصل بالغ بالای 18سال در کارولینای شمالی انجام گرفته مشخص گردید کـه 90درصد آنها این موجود خبیث را در مژه هاي خود داشتند.