پارس ناز پورتال

مهاجرت به کانادا و زندگی در تورنتو برگرفته از کتاب کانادایی شو

مهاجرت به کانادا و زندگی در تورنتو برگرفته از کتاب کانادایی شو

اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید توصیه می کنیم این مطلب را تا انتها بخوانید. معمولا تورنتو یکی از شهر هایی است که اکثر مهاجران برای زندگی در کانادا انتخاب میکنند. در این مطلب میخواهیم شهر کانادا را از ابعاد و جنبه های گوناگون مورد بررسی قرار دهیم.

 

تمام مطالبی که در ادامه می آید برگرفته از کتاب کانادایی شو است. کتاب کانادایی شو مرجعی کامل برای مهاجرت به کانادا برای ایرانیان می باشد که این کتاب به صورت انحصاری توسط سایت مهاجرت به دات کام تهیه شده است. جهت اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب کانادایی شو می توانید بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

شرایط مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا و زندگی در تورنتو برگرفته از کتاب کانادایی شو 

زندگی در تورنتو، اونتاریو

تورنتو بزرگ ترین شهر کانادا و پنجمین شهر پرجمعیت در آمریکای شمالی است.منطقه تورنتو بزرگ، معمولا  GTA نامیده می شود. دولت کانادا انتظار دارد که جمعیت GTA  تا سال 2025 به 7.7 میلیون نفر برسد. بیش از یک چهارم جمعیت کل کانادا – در این منطقه پرجمعیت زندگی می کنند.

 

بیشتر زمین تورنتو مسطح است ولی در برخی نواحی تپه هایی مشاهده میشود. عرض جغرافیایی تورنتو – 43 درجه شمالی – شبیه به بوردو، فرانسه و در نیمکره جنوبی – کریستچور، نیوزیلند است.

 

شعار شهر تورنتو کانادا

شعار شهر تورنتو «تنوع قدرت ما» است. تورنتو به عنوان یکی از چند فرهنگی ترین شهر های دنیا محسوب می شود می توانید تنها با 100 متر پیاده روی در خیابان های اصلی تورنتو طیف گسترده ایی از نژاد ها، فرهنگ ها، زبان ها، هنرها و غذاهای مختلف را ببینید به جرات میتوان گفت بیش از نیمی از جمعیت این شهر مهاجران هستند.

 

کار در تورنتو کانادا

در مجله فوربس مقاله ای با عنوان قدرتمند ترین شهر های دنیا منتشر شد که تورنتو جز لیست ده شهر اول بود.

 

تورنتو – سرمایه مالی کانادا

با توجه به جزییات مقاله فوربس یکی از بهترین شهر ها برای کار و زندگی ، تورنتو معرفی شده است دلایل انتخاب تورنتو به شرح زیر است:

 

1. حجم سرمایه گذاری اقتصادی بالا

2. کیفیت زندگی

3. جذب سرمایه خارجی

4. شهر اول در مبادلات بانکی و بورسی کاناد

5. رونق اقتصادی

6. هزینه زندگی

 

شهر تورنتو بعد از سانفراسسکو و نیویورک سومین مرکز IT آمریکای شمالی محسوب میشود. علاوه بر فناوری اطلاعات در صنعت و تولید نیز پیشتاز است بیش از 50 % از صنعت کانادا در تورنتو تولید می شود.در حال حاضر ساخت و ساز در تورنتو رونق بسیاری دارد با توجه به آماری که داده شد،

 

تورنتو را می توان بهشتی برای مهندسان تصور کرد از مهندسین عمران و معماری گرفته تا صنایع و مواد و کامپیوتر آمارهای منتشر شده توسط سازمان آمار کانادا نشان می دهد که بیش از 96،000 کار خالص در منطقه تورنتو طی 12 ماه (تا ژوئن 2018) ایجاد شده است. در نتیجه این مشاغل جدید، نرخ بیکاری در منطقه تورنتو کاهش داده است.

مهاجرت به کانادا و زندگی در تورنتو برگرفته از کتاب کانادایی شو

برای اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت به کانادا از طریق کار می توانید به سایت مهاجرت به دات کام مراجعه کنید.

 

امنیت در تورنتو

معمولا شهروندان تورنتو مرکز شهر را برای زندگی ترجیح می دهند اما کسانی که از لحاظ مالی با محدودیت مواجه اند خانه های دولتی را انتخاب می کنند مسکن دولتی بیشتر در غرب تورنتو واقع شده است و با نرخ کم تری به شهروندان کرایه می دهند اما مشکل این مناطق مسکونی این است میزان جرم و جنایت در این مناطق به نسبت بالا است.

 

نام این مناطق عبارتند از:

1. جین و فینچ

2. لورنس هیتز

3. بخش هایی از اتو بیوکو

 

در مجموع میزان جرم و جنایت در تورنتو نسبت به بسیاری از شهرهای آمریکای شمالی، از جمله شهرهای کانادایی مانند ونکوور، مونترال، ادمونتون، هالیفاکس و وینیپگ، پایین تر است. نرخ جرائم تورنتو شبیه به کالگری و اتاوا می باشد.

 

امکانات تحصیلی در تورنتو کانادا

دانشگاه تورنتو یکی از معتبرترین دانشگاه ها در جهان است، و رتبه 23 در رتبه بندی دانشگاهی دانشگاه های جهان را دارد

 

تورنتو همچنین دارای دو دانشگاه دیگر، دانشگاه Ryerson و York و همچنین چندین کالج اجتماعی است. بالاترین میزان دستمزد معلمان در کانادا متعلق به شهر تورنتو است

 

حمل و نقل در تورنتو کانادا

از لحاظ کیفیت حمل و نقل عمومی تورنتو رتبه سوم را در بین شهر های آمریکای شمالی در اختیار دارد. شبکه گسترده و قابل اعتماد TTC از اتوبوس ها و تراموا با یک سیستم متروی گسترده زیرزمینی و اتوبوس های نو و هیبریدی همگی دست به دست هم داده اند تا یک حمل و نقل راحت را در اختیار شهروندان این شهر قرار بدهند.

 

سیستم حمل و نقل عمومی تورنتو به شکلی مهندسی شده است که از غربی ترین منطقه به راحتی می توانید به شرقی ترین منطقه این شهر دسترسی داشته باشید.

مهاجرت به کانادا و زندگی در تورنتو برگرفته از کتاب کانادایی شو

آب و هوا شهر تورنتو کانادا

تورنتو دارای آب و هوای نیمه قاره ای است که تابستان گرم و مرطوب و زمستان سرد است. کیفیت هوا در تورنتو خیلی خوب نیست به دلیل وجود تعداد زیاد خودرو و شرکت های صنعتی تقریبا هوای آلوده ایی دارد با این وجود، تورنتو همچنان رتبه 21 را در 50 کلان شهربرتر دنیا از لحاظ آب و هوایی دریافت کرده است.

 

گرچه تورنتو یکی از شهرهای گرم کانادا به حساب می آید اما زمستان بسیار سردی دارد. بیشترین بارش برف در زمستان بین اواسط دسامبر و اواسط ماه مارس است. برف به عمق حداقل یک سانتیمتر به طور متوسط در 65 روز سال دیده می شود. تورنتو آب و هوای نسبتا آفتابی را به خود اختصاص می دهد. تابستان های آن به نسبت گرم و آفتابی در حالی که زمستان آن کمتر آفتابی است. آب و هوای روزمره تورنتو در طول روز قابل تغییر است.

 

نکات منفی اقامت کانادا تورنتو

 

1. جمعیت بیش از اندازه و در حال رشد

2. زمستان سرد

3. ترافیک سنگین در خیابان ها

4. آلودگی هوا

5. مسکن گران قیمت در مقایسه با اکثر نقاط کانادا

6. هزینه زندگی بالا

 

نکات مثبت اقامت و زندگی در کانادا تورنتو

 

1. مدارس معتبر

2. امکانات رفاهی بسیار زیاد

3. سیستم حمل و نقل که در یک منطقه بزرگ قرار دارد

4. فرصت برای تحصیل

5. مرکز مالی، فناوری اطلاعات و تولید کانادا

6. تابستان های گرم و بلند

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت کانادا توصیه می کنیم کتاب کانادایی شو را از سایت مهاجرت به دات کام دانلود کنید و آن را کامل بخوانید.

 

توصیه میکنیم مطلب زیر را نیز بخوانید :

 

اقامت ترکیه برای ایرانیان برگرفته از کتاب ترکی شو