پارس ناز پورتال

موزه های ترسناک که بازدید از آن ها دل و جرات می خواهد

موزه های ترسناک که بازدید از آن ها دل و جرات می خواهد

موزه های ترسناک که بازدید از آن ها دل و جرات می خواهد 

برخی از موزه ها میباشند که بقایای مومیایی ها بصورت زنده برایتان به نمایش گذاشته شده اند یا اعضای بدن مردگان را میتوانید مشاهده نمایید. در این مقاله قصد داریم شما را با 7 موزه خوفناک در سراسر جهان آشنا کنیم که با موزه‌هاي معمولی متفاوت میباشند و چیزهای هولناک و وحشتناکی را به نمایش گذاشته‌اند.

 

احتمالاً گشتن در موزه برای جوانان و نوجوانانی که به دنبال مکان‌هایي هیجان‌انگیز میباشند, کمی خسته‌کننده باشد اما مکان‌هایي هم وجود دارند که دید شما را نسبت به موزه‌ها تغییر می دهند. موزه‌هایي در سراسر جهان فعالیت میکنند که چیزهای خوفناک و هیجان‌انگیز را به معرض دید بازدیدکنندگان می گذراند و می توان لقب ترسناکترین موزه هاي جهان را به آن‌ها داد و در ادامه با 7 مورد از آن‌ها آشنا خواهیم شد.

 

1. موزه مومیایی هاي دلاس «El Museo De Las Momias»

احتمالا گشتن در موزه‌اي که پر از مومیایی هست برای شما عجیب باشد. در این موزه,‌ چندین مومیایی زن, مرد, بچه و بزرگسال به نمایش گذاشته هست. در سال 1833 میلادی,‌ مریضی وبا در کشور مکزیک جان شمار زیادی از آدم ها را گرفت. تعدادی از جان‌باختگان این مریضی, مومیایی شده بودند و اکثر آن‌ها نیز به اطراف شهر Guanajuato مربوط می شدند.

 

این مومیایی‌ها برای چندین سال در زیر زمین دفن شده بودند و بالاخره طی حفاری باستان شناسان,‌ گوری بزرگ از مومیایی‌هاي دفن شده پیدا شد. این مومیایی‌ها پس از انجام مطالعات,‌ در موزه مومیایی هاي دلاس به نمایش گذاشته شدند و افراد زیادی از آن بازدید میکنند.
موزه های ترسناک که بازدید از آن ها دل و جرات می خواهد

موزه های ترسناک که بازدید از آن ها دل و جرات می خواهد2. موزه کاتاکمب دی کپوچینی «Catacombe dei Cappuccini»

راهبان ایتالیایی در سال 1599 میلادی,‌ راه جدیدی را برای مومیایی کردن اجساد و انتظار برای روز قیامت کشف کردند. آن‌ها پس از حفر یک دخمه بزرگ,‌ اجساد را در داخل قفسه‌هاي موجود در این دخمه آویزان میکردند و هر از گاهی آن‌ها را با سرکه و مواد ضدعفونی‌کننده شستشو می‌دادند.

 

اکثر مومیایی‌هاي موجود در این دخمه,‌ راهبه میباشند و به شکلی قرار گرفته‌اند که به نظر می رسد برای روز قیامت انتظار می کشند. این دخمه پر از مومیایی‌هاي ایستاده, حالا به یک موزه خوفناک برای بازدیدکنندگان تبدیل شده هست.
موزه های ترسناک که بازدید از آن ها دل و جرات می خواهد

موزه های ترسناک که بازدید از آن ها دل و جرات می خواهد3. موزه روانپزشکی گلور «Glore Psychiatric Museum»

موزه گلور ایالات امریکا,‌ پیشینه 130 ساله پزشکان در درمان بیماران روانی را به معرض دید بازدیدکنندگان میگذارد. در این موزه,‌ آثار و علامت‌هاي مریضی‌هاي روانی,‌ دست نوشته‌هایي عجیب که از ذهن بیماران نشات گرفته و حتی وسایل,‌ داروها و لباس‌هاي بیماران روانی به نمایش گذاشته شده و بازدیدکنندگان در آن با صحنه‌هایي دردناک و خشن روبرو می شوند.

موزه های ترسناک که بازدید از آن ها دل و جرات می خواهد

موزه های ترسناک که بازدید از آن ها دل و جرات می خواهد4. موزه سلامتی زنان «Menstruation and Women’s Health»

موزه سلامتی زنان, حکایت زندگی یک مرد آمریکایی به اسم هری فینلی «Harry Finley» را بیان میکند. فینلی از سال 1995 میلادی,‌ زندگی‌اش را وقف پژوهش در مورد مریضی‌هاي زنانه کرد. در این مکان,‌ تمام وسایل و ابزارآلات مورد بهره گیری,‌ انواع لباس‌هاي مناسب و نامناسب برای زنان و مانکن‌هاي گوناگون

 

و دیدنی جمع شده و به نمایش گذاشته شده‌اند. این موزه در زیرزمین یک منزل که در واقع همان محل کار هری فینلی بوده دایر شده و همین موضوع باعث خوفناک و منحصربه‌فرد شدن آن شده هست. مجله نیویورک تایمز و دانشگاه جانز هاپکینز بارها از فعالیت‌هاي هری فینلی تمجید کرده‌اند. گرچه این موزه برای بازدید عموم باز نیست و برای دیدن آن باید به صورت خصوصی وقت بازدید گرفت.

موزه های ترسناک که بازدید از آن ها دل و جرات می خواهد5. موزه عروسک هاي سخنگو «The Vent Haven Ventriloquist»

این موزه خوفناک در ایالت کنتاکی ایالات امریکا واقع شده و انواع و اقسام عروسک هاي سخنگو در آن نگه داری شده هست. این عروسک‌ها با آن عروسک‌هاي خوشگل و دوست‌داشتنی دختربچه‌ها فرق دارند و اکثر شبیه به عروسک‌هایي میباشند که در فیلم‌هاي خوفناک دیده می شوند. پسربچه‌اي به اسم ویلیام شکسپیر برگر «William Shakespeare Berger»

 

اساس‌ساز راه‌اندازی این موزه شد. وی در یک خیمه کوچک,‌ این عروسک‌ها را جمع میکرد تا اینکه سرمایه‌گذارانی پیدا شدند و روز به روز به شمار عروسک‌ها افزوده شد و حالا بزرگ‌ترین خیمه عروسکی جهان از بازدیدکنندگان میزبانی میکند.

موزه های ترسناک که بازدید از آن ها دل و جرات می خواهد

موزه های ترسناک که بازدید از آن ها دل و جرات می خواهد6. موزه ملی تاریخ مراسم تشییع جنازه «Museum of Funeral History»

در سراسر جهان و در آیین‌هاي گوناگون,‌ عقاید و تصویر‌العمل‌هاي مختلفی در مورد مرگ و نحوه تشییع جنازه مردگان وجود دارد. در این موزه با برخی از روش‌هاي متفاوت وداع با زندگی دنیوی و مراسم تشییع جنازه آشنا می شوید. این موزه که در شیکاگو قرار دارد,‌ بزرگ‌ترین آلبوم تاریخی در مورد مراسم مرگ در قاره آمریکاست و انواع تابوت‌ها و وسایل کفن و دفن نیز در آن قابل دیدن هست.

موزه های ترسناک که بازدید از آن ها دل و جرات می خواهد

موزه های ترسناک که بازدید از آن ها دل و جرات می خواهد7. موزه ماتر «The Mutter Museum»

بی تردید هیچ موزه‌اي در جهان به اندازه موزه ماتر خوفناک و دلهره‌آور نیست. این موزه در فیلادلفیا واقع شده و چیزهای عجیبی در آن به نمایش گذاشته هست. در موزه ماتر,‌ انواع و اقسام بدن‌ها و ماکت‌هاي کسانی که به مریضی‌هاي عجیب و لاعلاج مبتلا شده‌اند به معرض دید بازدیدکنندگان گذاشته شده هست.

 

این موزه خوفناک در سال 1858 میلادی با تلاش و کمک مالی پزشک توماس دنت ماتر «Thomas Dent Mutter» شروع به کار کرد. هم‌چنین چیزهای عجیبی مثل بزرگ‌ترین جوش چرکین جهان,‌ بزرگ‌ترین مدفوع انسان و‌ مغز انسان‌هاي عقب افتاده در این مکان به نمایش درآمده هست.

موزه های ترسناک که بازدید از آن ها دل و جرات می خواهد

موزه هاي خوفناک جهان،موزه مومیایی ها،موزه هاي خوفناک جهان،موزه هاي خوفناک جهان

موزه های ترسناک که بازدید از آن ها دل و جرات می خواهد