پارس ناز پورتال

طرز تهیه موس توت فرنگی خوشمزه و عالی

مجموعه : آموزش آشپزی
طرز تهیه موس توت فرنگی خوشمزه و عالی

طرز تهیه موس توت فرنگی خوشمزه و عالی 

آموزش درست کردن یک دسر خوشمزه تابستانی را برای شما داریم با نام موس توت فرنگی که بسیار محبوب و مورد علاقه همگان هست. پایه اصلی حداقل نصف دسرهای جهان ژلاتین هست. اما اگر پای آن به میان بیاید، دسری بی نظیر ساده، اما لاکچری تهیه خواهید کرد. در این مقاله یکی از همان دسرها را به شما آموزش داده ایم. موس توت فرنگی را در این فصل درست کنید.

 

مواد مورد نیاز:

پودر ژلاتین: 2 قاشق سوپ خوری
آب سرد: 2 قاشق سوپ خوری
سفیده تخم مرغ: 2 عدد
شکر: 75 گرم
خامه قنادی: 150 گرم
پوره توت فرنگی: 200 گرم

 

مواد مورد نیاز نان:

آرد: 75 گرم
تخم مرغ: 3 عدد
شکر: 75 گرم

 

روش پخت:

1. پودر ژلاتین را روی آب سرد بریزید و روی حرارت غیر مستقیم بخار آب جوش قرار دهید تا ژلاتین حل شود.

 

2. سفیده تخم مرغ را با همزن برقی بزنید تا سفید شده و فرم بگیرد، سپس شکر را به آن بیفزایید و مجدد هم بزنید.

 

3. خامه قنادی را با همزن برقی بزنید تا فرم بگیرد. بعد آن را به مخلوط سفیده تخم مرغ و شکر بیفزایید. سپس پوره توت فرنگی و ژلاتین خنک شده را به آن افزوده و به کمک لیسک آن را مخلوط کنید.

 

4. برای تهیه نان موس؛ تخم مرغ و شکر را با همزن بزنید تا کاملا تغییر رنگ دهد و سفت شود. سپس آرد را به آن افزوده و مخلوط کنید. کف یک قالب 25 در 35 سانتی متری را با کاغذ روغنی بپوشانید و با مقداری روغن مایع چرب کنید. سپس مایه تان را درون آن بریزید.

 

بعد آن را در طبقه وسط قرار دهید تا روی آن طلایی رنگ شود. بعد نان پخته شده را با کاتر گرد به قطر 7.5 سانتی متر برش بزنید.

 

5. یک عدد نان را روی یک سطح صاف قرار دهید. سپس با یک زرورق به پهنای 8 سانتی متر دور کیک را ببندید و از مایه موس روی نان بریزید. بعد یک عدد نان دیگر روی آن قرار دهید. «بقیه دسر را به همین ترتیب آماده کنید.» سپس آن را به مدت 2 ساعت در یخچال قرار دهید. بعد با پودر قند، خامه فرم گرفته و شکلات تزیین و سرو کنید.