پارس ناز پورتال

نکاتی درباره طراحی غرفه ها در نمایشگاه ها

مجموعه : دکوراسیون
نکاتی درباره طراحی غرفه ها در نمایشگاه ها

نکاتی درباره طراحی غرفه ها در نمایشگاه ها 

زیبایی یک غرفه در نمایشگاه هاي بزرگ می‌تواند عامل اصلی برای جذب مخاطبین باشد که به غرفه آمده و از آن استقبال کنند. امروزه رسانه هاي آنلاین راهکارهای نوینی را برای معرفی محصولات و خدمات در اختیار کارآفرینان و صاحبان کسب و کار قرار داده اند. با این وجود، کماکان غرفه هاي نمایشگاهی مهم ترین مسیر تعامل میان صاحبان کالا و خدمات،

 

و مشتریان به حساب می‌آید. در عین حال نمایشگاه ها برای تعداد زیادی از کسانی که به سرمایه گذاری بر روی مشاغل اخیر و متنوع علاقمندند، محل مناسبی محسوب میشود.اصولا دغدغه اصلی شرکت هایي که برای طراحی و اجرای غرفه هاي نمایشگاهی مراجعه می‌کنند،‌ حفظ شان برند انها در کنار جذب بازدیدکنندگانی هست

 

که به صورت بالقوه مشتریان شرکت میباشند. اما با وجود این وسواس و دغدغه، موارد بسیاری را میتوان یافت که علی رغم هزینه هاي گزاف، غرفه ي آماده شده مورد استفبال کارفرما قرار نگرفته هست.برای شرکت ها این موضوع که بازدیدکنندگان نمایشگاه چه نظری در خصوص غرفه هاي نمایشگاه دارند بسیار مهم هست.

 

چرا که طراحی غرفه ها اکثر از هر عنصر دیگری در ذهن بیننده جای می گیرد. از همین رو کار طراحی غرفه نمایشگاهی از یک رسم تجاری برای توسعه کسب و کار، به یک هنر بصری آمیخته با دانش معماری مدرن تبدیل شده هست.

نکاتی درباره طراحی غرفه ها در نمایشگاه ها

انچه در ادامه از نظر شما خواهد گذشت، چهار اصل مهم در طراحی دکوراسیون یک غرفه نمایشگاهی هست.

 

۱- آگاهی از محصول و خدمات

پیش از هرچیز طراح موظف هست که نسبت به محصول و خدمات شرکت آگاهی پیدا کند. این موضوع به درک بهتر او از نحوۀ ارائه، چیدمان آیتم ها و موارد بسیار دیگری کمک خواهد کرد. از همین رو میتوان گفت که یک طراح مفید اضافه بر دقت به متریال، طراحی و نورپردازی، می بایست شناخت کاملی از محصولات و خدمات شرکت سفارش دهنده داشته باشد.

 

۲- نورپردازی

نورپردازی یکی دیگر از مسائل مهمی هست که در طراحی غرفه حائز اهمیت هست. این ویژگی از آن جهت دارای اهمیت هست که میتوان از آن بعنوان نخستین چیزی که در نظر بیننده جلب دقت میکند نام برد و آن را مهم‌ترین عنصری دانست که بر جذابیت غرفه می افزاید. امروزه سخت افزار پیشرفته و امکانات متنوع، قدرت گزینش گسترده اي را در اختیار طراحان قرار داده که به کمک آن میتوانند غرفه ها را با دقت به نیاز و خواسته خود نورپردازی کنند.

 

۳- طراحی نمای کلی
یکی دیگر از موارد با اهمیت، شکل ظاهری غرفه هست که در کنار نورپردازی موثر، در جلب مخاطبان تاثیر عمیقی دارد. امروزه طراحان به وفور از طاق هاي هلالی، قوس ها، موج هاي کامپوزیت و اشکال تخت در طراحی بهره گیری میکنند تا در جلب نظر مراجعه کنندگان پیروز ظاهر شوند.

 

۴- دسترسی برای همه ي
مشتری مهم ترین علت مشارکت کمپانی ها در برپایی یک نمایشگاه هست. لذا کلیدی ترین نکته در طراحی یک غرفه نمایشگاهی ، فراهم آوردن فضایی هست که پذیرای حداکثری بازدید کنندگان باشد. به همین دلیل نحوه طراحی فضای داخلی، مسیرهای آمد و شد، و شیوه دسترسی به اطلاعات غرفه، دارای اهمیت بسزایی هست.

نکاتی درباره طراحی غرفه ها در نمایشگاه ها

نورپردازی، شکل دهی به نما و عکس سازی مرحله نهای پیش ساخت هست تا پس از پشت سر گذاشتن تاییدیه  کارفرما، نسبت به ساخت و اجرای آن وارد عمل شوند.به بیان کلی می‌توان طرح آریا را یک گروه حرفه اي در اساس غرفه سازی نمایشگاهی  و دکوراسیون اداری دانست.

نکاتی درباره طراحی غرفه ها در نمایشگاه ها