پارس ناز پورتال

نگاهی به اینستاگرام ستاره ها در هفته گذشته

نگاهی به اینستاگرام ستاره ها در هفته گذشته

نگاهی به اینستاگرام ستاره ها در هفته گذشته 

با هم نگاهی خواهیم داشت به صفحات اینستاگرام بازیگران و چهره های مشهور ایرانی که در هفته اخیر پست های جنجالی را انتشار داده اند. 

 

تحلیل اینستاگرامی “آقای سفیر” از  “فروشنده”

حمید بعیدی نژاد، تنها سفیر اینستاباز ایران که بخشی از سایبر دیپلماسی کشور را هدایت می کند، پس از چند هفته غیبت، مجددا به صفحه ۳۶ هزار مخاطبی خود بازگشت و اتفاقا بازگشت آقای سفیر نیز با دومین اسکار اصغر فرهادیهمراه شد. ۳۳ پست اخیر آقای سفیر به اسکار فرهادی و نمایش فروشنده در میدان ترافالگار لندن اختصاص یافته است که در ادامه مرور می کنیم.

 

او در نقدی بر فیلم فروشنده نوشت:

 

فیلم فروشنده برخلاف تصور عده ای كه بعلت عدم دقت كافی در مضامين فيلم بوجود آمده، به غايت و با تمامی وجود فيلمی اخلاقی است، چرا كه دغدغه آن يافتن پاسخ به يك مسئله اخلاقيست. پيام غايی فيلم فروشنده تكريم حفظ آبرو و اهميت حريم خصوصی است، امری كه حفظ و احترام به آن برای تمامی اعضای جامعه چه بزرگ و كوچك و چه زن و مرد بايد اصلی محوری باشد.

 

مشی اصغر فرهادی با فيلم فروشنده ركوردهای بی سابقه ای از خود بر جای گذاشت. او نه تنها با گرفتن دومين جايزه بهترين فيلم خارجی در جشنواره اسكار در رده  تعداد معدودی از بزرگترين سينماگران جهان چون برگمن، فلينی و دسيكا قرار گرفت بلكه حتی قبل از آنكه جايزه خود را از جامعه هنری اسكار بگيرد، جايزه خود را از مردم گرفت.

نگاهی به اینستاگرام ستاره ها در هفته گذشته

نمایش فروشنده در میدان ترافالگار لندن

 

ديشب در اتفاقی نادر در تاريخ سينما به ابتكار صادق خان شهردار لندن، فيلم فروشنده در ميدان بزرگ ترافالگار به نمايش عمومی در آمد، مراسمی كه با حمايت وسيع مردمی پيامی بسيار آشكار برای دولتمردان آمريكا داشت. فرهادی با عدم حضور خود در مراسم پايانی اسكار پيام مهم مخالفت با افراطی گری و توسل به سياست تبعيض و جدايی انسانها را به زبانی رسا به جهانيان اعلام كرد و مردم سراسر جهان از جمله در لندن حمايت خود را از او اعلام كردند.

 

ما بايد اين نهضت فرهنگی دفاع از مردم در برابر سياست هاي تبعيض آميز دولت آمريكا از جمله توسط هاليوود را قدر بدانيم. يادمان نمی رود كه چند سال پيش همين هاليوود در فضايی متفاوت و تلخ با حمايت از فيلم “آرگو” كه تم ضد ايرانی داشت، يكپارچه به حمايت از سياست های وقت دولت آمريكا در محكوميت ايران روی آورده بود.

 

يادآوری اين پيام براي جامعه ايران كه حفظ حرمتها و آبروی افراد همواره از نقاط برجسته فرهنگي آن بوده است، چقدر می تواند جذاب و الهام بخش باشد. شروع فيلم با خراب شدن خانه خانواده قهرمان فيلم كه بعلت گودبرداری خانه مجاور برای ساخت و ساز آغاز می شود بسيار كوبنده است، و اين خود تمثيلی از اينست كه روند و مسير حركت زندگی همه جا در دست ما نيست 

نگاهی به اینستاگرام ستاره ها در هفته گذشته

پست آقای سفیر از نمایش فروشنده در میدان ترافالگار لندن

 

بلكه به يكباره وقايع خارجی می تواند عميقا مسير زندگی ما را تغيير دهد، كما اينكه برای اين خانواده پيش می آيد. فيلم به خوبی نشان ميدهد كه آرامش خانوادگی رعنا و عماد كه زندگی خوب و محبت آميزی با هم دارند به يكباره با ورود يك غريبه به خانه اجاره ای جديد آنها به هنگام نبودن عماد در خانه و مضروب شدن رعنا در حمام از بين می رود. چنانچه بيننده با دقت در مضامين فيلم در انتهاي ماجرا متوجه خواهد شد.

 

مردِ مهاجم، رعنا را با زن ديگری كه قبلا در اين خانه سكونت داشته است اشتباه گرفته و رعنا هم قبل از آنكه مورد تعرض او قرار گيرد با پرت كردن خود در شيشه از خود دفاع می كند و مرد فرار می كند. اما اين حادثه و حدس و گمان های متفاوت مردم از حادثه اين زن و شوهر را رنج می دهد و منجر به از بين رفتن آبرو و حريم شخصی اين خانواده در چشم همسايگان و همكاران ميشود.

نگاهی به اینستاگرام ستاره ها در هفته گذشته

آخرین پست های آقای سفیر در سال ۲۰۱۶ میلادی

 

اما ادامه اين ماجرا باعث مي گردد كه اين زن و مرد كه تا بحال زندگی خوبی را در تفاهم با يكديگر داشته اند، حالا در خصوص نحوه مواجهه و برخورد با اين موضوع دچار اختلاف شوند. رعنا از طرح و پيگيری اين حادثه حسی منفی دارد چون ياد آوری صحنه های تعرض به منزل امن و حريم خصوصی او، آثار مخربی در آرامش روح و جسم او پديد می آورد.

 

بعلاوه با هر بار طرح موضوع، آبرو و حريم شخصی خود را بار ديگر در برابر غريبه ها در خطر و تهديد می بيند. ولی عماد حس ديگری دارد. او از بی آبرو شدن نزد مردم بشدت ناراحت است و بدنبال كشف حقيقت ماجرا و به فكر انتقام است.

 

عماد كنجكاوانه در نهايت به شيوه ای كارآگاهی و جذاب، مرد مهاجم را پيدا كرده و با صحنه سازی او را به خانه خلوت خود می كشاند و تصميم می گيرد از آن مرد انتقام بگيرد و آبروی او را نزد خانواده اش بريزد و او را بی حيثيت كند.

 

چه خبر از اینستانوشته های استاد پرویز؟

پرویز پرستویی، هنرپیشه باسابقه سینمای ایران، از جمله معدود چهره های سرشناس ایرانی در اینستاگرام است که هر روز، چندین پست مفهومی با مضامین اخلاقی و روانشناسی به اشتراک می گذارد و اکثرا نیز، روایت های خواندنی بزرگان علم و ادب و معرفت ایران و جهان در عرصه های مختلف گوناگون است.

 

این رویه سبب شده تا پرستویی بیش از ۱.۸ میلیون طرفدار در اینستاگرام داشته باشد. وی در جدید ترین اینستانوشته خود که روایتی از ولفگانگ بورش است گفت:زمانی دو انسان وجود داشتند. وقتی آن‌ها دو ساله بودند، با دست‌هایشان همدیگر را زدند. هنگامی که دوازده ساله شدند، با چوبدستی و سنگ به هم حمله کردند. زمانی که بیست و دوساله شدند، با تفنگ به هم شلیک کردند. وقتی چهل و دو ساله شدند، به هم بمب پرتاب کردند.

 

هنگامی که شصت و دو ساله شدند، بیمار شدند. وقتی هشتاد و دو ساله شدند، مُردند و کنار هم به خاک سپرده شدند. و زمانی که پس از صد سال کِرمی قبر آن‌ها را سوراخ کرد، اصلاً متوجه نشد که در اینجا دو انسان متفاوت به خاک سپرده شده‌اند. خاک، همان خاک بود.

نگاهی به اینستاگرام ستاره ها در هفته گذشته

انتقاد پرستویی از ورود ماهی قرمز به سفره هفت سین ایرانیان

 

در جایی دیگر درباره کمپین جدید “ متن تهرونمو میخوام” نوشت:

“کمپین من تهرونمو می‌خوام”

 

سرزمین عزیز ما متاسفانه در این سالها با مشکلات زیست محیطی بسیاری دست به گریبان بوده که خشکیدن بسیاری از دریاچه‌ها و از بین رفتن جنگل‌ها و مراتع تنها بخش کوچکی از آن است. استان‌های زیادی مثل خوزستان و سیستان و بلوچستان و…  لطمه‌های زیادی از این معضلات خورده‌اند.

 

پایتخت سرزمینمان هم از این مشکلات مصون نمانده است. تهران روزگاری آسمانی آبی داشت و در جوی‌هایش آب زلال قنات‌ها و رودها در جریان بود. صبح‌هایش با آواز جمعی گنجشک‌ها شروع می‌شد و می‌توانستی پیاده از این‌سو به آن‌سویش بروی. آن تهران پر خاطره با ساکنان مهربانش که دستگیر و پناه هم بودند کجا رفت؟

نگاهی به اینستاگرام ستاره ها در هفته گذشته

این هشت‌پای بدگلِ گم شده در ترافیک و آلودگی هوا که قنات‌ها و آب‌های زیرزمینی خشکیده‌اش هر سال به نشست چند خیابان و خانه می‌انجامند از کجای روزگار سر برآورده که دیگر از تهران زیبایمان خبری نیست؟ تهرانی که محدوده داشت، چنار داشت، باغ داشت و برج‌های بدقواره مثل قارچ بر تنش نروییده بود و زیر تشعشعات آنتن‌های موبایل و پارازیت نبود.

 

تهرانی که بافت قدیمی و ساختمان‌های مدرنش در این تناقض وحشتناک نبودند و زیباترین و در عین حال مدرنترین پایتخت خاورمیانه به حساب می‌آمد.

 

تهرانی که «تهران بزرگ» نامیده نمی‌شد و می‌شد رفیقانه «تهرون» صدایش زد. این کمپین می‌خواهد با اطلاع‌رسانی مشکلات ابرشهر تهران و یاری گرفتن از شهروندان و متخصصان، آلودگی‌ها را از چهره‌ی این شهر پاک کند و باور دارد هر کدام از ما می‌توانیم با اثرگذاری در محیط اطرافمان قطره‌یی‌ از اقیانوسی باشیم که آلودگی‌ها را پاک خواهد کرد.

نگاهی به اینستاگرام ستاره ها در هفته گذشته

اینستانوشته پرستویی در حمایت از کمپین تحریم چهارشنبه سوزی

 

این کمپین می‌تواند سرمشق شهرهای دیگر این سرزمین باشد و پیشنهادی برای راه‌اندازی کمپین‌های مشابه مثل «من اهوازمو می‌خوام» و… که در کنار هم عبارتی واحد را در خود دارند: «من ایرانمو می‌خوام».

 

برای همراهی با این کمپین عکسی از خود را با عبارت «من تهرونمو می‌خوام» در صفحات اجتماعی خود به اشتراک بگذارید و از هشتگ #من_تهرونمو_می_خوام در آن استفاده و به دوستانتان معرفی‌اش کنید. شهر زیبا و ایمن، علاوه بر مسئولان دانا و دلسوز، شهروندانی آگاه به حقوق و متعهد به وظائف شهروندی می‌خواهد.

 

باشد که در کنار یکدیگر و با بهره گرفتن از نظرات متخصصان بتوانیم بخشی از مشکلات ترافیک، آلودگی هوا و منابع طبیعی و زیست محیطی، عدم آمادگی در مقابل بلایای طبیعی و ساخت و سازهای غیراصولی پایتخت و تمام شهرهای این سرزمین را برطرف و آن‌ها را دوباره به شهرهای زیبا و ایمنی که بودند بدل کنیم.

 

استاد را در این لینک دنبال کنید. ضمنا، این هشتگ تا کنون، بر روی بیش از ۹۵۰ هزار تصویر در اینستاگرام ایرانیان قرار گرفت.

 

بهنوش بختیاری: نمایشی طوفانی در راه است . . .

نگاهی به اینستاگرام ستاره ها در هفته گذشته

بهاره رهنمای همیشه عزیزدر منزلش….تمرینهای تئاتر زن باران آغاز شد….این دومین همکاری ما بعد از دورهمی زنان شکسپیره که اجرایی فوق موفق وپرفروش و جذاب شد……دوست صمیمیم کارگردانمه و این حس خیلی جالبیه…به زودی با یک گروه عالی..برای اجرایی جذاب…اماده میشیم….با تمرینات سخت ومنظم….منتظر یه نمایش طوفانی و عالی درسال نود وشش باشید…

 

روایت بهاره رهنما از “ زن باران”

نگاهی به اینستاگرام ستاره ها در هفته گذشته

فقط اينو ميدونم كه اگر عاشقی نكرده از دنيا بری گدا مردی… اين روزها نگارش نمايش “زن باران” هفتمين نمايشی كه نوشتم به پايان رسيده ،عشق و راز های دو هفت زن پشت دو ديوار: جدايي و ازدواج… پی نوشت :تمرين در “مكتب تهران” در جريان است.

 

محمد رضا گلزار و پست کافی شاپی و مدافعان حرم

نگاهی به اینستاگرام ستاره ها در هفته گذشته

ظهر همگی بخیر

نگاهی به اینستاگرام ستاره ها در هفته گذشته

・・ “دوست شهیدم شیخ #علی_تمام_زاده یک ماه قبل از شهادتش وقتی با هم توی ماشین بودیم، نام یک #هنرمند را برد و گفت: درود بر شرفش.. توانایی و نعمتی که خداوند به او داده را در راه خداوند استفاده میکند.. . #شهدا برایمان نماز میخوانند، کافیست بر طبق فطرتمان عمل کنیم.. بهشتی شدن سخت نیست.. .”

 

واتیکان گردی بهرام خان

نگاهی به اینستاگرام ستاره ها در هفته گذشته

جدید ترین پست بهرام رادان از سفر اخیرش به ایتالیا با امیر جدیدی

 

نیکی کریمی در خیریه

نگاهی به اینستاگرام ستاره ها در هفته گذشته

وظیفه داریم اگر از دستمان بر می آید کمک کنیم

 

چه خبر از رامبد ۵ میلیونی؟

آقای خندوانه که این روزها مخاطبانش ۵ میلیونی شده اند، باز هم گویا از موضوعی دلخور شده است و پست های مفهومی را منتشر کرد:

 

سلام

١- آرزو مى كنم صبورى رو ياد بگيريم.

 

٢- آرزو مى كنم بدونيم آدمهاى قد كوتاه و كم توان دهنشون به فحش باز مى شه چون نشون مى ده كارى ازشون برنمياد و فحش دادن نشونه ى حال بد از ناتوانيه.[منظورم از قد كوتاه فيزيكى نيست]

نگاهی به اینستاگرام ستاره ها در هفته گذشته

۳- آرزو مى كنم هميشه اسم ايران عزيزمون توسط آدمهاى بزرگ و پرتلاشى مثل اصغر عزيز مثل ورزشكارهاى قهرمانمون و مثل دانشمندهاى عزيزمون و … در جهان بدرخشه و تا آدمهاى قدكوتاه كمتر ديده شن يا حتى سعى كنن قد بكشن. ايران عزيزمون به آدمهاى مسئول و پرتلاش و با انگيزه نياز داره. متاسفانه در كل اوضاع خوبى نداريم.

 

٤- آرزو مى كنم درك و باورمون نسبت به واقعيت افزايش پيدا كنه تا بتونيم با مشكلاتمون واقعى بجنگيم. متاسفانه آمار مصرف مشروبات الكلى به شكل نابود كننده اى رو به افزايش حيرت انگيزيه همونطور كه اعتياد به مواد مخدر و محرك جوونها و نوجوونهامون رو داره نابود مى كنه.

 

آمار سن شروع فحشا هم ترسناك تر از پيش شده و اگر نجنبيم اين ناهنجاريهاى اجتماعى طوفانى به پا خواهد كرد.كه البته اگه همش رو بندازيم گردن ديگران و دولت و زمانه و شانس و… قافيه رو بدجورى باختيم.

 

٥- آرزو مى كنم اينقدر سرمون گرم زندگى پربركت و عزيز و زيباى خودمون باشه كه دلمون نخواد به جاهاى ناخوشايند زندگى ديگران سرك بكشيم و كمتر راجع به هم نظرهاى ناآگاهانه و ابلهانه بديم.(به كس خاصى برنخوره با هممونم)

 

۶- آرزو مى كنم بيشتر كتاب بخونيم كه يكى از راههاى كمتر زجر كشيدن بشر كتاب خوندنه. البته بماند كه به شكل عجيبى هممون در زجر كشيدن بيشتر از هم سبقت مى گيريم.

 

٧- آرزو مى كنم بفهميم كه هيچ كس مسئول خيلى از بدبختيهامون نيست جز خودمون.

 

٨- آرزو مى كنم مهر شما هميشه شامل حال من باشه و البته اگر با حرفهاى گاها تند، كم شد هم عيب نداره چون من و امثال من تلاش نمى كنيم مهر شمارو به دست بياريم بلكه تلاش مى كنيم مهرتون رو براى خودتون زنده تر كنيم. كه اگر اين بشه ذره اى از درياى مهرتون نصيب مابشه، مارا بس.

 

۹-دوستتون دارم حتى اون بى ادبهاى بى تربيتِ قدكوتاه را. . . .

 

چه خبر از الناز شاکردوست؟

نگاهی به اینستاگرام ستاره ها در هفته گذشته

الناز شاکردوست که این روزها با نخستین فیلم انیمیشن خود در اکران اسفند حضور دارد، بیش از ۵.۴ میلیون مخاطب داشته و جدیدترین پست های ایشان را در ادامه مشاهده می کنیم. وی در اینستانوشته ای که تصویرش را در بالا مشاهده می کنید، از “مبارک” به نقل از روزنامه هنرمند گفت.

نگاهی به اینستاگرام ستاره ها در هفته گذشته

بدون عنوان که جدید ترین پست الناز در اینستاگرام ۵.۴ میلیون نفریش است

نگاهی به اینستاگرام ستاره ها در هفته گذشته

تا دوباره ببارد یکسال خواهد شد برف زمستانی

نگاهی به اینستاگرام ستاره ها در هفته گذشته

لیلا حاتمی برای فیلم “رگ خواب” و الناز شاکردوست برای فیلم “خفه گی” بهترین بازیگران زن جشنواره به انتخاب “منتقدان مجله فیلم” شدند

 

سلفی های اسفندماهی مهناز افشار

مهناز افشار که این روزها با بیش از ۵.۵ میلیون فالوئر، رقیب بهنوش بختیاری در پر بیننده ترین صفحه اینستاگرام ایرانیان است، هفته گذشته با دو سلفی مخاطبانش را سورپرایز کرد.

نگاهی به اینستاگرام ستاره ها در هفته گذشته

همین الان. سر کار عاشقانه با بچه های درجه یک و دوست داشتنی

نگاهی به اینستاگرام ستاره ها در هفته گذشته

همین الان سر صحنه فیلم سینمایی دارکوب

 

حمید فرخ نژاد: از سلفی تا بیانیه طوفانی

نگاهی به اینستاگرام ستاره ها در هفته گذشته

سلفی آقای فرخ نژاد در اسفند

 

حمید فرخ نژاد هنرپیشه سینمای ایران که این روزها فیلم گشت ۲ را در اکران دارد، بخاطر اینستانوشته ای که در نقد فعالیت مسعود فراستی، منتقد سینما و کارشناس برنامه جنجالی “هفت” شبکه سوم سیما نوشت، در کانون توجه اینستاباز های ایرانی عاشق سینما قرار گرفت.

 

او نوشته بود:

داری چيكار ميكنی با خودت مرد؟ كجا داری ميری؟ خدا شاهده دلم گرفت ، نوشتن جون كلامو ادا نميكنه ، اينی كه ميگم به ولله تحقير توش نيست ولی دلم بحالت سوخت، با خودم گفتم اگه قراره پير شيم و غم نون به آدم فروشی بكشونتمون.

 

خودت اقايی كن و خلاصمون كن، تلخ بودی و بي ادب، ليچار بار همه مي كردی با راه و بی راه،  صواب و نا صواب، حق و ناحق ولی هر چی بود تو خودمون بود، دمتم گرم، حالا يه سكه بالا يا پايين تو خودمون بوديم! ولی مرد حسابی چغلی همكاراتو اينور اونوربردن ديگه خدايی اخرشه.

نگاهی به اینستاگرام ستاره ها در هفته گذشته

اینستانوشته طوفانی حمید آقا درباره مسعود فراستی

 

خدايا بحق بزرگيت هيچ تنابنده ايی رو اين جوری ازمايش نكن، دلم برات سوخت اقا مسعود، همه گناه گردن تو نيست ما هم كم گذاشتيم، مطمئنم خيلی گيری وگرنه اينجوريش رو ديگه نميومدي، ما كم گذاشتيم، خدايشش خيلی وضع ماليمون توپ نيس ولي هزار بار شكر اينقد ته جيبمون معرفت هست كه اگه ببینیم دوست و اشنامون گيره، جهت رفع احتياجش كمك كنيم.

 

يا نه هزار بار كرديم بازم ميكنيم، دست جلو هموطنامون دراز ميكنيم و يه شماره كارت مي نويسيم از خلق الله كمك ميگيريم، خدا وكيلي هنوز اينقد ادم با مرام و معرفت هست كه نزارن يه مرد به نامردی بيفته ،سراغ دارم.

 

دنياي بديه اقا مسعود ولي ادم بازم پيدا ميشه، با مرام و معرفت بازم پيدا ميشه، ميدونم اينقد گير بودي كه خودتو توجيه كردي، فدای سرت، ولی ايندفه اگه بازم گير كردی خواستی بفروشی، به خودمون بفروش ، لااقلش اينه كه بين خودمون ميمونه مثه دفعات قبل.

 

چه خبر از سلطان پرسپولیسی ها؟

نگاهی به اینستاگرام ستاره ها در هفته گذشته

علی آقا این روزها حال خوشی دارد و پیروزی های قرمزهای پایتخت، آخر سال نیکویی را برایش رقم زده است. او در جدید ترین نوشته اسفندماهی خود، درگذشت مادر سهراب انتظاری، بازیگن سابق قرمزها را تسلیت گفت.

 

چه خبر از جادوگر آسیا؟

علی کریمی، شماره هشت خاطره انگیز مستطیل سبز که این روزها شمار مخاطبان اینستاگرامی اش از مرز ۲ میلیون نفر فرا تر رفته است، جدید ترین پست خود را به تصویری از دوران کودکی اختصاص داد.

نگاهی به اینستاگرام ستاره ها در هفته گذشته

علی آقا را در این نشانی دنبال کنید.

 

چه خبر از کاپیتان محبوب استقلالی ها؟

فرهاد مجیدی، شماره ۷ مبحبوب آبی پوشان پایتخت، جدید ترین پست خود را در کنار یک ویلای مجلل گرفت که با ۱۰ هزار کامنت طرفدارانش همراه شد.

نگاهی به اینستاگرام ستاره ها در هفته گذشته

نگاهی به اینستاگرام ستاره ها در هفته گذشته

از سلفی های اسفندماهی فرهاد مجیدی

 

با نخستین کافی شاپ سیار تهرانی ها

وی کافه که یادتان است. نخستین کافی شاپ سیار تهرانی ها که این روزها، گذرشان به همه محله های پایتخت افتاده و رهگذران را با نوشیدنی ها و شیرینی های خانگی، مهمان می کنند.

نگاهی به اینستاگرام ستاره ها در هفته گذشته

نگاهی به اینستاگرام ستاره ها در هفته گذشته

کافه وی  ۷۲ هزار طرفدار دارد.

 

چه خبر از آرات کوچولو؟

نگاهی به اینستاگرام ستاره ها در هفته گذشته

نابغه ‌ٔ‌۳ ساله ژیمناستیک ایران، همچنانن با شیرینی کاری هایش نظر مخاطبان ایرانی و خارجی را به خود جلب کرده است. وی اخیرا در سفر به جزیره کیش، هنرنمایی های خود را به نمایش گذاشت.صفحه اینستاگرامی این کودک توانای کشورمان، قریب به ۷۰۰ هزار فالوور دارد.

 

چه خبر از اولین سریال اینستاگرامی ایرانیان؟

نگاهی به اینستاگرام ستاره ها در هفته گذشته

اکیپ، نخستین سریال اینستاگرامی ایرانیان که فقط در این شبکه اجتماعی محبوب منتشر می شود، بیش از ۶۵ هزار مخاطب دارد و هر روز، با ویدیوهایی، مخاطبان خود را سورپرایز می کند.

نگاهی به اینستاگرام ستاره ها در هفته گذشته

جدید ترین پست اینستاگرامی دفتر آقای رییس جمهور که بازگشت سفر از پاکستان را خبر می دهد

نگاهی به اینستاگرام ستاره ها در هفته گذشته

جدید ترین پست صفحه دفتر آقای وزیر همیشه خندان در اینستاگرام که توضیحی ندارد

 

رضا کیانیان و دغدغه محیط زیستی

نگاهی به اینستاگرام ستاره ها در هفته گذشته

استاد کیانیان که چندی پیش جدید ترین عکس های خود را در نمایشگاه دچار آبی بیکران را در نگارخانه ای در تهران رونمایی کرد، در جدید ترین اینستانوشته خود گفت:

 

اولين كنفرانس بين المللى تغيير اقليم ايران در سالن همايش هاى وزارت نيرو با موضوع  تغییراقلیم# مدیریت_آب# نجات_زمین در ٩و١٠ اسفند ١٣٩٥ با حضور دانشمندان ایرانی مقیم خارج و فعالين محيط زيست و همچنین هنرمندان فعال این حوزه در تهران برگزار شد.

 

رضاکیانیان در این نشست مطرح کرد: در خورستان مردم نمی‌توانند نفس بکشند و برق و آب ندارند و ما آب و برق را به کشورهای دیگر صادر می‌کنیم، جنگ و تبعات جنگ بردوش خوزستانی‌ها بوده و همه ما به آنها مدیونیم ولی برایشان کاری نمی‌کنیم، با اين حال ناامیدی چیزی را حل نمی‌کند.

 

حتما راهی برای حل این مشکل وجود دارد. دولتمردان ما از مردم حرف می زنند،ولی بیشتر مواقع آنها را فراموش می‌کنند. البته در زمان انتخابات دوباره به یاد مردم می افتند. اگر مردم در حفاظت از محیط زیست خود شراکت نکنند، دولت ها نمی‌تواند به تنهایی کاری انجام دهند. روزگاری فعالیت های محیط زیستی در نگاه بسیاری سوسول بازی بود، اما حالا به یک ضرورت تبدیل شده است .

چرا که ما موج تبعات تخریب محیط زیست را به وضوح می‌بینیم. در آلودگی هوا نفس می‌کشیم. ریزگردها نه تنها در خوزستان بلکه به تهران هم می‌آیند. کمبود آب را فریاد می‌زنیم. نباید مسئولان محیط زیست را به عرصه‌ای برای طناب کشی قدرت تبدیل کنند. آن ها که این روز ها سنگ محیط زیست را به سینه می زنند بگویند که دیروز برای محیط زیست چه کردند و امروز چه برنامه‌ای دارند.

 

اگر ما بتوانیم این فرهنگ را که همه کارها را از خودمان شروع کنیم در جامعه جا بیندازيم مشکلات بهتر حل می‌شوند. یکی از مشکلات فرهنگی ما این است که اکثرا فکر می کنند اگر فلانی قوانین را رعایت نمی کند ، چرا ما رعایت کنیم؟ اگر فلانی خلاف می کند چرا ما نکنیم؟ دیگری جنایت می‌کند تو هم باید جنایت کنی؟ تا این فرهنگ در جامعه حاکم باشد اتفاق مثبتی کمتر خواهد افتاد.

 

خوشبختانه در صفحه اینستاگرامی من همراهانم وقتی پيام می گذارند فقط استیکر و قربان صدقه نیست، بلکه با هم بحث و گفت و گو می کنند. . . پ.ن.عكس از گرى لوئيس نماينده سازمان ملل و ابراز خوشحالى او از افزايش سطح آب در #درياچه_اروميه . .

 

در آخر هم اضافه می کنیم که پهلوون ابوالفضل اینستاگرام ایرانیان که سابقه بازیگری در سینما و تلویزیون هم دارد، همچنان با تیپ داش مشتی های روزگار نه چندان دور و پست های جالبش، بر مخاطبان خود می افزاید و بزودی شمار طرفدارانش به ۱۰۰ هزار فالوور می رسد. 

نگاهی به اینستاگرام ستاره ها در هفته گذشته

و این هم آخرین پست خواننده نوستالژی ایران (رضا یزدانی)، پیش از کنسرت نوروزی در گوتنبرگ سو‌ٰئد.

نگاهی به اینستاگرام ستاره ها در هفته گذشته