پارس ناز پورتال

همه هزینه ها و درآمدهای مربوط به اسکار

مجموعه : اخبار سینما
همه هزینه ها و درآمدهای مربوط به اسکار

همه هزینه ها و درآمدهای مربوط به اسکار 

مراسم اسکار یکی از معروف ترین رویدادهای سالانه جهانی در زمینه فیلم های سینمایی است که برای آن هزینه های بسیاری تقبل می شود. جوایز آکادمی اسکار از رای دادن رای دهندگان تا پهن کردن فرش قرمز، تجارتی بزرگ را رقم می‌زند. این تجارت بزرگ به معنی هزینه‌ای بزرگ و نیز درآمدی بزرگ است و اینکه چقدر باید خرج کنید تا موفق شوید. اما آمار فقط شامل حال این ارقام نمی‌شود و آماری از مراسم و حضار هم هرسال ارایه می شود.

 

این ارقام هم شامل حال برگزار کنندگان مراسم می‌شود وهم شامل حال آنهایی که می‌خواهند به نوعی خود را در این مجموعه ببینند.
همه هزینه ها و درآمدهای مربوط به اسکار

کمپین (بین پنج تا هشت میلیون دلار)

رسیدن به صحنه، نخستین و سخت‌ترین قدم برای هر فیلم است: رقابت بسیار سنگین است و هر سال هم سنگین‌تر می‌شود. برای اینکه بتوانید فیلم تان را از مجموعه گسترده محصولات دیگر بیرون بکشید، اول باید یک کمپینر مخصوص اسکار استخدام کنید. آن‌ها رابطه و استراتژی های لازم برای دسترسی

 

به رای دهندگان آکادمی را دارند و مهم‌تر از همه، قوانین را می دانند. بامبل وورد، یک مسئول روابط عمومی کارکشته می‌گوید: «یک فرهنگ کامل از نزدیک شدن به آکادمی و اعضای آن وجود دارد.ممکن است در فصل جوایز اعضای آکادمی تک تک روزها را صرف بیرون رفتن برای ناهار و شام صرف کنند. این هم بخشی از بازی است: چه کسی می تواند شما

 

را وارد اتاقی کند که همه مردم بخواهند آنجا حضور به هم برسانند؟ در پایان روز، ما فرهنگی متشکل از استعدادها هستیم چرا که مردم هنوز هم از ملاقات کردن با ستاره‌های فیلم هیجان زده می‌شوند.»پیدا کردن راه درست بعد از اینکه فیلم از اتاق تدوین بیرون می رود هم حیاتی است: از پیش نمایش فیلم در یک فستیوال قابل توجه که راه را باز می کند

 

(وورد می گوید «فستیوال تلوراید مهر تایید فیلم های آکادمی است») تا ترتیب دادن رخدادهایی که باعث جلب توجه می شوند، مثل بازسازی صحنه ساخت فیلم «اتاق» در یکی از سینماهای لس‌آنجلس. منتقدان هم هنوز نقشی کلیدی در دست پیدا کردن به اعتبار اسکاری بازی می کنند. وورد می‌گوید: «یک مسئول روابط عمومی

 

خوب رسانه هایش را می شناسد، و سلیقه مردم و اینکه به چه چیزی پاسخ می دهند را هم می شناسد. بنابراین اول آن ها فیلم را به این افراد نشان می دهند چون آن ها کسانی هستند که بلافاصله درباره فیلم صحبت می کنند.»

 

توزیع کنندگان فیلم در ایالات متحده، و نه تهیه کنندگان آن، هزینه‌ها را پرداخت می کنند؛ کمپین های اسکار بخشی از بازاریابی و روابط عمومی هستند که از همین حالا برای اکران فیلم اتفاق می افتند. وورد می گوید باید به جای آن دو هفته بازه اکران استانداردی که بازاریابی فیلم آن را مورد هدف قرار می دهد، روی «پایداری» تمرکز کرد و «کاری کرد که فیلم طی گذر چند ماه یا یک سال به نظر جالب و جدید و تازه بیاید.»

 

این ها بعضی از هزینه های کلیدی تخمینی هستند:

مشاور متخصص روابط عمومی: ۱۰ هزار تا ۱۵ هزار دلار

تبلیغات: یک میلیون دلار پیش از نامزدی اسکار؛ ۸۰۰ هزار دلار پس از آن

تبلیغات تلویزیونی و پرومو: ۱٫۵ میلیون دلار

هزینه استعدادها: ۹۰۰ هزار دلار برای پرواز ستاره ها و نمایش و رخدادهای مربوط به فیلم
همه هزینه ها و درآمدهای مربوط به اسکارنمایش فیلم: حدود ۱۶۰ هزار دلار

 

نمایش دی وی دی و دیجیتال: حدود ۳۰۰ هزار دلار. وورد می گوید این ها حیاتی هستند: با وجود اینکه همه می گویند اوضاع روی پرده بزرگ بهتر است، مردم به صورت طبیعی تنبل هستند و می خواهند فیلم‌‌ها را در خانه و در آرامش مراسم شکرگذاری تماشا کنند.

 

جوایز دیگر: ۵۰۰ هزار دلار برای کمپین ها و چیزهای دیگر گلدن گلوب که به عنوان بخشی از کمپین بزرگتر اسکار محسوب می شوند.

 

خود نمایش (۴۴ میلیون دلار)

گزارش مالی سالانه آکادمی شامل جزییات پایه ای درباره هزینه ها می شود: در سال ۲۰۱۶ آکادمی اسکار ۴۴ میلیون خرج جوایز و «فعالیت های وابسته» کرد. این رقم شامل مراسم اهدای جوایز و مجموعه ای از رخدادهای وابسته از جمله مراسم ناهار نامزدها (با هزینه ۲۶۰ هزار دلار)، جوایز گاورنرز (برای دستاوردهای یک عمر تلاش حرفه ای با هزینه ۸۶۵ هزار دلار)

 

و گاورنرز بال (مراسم پس از مهمانی رسمی اسکار با هزینه ۱٫۸ میلیون دلار) می شود. اما خود مراسم زنده که یکشنبه شب ها برگزار می شود، چیزی حدود ۲۱ تا ۲۲ میلیون دلار خرج برمی دارد.

 

لیست هزینه های کلیدی تخمینی:

دستمزد تهیه کنندگان مراسم: ۱۰۰ هزار دلار برای هر یک از دو تهیه کننده یعنی مایکل دو لوکا و جنیفر تاد.

 

دستمزد مجری: ۱۵۰ هزار دلار که مقدار حداقل تعیین شده توسط اتحادیه است برای مجری امسال جیمی کیمل.
همه هزینه ها و درآمدهای مربوط به اسکار

دالبی تیه تر: هزینه اجاره سالن مشخص نیست چون بخشی از قرارداد پیچیده‌ای است که به حقوق رسمی نام دالبی برای این سالن مرتبط می شود، و در عین حال آکادمی یک قرارداد ۲۰ ساله با آن ها دارد.

 

مجسمه های اسکار: حدود ۹۰۰ دلار هر کدام.

 

امنیت: ۲۵۰ هزار دلار

 

فرش قرمز: ۱٫۵ دلار برای هر فوت مربع که برای فرش قرمز ۵۰۰ در ۳۳ فوتی چیزی معادل ۲۴ هزار و ۷۰۰ دلار می شود.

 

کیترینگ: رقم کلی در دسترس نیست، اما ولفگنگ پاک که سرآشپز رسمی اسکار است انتظار دارد حدود ۲۰ هزار دلار صرف شکلات و ۲۵ هزار دلار برای غذای مراسم شام مهمانانی شامل ۱۵۰۰ صندلی پس از مراسم هزینه کند.

 

سال گذشته، آکادمی ۱۱۳٫۱ میلیون دلار در بخش جوایز خود به عنوان درآمد کسب کرد که سودی ۶۹٫۱ میلیون دلاری بود. بزرگترین بخش درآمد از دیزنی بود که سالانه حدود ۷۵ میلیون دلار برای پخش کردن مراسم در شبکه ای‌بی‌سی پرداخت می کند. انگیزه‌اش برای انجام این کار چیست؟

 

فروش فضای تبلیغاتی که سال گذشته برای هر تبلیغ ۳۰ ثانیه‌ای به ۲ میلیون دلار رسید. در سال ۲۰۱۵، ای بی سی از پخش مراسم اسکار حدود ۱۱۰ میلیون دلار از تبلیغات درآمد داشت.

 

آکادمی همچنین از شرکت کنندگان هزینه بلیت دریافت می کند که برای تالار با ۳۴۰۰ صندلی چیزی بین ۷۵۰ دلار تا ۱۵۰ دلار است.
همه هزینه ها و درآمدهای مربوط به اسکار

بعد هم کیف مخصوص اسکار هست که امسال شرکت بازاریابی دیستینکتیو اَسِتس آن را اهدا می کند و ارزشی معادل ۱۶۰ هزار دلار دارد و البته کاملا غیررسمی است؛ در سال ۲۰۱۶ آکادمی یک دعوی قضایی علیه این کمپانی به خاطر حقوق کپی رایت به وجود آورد که تحت شرایط غیرمحرمانه به نتیجه رسید.

 

کیف امسال شامل یک اقامت سه روزه در مزرعه لاست کوت (به ارزش ۴۰ هزار دلار)، ۱۰ جلسه با یک تمرین دهنده فیتنس سلبریتی ها (به ارزش ۹۰۰ دلار) و اقلام ریز و درشت دیگر می شود.

 

تاثیر: ۳ میلیون دلار

تمام این تلاش ها ارزشش را دارد؟ یک فیلم برنده جایزه اسکار مقادیر غیرقابل حسابی از تاثیرهای مثبت دریافت می‌کند و اغلب در مسیر حرفه‌ای کاری بازیگران بعد از دریافت اسکار تغییرهای بزرگی رخ می‌دهد. اما کمک احتمالی به باکس آفیس به طور قابل توجهی کمتر است. ارقام ادموند هلمر که یک تحلیلگر داده است

 

نشان می دهد که برندگان اسکار چیزی حدود ۳ میلیون دلار به باکس آفیس خود اضافه می کنند؛ این در مقایسه با تاثیر گلدن گلوب که گفته می شود به طور متوسط چیزی حدود ۱۴٫۱ میلیون دلار به باکس آفیس فیلم اضافه می‌کند، خیلی قابل توجه نیست.

 

در نکته ای که شاید خیلی عجیب باشد، فیلمی که بعد از دریافت نامزدی اسکار بیشترین میزان فروش باکس آفیسی را به خود اضافه کرد «تک تیرانداز آمریکایی»، فیلم بیوگرافیکی بحث برانگیز درباره عضو کماندوهای ارتش آمریکا کریس کایل بود. سود باکس آفیسی این فیلم بعد از دریافت نامزدی اسکار ۹۰ درصد افزایش داشت.

 

با این حال، به احتمال زیاد این ارقام بیشتر به استراتژی بازاریابی فیلم بستگی داشت که به شدت روی تایید آکادمی تکیه می کرد یا شاید حتی انتظارش را داشت.از برندگان بهترین فیلم اسکار، دراماتیک ترین تاثیر مربوط به یکی دیگر از پروژه های کلینت ایستوود بود. فیلم «عزیز میلیون دلاری» که توانست بعد از برندن جایزه اسکار در سال ۲۰۰۵ درآمد باکس آفیسی خود را ۵۶ درصد افزایش دهد.

 

کسی واقعا اهمیت می دهد؟

ریتینگ های تلویزیونی برای پخش برنامه اسکار در سال های اخیر به شدت در ایالات متحده کاهش داشته اند، حتی با وجود اینکه تهیه کنندگان مراسم را بازسازی کردند و مجموعه ای بی پایان از مجری‌های جدید را اضافه کردند، آمار تماشاگران خیلی تغییر نکرد. رای گیری های امسال نشان می دهد نمایشی که قرار است

 

حول محور ترامپ بگردد، ممکن است باعث شود حامیان او به آن علاقه ای نشان ندهند بنابراین جیمی کیمل هم وضعیت مشابهی خواهد داشت.
همه هزینه ها و درآمدهای مربوط به اسکار

تنها چیزی که می‌تواند باعث شود مردم حتما مراسم را تماشا کنند این است که واقعا به یکی از فیلم های اصلی اهمیت بدهند. در سال ۱۹۹۸ که یک سال استثنایی در ریتینگ های تلویزیونی اسکار بود، ۵۷٫۳ میلیون نفر مراسمی که در آن فیلم «تایتانیک» جیمز کامرون ۱۱ جایزه اسکار برد را تماشا کردند. امسال، شش نفر از هر ۱۰ آمریکایی حتی نمی توانند یکی از نامزدهای اسکار را نام ببرند. خودتان حسابش را بکنید.

 

طعمه اسکاری

فیلم کمدی بحث برانگیز «تندر استوایی» بن استیلر نشان داد بازیگرانی که می‌خواهند اسکار بگیرند حتما نبایند «کامل عقب مانده» بشوند، بلکه بهتر است «تا حدودی عقب مانده» بشوند (مثل داستین هافمن در «Rain Man» یا تام هنکس در «فارست گامپ») تا بتوانند پیروزی خود را تضمین کنند. تا به حال ۲۴ بازیگر که نقش شخصیت هایی

 

با مشکلات روانی را بازی کردند توانستند اسکار بگیرند و این در مقایسه با ۱۲ بازیگری است که توانسته اند برای ایفای نقش یک عضو خانواده سلطنتی یا رهبر یک کشور به این افتخار دست پیدا کنند.

 

موهایم را کوتاه کن… سریع!

و بالاخره در نهایت، داده هایی که همه انتظارشان را می کشند: چه مدل مویی برای دریافت جایزه از همه بهتر است؟ برای هر دو جنس، این نتیجه پایانی است: اگر مرد هستید موهای تان را کوتاه کنید و اگر خانم هستید، نگران نباشید که رنگ موی طبیعی مشکی خود را حفظ کنید. تا به حال بازیگران با مدل موهای کوتاه

 

و کنار سر توانسته اند ۶۷ بار اسکار ببرند و این در حالیکه است که بازیگران مرد با موهای بلند فقط ۴ بار موفق به دریافت جایزه شده اند. و آقایان، اگر مو ندارید، مو بکارید یا بگذارید: تعدادی تعجب‌آور (۱۳ نفر) با سر کم مو توانسته‌اند با اضافه کردن مو اسکار ببرند.