پارس ناز پورتال

کارهای هولناک و چندش آور آرایشگران در چین +عکس

کارهای هولناک و چندش آور آرایشگران در چین +عکس

کارهای هولناک و چندش آور آرایشگران در چین +عکس 

فرو کردن تیغ در چشم برای انجام کارهای زیبایی کاری هست که آرایشگران بدون هیچ ترسی در کشور چین انجام می دهند. در سفر به چین با چیزهای عجیبی مواجه خواهید شد که تعجب شما را بر می انگیزد.

 

یکی از این رويدادها عجیب در چین شغل دوم آرایشگران چینی هست که افزون بر تراشیدن موی سر مشتریانشان داخل چشم انها را می تراشند.آن ها با یک تیغ داخل چشم مشتریانشان را می تراشند.به گزارش پارس ناز, اگر روزی سفر به چین را سنجیدن کنید, متوجه میشوید که در بعضی نقاط این کشور, آرایشگرها تنها موی ارباب رجوع خودرا کوتاه نمیکنند بلکه داخل چشم وی را نیز می‌تراشند

کارهای هولناک و چندش آور آرایشگران در چین +عکساین روش درمان سنتی که با یک تیغ بسیار تیز انجام میشود, “جرم‌ گیری چشم” یا “تراشیدن تخم چشم” اسم دارد. دراین روش که ریشه درطب سنتی چینی دارد, آرایشگر تیغ برنده‌اي را در داخل چشمان مشتریانش می کشد تا آن ها را تمیز کند!

کارهای هولناک و چندش آور آرایشگران در چین +عکس“ژیونگ گوائو”, آرایشگر 62 ساله چینی, 40 سال هست که اینکار را برای مشتریانش انجام میدهد. ژیونگ میگوید تمیز کردن چشم با تیغ فقط مخصوص مشتریانی هست که بیش از 30 سال دارند چراکه از نظر او افراد زیر 30 سال, جرم یا کثیفی خاصی در چشم‌هایشان ندارند.

 

باوجود خطرناک بودن اینکار, او مدعی هست که حتی یک‌بار هم دستش هنگام عمل, خطا نکرده هست!جِرم‌گیری چشم با این روش سنتی بیشتر در شهر چنگدو, بنگاه استان سیچوآن چین, رواج دارد اما در بعضی دیگر از شهر های این کشور نیز از طریق آرایشگران سنتی انجام می شود.

کارهای هولناک و چندش آور آرایشگران در چین +عکسآرایشگران چینی مدعی‌اند اینکار را برای التیام قدرت بینایی ارباب رجوع خود انجام می دهند.این روش درمان بویژه در میان افراد مسن رواج بیشماری دارد. آن ها معتقدند پس از انجام اینکار, دید بهتری نسبت به قبل پیدا میکنند!در آغاز این روش درمانی سنتی, آرایشگر ابتدا تیغ خودرا با محلول یددار ضدعفونی و آن رابه قطره چشم آغشته می کند.

کارهای هولناک و چندش آور آرایشگران در چین +عکس

در مرحله‌ بعد, پلک پایینی مشتری رابه بیرون می کشد و با تیغ, جِرم‌هاي آنرا می‌تراشد. در مرحله بعد همین عمل را بر روی پلک بالایی انجام میدهد.مرد 97 ساله‌اي که این درمان را انجام داده هست, می گوید: “چشم‌هایم درد داشت و خشک بودو حس میکردم چیزی در چشم‌هایم گیر کرده هست. اما هم اکنون نه دردی احساس میکنم و نه خشکی‌اي.” این پیرمرد چینی مدعی هست دید او نیز پس از انجام این عمل بهتر شده هست.

 

باوجود این, تمام آرایشگران سنتی در چین توانا به انجام اینکار نیستند. تمیز کردن کره چشم با تیغ تیز, شغل ظریف و خطرناکی هست که تنها بعضی آرایشگران ماهر قدیمی آنرا بعنوان شغل دوم خود انجام میدهند.آن ها معتقدند از آنجاکه جوانان چینی اقبالی نسیت به این شغل از خود نشان نمی دهند, با مرگ انها این روش درمانی سنتی نیز برای همه ی وقت به فراموشی سپرده خواهد شد.

کارهای هولناک و چندش آور آرایشگران در چین +عکس

یک متخصص چشم در بیمارستان سیچوآن چین معتقد هست این روش درمانی, غده‌هاي موجود در پلک‌ها را تحریک میکند تا چربی بیشتری ساخت کنند. این چربی آنوقت باعث تسهیل حرکت مردمک چشم می شود و فرد احساس می کند که دید بهتری پیدا کرده هست.

کارهای هولناک و چندش آور آرایشگران در چین +عکس

با این حال, او معتقد هست اگر این روش درمانی به صورت غیر بهداشتی انجام شود, سبب عفونت چشم میشود یا اگر دست آرایشگر هنگام تمیز کردن چشم بلرزد, آسیب جبران ‌ناپذیری به بینایی مشتری وارد خواهد کرد.