پارس ناز پورتال

پایان و نابودی جهان چگونه رخ خواهد داد؟

پایان و نابودی جهان چگونه رخ خواهد داد؟

پایان و نابودی جهان چگونه رخ خواهد داد؟ 

درمورد اینکه جهان پیرامون ما روزی از بین خواهد رفت گفتگو ها و نظریه هاي علمی بسیاری وجود دارد که به مهم‌ترین آنها خواهیم پرداخت. علم اثبات کرده هست که این جمله مشهور هر روز طوری زندگی کنید که گویی روزآخر عمرتان هست فقط مفهوم ادبی ندارد چون هر لحظه ممکن هست دنیا به پایان برسد.

 

درست هست که اعتقاد آخرالزمانی 2012 با شکست مواجه شد اما جهان هنوز هم در شرف خاموشی هست. دانشمندان ۶ تئوری علمی آورده اند که اثبات میکند هر لحظه ممکن هست جهان به پایان برسد.

 

شهاب
نزدیک به 6 میلیون سال از زمانی که بارش شهاب بر دایناسورها گرفت و نسل این پستانداران دوپا را گرفت می گذرد. بله درست مانند اتفاقی که میلیون ها سال پیش برای دایناسورها افتاد رخداد مجدد آن نیز عمده غیرممکن نیست. دانشمندان معتقدند که تنها یک شهاب به عرض 6 مایل برای پاک کردن نسل انسانها از روی کره زمین کافی هست و این رخداد هر 10 میلیون سال یک بار به وقوع می پیوندد.

 

جنگ هسته اي
فرض بر این هست کشورهایی که مجهز به سلاح هسته اي میباشند از حملات دیگر کشورها در امان میباشند اما داشتن سلاحی که قادر هست تمامی جمعیت انسان هاي روی زمین را از بین ببرد به هیچ وجه هوشمندانه نیست. اما این دنیایی هست که ما در آن زندگی می‌کنیم. دنیایی که کره شمالی

 

مرتبا موشک هایي را به هوا پرتاب میکند و آدم‌ها اشتیاق زیادی برای بهره گیری از این این سلاح خطرناک نشان می‌دهند. در واقع بر زمینه مطلب اي که در مجله «Physics Today» منتشر شده هست 100 بمب هسته اي در طول 1000 سال دمای زمین را به پایین ترین درجه میرساند و در نهایت همه ي آدم ها را از بین می‌برد.

 

جنگ بیولوژیکی
مریضی ها و عفونت هاي زیادی در جهان وجود دارد اما واقعیات این دنیای مخرب کمی به نظر خیالی می‌آید. فقط کافی هست مبتلا به مریضی آنتراکس یا سیاه زخم شوید. این مریضی از طریق گردوغبار و ذرات معلق در هوا منتقل می‌شود و قادر هست بسهولت ۹۰ درصد جمعیت آدم ها را از بین ببرد. برخی از دانشمندان نیز معتقدند که مریضی به اسم «engineered flu» می‌تواند به همین اندازه تخریب بیولوژیکی در جهان به بار بیاورد.

 

شبیه سازی کامپیوتری
درست هست که شمار زیادی از مردم به حقیقی بودن این جهان شکی ندارند اما برخی از دانشمندان معتقدند دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم یک دنیای شبیه سازی شده کامپیوتری هست که روزی خاموش خواهد شد. این نظریه از سه گانه ماتریکس به دست آمده هست. اما خیلی ها هم معتقدند که دنیای ما فضایی با زندگی فرازمینی بود تکنولوژی هاي امروزی زودتر از اینها کشف می شد.

 

انفجار ابر آتشفشان یلو استون
ابرآتشفشان ها یلواستون قدرتی هزار برابر آتشفشان هاي معمولی دارند اما بسیار نادر میباشند. آخرین انفجار این ابراتشفشان ها 27 هزار سال قبل در نیوزیلند رخ داده هست. بعنوان مثال اگر ابرآتشفشان یلواستون در وایومینگ کشور آمریکا منفجر شود میتواند حدود 90 هزار نفر از ساکنین

 

نزدیک به خودش را از بین ببرد و خیلی قبل از انفجار، دود و خاکستری که از آن بلند میشود 2/3 ایالات امریکا را در بر می‌گیرد و منجر به مرگ و میرهای بیشماری می‌شود. به علاوه گاز سولفوریک خارج شده از انفجار باعث وقوع زمستان آتشفشانی میشود و اکثر مناطق کشور غیرقابل مسکونی میشوند.

 

طوفان خورشیدی
طوفان خورشیدی با قطراتی که دائما از لایه بیرونی خورشید بیرون می ریزد در شمار زیادی از نقاط کهکشان رخداد میوفتد. این طوفان ها به قدری سریع میباشند که باد شعله هاي خورشیدی نور درخشانی را ساخت می‌کند. آخرین بار کره زمین در سال 1859 یک طوفان خورشیدی را تجربه کرد.

 

یعنی زمانی که هیچ شبکه برقی وجود نداشت. اما اگر این رخداد امروز در این جامعه نوین امروزی متکی به تکنولوژی می افتاد می توانست صدمه هاي یقین نکردنی به کره زمین برساند.