پارس ناز پورتال

پیام جدی بنیان گذار تلگرام به ایران و روسیه

پیام جدی بنیان گذار تلگرام به ایران و روسیه

پیام جدی بنیان گذار تلگرام به ایران و روسیه 

پاول دوروف رئیس تلگرام درمورد انتقال سرورهای این شبکه اجتماعی به کشور جمهوری اسلامی ایران و روسیه جواب داد. پاسخ وی همچنان منفی هست. پیام رئیس تلگرام به دولت ایران و روسیه پاول دوروف رئیس تلگرام به دولت ایران و روسیه پیام داد و آب پاکی را روی دست آنها ریخت.دیروز شنبه یکی از خبرگزاری‌ها به نقل از جهانگرد خبر انتقال سرور تلگرام به ایران را منتشر کرد.

 

 پاول دوروف، موسس و مدیر تلگرام پس از اطلاع یافتن از خبر جعلی، خطاب به سیاسیون و روزنامه‌نگاران ایرانی بیانیه‌اي تلگرامی صادر کرد.وی ضمن نام بردن از دو کشور جمهوری اسلامی ایران و روسیه، تاکید کرد هرگز سرور تلگرام به این کشورها منتقل نخواهد شد.

 

بخشی از جملات دوروف شاید خطاب به جهرمی، معاون وزیر ارتباطات بود که در برنامه تلویزیونی شنبه شب تاکید کرد:” انتقال تلگرام به ایران باعث بهبود کیفیت و کاهش قیمت و افزایش سرعت دسترسی میشود.”دوروف تاکید کرد همه ي اپلیکیشن‌ها و پیام رسان‌هاي اجتماعی نخستین هدفشان کار کردن با CDNها هست

 

تا سرعت و کیفیت مطلوب ارائه کنند و دیتای تلگرام به صورت رمزگذاری شده به کاربر منتقل شده و این دیتا به صورت بسته روی سرورهای تلگرام ذخیره می شود و کسی نمی تواند آن را باز کرده و بخواند.

 

تلگرام فیلتر میشود؟

 به گزارش پارس ناز این درحالی هست که جهرمی در گفت و گو تلویزیونی افزود:” سیاست دولت احترام به گزینه مردم در بهره گیری از شبکه‌هاي اجتماعی هست گفت: در صورتی که تلگرام توصیه ایران را نپذیرد قانونگذار درخصوص فعالیت آن در کشور تصمیم‌گیری خواهد کرد.”

 

گفتنی هست سوم تیر ۱۳۹۶ نیز دولت روسیه تلگرام را تهدید کرد در صورت عدم انتقال سرور به روسیه این اپلیکیشن را فیلتر میکند اما پس از ضرب العجل تعیین شده هیچ اتفای هم نیفتاد و تلگرام همچنان به کار خود ادامه می دهد.