پارس ناز پورتال

مهم ترین پیشگویی های نوستراداموس و استیون هاوکینگ + عکس

مهم ترین پیشگویی های نوستراداموس و استیون هاوکینگ + عکس

مهم ترین پیشگویی های نوستراداموس و استیون هاوکینگ 

در اینبخش بـه مرور مهم ترین پیشگویی هاي نوستراداموش و استیون هاوکینگ می‌پردازیم. این دو دانشمند پیشگویی هاي معروفی درباره دنیا و اتفاقات آینده و همچنین پایان جهان را ارائه کرده اند. نوستراداموس پیشگویی هاي حقیقی از جمله انقلاب اسلامی ایران را داشته اسـت، او از ظهور یک منجی در فرانسه و هجرت او بـه ایران کـه امام خمینی بوده اسـت سخن گفته، در ادامه با پارس ناز همراه باشید.

 

نوستراداموس «Nostradamus» یک دکتر فرانسوی قرن شانزدهمی بود کـه بسیاری وی را بـه واسطه پیشگویی‌هاي عجیبش در مورد اتفاقات مهم آینده می‌شناسند؛ گفته شده کـه این شخص از سنین جوانی در قالب الهام عکس هایي را در ذهنش می‌دیده کـه بـه اتفاقات پیش رو مرتبط بوده و علاوه بر پیش‌بینی مرگ هنری دوم، از پادشاهان فرانسه، برخی میگویند کـه نوستراداموس:

مهم ترین پیشگویی های نوستراداموس و استیون هاوکینگ + عکس

فرود فضانوردان‌ آمریکایی بر روی ماه، بـه قدرت رسیدن دیکتاتور جنایتکار آلمانی آدولف هیتلر و ترور افرادی مانند جان و رابرت اف کندی را قرن‌هاي پیش از وقوع دیده اسـت. مهم‌ ترین کتابی کـه از نوستراداموس بـه جا مانده با نام «پیشگویی‌ها» «Les Propheties» شناخته میشود ودر آن بیش از هزار شعر چهار خطی سروده شده وجوددارد کـه گفته شده پیشبینی هاي نوستراداموس هم دراین شعرها پنهان شده‌اند.

 

با این کـه تعداد زیادی از دانشمندان برجسته دنیا دلیل ارتباط داده شدن برخی شعرها با وقایع مهم تاریخی را اشتباهات ترجمه و تفسیر نادرست نوشته‌هاي میدانند، جمعیت قابل‌توجهی از ساکنین زمین پیشگویی هاي نوستراداموس را قبول داشته و معتقدند کـه این شخص بـه کمک توانایی‌هاي عجیبشان امکان دیدن آینده را داشته اسـت. اصلی‌ترین پیشگویی هاي نوستراداموس:

 

مرگ هنری دوم

«شیر جوان بر شیر پیرتر، در میدان نبرد و با یک مبارزه غلبه می کند؛ از درون یک قفس طلائی حفره‌اي در چشم او ایجاد می شود، دو زخم یک جراحت رابه وجود آورده‌اند و سپس او بـه طرز فجیعی خواهد مرد.» انچه خواندیم بخشی از نوشته هاي نوستراداموس بود کـه بـه پیشبینی نسبت داده شده بـه مرگ هنری دوم، مربوط بود.

مهم ترین پیشگویی های نوستراداموس و استیون هاوکینگ + عکس

بر اساس اسناد موجود در تابستان 1559 این سلطان فرانسوی با فردی بنام مونتگومری کـه از او 6 سال کوچک‌تر بود، با نیزه و بر روی اسب دوئل کرد ودر قسمت آخر مبارزه، بخشی از نیزه مونتگومری پس از برخورد بـه سر شاه از چشم او عبور کرد و وارد مغزش شد. گفته شده کـه هنری دوم قبل از مرگ 10 روز زجر کشید و علاوه بر این موضوعات، هر دو شخص مبارزه کننده بر روی زره خود نقش‌هایي از شیر داشتند.

 

سفر فضانوردان ایالات متحده به ماه

«او در آینده بـه گوشه‌اي از الهه ماه سفر خواهد کرد و بـه جایی عجیب خواهد رفت؛ ثمره این اتفاق دست مایه رسوایی‌ها و سرزنش‌هاي زیادی خواهد شد، اما برای خود افتخار بزرگی می شود.» تفسیرکنندگان میگویند کـه منظور از سفر بـه گوشه‌اي از الهه یونانی ماه، همان فرود فضانوردان بر روی قمر زمین اسـت.

مهم ترین پیشگویی های نوستراداموس و استیون هاوکینگ + عکس

از طرف دیگر بنظر میرسد کـه نوستراداموس از کلمه عقاب هم در شعرهایش استفاده کرده و بهمین دلیل گفته شده کـه احتمالا منظور این دکتر فرانسوی کشور ایالات امریکا بوده، چرا کـه علاوه بر این کـه سمبل ایالات متحده عقاب اسـت، فضاپیمایی کـه دانشمندان رابه ماه برد هم با نام عقاب شناخته میشد!

 

وقوع زمین لرزه‌ ای مهیب

کسانی کـه بیشتر در مورد پیشگویی هاي نوستراداموس اطلاعات کسب کرده‌اند می گویند کـه سال 2018 از نظر این شخص، از اهمیت خاصی برخوردار اسـت و اتفاقات مهمی دراین سال روی خواهد داد. یکی از اتفاقات وقوع زمين لرزه‌اي فوق‌العاده مهیب در قسمت غربی آمریکاست کـه بعنوان قدرتمندترین زمين لرزه تاریخ این کشور شناخته خواهد شد و لرزش‌هاي آن در کشور هـای دیگر هم حس میشود.

مهم ترین پیشگویی های نوستراداموس و استیون هاوکینگ + عکس

از سال 2017 زمین لرزه‌هاي خطرناک و ویران‌کننده‌اي مناطق مختلف سیاره را تخریب کرده‌اند و بررسی‌هاي دانشمندان نشان می دهد کـه درسال 2018 هم بدلیل وضعیت چرخشی زمین، موارد بیشتری از این بلای طبیعی رخ خواهد داد؛ با این تفاسیر تعداد زیادی از طرفداران نوستراداموس امیدوارند کـه این پیش‌بینی درست از آب در نیاید.

 

افزایش طول عمر انسان‌ ها تا 200 سال

در بین افرادی کـه بـه پیشبینی هاي نوستراداموس اعتقاد دارند، باوری وجوددارد کـه این فرد پیشرفت‌هاي چشمگیری را در علم دکتری پیش‌بینی کرده و گفته اسـت کـه این پیشرفت‌ها باعث رساندن طول عمر بشر بـه دویست سال خواهند شد.

مهم ترین پیشگویی های نوستراداموس و استیون هاوکینگ + عکس

تا بـه امروز علم دکتری در حوزه‌هاي متعددی پیشرفت کرده و توانایی‌هاي متخصصان دکتری بـه نسبت گذشته، بـه میزان فوق‌العاده‌اي بیشتر شده اسـت؛ با این حال برخی می گویند کـه احتمال بـه حقیقت پیوستند این پیشبینی نوستراداموس چندان هم کم نیست.

 

سوختن زمین از تشعشعات

«پادشاهان جنگل‌ها را تاراج خواهند کرد، آسمان گشوده می شود و زمین‌ها از گرمای موجود سوزانده خواهند شد.» این نوشته‌هاي ترجمه بخشی از اشعار نوستراداموس اسـت.

مهم ترین پیشگویی های نوستراداموس و استیون هاوکینگ + عکس

اینطور کـه بنظر میرسد،‌ پیشگوی فرانسوی از این طریق نابودی جنگل‌ها، بزرگ تر شدن حفره لایه اوزون و قرار گرفتن زمین و زمینیان در دسترس تشعشعات خطرناک خورشیدی را پیش‌بینی کرده اسـت.

 

از بین رفتن اختلافات زبانی میان مردم

«پس از اختراع موتور جدید جهان بـه وضعیت قبل از تاسیس شهر بابل باز خواهد گشت.» البته این مورد از فهرست بـه اندازه مابقی پیشگویی‌ها نگران‌کننده و هشداردهنده نیست.

مهم ترین پیشگویی های نوستراداموس و استیون هاوکینگ + عکس

اما بر اساس بعضی از تفسیرها گفته شده این موتور جدید میتواند وسیله‌اي مانند کامپیوتر و یا تجهیزاتی مشابه باشد کـه زبان جهانیان را متحد میکند.

 

فروپاشی اقتصاد جهانی

«ثروتمندان بـه دفعات متعدد خواهند مرد.» عده این میگویند کـه اینبخش از پیشگویی هاي نوستراداموس بـه مشکلات پیش روی اقتصاد بین المللی مربوط میشود و نکته جالب‌توجه این اسـت کـه پیشگوهای مشهور دیگری هم مانند بابا وانگا در مورد وقوع چنین اتفاقی هشدار داده‌اند.

مهم ترین پیشگویی های نوستراداموس و استیون هاوکینگ + عکس

البته لازم اسـت توجه داشته باشیم کـه پیش‌بینی‌ها و صحبت‌هاي نسبت داده شده بـه افرادی مانند نوستراداموس بـه تفسیر نوشته‌هاي بـه جامانده از این اشخاص وابسته اسـت و همان طور کـه برداشت پیام از یک متن می تواند بـه میزان زیادی بـه تصورات خواننده مرتبط باشد و تحت تاثیر عوامل گوناگون قرار بگیرد، تعداد زیادی از صاحب‌نظران جنجال‌هاي مربوط بـه نوستراداموس را بـه هیچ عنوان جدی نمی گیرند.

 


 

در ادامه پیشگویی های استیون هاوکینگ بزرگ

 

مدتی پیش خبر درگذشت فیزیکدان مشهور،‌ استیون هاوکینگ «Stephen Hawking»‌ در سن 76 سالگی منتشر شد و تعداد زیادی از شیفتگان دنیای علم و دانش و علاقه‌مندان بـه حوزه ستاره شناسی و فیزیک تئوری را متاثر کرد. همان طور کـه فرزندان هاوکینگ پس از مرگش اعلام کردند، این نابغه بزرگ میراثی ماندنی از خود بـه جا گذشت کـه تا سالها مورداستفاده بشر قرار خواهد گرفت.

 

یکی از مهم ترین بخش‌هاي این دستاورد ها و تجربیات کـه پس از مرگ، یاد هاوکینگ را برای مـا زنده نگه می‌دارند، هشدار هایي بود کـه او در مورد و تهدیدهای احتمالی متوجه جهان مـا و آینده نسل بشر می‌داد؛ مدتی پیش هاوکینگ در یکی از پیش‌ بینی‌ هایش در مورد نابودی دنیا اعلام کرد کـه تا حدود 600 سال دیگر سیاره زمین بـه یک گوی آتشین تبدیل میشود و ساکنانش رابه کام مرگ خواهد کشاند.

مهم ترین پیشگویی های نوستراداموس و استیون هاوکینگ + عکس

بهمین دلیل، این نابغه فیزیک تئوری فعالیت گسترده‌اي در زمینه فراهم کردن امکانات برای گسترش قلمرو بشر در کیهان داشت و معتقد بود کـه منظومه آلفا قنطورس «Alpha Centauri» میتواند بهترین شانس مـا برای فرار از سرنوشت مرگبار در انتظار زمین باشد.

مهم ترین پیشگویی های نوستراداموس و استیون هاوکینگ + عکس

استیون هاوکینگ علاوه بر دستاوردهای شگفت انگیزش در مورد سیاه‌ چاله‌ها و نظریه‌پردازی تئوری بیگ بنگ یا همان انفجار بزرگ، بعنوان یکی از معدود دانشمندانی کـه در ساده کردن فهم مسائل پیچیده علمی برای مردم موفق شد هم شناخته می شود.

 

اینبخش از شهرت هاوکینگ بـه همراه داستان مبارزه بدون خستگی او با بیماری نادر ضعف عصب حرکتی، باعث شده بود کـه برای بخش بزرگی از زندگی این محقق برجسته، جهانیان بـه اظهارنظرها و عقاید او توجه کرده و احترام بگزارند. پروفسور هاوکینگ هم کـه از این معروفیت مطلع بود،‌ همیشه تلاش می کرد کـه نسل بشر را در مورد خطرات مختلفی کـه ممکن اسـت بـه نابودی جهان منجر شوند،‌ آگاه کند.

 

شیوع ویروس مرگبار و از بین رفتن نسل انسان

درسال 2001 هاوکینگ دریک سخنرانی اعلام کرد کـه گسترش یک ویروس خطرناک میتواند تمامی انسان‌ها را در هزاره سوم از پا دربیاورد و برخلاف تصور، چنین ویروسی قدرتمندتر از بمب‌هاي اتمی عمل کرده و آثار تخریبی بـه مراتب بیشتری دارد.

مهم ترین پیشگویی های نوستراداموس و استیون هاوکینگ + عکس

البته این نابغه فیزیک تئوری راه حلی را هم برای مقابله با این خطر بزرگ پیشنهاد کرد و گفت کـه بـه وجود آوردن تمدن انسان در جای دیگری از فضا چنین مشکلی را برطرف میکند.

 

جنگ هسته‌ ای و تغییرات آب و هوایی

پروفسور هاوکینگ بـه همراه یک دانشمند دیگر درسال 2007 اخطاری جدی در مورد وقوع جنگ اتمی دادند و ساعت مشهور و سمبلیک رستاخیز را در حالت پنج دقیقه مانده بـه نیمه شب تنظیم کردند؛ ساعت رستاخیز «Doomsday Clock» مفهومی بود کـه از سال 1947 توسط بولتن دانشمندان اتمی دانشگاه شیکاگو بـه وجود آمد و بعنوان نشانی از نزدیک شدن بشریت بـه خطر رخ دادن درگیری هسته‌اي درنظر گرفته شد.

 

دراین ساعت هرچه عقربه‌ها بـه نیمه‌شب «ساعت 00:00» نزدیک‌تر باشند، از نظر اعضا کـه هاوکینگ هم یکی ازآن‌ها بود، احتمال شروع جنگ هسته‌اي و پایان تمدن بشریت بیشتر اسـت؛ البته از چند سال پیش تغییرات آب و هوایی هم بـه فاکتورهای فاجعه‌آمیز این مفهوم اضافه شد و جالب اسـت بدانیم کـه اتفاقات سال 2018 باعث شده تا وضعیت کنونی ساعت در حالت 23:58 یا دو دقیقه بـه نیمه شب، تنظیم شود.

مهم ترین پیشگویی های نوستراداموس و استیون هاوکینگ + عکس

در رابطه با پدیده دگرگونی شرایط آب و هوایی هم هاوکینگ مخصوصا اعلام خطر کرده بود کـه در قرن‌هاي آینده، درصورت متوقف نشدن روند داغ شدن زمین این جرم آسمانی بـه وضعیت سیاره ونوس خواهد رسید ودر کنار افزایش دمای میانگین سطح تا مقدار 250 درجه سلسیوس،‌ باران اسید سولفوریک در آن بـه پدیده‌اي عادی تبدیل خواهد شد!

 

حمله موجودات فضایی

همانند تعداد زیادی از دانشمندان جهان،‌ استیون هاوکینگ اعتقاد داشت کـه فرا زمینی‌ها وجود دارند ودر گوشه‌اي از فضای بی‌کران زندگی میکنند؛ با این وجود او این احتمال را درنظر می گرفت کـه موجودات فضایی موردنظر بطور کامل از منابع خود استفاده کرده‌اند و همانند کوچ‌نشینانی کیهانی، در جستجوی منابع و سیارات غنی بـه این سو و آنسو میروند.

مهم ترین پیشگویی های نوستراداموس و استیون هاوکینگ + عکس

بهمین واسطه، هاوکینگ معتقد بود کـه اگر چنین بیگانگان فوق پیشرفته‌اي سیاره مـا را کشف کنند، همانند وضعیتی کـه با کشف قاره ایالات امریکا پیش آمد، هیچ چیز بـه نفع موجودات ضعیف‌تری مانند مـا پیش نخواهد رفت و نابودی نسل بشر آنقدرها هم دور از ذهن نخواهد بود.

 

توسعه‌ هوش مصنوعی

علاوه بر افراد سرشناس و نابغه‌هاي بزرگی مانند ایلان ماسک و بیل گیتس، پروفسور هاوکینگ هم همیشه در مورد فناوری هوش مصنوعی «AI» و توسعه بدون بازرسی تکنولوژی محاسبات کامپیوتری نگران بودو دائما بر لزوم بازرسی پیشرفت AI تاکید میکرد.

مهم ترین پیشگویی های نوستراداموس و استیون هاوکینگ + عکس

هاوکینگ در گردهمایی‌هاي مختلف گفته بود کـه اگر برای خطرات هوش مصنوعی و ربات‌هاي پیشرفته آماده نباشیم، خارج شدن AI از نظارت بدترین فاجعه رخ‌داده در تاریخ بشریت می شود و نابودی دنیا تنهای یکی از نتایج این اتفاق خواهد بود.

 

توسعه‌ طلبی انسان‌ ها

مورد پنجم از فهرست پیش‌بینی‌هاي استیون هاوکینگ در مورد نابودی دنیا بـه معضل افزایش بی‌رویه جمعیت مربوط اسـت؛ این نابغه سرشناس معتقد بود کـه رشد جمعیت انسان‌ها و استفاده‌هاي شدیدتر و بیشتر از منابع سیاره در حال رسیدن بـه سطحی اسـت کـه دیگر توان مقابله با آن وجود ندارد.

مهم ترین پیشگویی های نوستراداموس و استیون هاوکینگ + عکس

هاوکینگ معتقد بود کـه روند حال حاضر توسعه تمدن بشری در حال فراتر رفتن از محدودیت‌هاي سیاره زمین اسـت و اگر قرار باشد کـه انسان‌ها از چنین مشکلی جان سالم بـه در ببرند، باید کلونی دیگری درجایی از کیهان بـه وجود بیاید و بشر بـه موجودی میان‌سیاره‌اي و حتی میان‌ستاره‌اي تبدیل شود.

 


 

و در آخر نیز پیشگویی های نوستراداموس برای سال 2019

 

میشل دو نستردام «Michel de Nostredame» کـه همگان آن رابا نام نوستراداموس می‌شناسند، از دیدگاه افراد بسیاری، یکی از بزرگ ترین پیشگوهای تاریخ اسـت. کتاب پیشگویی هاي نوستراداموس «Les Propheties» کـه درسال 1555 بـه چاپ رسید، شهرت زیادی را برای او رقم زد. این کتاب مشتمل بر 353 رباعی اسـت کـه بـه باور اغلب مخاطبان، پیشگویی رویداد هـای آینده هستند.

مهم ترین پیشگویی های نوستراداموس و استیون هاوکینگ + عکس

علی رغم این کـه عده اي از محققان آکادمیک معتقدند هر گونه ارتباط بین رباعیات نوستراداموس و اتفاقات تاریخی دنیا، ناشی از تفسیر نادرست نوشته‌هاي اوست؛ اما همان‌ گونه میلیون ها نفر در سراسر دنیا و حتی عده اي از نهادهای خبری و مطبوعاتی، اعتبار پیشگویی رویداد هـای مهم دنیا رابه او نسبت می دهند.

 

بمب اتمی

نزدیک دروازه‌ ها و درون حصار دو شهر، تازیانه‌ هایي پدیدار خواهد شد کـه مانند آن دیده نشده؛ قحطی طاعون‌ گونه خواهد بودو مردمی رنجور از فولاد کـه در طلب تسکین از خداوند متعال و جاودان، می گریند.

مهم ترین پیشگویی های نوستراداموس و استیون هاوکینگ + عکس

باوجود این کـه برخی ادعا میکنند چنین توصیفاتی را میتوان بـه خشونت برهنه تعداد زیادی از جنگ‌ها ربط داد؛ اما باید گفت کـه این جملات، توصیف دقیقی از بمباران اتمی هیروشیما و ناگازاکی در جریان جنگ جهانی دوم هستند.

 

مرگ هنری دوم

شیر جوان‌‌ بر شیر مسن‌تر غلبه خواهد کرد، در میدان مبارزه و تنها دریک نبرد؛ او چشمانش را از میان قفس طلایی سوراخ خواهد کرد، دو زخم یکی شده و سپس می‌میرد؛ مرگی بی‌رحمانه. درسال 1559 سلطان فرانسه «هنری دوم» کـه عبارت شیر مسن‌تر را میتوان بـه او نسبت داد؛ تصمیم گرفت برای نیزه بازی سواره، مقابل یکی از افسران نظامی خود بنام «کام دو مونت‌گومری» در میدان نبرد حاضر شود.

مهم ترین پیشگویی های نوستراداموس و استیون هاوکینگ + عکس

هر دو نفر، زرهی منقش بـه تصویر شیر بر تن داشتند ودر دور آخر مبارزه، نیزه مونت‌گومری در اثر ضربه متلاشی ودر مقابل صورت سلطان، بـه چندین تکه تقسیم شد. در حالی دو براده برجای مانده از این نیزه‌ي شکسته، باعث جراحت هنری شد کـه یکی ازآن‌ها، چشم وی را سوراخ و بـه درون سرش نفوذ کرد. هنری دوم پس از بستری شدن و تحمل 10 روز رنج، از دنیا رفت.

 

هیتلر

از ژرفای اروپای غربی، کودکی متولد خواهد شد از مردم فقیر او کـه با زبانش ارتشی بزرگ را اغوا خواهد کرد. آوازه‌ي او بـه سوی سرزمین‌ هاي شرقی گسترش خواهد یافت. جانورانی درنده‌ خو با عطش از رودها گذر خواهند کرد. بخش اعظم میدان جنگ علیه هیستر خواهد شد. دریک قفس آهنی، بزرگ ترین آن‌ها اسلحه میکشد همان هنگامیکه فرزند کشور آلمان چیزی برای دیدن ندارد.

مهم ترین پیشگویی های نوستراداموس و استیون هاوکینگ + عکس

هیتلر بیستم آوریل سال 1889 در غرب اروپا و از والدینی بسیار فقیر متولد شد. مهارت بی‌نظیر او در سخن‌وری، مردم کشورش رابه جنبشی پس از جنگ جهانی اول واداشت. عبور جانوران درنده از رودها رابه تسخیر فرانسه توسط ارتش کشور آلمان نسبت می دهند. همچنین از قوای متفقین کـه هیتلر را شکست داد نیز، بعنوان همان نیرویی یاد میشود کـه بر اساس پیشگویی نوستراداموس، در مقابل هیستر ایستاد.

 

پیشگویی های نوستراداموس برای سال 2019

اما حالا کـه در ابتدای سال جدید میلادی قرار داریم، بد نیست بدانیم این نویسنده فرانسوی درباره امسال چـه پیشگویی هاي خوفناکی داشته اسـت. برخی میگویند نوستراداموس سال 2019 را زمان آغاز جنگ جهانی سوم معرفی کرده و برخی دیگر، این پیش‌بینی رابه سال 2018 نسبت میدهند.

مهم ترین پیشگویی های نوستراداموس و استیون هاوکینگ + عکس

بـه هرحال سال 2018 کـه گذشت و جنگ جهانی درنگرفت؛ اما نسبت بـه درگیری‌هاي فرانسه و احتمال گسترش آن بـه سایر مناطق اروپا و جهان، نگرانی‌هایي وجوددارد. آن‌هایي کـه معتقدند طبق پیش‌بینی نوستراداموس جنگ جهانی سوم درسال جاری رخ خواهد داد، جرقه آنرا اتفاقات اخیر فرانسه نظیر حمله تروریستی استراسبورگ و جنبش اعتراضی جلیقه زردها میدانند.

 

برخی منابع نوشته‌ ای با این مضمون را به نوستراداموس نسبت داده‌ اند

 

جنگ بزرگ از فرانسه آغاز می شود و تمام اروپا مورد حمله قرار خواهد گرفت، جنگی طولانی و ترسناک برای همگان؛ سرانجام صلح برقرار خواهد شد، اما تنها گوارای وجود عده‌اي اندک خواهد بود. جنگی بین دو قدرت بزرگ آغاز میشود کـه 27 سال بـه طول خواهد انجامید. ظاهراً نوستراداموس وقوع بلایای طبیعی در غرب را نیز پیش‌بینی کرده اسـت. یکی از این موارد بـه فاجعه‌اي اشاره دارد کـه بخش غربی امریکا را نابود خواهد کرد.

مهم ترین پیشگویی های نوستراداموس و استیون هاوکینگ + عکس

زمین لرزه‌اي بزرگ در مناطق غربی ایالات متحده بـه وقوع خواهد پیوست. قدرت آن در سرزمین‌هاي سراسر دنیا احساس خواهد شد.ناگفته نماند کـه در بازتاب دادن پیشگویی هاي نوستراداموس عضا از کشورهایی نام برده می شود کـه در آن زمان بـه شکل امروزی وجود نداشتند «مانند کشور آلمان و ایالات متحده» اما در نزد افکار عمومی این‌گونه پذیرفته شده کـه توصیفات او، بـه موقعیت فعلی همین کشورها اشاره دارد.